Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 38 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Gs er en mye bedre høytaler en Rs.Stor forskjell på disse. Gs20 får bedre kritikk en Gs 60. Jeg har Gs 20 og de spiller helt flott

Simon
    Vel da er vi uenige. I Demorommet synes jeg GS 60 både så og hørtes mye bedre ut, spesielt i mellomtonen. Men vi er alle forskjellige.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel da er vi uenige. I Demorommet synes jeg GS 60 både så og hørtes mye bedre ut, spesielt i mellomtonen. Men vi er alle forskjellige.
    GS 20 er vel neppe bedre,men sikkert lettere å få til og billigere i drift med tanke på utstyr og også mer passende til mindre rom.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med innfelte høytalere fra MA?

Skal ha 4 stk i taket i ett 7.1 system.

Blir PL 200 og pl150 i front.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått somla meg til å ta noen bilder av oppsettet mitt. Flere på min hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radius HD

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Radius HD

Flotte bilder!!
    Virkelig en flott kino du har - skulle ønske jeg hadde et sånt rom til rådighet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil feks RS8 være oppimot rf82 på bass og trykk?

Vurderer sterkt å gå over til MA da jeg syntes dette virker som veldig bra HT og knall lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvordan vil feks RS8 være oppimot rf82 på bass og trykk?

Vurderer sterkt å gå over til MA da jeg syntes dette virker som veldig bra HT og knall lyd
    På trykk er det nok rått parti til Klipsch.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par MA GS60 med finish Santos RoseWood
    Den begynner å bli litt matt i fargen. Noen tips til hva jeg bør smøre den i med eller vaske den med for å få den blankere? ..uten å ødelegge overflaten selvsagt..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Jeg har et par MA GS60 med finish Santos RoseWood
    Den begynner å bli litt matt i fargen. Noen tips til hva jeg bør smøre den i med eller vaske den med for å få den blankere? ..uten å ødelegge overflaten selvsagt..
    Jeg dekker til mine med tepper hver gang jeg reiser på jobb.Er borte 5 uker av gangen,så slipper de å bli bleka av sola.På MA sida tror jeg det er en sånn smurning de selger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg dekker til mine med tepper hver gang jeg reiser på jobb.Er borte 5 uker av gangen,så slipper de å bli bleka av sola.På MA sida tror jeg det er en sånn smurning de selger.
    Dersom de har noe du kan bruke hos MA, må du kjøpe det hos Hifi-huset. Prøvde å bestille direkte fra MA en gang, men ble da henvist dit.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    På MA sida tror jeg det er en sånn smurning de selger.
    På hjemmesiden til MA står det at denne "polishen" kun er for "high-gloss piano lacquer finish only".

Noen som har andre tips?

Kanskje jeg får prøve med vanlig grønnsåpe hvis ingen kommer med noe bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    På hjemmesiden til MA står det at denne "polishen" kun er for "high-gloss piano lacquer finish only".

Noen som har andre tips?

Kanskje jeg får prøve med vanlig grønnsåpe hvis ingen kommer med noe bedre.
    Ring en møbelforretning.Si at du har lyst til å shine opp bord,skap,høyttalere osv og spør hva de anbefaler.Eller ?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har eksistert og gjort en tilfredstillende jobb siden jeg var guttunge:

JO-NI Møbelpuss

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Denne har eksistert og gjort en tilfredstillende jobb siden jeg var guttunge:

JO-NI Møbelpuss
    Denne virket ikke dum :-D

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om gs erstattes av gx snart. Kom over en link på whathifi forumet. Hvis dette stemmer må jeg bare si... NYDELIG!!

ƒ^ƒCƒgƒ‹‚Í‚*‚è‚Ü‚¹‚ñ

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden jeg var oppdatert på denne tråden, men jeg spør allikevel.... På mine nydelige GS20 benytter jeg i dag Xindak XA-6950, men jeg driver å vurderer Abrahamsen. Jeg lurer da på om det er noe å hente på å gå over til den integrerte V2.0, eller om jeg bør over på kombinasjonen V3.0 og V4.0 skal det være noen vits? Ønsket mitt er i første rekke en litt varmere klang i lyden, og har skjønt at Abrahamsen eller Naim er veien å gå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Nå er det en stund siden jeg var oppdatert på denne tråden, men jeg spør allikevel.... På mine nydelige GS20 benytter jeg i dag Xindak XA-6950, men jeg driver å vurderer Abrahamsen. Jeg lurer da på om det er noe å hente på å gå over til den integrerte V2.0, eller om jeg bør over på kombinasjonen V3.0 og V4.0 skal det være noen vits? Ønsket mitt er i første rekke en litt varmere klang i lyden, og har skjønt at Abrahamsen eller Naim er veien å gå
    Jeg hadde akkurat samme settet som deg, 6950 og GS20. Hadde også lyst til å bytte og bytter til Abrahamsen V3+V4. Og jeg har ikke angret på det. Du får en bedre trykk i lyden, merker bedre bassen, som også ble en del strammere. I tillegg ble romfølelse bedre, og mellomtonen mer fremme i lydbildet. Diskanten er fortsatt behagelig å høre på.

Det er bra lyd i Xindaken også, men jeg føler at den kanskje ble litt slitsom å høre på dersom jeg skrudde opp volumet en del. Med Abrahamsen kan jeg spille høyere uten at det skjærer i ørene.

Merk at mine er oppgraderte, og jeg har ikke hørt hvordan disse høres ut i orginal tilstand. Jeg var innom Elkjøp en gang det var supertilbud på V2, men hadde også ønske om å brokoble den med en V4. Helt til jeg oppdaget at det ikke lot seg gjøre. Det ble da en V3+V4 i stedet, og jeg har i senere tid supplert med ytterligere en V4. Som sagt er alle oppgradert.
    Med 2 stk V4 får du jo selvfølgelig mer trøkk og enda strammere bass, og du kan spille så øra flagrer. Om det er nødvendig? Nja, men gøy er det i alle fall. For det spiller ikke dårlig med kun èn V4 heller.

Lyden av V3+1xV4 vil jeg ikke tro er merkbart bedre enn en V2. Men du har muligheten til å koble til en ekstra V4 dersom du går for V3.
    Og såklart; en løsning med V3+2xV4 blir vesentlig mye dyrere enn en V2 alene.

Men jeg er i alle fall meget fornøyd med oppsettet slik det er i dag, i alle fall om du liker lyden stor, med fyldig og varm bass, og du ikke er tilhenger av analytiske, dønn nøytrale anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Kan se ut som om gs erstattes av gx snart. Kom over en link på whathifi forumet. Hvis dette stemmer må jeg bare si... NYDELIG!!

ƒ^ƒCƒgƒ‹‚Í‚*‚è‚Ü‚¹‚ñ
    Hmmm, ser absolutt bra ut. Blir spennende å høre, dersom dette blir nye GX (kanskje GX60 på bildet?) Kan den måle seg med GS20 tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye GX så dyre ut med det bua kabinettet og PL stivninga bak.Er det større basser også,mon tro ?

Side 38 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •