Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 41 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1682
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvordan har folket her "montert" centeren sin? Jeg kjøpte meg GSLCR svart piano (brukt), men fulgte ikke med noen ting å sette den på... Kvier meg litt for å lime på knotter under. Samtidig så skal den stå lett synlig framme, så ønsker meg noe som ser bra ut, og ikke bare legge den oppe på en stygg duk.

EDIT: Jeg skal ha den på en benk. Så kan ikke ha noe "stativ".
    Jeg brukte denne når jeg hadde GSLCR
    Dynaudio Center Base | Soundgarden

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To funksjonelle alternativer der Men skulle gjerne hatt noe som gjorde litt mindre ut av seg, og som var litt penere. Hva er vitsen med å ha pianolakk på høyttaleren når det greiene der ligger under liksom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvordan har folket her "montert" centeren sin? Jeg kjøpte meg GSLCR svart piano (brukt), men fulgte ikke med noen ting å sette den på... Kvier meg litt for å lime på knotter under. Samtidig så skal den stå lett synlig framme, så ønsker meg noe som ser bra ut, og ikke bare legge den oppe på en stygg duk.

EDIT: Jeg skal ha den på en benk. Så kan ikke ha noe "stativ".
    Bilde av gammelt oppsett.Der ser du hva jeg har under.De er beregna på å erstatte originale knotter under f.eks forsterkere.Bruker 2 stk framme for å vinkle den opp og limt 2 små firkanta knotter på 1x1 cm bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje spennende for noen med Monitor Audio.
    Bruker til vanlig Hegel H200.Kjøpte Parasound NC2250 (2x250 watter).Fikk ikke Parasound pre-en til å virke så bruker H200 som pre.Det var en person til her under testen.

Det er opp til dere selv om dere vil tro på det eller ikke.Men begge mener det samme.Det ble HEEEEEELLLLTTTTT RÅÅÅÅTTTTTTT.Det er bare å putte på all slags musikk,også f.eks Celine Dion og hardrock som jeg har slitt med å lytte til med Hegel-en.Toppen er mye mer dempa og behagelig og et bassfundament som er helt vanvittig til å være så små høyttalere.
    Med Hegel-en og andre forsterkere har jeg hatt lite bass i sweetspot og mye bak i hjørnet.Nå er det mye bass i sweetspot også.Fyldigere og rundere i bassen.Slår ikke like kontant som Hegel-en.
    Det er som om man skulle gått opp en modell og nå fått 2x8" som banket løst i stedet for 2x6".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kanskje spennende for noen med Monitor Audio.
    Bruker til vanlig Hegel H200.Kjøpte Parasound NC2250 (2x250 watter).Fikk ikke Parasound pre-en til å virke så bruker H200 som pre.Det var en person til her under testen.

Det er opp til dere selv om dere vil tro på det eller ikke.Men begge mener det samme.Det ble HEEEEEELLLLTTTTT RÅÅÅÅTTTTTTT.Det er bare å putte på all slags musikk,også f.eks Celine Dion og hardrock som jeg har slitt med å lytte til med Hegel-en.Toppen er mye mer dempa og behagelig og et bassfundament som er helt vanvittig til å være så små høyttalere.
    Med Hegel-en og andre forsterkere har jeg hatt lite bass i sweetspot og mye bak i hjørnet.Nå er det mye bass i sweetspot også.Fyldigere og rundere i bassen.Slår ikke like kontant som Hegel-en.
    Det er som om man skulle gått opp en modell og nå fått 2x8" som banket løst i stedet for 2x6".
    Høres fantastisk ut. Parasound er en knallmatch for MA mener jeg. Har Halo A51 og har aldri hatt så mye god lyd i kinoen min. ( spiller fletta av Klipsch RF 7 settet jeg hadde )

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8) 8) 8) 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

8) 8) 8) 8)
    Der var feriepengene brukt opp ja.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om prisene er nevnt tidligere i tråden. Er dette den nye gold serien til MA? Noen som har prisene sånn ca.? Hifihuset er ræva til å oppdatere sine nettsider, noe som er litt rart når de er importør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Vet ikke om prisene er nevnt tidligere i tråden. Er dette den nye gold serien til MA? Noen som har prisene sånn ca.? Hifihuset er ræva til å oppdatere sine nettsider, noe som er litt rart når de er importør.
    Den nye Gold serien ja.Så vidt jeg kan se har den ikke kommet ut noen steder.
    Tipper denne sida/butikken blir tidlig ute med den nye serien og du kan følge med her.Skal ikke stå på utstyr på denne sida.

Ultimate.se

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner vel med at det er utenfor all fornuft prismessig, men.....
    Skal følge med på den svenske ja. Regner med at det også dukker opp litt info her etterhvert:-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Snakket med Hifi huset for et par uker siden,og de sa at prisen kom til å gå opp litt,men ikke så altfor ille etter hva jeg forstod!
    Virket som de egentlig ikke viste så altfor mye dem heller!
    De antydet at de ble tilgjengelige på sen vinter/tidlig vår!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifihuset tidligere i høst og lyttet til plantim serien. Det ble da antydet midten av november for den nye gold serien, så regner med at det tar litt tid før de er klare til demo hos Andre

Passer meg bra egentlig, kan gjerne innvie nytt kinorom med nye høytalere

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Der var feriepengene brukt opp ja.
    Det spørs det ja

I forhold til pris er det jo uvisst enda, men jeg fant litt "rykteinfo" på AvsForum:

New Monitor Audio GX Series, includes the following models:

Monitor Audio Gold GX 300
    Monitor Audio Gold GX 200
    Monitor Audio Gold GX 100
    Monitor Audio Gold GX Centre 150
    Monitor Audio Gold GX Centre 350
    Monitor Audio Gold GX FX
    Monitor Audio Gold GX W15 Subwoofer
    Monitor Audio Gold GX 50

European pricing
    Preliminary (expected) price for example, GX300 - approximately 3300 EUR, GX100 - about 1400 eur.

The colors of the planned Montior Audio Gold GX series: glossy white, glossy black, bubinga, walnut and light oak

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det spørs det ja

I forhold til pris er det jo uvisst enda, men jeg fant litt "rykteinfo" på AvsForum:

Monitor Audio Gold GX FX
    Monitor Audio Gold GX 50

European pricing
    Preliminary (expected) price for example, GX300 - approximately 3300 EUR, GX100 - about 1400 eur.

The colors of the planned Montior Audio Gold GX series: glossy white, glossy black, bubinga, walnut and light oak
    Godt jobbet,hadde ikke forundret meg om du var etterforsker av yrke :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det spørs det ja

Monitor Audio Gold GX FX
    Monitor Audio Gold GX 50

European pricing

Skal man tro disse tallene,så blir det vel med dagens kurs ca samme priser som dagens GS serie da - ikke så avskrekkende det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Godt jobbet,hadde ikke forundret meg om du var etterforsker av yrke :-)
    Takk for det.

Er nok ikke det:-D Jobber som Teamleder i Telenor kundeservice 09000.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Skal man tro disse tallene,så blir det vel med dagens kurs ca samme priser som dagens GS serie da - ikke så avskrekkende det
    Tja, de blir nok å havne noe over GS-serien, men forhåpentligvis ikke så veldig mye. Skal jeg ta en vill gjetning så tipper jeg på en plass mellom
    35-40 000 for GX300.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...med en god surround deal hos Andre +greie innbyttepriser så trenger det ikke bli så helt gæli...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hallo

Idag fikk jeg takket være en hyggelig kar fra tranby mine første ma høyttalere i posten. Ma rx6. Fy flate for noen høyttalere. Rett ut av esken låter de rent og pent, men med noe mindre dypbass enn det jeg er vant med. Dette regner jeg med vil komme etter litt innspilling og plasserings tester. Uansett er jeg foreløpig ma frelst. Melder meg inn her da vel?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Idag fikk jeg takket være en hyggelig kar fra tranby mine første ma høyttalere i posten. Ma rx6. Fy flate for noen høyttalere. Rett ut av esken låter de rent og pent, men med noe mindre dypbass enn det jeg er vant med. Dette regner jeg med vil komme etter litt innspilling og plasserings tester. Uansett er jeg foreløpig ma frelst. Melder meg inn her da vel?
    Velkommen skal du være:-D

Og gratulerer så mye. Nå har jeg ikke hørt RX-serien, men skikkelig dypbass kommer med korrekt matching er ihvertfall min erfaring

Hva bruker du av forsterkeri på de? Hvor mange timer er de spilt på?

Side 41 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •