Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 47 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    jeg byttet fra ubalansert til balansert xlr i dag og du verden for en forbedring!!! det er balansert utgang på cambridge dacen også, og jeg skjønner nå hvorfor dette er bedre. på mitt oppsett funket dette helt fantastisk, men nå snuser jeg på om jeg kunne fått en bedre klang med GS20 enn mine RX8. noen som har noen innspill på dette området?
    Visste ikke at det var XLR ut på Cambridgen også,men da var jeg jo inne på noe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Visste ikke at det var XLR ut på Cambridgen også,men da var jeg jo inne på noe :-)
    stemmer hehe men nå vet jeg ikke om jeg kansje skal bytte høytalere for å bli helt fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg byttet fra ubalansert til balansert xlr i dag og du verden for en forbedring!!! det er balansert utgang på cambridge dacen også, og jeg skjønner nå hvorfor dette er bedre. på mitt oppsett funket dette helt fantastisk, men nå snuser jeg på om jeg kunne fått en bedre klang med GS20 enn mine RX8. noen som har noen innspill på dette området?
    Ut i fra de oppgitte spesifikasjonene så skal RX8 ha ganske mange flere db å rutte med på "max" enn GS 20.Den har vel en ekstra bass også ?
    Jeg er hvertfall overbevist om at det er 3 og ikke 2 basser + ren mellomtone på GS60.Jeg mener altså at mellomtonen går fra hele veien ned og opptil til 2,7 khz mens de 2 nedre kutter på 250 hz.Selv om det står forskjellig ettersom hvor man leser i MA-spesifikasjoner,brukermanualer osv.
    GS 20 bør jo være bedre på mange andre måter hvis man tar bort at det sikkert er mer guffe i RX8.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ut i fra de oppgitte spesifikasjonene så skal RX8 ha ganske mange flere db å rutte med på "max" enn GS 20.Den har vel en ekstra bass også ?
    Jeg er hvertfall overbevist om at det er 3 og ikke 2 basser + ren mellomtone på GS60.Jeg mener altså at mellomtonen går fra hele veien ned og opptil til 2,7 khz mens de 2 nedre kutter på 250 hz.Selv om det står forskjellig ettersom hvor man leser i MA-spesifikasjoner,brukermanualer osv.
    GS 20 bør jo være bedre på mange andre måter hvis man tar bort at det sikkert er mer guffe i RX8.
    stemmer det gs20 har mellomtone som kutter de aller nederste hz'ene de to elementene har hvert sitt kammer som de spiller i og det nederste tar seg av bassen mens mellomtonen er halveis derfor kalles det er 2.5 veis konstruksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det gs20 har mellomtone som kutter de aller nederste hz'ene de to elementene har hvert sitt kammer som de spiller i og det nederste tar seg av bassen mens mellomtonen er halveis derfor kalles det er 2.5 veis konstruksjon.
    Tror du tar feil der.Tror nok begge spiller helt ned,mens det nederste spiller kun opp til 150 hz,det øverste spiller opp til 2700 hz.
    Hadde mellomtonen kun spilt fra 150 og opp,så hadde det vært en 3 veis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer jeg skrev feil Hehe mente det slik du sa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har noen erfaringer med hva slags høytaler kabler man burde velge til monitor audio? i da kjører jeg en 4 delt kabel slik at jeg kan bi wire!, andre mener solid core er bedre, men jeg kan ikke helt si meg ening i dette.
    neon som har noe å tilføye dette temaet i forhold til monitor?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har noen erfaringer med hva slags høytaler kabler man burde velge til monitor audio? i da kjører jeg en 4 delt kabel slik at jeg kan bi wire!, andre mener solid core er bedre, men jeg kan ikke helt si meg ening i dette.
    neon som har noe å tilføye dette temaet i forhold til monitor?
    Tror MA anbefaler Chord.Selv bruker jeg disse,fordi jeg vil ha dempet toppen litt.Om det skjer i praksis har jeg ikke testet.
    MA anbefaler også bi-wiring.
    Her er mine.

VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Jeg kjører seagate mediaspiller med .flac filer --> optisk --> cambridge dacmagic --> xlr fullbalansert --> cayin s200 --> vanlige høyttaler kabler --> monitor audio rx6. Det fungerte dritbra i starten når høyttalerene var splitter nye. Nå burde de begynne å bli spilt inn. Har spilt på all slags volum, høyt og lavt. Men nå høres det lite dynamisk ut og det er akkurat som om lyden går opp og ned. Vanskelig å forklare. Ikke veldig merkbart, men det høres. Er dette en del av innspillingen eller er det noe galt her? Høyttalerene er det nyeste i anlegget. Noen som har noen peiling på hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Jeg kjører seagate mediaspiller med .flac filer --> optisk --> cambridge dacmagic --> xlr fullbalansert --> cayin s200 --> vanlige høyttaler kabler --> monitor audio rx6. Det fungerte dritbra i starten når høyttalerene var splitter nye. Nå burde de begynne å bli spilt inn. Har spilt på all slags volum, høyt og lavt. Men nå høres det lite dynamisk ut og det er akkurat som om lyden går opp og ned. Vanskelig å forklare. Ikke veldig merkbart, men det høres. Er dette en del av innspillingen eller er det noe galt her? Høyttalerene er det nyeste i anlegget. Noen som har noen peiling på hva dette kan være?

hvor lenge har du "spillt" inn høytalerene dine? det tar vanligvis 100timer, husk at MA høytalere tar litt lengere tid å spille inn, du vil kunne hente ut mer dynamikk med en annen type høytaler kabel. feks den fra hifi klubben, van den hul til rundt 149,- kr metern. ut i fra specsene på forsterkeren din virker det som du hvertfall har nok kraft, men husk at MA høytalere trives best med forsterkere med en litt varmere klang, feks roksan K2 eller abrahamsen.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil kunne hente ut mer dynamikk med en annen type høytaler kabel. feks den fra hifi klubben, van den hul til rundt 149,- kr metern.
    I fare for å gjøre dette til en kabelkrangeltråd. Dette er bare visvass:-D

En kabel kan ALDRI legge til noe, bare trekke fra. Det er IKKE kabelen som er utfordringen her, såfremst han ikke bruker skolisser:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Har du mulighet for å teste med annet utstyr? Tenker da bytte kilde, se om det hjelper. Bytte forsterker se om det hjelper osv.

Gjør du dette vil du fort finne ut hvilken komponent som skaper problemene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har du mulighet for å teste med annet utstyr? Tenker da bytte kilde, se om det hjelper. Bytte forsterker se om det hjelper osv.

Gjør du dette vil du fort finne ut hvilken komponent som skaper problemene.
    Hei. Takker alle for svar.

Joda jeg har jo mulighet for å feilsøke de forskjellige komponentene, men jeg lurte bare på om noen andre hadde opplevd det samme under innspillingen av sine MA høyttalere. Høyttalerene har vel spilt en 50-70 timer i det minste. Synes det er vanskelig å huske tilbake så langt Forresten så har jeg noen skolisser av høyttalerkabler av den enkle grunn at det hørtes bedre ut hos meg. Synes jeg ihvertfall. Men det kan neppe være det da det har vært mye mer dynamisk frem til nå nylig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lenge har du "spillt" inn høytalerene dine? det tar vanligvis 100timer, husk at MA høytalere tar litt lengere tid å spille inn, du vil kunne hente ut mer dynamikk med en annen type høytaler kabel. feks den fra hifi klubben, van den hul til rundt 149,- kr metern. ut i fra specsene på forsterkeren din virker det som du hvertfall har nok kraft, men husk at MA høytalere trives best med forsterkere med en litt varmere klang, feks roksan K2 eller abrahamsen.
    Skal ikke gjøre noe stort ut av dette, men jeg må bare få sagt at akkurat denne forsterkeren fra cayin er ikke lys i toppen heller ikke spesielt mørk, men bare råkraftig nøytral dynamikk veldig diggbar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vetteman klart du kan endre klangen med forskjellige kabler, samt som du også kan gjøre dette ved signal kabler. Men du har nok rett i at det ikke endrer lyd bilde like mye som ved å endre elektronikk, men blir feil å si at det er vissvass, for det er en grunn til at det kommer kabler i forskjellige pris klasser og forskjellig tversnitt. Måtte bare svare på tiltale

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ikke blir noen kabeldebatt i denne tråden. Det finnes forskjellige syn på kablers innvirkning på lyden, tror vi kan la det bli med det.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vetteman klart du kan endre klangen med forskjellige kabler, samt som du også kan gjøre dette ved signal kabler. Men du har nok rett i at det ikke endrer lyd bilde like mye som ved å endre elektronikk, men blir feil å si at det er vissvass, for det er en grunn til at det kommer kabler i forskjellige pris klasser og forskjellig tversnitt. Måtte bare svare på tiltale
    Stiller meg bak vetteman..

En kabel kan ikke legge til. kun trekke fra i lydbildet. det er et passivt medium som kun leder signaler. at kabler kommer i forskjellige tverrsnitt og prisklasser er fordi vi som driver på med dette som hobby ofte lar oss lure grundig av alt mulig vissvass.

Jeg har prøvd nordost,monster,supra i forskjellige prisklasser.. og endte opp med den billigste kabelen fordi jeg ikke hørte forskjell på den dyreste eller billigste. forskjellene på kabler er så små at man må ha måleutstyr for å finne forskjellene.

Klart det ser bra ut med dyre kabler. men det er også den eneste forskjellen du vil se. høre forskjell?? neppe!!

Skal ikke lage debatt av dette. ville bare gi min støtte til vetteman.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil kunne hente ut mer dynamikk med en annen type høytaler kabel. feks den fra hifi klubben, van den hul til rundt 149,- kr metern.
    Var ikke noe vondt ment med innlegget mitt Nopita, men når du skriver at du kan hente ut mer dynamikk ut av en høyttaler med å bytte kabel, så må du forklare meg litt nærmere hvordan det fungerer.

Det ER vissvass:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det er en grunn til at det kommer kabler i forskjellige pris klasser og forskjellig tversnitt.
    Ja, og grunnen er at noen skal tjene seg rik på godtroende hifi-noobs

Jeg har gjennomført flere BLINDTESTER på kabler. Har til dags dato ikke klart å skille den ene fra den andre Anbefaler deg å prøve det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, og grunnen er at noen skal tjene seg rik på godtroende hifi-noobs

Jeg har gjennomført flere BLINDTESTER på kabler. Har til dags dato ikke klart å skille den ene fra den andre Anbefaler deg å prøve det samme.
    skal gi meg på debatten om høytaler kabler for det ser ut som dette kan bli et tema:P, men må si at det er vesentlig forskjell på signal kabler og dette vet jeg alt om, for det har jeg testet selv. (selv med en blind test) men jeg har aldri sagt at den dyreste er best!! for det kommer ann på øret som hører. selv har jeg ingen dyr kabel men hører god forskjell på monster og van den hul signal. Skal sies at monster kabelen er en xlr og vanden hul er ubalansert. Jeg hadde også to forskjellige rca signal kabler en fra clas olsson til 148,- og en fra van den hul til 1698,- (Van den hul kablen ble alt for skarp i toppen, det var faktisk bedre lyd i clas olsson kabelen i mine ører.)

(må legge til at jeg hørte forskjell på single wire kabel og bi wire, hvor jeg fikk et mer oppløst lyd bilde med sist nevnte)

Smaken er som baken delt i to, så jeg lar det ligge med at vi er uenige hehe

Side 47 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •