Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 42 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk for det

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Velkommen skal du være:-D

Og gratulerer så mye. Nå har jeg ikke hørt RX-serien, men skikkelig dypbass kommer med korrekt matching er ihvertfall min erfaring

Hva bruker du av forsterkeri på de? Hvor mange timer er de spilt på?

Bruker en Cayin s-200 for øyeblikket og den ønsker jeg helst å fortsette å bruke så jeg håper at det er en bra match. Fikk de i går så nå har jeg vel spilt på de i ca. 10 timer.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Bruker en Cayin s-200 for øyeblikket og den ønsker jeg helst å fortsette å bruke så jeg håper at det er en bra match. Fikk de i går så nå har jeg vel spilt på de i ca. 10 timer.
    Har ikke kjennskap til akkurat den, men det jeg har testet av Cayin på Monitor Audio GS var ikke drømmematch, bortsett fra pre-ampen Cayin SC-10 som var en helt grei match, men den koster da også 40 000.

Her bør du nok vurdere et forsterker-bytte dersom du ønsker å hente max ut av høyttallerne. De vil løsne kraftig etterhvert så du får timer på de.

De trenger 2-300 timer før de virkelig kommer. Du må også huske på at rom og plassering er svært viktig for å få det slik man ønsker, men det finnes endel "kompromissløsninger" dersom man ikke har et dedikert rom.

Uansett så er min anbefaling å vente til du har fått de skikkelig innspilt, så kan du begynne å forske på plassering og matching av utstyr:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjennskap til akkurat den, men det jeg har testet av Cayin på Monitor Audio GS var ikke drømmematch, bortsett fra pre-ampen Cayin SC-10 som var en helt grei match, men den koster da også 40 000.

Her bør du nok vurdere et forsterker-bytte dersom du ønsker å hente max ut av høyttallerne. De vil løsne kraftig etterhvert så du får timer på de.

De trenger 2-300 timer før de virkelig kommer. Du må også huske på at rom og plassering er svært viktig for å få det slik man ønsker, men det finnes endel "kompromissløsninger" dersom man ikke har et dedikert rom.

Uansett så er min anbefaling å vente til du har fått de skikkelig innspilt, så kan du begynne å forske på plassering og matching av utstyr:-D
    Ja. Nå sitter jeg hvertfall med Nils lofgren - acoustic live og 15 timer spilt på høyttalerene. Jeg synes det låter helt fantastisk, men så er det ikke akkurat dypbass på den plata da. Men jeg har liksom ikke nok erfaring på hvordan det kan låte hvis du forstår. Men men. Vi får se hvordan det ligger an neste uke da. Hehe. Men av nysjerrighet, hvilke forsterkede kan du anbefale?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Nå sitter jeg hvertfall med Nils lofgren - acoustic live og 15 timer spilt på høyttalerene. Jeg synes det låter helt fantastisk, men så er det ikke akkurat dypbass på den plata da. Men jeg har liksom ikke nok erfaring på hvordan det kan låte hvis du forstår. Men men. Vi får se hvordan det ligger an neste uke da. Hehe. Men av nysjerrighet, hvilke forsterkede kan du anbefale?
    Abrahamsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine har virkelig begynt å løsne nå. Spiller med en puch som er helt utrolig for en såpas "liten" høytaler.

Kan også varmt anbefale Parasound Halo til RX 8 låter himmelsk:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Musical Innovation,Onkyo receiver,Hegel H200 og kan ikke få anbefalt Parasound nok.Den er helt rå til MA.Synes ikke pre-en er like god som effektforsterkeren da denne er litt lys i toppen etter min smak.
    Et vanvittig fundament i bassen og dempet i toppen med Parasound.Etter jeg gikk over til Parasound blir ikke subbene brukt til musikk med mindre det virkelig skal rockes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har prøvd Musical Innovation,Onkyo receiver,Hegel H200 og kan ikke få anbefalt Parasound nok.Den er helt rå til MA.Synes ikke pre-en er like god som effektforsterkeren da denne er litt lys i toppen etter min smak.
    Et vanvittig fundament i bassen og dempet i toppen med Parasound.Etter jeg gikk over til Parasound blir ikke subbene brukt til musikk med mindre det virkelig skal rockes.
    Ja NC 2100 er ikke så lys men veldig transparent. Virker nok litt hard og metallisk noenganger. Jeg har P 7 som spiller kjempetøft sammen med Halo A51

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kløne som jeg er noen ganger så hadde jeg trykka NC2100-en over til phono bak,så det ble bare skurring i lyden.
    Så jeg koblet opp Hegel H200 som pre sammen med NC2250.
    Det ble HELT RÅTT.Ble ikke lyst og skarpt og bassen var enorm til å være så små.
    Med NC2100 som jeg har fått til nå er enda mer fyldig i bassen,men litt slappere,nesten for mye bass og jeg synes den er lysere i toppen.Diskanten er også dempet med tonekontrollene.
    Hadde samme inntrykket av NC2100 parret med Musical Innovation.
    Dessverre ikke hjemme før om 4 uker,så jeg får ikke testa den nye receiveren som pre mot NC2100.Må si at jeg håper receiveren vinner :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Lurer på en annen ting. Hvilke ht kabler bruker dere? Jeg har prøvd med litt div. kabler i 1000,- klassen, men jeg syntes rett og slett det ble bedre med noen "vanlige" kabler til 25,- meteren. Så lurer litt på hva dere anbefaler her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker mine Moster M series som jeg alltid har brukt. Fine å se på og høres helt likt ut alt annet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en annen ting. Hvilke ht kabler bruker dere? Jeg har prøvd med litt div. kabler i 1000,- klassen, men jeg syntes rett og slett det ble bedre med noen "vanlige" kabler til 25,- meteren. Så lurer litt på hva dere anbefaler her.
    Van Den Hul Magnum Hybrid her.Hifi-klubben selger de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Van Den Hul Magnum Hybrid her.Hifi-klubben selger de.
    Fantastiske kabler!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Må dere ikke forsøple denne fine tråden med kabeldiskusjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

neida

Må dere ikke forsøple denne fine tråden med kabeldiskusjoner

Det var ikke meningen det. Bare lurte på om noen hadde preferanser når det gjaldt Monitor Audio spesielt, men jeg må vel bare bli enig med meg selv om at kabler er så å si ubetydelige for min del ihvertfall.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen det. Bare lurte på om noen hadde preferanser når det gjaldt Monitor Audio spesielt, men jeg må vel bare bli enig med meg selv om at kabler er så å si ubetydelige for min del ihvertfall.
    MA skal visstnok anbefale Chord Cables, bruker Oddyssey 2 selv, og har ikke tenkt å forandre på det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leveringsklar i februar?

Ifølge Referenceaudio i Sverige skal de kunne levere GX i februar:

Jag har fått preliminära priser, men vi väntar lite med att gå ut med dem tills vi vet helt säkert. Leverera kan vi göra i Februari.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor kabler!

Bruker Monitor Audio's egne bi-wire kabler (er da "venn"), men jeg tror disse er laget av Qued selv om de er merket med MA:-o

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt Hifi Huset tre ganger i løpet av den siste måneden for å kjøpe noen høyttalere. Har blitt fortalt at de skal ringe tilbake alle gangene, men det har aldri skjedd! Skal jeg gidde å ringe tilbake en 4. gang? Er Monitor Audio virkelig verdt denne dårlige servicen? Jeg eier GS60, som jeg er fornøyd med, men finnes mange andre like gode kandidater til den prisen, så blir nok neppe Monitor Audio på meg ved neste kjøp. i hvert fall ikke så lenge Hifi Huset står for salget

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Har ringt Hifi Huset tre ganger i løpet av den siste måneden for å kjøpe noen høyttalere. Har blitt fortalt at de skal ringe tilbake alle gangene, men det har aldri skjedd! Skal jeg gidde å ringe tilbake en 4. gang? Er Monitor Audio virkelig verdt denne dårlige servicen? Jeg eier GS60, som jeg er fornøyd med, men finnes mange andre like gode kandidater til den prisen, så blir nok neppe Monitor Audio på meg ved neste kjøp. i hvert fall ikke så lenge Hifi Huset står for salget
    Tuller du ? Dette kan ikke stemme!!!!Du må ha ringt feil!!!!
    Hehe,jeg sliter selv med samme problemet og venter på brukten etter bakkanaler fra Monitor Audio.
    Fryktelig synd må man si :-(

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Dette var ikke bra!!

Hvis du sender meg en PM, så kan du få mobilnummeret til Andre av meg.

Det pleier å hjelpe:-D

Side 42 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •