Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 39 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Nå er det en stund siden jeg var oppdatert på denne tråden, men jeg spør allikevel.... På mine nydelige GS20 benytter jeg i dag Xindak XA-6950, men jeg driver å vurderer Abrahamsen. Jeg lurer da på om det er noe å hente på å gå over til den integrerte V2.0, eller om jeg bør over på kombinasjonen V3.0 og V4.0 skal det være noen vits? Ønsket mitt er i første rekke en litt varmere klang i lyden, og har skjønt at Abrahamsen eller Naim er veien å gå
    Spør Vetteman på forumet her, han har(hatt) GS60 og Abrahamsen. Han virker ihvertfall meget fornøyd
    PS. Det er nye GS-serie på gang....hører gode ord!

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Spør Vetteman på forumet her, han har(hatt) GS60 og Abrahamsen. Han virker ihvertfall meget fornøyd
    PS. Det er nye GS-serie på gang....hører gode ord!
    Spennende! Hva har du hørt om den nye GS serien ? Er det lenge til den kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Spennende! Hva har du hørt om den nye GS serien ? Er det lenge til den kommer?
    Er ikke helt sikker på når den kommer. Men hørte at design og finnish skulle være helt rått, samt at de har brukt elementer fra PL-serien...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Fikk en demo av PL200 i demo-rommet, og kan ikke annet enn å si meg målløs, det er noe av det sykeste jeg har hørt!

~ Mortis360
    Fikk ENDELIG PL200 i hus igår.
    Grunnet barn og div. så har jeg ikke fått spilt en time enda engang... Nå er de rett fra boksen og spiller fantastisk! Gleder meg stort til mange timer hvor disse løsner mer og mer8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Da var julaften her og PL200 er kommet i hus :-D
    Regner med du er like glad som meg
    Forandret dine seg mye de første 20-30 timene?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ENDELIG PL200 i hus igår.
    Grunnet barn og div. så har jeg ikke fått spilt en time enda engang... Nå er de rett fra boksen og spiller fantastisk! Gleder meg stort til mange timer hvor disse løsner mer og mer8)
    Spennende saker - hørte på PL 300 på Hifihuset på tirsdag,og det låt ikke akkurat vondt:-D
    Rett og slett gedigent fra A til Å,og regner ikke med PL 200 er så mye dårligere,men noe råskap i bassen skiller vel vil jeg tro!

Hva slags forsterker driver du Pl 200 med?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Spennende saker - hørte på PL 300 på Hifihuset på tirsdag,og det låt ikke akkurat vondt:-D
    Rett og slett gedigent fra A til Å,og regner ikke med PL 200 er så mye dårligere,men noe råskap i bassen skiller vel vil jeg tro!

Hadde du en chapter couplet tidligere?hvilken match ble det med MA.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asø
    Jeg har aldri hatt noen Chapter nei
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asø
    Hadde Chapter Couplet på GS20 tidligere, spilte utrolig bra! Chapter`n har måttet vike. Så nå driver jeg PL200 med Yamaha Z11

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Jeg driver nå med Yamaha Z11, Bi-ampet. Har spilt lite til nå, men bassen og kontrollen er overlegen allerede.
    Blir stort når kjellerstuen blir klar, da kommer resten av PL-serien...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preje:

Abrahamsen kan absolutt anbefales på GS20

Nå har jeg riktignok ikke hørt disse på V2, men regner med at det låter ganske likt det jeg har (se signatur). Jeg er hvertfall meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finish på Apex

Da kom nye høyttalere i hus i går, Apex A10 satelitter og AW12 sub. Kun 2.1 anlegg, men tror det skulle holde inntil videre.

Men: Mulig jeg er kresen men jeg synes ikke finishen er 100 %. På hver høyttaler og sub finner jeg en liten ujevnhet i overflaten som følge av en skrue på innsiden eller støv i lakken eller lignende. Frua mi hadde aldri sett det, men jeg er pirkete. Så: Er dette noe jeg må regne med og som er vanlig (mine første highloss-høyttalere) eller skal ikke sånt forekomme?
    Som sagt, jeg er petimeter, men de er ikke akkurat gratis heller.

Spørsmål 2: Hvilken reciever? Vurderer Yamaha RX-V767 eller 1067 evt. Onkyo TX-NR708? Musikksmaken er alt fra Rage til Vamp. Noen gode innspill?

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du er like glad som meg
    Forandret dine seg mye de første 20-30 timene?
    Grattis med en konge høyttaler.

Nå har jeg byttet ut mine med ett par Canton Reference 3.2 .

Men kan love deg at Pl200 blir bare bedre å bedre etterhvert som du får spilt på de. diskanten trenger maaange timer før den virkelig sitter.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Kan se ut som om gs erstattes av gx snart. Kom over en link på whathifi forumet. Hvis dette stemmer må jeg bare si... NYDELIG!!

ƒ^ƒCƒgƒ‹‚Í‚*‚è‚Ü‚¹‚ñ
    Herreguuud de var deilige.

Mon tro når de ankommer moderlandet? Noen som har mer info?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lexander
    Da kom nye høyttalere i hus i går, Apex A10 satelitter og AW12 sub. Kun 2.1 anlegg, men tror det skulle holde inntil videre.

Men: Mulig jeg er kresen men jeg synes ikke finishen er 100 %. På hver høyttaler og sub finner jeg en liten ujevnhet i overflaten som følge av en skrue på innsiden eller støv i lakken eller lignende. Frua mi hadde aldri sett det, men jeg er pirkete. Så: Er dette noe jeg må regne med og som er vanlig (mine første highloss-høyttalere) eller skal ikke sånt forekomme?
    Som sagt, jeg er petimeter, men de er ikke akkurat gratis heller.

Spørsmål 2: Hvilken reciever? Vurderer Yamaha RX-V767 eller 1067 evt. Onkyo TX-NR708? Musikksmaken er alt fra Rage til Vamp. Noen gode innspill?
    Har ikke hørt mye på Apex-serien, men vet at Yamaha fungerer generelt bra på MA.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bruke RX1 som bakhøyttaler i mitt surroundoppsett. Men jeg ser de har bassport bak. Hva vil dette si for lyden når de vil bli plassert i bokhylle tilnærmet helt inntill vegg?

Også ser jeg at RXFX ikke har bassport i det hele tatt. Hva har dette å si for lyden i RXFX kontra RX1?

...og hvorfor har ikke centeren bassport?

Ble vist noen spørsmål dette, hehe :lol:

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Jeg vurderer å bruke RX1 som bakhøyttaler i mitt surroundoppsett. Men jeg ser de har bassport bak. Hva vil dette si for lyden når de vil bli plassert i bokhylle tilnærmet helt inntill vegg?

Også ser jeg at RXFX ikke har bassport i det hele tatt. Hva har dette å si for lyden i RXFX kontra RX1?

...og hvorfor har ikke centeren bassport?

Ble vist noen spørsmål dette, hehe :lol:
    Hvor blir det av Monitor Audio tilhengerne?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det skal by på problemer å bruke rx1 som bakhøyttalere, de blir sikkert satt som small av receiver likevel så de skal ikke gå spesielt dypt. (jeg bruker rs1, men på veggstativ)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio Gx

Tjobing kjære MA-entusiaster:-D

Da har jeg fått masse nyttig info angående den kommende GX-serien.

Har fått litt munnkurv, men ser at det ligger info på nettet så da så

Serien kommer sannsynligvis til å bli vist på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas i januar.

Finishene blir Sort Piano, Hvit Piano samt noen nye trefinisher. DET gleder jeg meg til å se Avbildet GX300 synes jeg var vanvittig deilig

Det kommer 2 modeller på fronthøyttalere, 1 modell på stativ og 2 modeller på center og 1 stk subwoofer.

De gulvstående blir å hete GX200 og GX 300. Stativhøyttaleren blir å hete GX100.

Da er det bare å glede seg til 2011

Her er noen lekre bilder av GX100 og GX300. GX300 er jo svær i forhold til PL200

Enjoy

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tjobing kjære MA-entusiaster:-D

Da har jeg fått masse nyttig info angående den kommende GX-serien.

Har fått litt munnkurv, men ser at det ligger info på nettet så da så

Serien kommer sannsynligvis til å bli vist på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas i januar.

Finishene blir Sort Piano, Hvit Piano samt noen nye trefinisher. DET gleder jeg meg til å se Avbildet GX300 synes jeg var vanvittig deilig

Det kommer 2 modeller på fronthøyttalere, 1 modell på stativ og 2 modeller på center og 1 stk subwoofer.

De gulvstående blir å hete GX200 og GX 300 stativhøyttaleren blir å hete GX100.

Da er det bare å glede seg til 2011

Her er noen lekre bilder av GX100 og GX300. GX300 er jo svær i forhold til PL300

Enjoy
    Tipper den blir ganske dyr.Det ser ut som GX 300 har 2x8" og det er nok PL200 med 2x6,5" som står ved siden av.

Side 39 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •