Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 44 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Er ganske sikker på at det kommer et par GS20 i svart pianolakk på brukten om et par uker
    Har vært uten internett en periode siden jeg er på en båt midt i Atlanterhavet.
    Jeg har Rosewood fronter og svart pianolakk på center.Så da kan nok svart pianolakk gå.
    Venter på annonsen din og håper på handel :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hmm - "bare" 5,5 toms elementer i GX 200 altså??

Det hørtes da litt spinkelt ut - men men, skal jo ikke dømme dem kun etter det!
    Det stemmer. Blir neppe "spinkelt" kjenner jeg MA rett. Det gjenstår vel kun å høre:-D

Jeg er ihvertfall kjempehappy for at de har valgt 6,5 på GX300. Mine ører's erfaringer er mest fornøyd med 6,5 kontra 8 ihvertfall. De 8 toms-konstruksjonene jeg har hørt krever så enormt store rom for å fungere bra, samt at synergien ikke er like bra i forhold til det jeg har hørt fra konstruksjoner med 6,5 tommers basselement.

Time will show:-D

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har vært uten internett en periode siden jeg er på en båt midt i Atlanterhavet.
    Jeg har Rosewood fronter og svart pianolakk på center.Så da kan nok svart pianolakk gå.
    Venter på annonsen din og håper på handel :-)

De er dessverre allerede solgt. Pl200 på plass. Ting skjer kjappt.

btw. litt mere rødvin og musikk utover kvelden så skal jeg få skrevet noen linjer med sammenligning ....(PL200 rules from the center of the ultraworld)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

btw. litt mere rødvin og musikk utover kvelden så skal jeg få skrevet noen linjer med sammenligning ....(PL200 rules from the center of the ultraworld)
    Gratulerer så mye med nye høyttalere

Ja nå må du dele inntrykkene med oss - har så vidt hørt PL300,og det virket rimelig heftig,men den er uansett altfor stor for min stue
    Litt intressant å høre din sammenligning,siden du har gått fra GS 20,til PL200!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det stemmer. Blir neppe "spinkelt" kjenner jeg MA rett. Det gjenstår vel kun å høre:-D

Jeg er ihvertfall kjempehappy for at de har valgt 6,5 på GX300. Mine ører's erfaringer er mest fornøyd med 6,5 kontra 8 ihvertfall. De 8 toms-konstruksjonene jeg har hørt krever så enormt store rom for å fungere bra, samt at synergien ikke er like bra i forhold til det jeg har hørt fra konstruksjoner med 6,5 tommers basselement.

Time will show:-D
    Nei,de pleier å vere bra med bass og dynamikk i MA,så vi får håpe de har tatt med seg dette videre ja

Blir spennende å høre når den tid kommer!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fryktet det siden jeg så annonsen med SOLGT på Hifisentralen.
    Gratulerer med nye høyttalere.Rapport blir gøy å lese.
    Har hørt PL300 og de hadde den heftigste bassen jeg noen gang har hørt.Helt rå punch og driv.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye høyttalere

Ja nå må du dele inntrykkene med oss - har så vidt hørt PL300,og det virket rimelig heftig,men den er uansett altfor stor for min stue
    Litt intressant å høre din sammenligning,siden du har gått fra GS 20,til PL200!
    Får prøve å sette ord på opplevelsen. (Jeg har ikke hørt PL300.)

Kilde er Primare cd31 & Logitech Transporter, via Primare Pre 30 og Primare A 30.5. Pl200 er 4ohms, biampet leverer A30.5 2X 200w pr front høyttaler.

Plassering er den samme som GS20, ca 40 cm fra bakvegg i ett ca 4mX5m rom.

Mellomtone: Ganske lik GS20. Denne er jo det som blir trekt fram som det beste med GS20, kan ikke si at jeg opplever stor forskjell.

Diskant: Mye bedre, oppløsningen er helt utrolig, tåler høye volum uten å bli plagsom. Mer detaljert.

Bass: Kanskje den største forbedringen, en veldig detaljert, fremtredende & stram bass, uten at den tar over lydbildet helt. Lyden av trommesett og bassgitar fremstår ekte på en måte, der både trykket i basslyden kombinert med detaljene og oppløsningen er av en helt annen klasse enn GS20. Nesten ikke sammenlignbart.

Utseende/finish: Sykt forseggjort, tunge og dønn stabile uten antydning til bruk av kjappe løsninger på bekostning av kvalitet.

Det som overrasker meg mest er at PL200 spiller jevnt over veldig bra, den takler dårligere innspillinger bedre enn GS20. Det har sannsynligvis sammenheng med bassen å gjøre, 70 talls metall har aldri hørtes så bra ut. Var ikke klar over at rockefoten savnet bass så mye

Har testet Hip hop, metal, jazz, rock, techno, visesang. Alt høres bedre ut, mere kropp og mere ekte på en måte.

Ellers så er lydbildet større, både bredere og dypere, men høyttalerne har full kontroll fra topp til bunn, mens de samtidig høres uanstrengt og smooth ut

Håper dette høres forståelig ut. GS20 er slik jeg ser det den ultimate høyttaleren til prisen og jeg likte den veldig godt, med det høres fort hvorfor PL200 er dyrere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Kilde er Primare cd31 & Logitech Transporter, via Primare Pre 30 og Primare A 30.5. Pl200 er 4ohms, biampet leverer A30.5 2X 200w pr front høyttaler.

Mellomtone: Ganske lik GS20. Denne er jo det som blir trekt fram som det beste med GS20, kan ikke si at jeg opplever stor forskjell.

Diskant: Mye bedre, oppløsningen er helt utrolig, tåler høye volum uten å bli plagsom. Mer detaljert.

Bass: Kanskje den største forbedringen, en veldig detaljert, fremtredende & stram bass, uten at den tar over lydbildet helt. Lyden av trommesett og bassgitar fremstår ekte på en måte, der både trykket i basslyden kombinert med detaljene og oppløsningen er av en helt annen klasse enn GS20. Nesten ikke sammenlignbart.

Utseende/finish: Sykt forseggjort, tunge og dønn stabile uten antydning til bruk av kjappe løsninger på bekostning av kvalitet.

Det som overrasker meg mest er at PL200 spiller jevnt over veldig bra, den takler dårligere innspillinger bedre enn GS20. Det har sannsynligvis sammenheng med bassen å gjøre, 70 talls metall har aldri hørtes så bra ut. Var ikke klar over at rockefoten savnet bass så mye

Har testet Hip hop, metal, jazz, rock, techno, visesang. Alt høres bedre ut, mere kropp og mere ekte på en måte.

Ellers så er lydbildet større, både bredere og dypere, men høyttalerne har full kontroll fra topp til bunn, mens de samtidig høres uanstrengt og smooth ut

Håper dette høres forståelig ut. GS20 er slik jeg ser det den ultimate høyttaleren til prisen og jeg likte den veldig godt, med det høres fort hvorfor PL200 er dyrere.
    Gratulerer såååå mye!!!

Veldig flott beskrivelse. Må si jeg ble svært nysgjerrig nå.

Er overgangene bra? Tenker spesielt fra bass til mellombass og mellomtone?

Dette likte jeg IKKE på PL300. Enig i diskant som er luftigere og ikke til tider "pigg" som kan oppleves på GS. (Et skikkelig rom hadde nok endret det).

Mellomtonen klarer jeg ikke helt å huske sammenlignet med GS. GS har den beste mellomtonen EVER spør du meg, men mulig den var like bra på Platinum.

Finishen på PL er helt Psycho. Hmm, blir nødt å få testa PL200 nå skjønner jeg

Håper du kommer med litt info angående overganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann:grin:
    Jeg bruker Apex 10 som bakhøytalere,og Apex 40 som senter sammen med GS 20 som fronter,og jeg må si jeg er veldig fornøyd med Apex serien!
    Med deling på 80hz,så holder dem veldig godt følge med GS 20 - både til film og musikk:grin:
    Hva koster Apex A10 forresten ? Står ikke noen pris på sida.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som en artig høyttaler :-)
    Hvilken finish kjøpte du de i forresten ?
    Jeg har også en Primare cd-spiller.Kobler man den rett i pre med stereo rca kontra å koble den digitalt via Hegel-dac så er mitt inntrykk at Primaren har en litt lys klang.Ryktet til Primare er mørk/nøytral.
    Hva synes du ? Har du prøvd annen elektronikk når du hadde GS20 ?
    Har ikke fått prøvd receiveren som pre enda siden jeg ikke er hjemme på en stund,men synes MA er kilne med matching.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en artig høyttaler :-)
    Hvilken finish kjøpte du de i forresten ?
    Jeg har også en Primare cd-spiller.Kobler man den rett i pre med stereo rca kontra å koble den digitalt via Hegel-dac så er mitt inntrykk at Primaren har en litt lys klang.Ryktet til Primare er mørk/nøytral.
    Hva synes du ? Har du prøvd annen elektronikk når du hadde GS20 ?
    Har ikke fått prøvd receiveren som pre enda siden jeg ikke er hjemme på en stund,men synes MA er kilne med matching.
    Kjøpte PL200 i ebony.
    Vil kalle cd31 nøytral, men med litt varm klang, til sammenligning er Logitech Transporter mer nøytral og mangler varmen. Jeg klarer ikke å bestemme hvem som høres best ut, begge er gode, bare litt forskjellig.
    Har ikke prøvd annen elektronikk på gs20 bortsett fra å koble cd spiller via Denon 3808a i stedet for Pre30, noe som ga en mere ullen og ufokusert lyd.
    Vil påstå at jeg er i mål når det gjelder stereolyd. Kan ikke finne noe negativt å si om PL200, eller komboen PL200 & Primare. Lydbildet er oppløst og kontrollert fra topp til bunn.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer såååå mye!!!

Er overgangene bra? Tenker spesielt fra bass til mellombass og mellomtone?
    Ved normalt lyttenivå har jeg ingenting å utsette, Pl200 har en helt utrolig bra mellombass, men overgangen til mellomtonen er upåklagelig.

Ved (veldig)høyt lyttenivå, blir bassen mer pågående, men dette har helt sikkert sammenheng med størrelsen på lytterommet, mitt er helt i underkant av hva jeg vil anbefale uten å bruke en del akustikk hjelpemidler. Jeg har bare bassfeller i hvert hjørne bak frontene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gx

Litt lytteinfo fra en Britisk hifiside:

Re: Any word / reliable rumour on Monitor Audio GX range?
    Had another listen to the GX50 and GX100 today at the dealer place. Not an expert in this but below are some observation. They sound better than when I first heard them 1 week ago after some running in.

The GX50 has bass that are surprising big for a 5.5" woofer and small enclosure. Clarity is excellent. But the lower mid do sound a bit light compared to the GX100. Good soundstage too.

The GX100 has more bass with the 6.5" woofer and clarity is the same. But the lower mid sounds fuller and soundstage sound bigger too. More balance overall. Both driven by tube amps from Cayin.

Hope April comes soon.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lytteinfo fra en Britisk hifiside:

Re: Any word / reliable rumour on Monitor Audio GX range?
    Had another listen to the GX50 and GX100 today at the dealer place. Not an expert in this but below are some observation. They sound better than when I first heard them 1 week ago after some running in.

The GX50 has bass that are surprising big for a 5.5" woofer and small enclosure. Clarity is excellent. But the lower mid do sound a bit light compared to the GX100. Good soundstage too.

The GX100 has more bass with the 6.5" woofer and clarity is the same. But the lower mid sounds fuller and soundstage sound bigger too. More balance overall. Both driven by tube amps from Cayin.

Hope April comes soon.
    Kanskje vi må ta oss en lyttetur til Tromsø når du kommer hjemover igjenn? Om du ikke lurer deg til å høre på di før du vender hjem =P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Kanskje vi må ta oss en lyttetur til Tromsø når du kommer hjemover igjenn? Om du ikke lurer deg til å høre på di før du vender hjem =P
    Hvor i Tromsø hadde du tenkt å høre på dem?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Tromsø hadde du tenkt å høre på dem?
    Det er vell bare en plass å høre di på, Hifihuset?. Regner med han kommer til å ta di inn. Eneste minuset blir vell elektronikken han bruker.....
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell bare en plass å høre di på, Hifihuset?. Regner med han kommer til å ta di inn. Eneste minuset blir vell elektronikken han bruker.....
    Er ikke Hifihuset Tromsø nedlagt da ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det nedlagt da ?
    Huh... Det var mere enn jeg hadde fått med meg? O.O

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster Apex A10 forresten ? Står ikke noen pris på sida.
    Beklager litt sent svar,men mener det ligger på ca 6k veil!
    Men du får noe rabatt vil jeg tro

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huh... Det var mere enn jeg hadde fått med meg? O.O
    Lagt ned i September i fjor tror jeg det var, i følge deres egen tråd på sentralen.

Side 44 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •