Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 37 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1682
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jeg orker bare ikke å høre på slike hifi-myter. Selvsagt trenger ikke en høyttaler 500 timers innspillingstid. Våkn opp. Hvis dere tror at MA lager så vanskelige høyttalere er det dere som er spydige mot eget merke, ikke jeg. Jeg har ingenting imot MA; MA lager helt greie høyttalere, og GS60 har mange styrker. Det er tullpratet om 500 timer som brakte frem sarkasmen i meg.

Er jo kjent at Klipsch blant annet trenger 500timer + og skal love deg dette ikke er en myte, men om du hører forskjell på en som har spillt 250timer og 500 er nok enn annen sak!

Men det folk antageligvis mener er at alle høytalere spiller bedre etter 500timer en nye.. om de trenger det er en helt annen ting

Og om dette gjelder MA aner jeg ikke

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Er jo kjent at Klipsch blant annet trenger 500timer + og skal love deg dette ikke er en myte, men om du hører forskjell på en som har spillt 250timer og 500 er nok enn annen sak!
    Hvis det ikke er noen endring fra 250 til 500 timer, må det vel bety at de er innspilte ved 250 timer?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er noen endring fra 250 til 500 timer, må det vel bety at de er innspilte ved 250 timer?

Sa ikke at det ikke var noen endring men om det er hørbart er en annen ting! kan godt være hørbart også kommer nok helt ann på personen som lytter..

Men skal da være enig med deg i at jeg tror det er mye Placebo ute og går når det gjelder innspilling også.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Sa ikke at det ikke var noen endring men om det er hørbart er en annen ting! kan godt være hørbart også kommer nok helt ann på personen som lytter..

Men skal da være enig med deg i at jeg tror det er mye Placebo ute og går når det gjelder innspilling også.
    Det som ikke er hørbart er vel relativt uinteressant i hifi-sammenheng

At det er mye placebo ute og går er vi aldeles enige om.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det som ikke er hørbart er vel relativt uinteressant i hifi-sammenheng

Litt sånn som med kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også veldig mange som mener at Klipsch ikke trenger inspilling i det hele tatt, bare ørene som må bli vandt til hornene. Selv tror jeg de fleste høytalere trenger noe inspillingstid, men inlegg om folk som bruker ett år på å spille inn et par høytalere og slikt er bare tullball mener jeg. Men hvis de finner noe positivt i dette skal jeg ikke stoppe de.

Selv mener jeg klart at mine RX 8 begynner å løsne bra nå etter ca 1 mnd med till og fra spilling.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det er også veldig mange som mener at Klipsch ikke trenger inspilling i det hele tatt, bare ørene som må bli vandt til hornene. Selv tror jeg de fleste høytalere trenger noe inspillingstid, men inlegg om folk som bruker ett år på å spille inn et par høytalere og slikt er bare tullball mener jeg. Men hvis de finner noe positivt i dette skal jeg ikke stoppe de.

Selv mener jeg klart at mine RX 8 begynner å løsne bra nå etter ca 1 mnd med till og fra spilling.
    Om mine RX6 har "blitt spilt inn" eller om det er eksperimentering med propper i bassportene og plassering som er årsaken, så syns jeg hvertfall bassen er bedre definert nå enn rett etter at jeg fikk dem.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg den største forskjellen mellom GS20/RX6 og GS60/RX8? Ser at RX-serien er en god del billigere men fysisk sett er høyttalerene meget like.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoved forskjellen er vel rett og slett mye bedre elementer:-D
    Hadde selv RS6 først,og var veldig fornøyd med dem,men når jeg fikk låne med meg hjem GS 20,så var valget enkelt - det ble fort bestemt at oppgradering var eneste utvei:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Kan noen fortelle meg den største forskjellen mellom GS20/RX6 og GS60/RX8? Ser at RX-serien er en god del billigere men fysisk sett er høyttalerene meget like.
    Vel GS 60 og 20 er jo gold serien som da har de beste elementene osv. De er også en del større i fysiske mål ikke mye men en del. RX er den nye silverserien som har hentet en del fra den nå gamle goldserien. Vet ikke helt hva bortsett fra staget elementer og diskant osv men det da hva de markedsfører.

Så kommer det en ny Goldserie nå snart som da er enda bedre osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hoved forskjellen er vel rett og slett mye bedre elementer:-D
    Hadde selv RS6 først,og var veldig fornøyd med dem,men når jeg fikk låne med meg hjem GS 20,så var valget enkelt - det ble fort bestemt at oppgradering var eneste utvei:-D
    Ja du hadde RS den synes jeg låter veldig mye dårligere en RX. Jeg prøvelyttet disse sammen med GS 20 hos Andre og ikke veldig imponert. RX derimot

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du likte bedre RX-serien enn GS-serien, eller misforstår jeg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Så du likte bedre RX-serien enn GS-serien, eller misforstår jeg?
    RS

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det har blitt nevnt før i tråden her, men noen som vet når nye GS-serien kommer?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RS?, RX?, GS? Hvilken likte du best?

RS
    Blir selv litt forvirret over dette her.
    Du hørte på RS og GS hjemme hos Andre.
    Du ble ikke så imponert over RS serie, men likte RX serie?
    Du likte RX serie mer enn RS serie?,
    eller du likte RX serie over GS serie?

En annen ting, har selv lest på andre utenlandske forum at RX serien var/er betydelig forbedret ifht. RS serie og enkelte mente at GS serie var "død" når RX serien kom. Har selv ikke hørt noe av Monitor Audio sin GS serie og kan derfor ikke uttale meg om det. At en ny GX serie er like rundt hjørnet antar jeg er meget sannsynlig, og det er sikkert en grunn til at HiFi Huset absolutt prøver å dra en GS høyttaler nedover hodet på deg, selv om du egentlig er på utkikk etter noe annet. Virker som har fått meget gode priser på GS om dagen og kan gi meget gode rabatter, kansje MA jobber med å tømme lageret sitt for GS serien ettersom det kommer med noe nytt?
    Var selv på utkikk etter noe i RX serien, men de virket overhodet ikke innterressert i å selge meg noe i RX serie, det var GS, GS, GS, GS ditt og datt......., så jeg ga opp...........

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid RS, GS, og har sammenlignet RX med GS side ved side.
    Jeg mener GS er bedre enn RX (og RS) på de fleste parametere.

Er veldig spent på den nye GX serien.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg har eid RS, GS, og har sammenlignet RX med GS side ved side.
    Jeg mener GS er bedre enn RX (og RS) på de fleste parametere.

Er veldig spent på den nye GX serien.
    Hei

Er nok godt mulig at GS er bedre enn RX serie, og det burde den også være.
    Men hvordan er RX serie vs RS serie?, har aldri hørt RS serie, mener du at RX serie var en god forbedring av Silver line serien?

De fleste mener at GS serien er bedre enn RX serien, men avstanden mellom dem ble mye mindre med den nye RX serien.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er nok godt mulig at GS er bedre enn RX serie, og det burde den også være.
    Men hvordan er RX serie vs RS serie?, har aldri hørt RS serie, mener du at RX serie var en god forbedring av Silver line serien?

De fleste mener at GS serien er bedre enn RX serien, men avstanden mellom dem ble mye mindre med den nye RX serien.
    Jeg har ikke hatt mulighet til å sammenligne RS/RX side ved side dessverre, og det tror jeg man nesten må for å kunne si noe kvalifisert om forskjellene. Men de fleste som har sammenlignet har vel vært samstemt i at RX var en god forbedring.

Og avstanden har nok da, som du sier krympet til GS. Men GS er et godt løft i mine ører fortsatt, og så er det jo som alt i denne hobbyen, er løftet verdt pengene? I mine ører ja, i andres ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Blir selv litt forvirret over dette her.
    Du hørte på RS og GS hjemme hos Andre.
    Du ble ikke så imponert over RS serie, men likte RX serie?
    Du likte RX serie mer enn RS serie?,
    eller du likte RX serie over GS serie?

En annen ting, har selv lest på andre utenlandske forum at RX serien var/er betydelig forbedret ifht. RS serie og enkelte mente at GS serie var "død" når RX serien kom. Har selv ikke hørt noe av Monitor Audio sin GS serie og kan derfor ikke uttale meg om det. At en ny GX serie er like rundt hjørnet antar jeg er meget sannsynlig, og det er sikkert en grunn til at HiFi Huset absolutt prøver å dra en GS høyttaler nedover hodet på deg, selv om du egentlig er på utkikk etter noe annet. Virker som har fått meget gode priser på GS om dagen og kan gi meget gode rabatter, kansje MA jobber med å tømme lageret sitt for GS serien ettersom det kommer med noe nytt?
    Var selv på utkikk etter noe i RX serien, men de virket overhodet ikke innterressert i å selge meg noe i RX serie, det var GS, GS, GS, GS ditt og datt......., så jeg ga opp...........

Jeg hørte på RS, GS og RS. ( RS var brukte ) RS låt mye tynnere i bass og mellomtone.

GS Låt mye bedre i bassområdet en både RS og RX, RX må jobbes en del med i bassområdet for å låte bra synes jeg. Hvis ikke får man litt boomy bass. Men for meg var ikke prishoppet opp til GS 60 verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på RS, GS og RS. ( RS var brukte ) RS låt mye tynnere i bass og mellomtone.

GS Låt mye bedre i bassområdet en både RS og RX, RX må jobbes en del med i bassområdet for å låte bra synes jeg. Hvis ikke får man litt boomy bass. Men for meg var ikke prishoppet opp til GS 60 verdt det.
    Gs er en mye bedre høytaler en Rs.Stor forskjell på disse. Gs20 får bedre kritikk en Gs 60. Jeg har Gs 20 og de spiller helt flott

Simon

Side 37 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •