Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1682
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Skal få hørt de GS 60'ene neste gang jeg er i Tromsø Trond, har jo hørt veldig mye skryt om de så!
    Næææhh, hos hvem da

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Næææhh, hos hvem da
    Ingen nevnt, ingen glemt! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA Silver 8 og PL 300

Jeg har et par Silver 8 jeg kjøpte for snart 10 år siden. De er koblet opp mot en Music Angel KT88 og dette fungerer helt fantastisk.

Har også et par Martin Logan koblet opp mot Chapter som nå skal byttes mot et par PL 300 som jeg venter utolmodig på. Prøvde disse for noen uker siden og det var endelig full klaff i stua mi. Helt himmelsk lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pl300

Hei Lurte Pa Om Yamaha Z7 Greier A Dra Ma Pl300 Greit Eller Om Klipsch Rf 63 Eller 83 Er Et Bedre Valg, Vet Det Er Stor Pris Forskjell:d

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan presterer RS8 når det kommer til lydtrykk? Har lyst på en god festhøyttaler også, ikke bare et utrolig raffinert instrument.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det absolutt nok av trykk i RS8. Jeg synes også de spiller dypt nok i massevis. Her i stua bruker jeg ikke sub når jeg hører på musikk. Det har nok også mye å si hva du velger å drive høyttalerene med.

Nå bor jeg i en leilighet og jeg tviler på at jeg har vært i nærheten av å presse disse høyttalerene noe særlig!

Den eneste som vet om det er nok trykk er degselv, så jeg anbefaler deg å høre på disse selv før du bestemmer deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rs8

hei lante et par rs8 for en uke siden a dem spillte veldig bra og med godt trykk i bassen veldig bra hoyttaler til party

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har en formening om hvordan GS20 vil "samarbeide" med en Arcam FMJ A38 forsterker ?

Hvordan enkel er egentlig GS20-modellen å få til plasseringsmessig? I og med at det er bassrefleksport i front antar jeg at den ikke trenger like stor avstand til bakvegg som enkelte andre modeller ?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RS6 og driver dem med Yamaha RX-V1900. Lurer på om jeg vil merke noe forskjell ved å investere i en Abrahamsen v4.0 effektforsterker? RX-V1900 har vel krefter i massevis til å drive RS6, så det blir bare evt lydklangen?

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Har RS6 og driver dem med Yamaha RX-V1900. Lurer på om jeg vil merke noe forskjell ved å investere i en Abrahamsen v4.0 effektforsterker? RX-V1900 har vel krefter i massevis til å drive RS6, så det blir bare evt lydklangen?
    Hei. Har RS6 selv, og har v4.0 med en denon 2807 som pre. Det var ihvertfall en stor oppgradering for meg når jeg bruker abrahamsen effekt vs kun denonen. Om det er effekten, eller klangen som utgjør forbedringene er jeg usikker på, men jeg vil tro litt av begge deler.
    RS6 er lettdrevet, men receivere i denne klassen har godt av litt ekstra krefter. Jeg kan spille øredøvende høyt uten tegn til stress nå ihvertfall, samtidig som kvaliteten også er påtakende bedre på lavt volum.

Forøvrig er abrahamsen en knall kombo på RS6 (monitor audio generelt).

Jeg slenger også inn et spørsmål her til MA kjennere: Jeg sikler på GS20, og lurer på hvor stor kvalitetsmessig forskjell det er på RS6 og GS20 lydmessig?

Jeg har hørt GS20 i butikk (hi-fi huset), men synes det er håpløst å si hvor gode de er, da jeg som oftest synes jeg har vesentlig bedre lyd hjemme der alt er tweaket og tilrettelagt enn det jeg hører i halv-gode lytterom. (Har ikke hørt GS20 og RS6 samtidig)

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Hei. Har RS6 selv, og har v4.0 med en denon 2807 som pre. Det var ihvertfall en stor oppgradering for meg når jeg bruker abrahamsen effekt vs kun denonen. Om det er effekten, eller klangen som utgjør forbedringene er jeg usikker på, men jeg vil tro litt av begge deler.
    RS6 er lettdrevet, men receivere i denne klassen har godt av litt ekstra krefter. Jeg kan spille øredøvende høyt uten tegn til stress nå ihvertfall, samtidig som kvaliteten også er påtakende bedre på lavt volum.

Forøvrig er abrahamsen en knall kombo på RS6 (monitor audio generelt).

Jeg slenger også inn et spørsmål her til MA kjennere: Jeg sikler på GS20, og lurer på hvor stor kvalitetsmessig forskjell det er på RS6 og GS20 lydmessig?

Jeg har hørt GS20 i butikk (hi-fi huset), men synes det er håpløst å si hvor gode de er, da jeg som oftest synes jeg har vesentlig bedre lyd hjemme der alt er tweaket og tilrettelagt enn det jeg hører i halv-gode lytterom. (Har ikke hørt GS20 og RS6 samtidig)
    Jeg oppgraderte fra RS6 til GS20, og angrer ikke et sekund RS6 er en veldig god høyttaler - uten tvil, men GS20 er mye bedre på alle områder. Jeg hadde en lyttings på Hifi-Huset for 1,5 år siden, hvor jeg først hørte RS6, og etterpå GS20, på samme utstyr. Det jeg umiddelbart la merke til var at alt kom mye mer frem, med hovedvekt på vokalen. Pga økonomi den gangen, ble det kun RS6, men jeg klarte aldri glemme hva GS20 hadde vist meg. Så i dag er det GS20 som gjør jobben, og den gjør de forbasket bra, IMHO

Jeg opplever mye mer dypbass, mere luftighet og et større lydbilde. Lettere å plassere artister, kor, instrumenter, og detaljer kommer mye mer frem. Og alt er også tilstedet når du spiller på lavt volum, noe som for meg er en viktig faktor. Jeg synes det er en herlig snert og luftighet over musikken, det er veldig klart og tydelig, og alt oppleves som stramt og kontrollert over hele spekteret, spesielt i bassen.

Matching med utsyr og ikke minst rommet er dog avgjørende for at de skal komme til sin rett. Jeg benytter forsterkeren Xindak XA-6950 med spilleren Xindak Muse Deluxe 1.0, og synes det låter veldig bra. Jeg har fundert på Abrahamsen forsterkere, for det sies at de skal være en god match for Monitor Audio (enkelte forumbrukere har den kombinasjonen med hell), men jeg har vært usikker på om det ville gjøre noe forskjell fra Xindak'en da den spiller med en nogenlunde varm klang. Kan muligens være at Abrahamsen har enda mer varmhet i seg, men det har jeg ikke fått hørt. Det jeg derimot har fått prøve var en Abrahamsen V6.0 DAC en ukes tid, og det ga et betydelig løft på alle parametre, så jeg kommer nok til å anskaffe en slik med tiden. Først skal utsyret over i en annen stue, grunnet samboerskap og jeg må se hvordan det rommet spiller på lag før jeg begynner med endringer og justeringer. Heldigvis er kvinnen inneforstått med lidenskapen, så dette blir nok bra

Så i mine øyne (og ører ) skal du bare gå for GS20. Jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar preje. Er nok ikke noe tvil om at jeg kommer til å ende opp med et par GS20 så fort økonomien tillater det ;-)

Jeg hørte bare GS20 i de gamle lokalene til hi-fi huset. Har han fått noen egnede lytterom etter flyttingen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil kombinasjonen Onkyo TX-SR876 og Monitor Audio RS8 funke? Blir det for lyst?

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å ta RS8 istedenfor RS6, så blir i første omgang RS8 og RSLCR på meg i valnøtt.
    Monitor Audio RS8 Valnøtt (bilde)

~ Mortis360

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes RS8 var et lurt valg. Vil vel være bedre i lengden kanskje? Ikke vet jeg, men jeg hadde i vertfall valgt den.

Hva kom prisen på Mortis?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Takk for utfyllende svar preje. Er nok ikke noe tvil om at jeg kommer til å ende opp med et par GS20 så fort økonomien tillater det ;-)

Jeg hørte bare GS20 i de gamle lokalene til hi-fi huset. Har han fått noen egnede lytterom etter flyttingen?
    Det høres ut som et lurt valg

Har ikke vært i de nye lokalene til Hifi-Huset ennå, så det vet jeg ingenting om dessverre. Må vel se å få tatt meg en tur da vel

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Synes RS8 var et lurt valg. Vil vel være bedre i lengden kanskje? Ikke vet jeg, men jeg hadde i vertfall valgt den.

Hva kom prisen på Mortis?
    Med senter, så havner det på ca 9000kr. Venter bare på at de skal få inn på lager nå!:???:

~ Mortis360

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Det var en god pris. Er du god til å prute eller?

Husk å gi oss tilbakemeldinger på hvordan Monitor Audio fungerer med Onkyo da.

Driver og sparer jeg også nå. Men skal ha receiver også. Så jeg må nok opp i 20 000.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PL100 vs Electra BE 1007

Hei, er det noen som vet hvordan lydsignaturen på PL100 er i forhold til Electra BE 1007? Skal over til stativhøytaler og har testet 1007 en liten stund. Er i utgangspunktet veldig fornøyd med disse, men vil også vurderere PL100 som er i samme prisklasse.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Wow. Det var en god pris. Er du god til å prute eller?

Husk å gi oss tilbakemeldinger på hvordan Monitor Audio fungerer med Onkyo da.

Driver og sparer jeg også nå. Men skal ha receiver også. Så jeg må nok opp i 20 000.
    Fattern har handla en del der (gamle høytalerne mine er derfra også), og kjenner Andre godt, så får 35% rabatt (nesten innkjøp +mva).

~ Mortis360

Side 4 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •