Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 46 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Hei har noen RX8 til salgs siden jeg skal "oppgradere" til GS20. har også en rx center og dette sammen i et 3.0 set up spiller imponerende bra. jeg har lenge vært fornøyd med MA høytalerne men jeg ønsker å gå tilbake til stereo oppsett. og da blir det fullt abrahamsen oppsett samen med GS20. noen som er intereserte så er det bare å ta kontakt 45881389
    Du har også fått PM :-)
    Ikke meninga lage dette om til en annonse side,men det hjelper til slutt og det burde ikke vært slik når man har en butikk som selger de.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ikke meninga lage dette om til en annonse side,men det hjelper til slutt og det burde ikke vært slik når man har en butikk som selger de.
    Hei

Det går nok helt fint ! Skjønner fustrasjon din, opplever det samme, har selv prøvd å få kjøpt RX8 og senere GS20, uten hell!
    Har gitt opp hele butikken ! Ble til at jeg gikk for B&W CM8 og B&W ASW10CM subwoofer istenden for, synd det er sånn!
    Bra det ordner seg for deg da!
    Monitor Audio er virkelig gode høyttalere!
    Sorry, men måtte bare få "luftet" min egen fustrasjon, skal ikke gjenta seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Jeg er på jakt etter stativer gulvstående som passer til mine Monitor Audio RX2.
    Er det noen som har noen anbefalinger her ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Jeg bruker Primare, men tror egentlig det er mange som passer, avhengig av hvilken lyd du er ute etter. PL200 er VELDIG nøytrale i uttrykket, men samtidig har de på en måte en "morro" faktor på en helt annen måte enn f.eks GS20. Vil påstå at plassering i forhold til bakvegg/sidevegg, generell rom integrering har mere å si enn effektforsterker fabrikant, så lenge forsterkeren leverer nok strøm.

Har hørt pl200 hos Doc.G

Sammen med Primare så syns jeg de imponerer.
    Lurer på hvordan de ville spille på eksempelvis Hegel og ikke minst noe gromt fra Doxa (m-62) :-D ( setter jeg B. på noen skumle planer nå tro ) hehe

Opplevde lyden fra 200 som større en det høytalene skulle tilsi.
    Og et veldig godt bassfundament, samt det virker som de kan spille meget høyt før det blir anstrengt.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har hørt pl200 hos Doc.G

Sammen med Primare så syns jeg de imponerer.
    Lurer på hvordan de ville spille på eksempelvis Hegel og ikke minst noe gromt fra Doxa (m-62) :-D ( setter jeg B. på noen skumle planer nå tro ) hehe

Opplevde lyden fra 200 som større en det høytalene skulle tilsi.
    Og et veldig godt bassfundament, samt det virker som de kan spille meget høyt før det blir anstrengt.

Det blir ikke noe oppgradering på meg de nærmeste årene tror jeg, hvis det da ikke dukker opp en lottogevinst. Det eneste som er planlagt er å bytte til PL senter, men tror ikke det blir i år

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei er det noen som har hørt om det kommer en GX serie som kommer til å ta over for GS serien?, og om det er vits å kjøpe GS20 hvis denne serien kommer ut om ikke så lang tid? jeg vet at RX serien lånte elementer fra GS serien derfor er det jo et spørsmål om GX serien kommer til å låne elementer fra PL serien!? i såfall er det verdt å vente??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei er det noen som har hørt om det kommer en GX serie som kommer til å ta over for GS serien?, og om det er vits å kjøpe GS20 hvis denne serien kommer ut om ikke så lang tid? jeg vet at RX serien lånte elementer fra GS serien derfor er det jo et spørsmål om GX serien kommer til å låne elementer fra PL serien!? i såfall er det verdt å vente??
    Bla litt tilbake i tråden så finner du info om
    den nye GX-serien. Antas å komme i april.

Jeg ville ventet hvis jeg var deg selv om GS er en fantastisk høyttaler. Svaret på spørsmålet ditt i den andre tråden er ja

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Top product of CES 2011

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Live

Skjønner ikke bæra av hva han prater om, men deilig å se live-bilder.

YouTube - Monitor Audio GX : nouvelles enceintes, nouveau tweeter Ã* ruban (CES 2011)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er den noen som kan gi meg litt info om bronce modellen? jeg fikk min far på 50 til å kjøpe seg nye høytalere i går( han er litt gjerrig) så han skulle ha de så billig og bra som mulig, han gikk for bronce 6, 2 x 6" bass mellomtone og c-cam tweeter. vi prøvde å får denne til å spille sammen med en Onkyo sr608 den sise å yte 160 x 7 6ohm.

Er det noen som har noen erfaringer med denne modellen og forsterkeren, for når vi koblet det opp så låt det rett og slett helt jævelig i forhold til mine RX8 som han har brukt samme forsterker på tidligere. ingen bass lite oppløst mellomtone, men fin i toppen. kan det være at de er tungdrevene?

takk for innspill

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken Bronze Serie? BR eller BX?

Hei er den noen som kan gi meg litt info om bronce modellen? jeg fikk min far på 50 til å kjøpe seg nye høytalere i går( han er litt gjerrig) så han skulle ha de så billig og bra som mulig, han gikk for bronce 6, 2 x 6" bass mellomtone og c-cam tweeter. vi prøvde å får denne til å spille sammen med en Onkyo sr608 den sise å yte 160 x 7 6ohm.

Er det noen som har noen erfaringer med denne modellen og forsterkeren, for når vi koblet det opp så låt det rett og slett helt jævelig i forhold til mine RX8 som han har brukt samme forsterker på tidligere. ingen bass lite oppløst mellomtone, men fin i toppen. kan det være at de er tungdrevene?

takk for innspill
    Hei

Hvilken Bronze modell er det?, BR eller BX serie?, kjøpt nye eller brukt?
    Monitor Audio har ganske lang innspillingstid hvis dem er nye, og de forandrer seg mye underveis under innspillingsperioden. Begge disse modellene skal være "lettdrevne" høyttalere, men ser at nyeste modell BX, er oppgitt til 8ohm mot BR i 6ohm. Skal i utgangspunktet bety at den nye modellen BX skal være mer lettdreven enn BR modellen. Tror at de mest sannsynlig låter rart/dårlig forde at dem ikke er innspillt enda hvis dem er kjøpt nye.
    RX8 skal jo også låte bedre da det er en dyrere og bedre serie, men igjenn skal denne være "tyngre" å drive enn høyttalere i Bronze serien, så hvis dere syntes forsterkeren/receiveren drev RX8 godt, burde det jo ikke stå på receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for innspill
    Har dere husket å slå Onkyo-en over på 6 ohm drift og ikke 4 ohm drift ?

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Skjønner ikke bæra av hva han prater om, men deilig å se live-bilder.

YouTube - Monitor Audio GX : nouvelles enceintes, nouveau tweeter Ã* ruban (CES 2011)
    Sweet design! Har nylig kvittet meg med Focal 1007 BE i fare for å bli enda mer bitt av high-end segmentet. Ser for meg et par GX100 stativhøyttalere når disse kommer på markedet i mars/ april. Spent på hvordan disse vil låte! Eventuelt supplert med en sub, så bør dette bli helt kanon i en stue på ca 35 kvm.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger et par gs 20 på sentralen til rett under 10k, hvis du fortsatt er på jakt etter slike:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Hvilken Bronze modell er det?, BR eller BX serie?, kjøpt nye eller brukt?
    Monitor Audio har ganske lang innspillingstid hvis dem er nye, og de forandrer seg mye underveis under innspillingsperioden. Begge disse modellene skal være "lettdrevne" høyttalere, men ser at nyeste modell BX, er oppgitt til 8ohm mot BR i 6ohm. Skal i utgangspunktet bety at den nye modellen BX skal være mer lettdreven enn BR modellen. Tror at de mest sannsynlig låter rart/dårlig forde at dem ikke er innspillt enda hvis dem er kjøpt nye.
    RX8 skal jo også låte bedre da det er en dyrere og bedre serie, men igjenn skal denne være "tyngre" å drive enn høyttalere i Bronze serien, så hvis dere syntes forsterkeren/receiveren drev RX8 godt, burde det jo ikke stå på receiveren.
    takk for godt innspill det er br serien ikke bx, jeg leste selv at det var 6 ohm. derfor jeg ikke fikk det til å stemme at det skulle være forsterkeren, ja de er helt nye. og vet at det må regnes rundt 100 timer innspilling.

mine rx8 låt fantastisk mye bedre selv om disse også var helt nye, men vi har fått det til nå vi kalibrerte uten sub og kjører all bass igjennom front, det gav litt resultater. skal bytte clas olson høytalerkablene til fatten med mine med mulighet til å bi wire, og bi ampe forsterkeren til helgen for å se om dette gjør noe utslag på lyden. (han skjønner ikke at lyd signaturen endres ved at man bytter kabel, siden i hans øyne er kobber kobber) at han kan kalle seg dj er nesten litt flaut hehe:P men det var heldigvis for en god stund siden:P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra det til noe annet er det noen andre her som har erfaring med vincent på monitor audio?? jeg kjører selv en vincent sv 233 på 200x2 i 8ohm på mine RX8 og er kjempe fornøyd. litt kvass i toppen, men med cambridge dacen så roet det seg ned, men føler fortsatt at jeg kunne fått fram stemmen til vokalisten i coldplay enda litt mer. hører alle sverger til abrahamsen, men jeg føler det blir for svakt, hva med electrocompaniet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    ligger et par gs 20 på sentralen til rett under 10k, hvis du fortsatt er på jakt etter slike:-)
    Takk for tipset :-)
    Jeg kjøpte bakkanalene hans 2 min etter at annonsen kom,de er allerede på vei i posten :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra det til noe annet er det noen andre her som har erfaring med vincent på monitor audio?? jeg kjører selv en vincent sv 233 på 200x2 i 8ohm på mine RX8 og er kjempe fornøyd. litt kvass i toppen, men med cambridge dacen så roet det seg ned, men føler fortsatt at jeg kunne fått fram stemmen til vokalisten i coldplay enda litt mer. hører alle sverger til abrahamsen, men jeg føler det blir for svakt, hva med electrocompaniet?
    Innen fornuftig pris så tviler jeg på at Abrahamsen eller EC matcher Vincent-en din i kraft.
    Du kunne f.eks prøvd en Hegel DAC med balansert XLR ut siden Vincent-en din har balanserte innganger.Hegel DAC-en er fryktelig god.Hadde ute annonse på denne og det haglet inn med bud,men valgte å beholde den.
    Noe som er enda lettere og gratis er å prøve å plugge i portene bak.Du vil mest sannsynlig få en ganske så mye slankere bass,men synes det låter åpnere og reinere på lavt/moderat volum.
    Har du prøvd dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen fornuftig pris så tviler jeg på at Abrahamsen eller EC matcher Vincent-en din i kraft.
    Du kunne f.eks prøvd en Hegel DAC med balansert XLR ut siden Vincent-en din har balanserte innganger.Hegel DAC-en er fryktelig god.Hadde ute annonse på denne og det haglet inn med bud,men valgte å beholde den.
    Noe som er enda lettere og gratis er å prøve å plugge i portene bak.Du vil mest sannsynlig få en ganske så mye slankere bass,men synes det låter åpnere og reinere på lavt/moderat volum.
    Har du prøvd dette ?

jeg byttet fra ubalansert til balansert xlr i dag og du verden for en forbedring!!! det er balansert utgang på cambridge dacen også, og jeg skjønner nå hvorfor dette er bedre. på mitt oppsett funket dette helt fantastisk, men nå snuser jeg på om jeg kunne fått en bedre klang med GS20 enn mine RX8. noen som har noen innspill på dette området?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere husket å slå Onkyo-en over på 6 ohm drift og ikke 4 ohm drift ?

Nei har ikke vært hos faren min i dag, men ringte han og han sa at det måtte være oppsettet, han hadde fått det til litt bedre. skal ut og fin tune oppsettet hans senere, men har på en måte litt for mye å stri med når det gjelder mitt eget oppsett:P hehehe

Side 46 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •