Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 36 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1682
    Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Noen som vet om Hi-fi huset avd. Tromsø er lagt ned, eller bare flyttet?

ingen?

Kjøpelysten kommer sigende, men finner ikke butikken
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    ingen?

Kjøpelysten kommer sigende, men finner ikke butikken
    nedlagt, men Hifihuset.no er fortsatt oppegående.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pics

Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Fullt rx 8 i piano sort, radius 270 og 250 front og senter,dette er også i pianosort. Fantastisk fornøyd, har funnet min ht nå
    Bilder, bilder, bilder:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den første til å innrømme at jeg ikke merker noen forskjell på GS20 fra de var nye, til de er blitt spilt på i ca 100 timer?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Er jeg den første til å innrømme at jeg ikke merker noen forskjell på GS20 fra de var nye, til de er blitt spilt på i ca 100 timer?
    Hei

Kansje de var innspillt når du mottok dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Rx 8 ene stått og spilt kontinuelrlig i snart 4 dager. I går hadde jeg nesten hele kvelden for meg selv i kjellern. Har fått de godt ut på gulvet og jobbet en del med plassering. Fått de ca 4 cm opp fra gulvet ( RIP IKEA LACK ) og resultatet er utrolig imponerende. Har hatt snart 15 høytalerpar der nede nå og dette slår alt ned i støvlene. Bassen er ekstremt kjapp og kontant og mellomtonene sitter nå som et skudd. Sleit litt med diskanten til å begynne med men den er nå også helt på plass ( Deilig med høytalere som ikke trenger 500 timer med inspilling ) Så intrykket så langt er ekstremt bra og jeg er meget fornøyd.

Har kjørt en del konserter og filmer på hele settet og det som imponerer er helheten og subben. Det virker så tight og sammensatt at det er en fryd å se konserter. Så en del av Eric Clapton og Steve Winwood i går og det er bare et deilig konstant trøkk.

Så jeg er happy, måtte bare få det ut.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Hornman. Godt at du endelig ble fornøyd. Sleng ut et bilde av herlighetene da.
    Hvordan er størrelsen på rommet forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer, Rommet er 4,5 meter langt og 3 meter bredt. sånn ca

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har GS20, hvordan har dere plassert dem i forhold til bakvegg, avstand mellom høyttalere og høyttaler til der dere sitter?
    Mine står ca 3 meter fra hverandre, 30 cm fra bakvegg og 3 meter til der hvor jeg sittet. Har vinklet dem svakt inn mot lytteposisjon. Noen som har formeninger om det er noe å hente på plassering?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Til de som har GS20, hvordan har dere plassert dem i forhold til bakvegg, avstand mellom høyttalere og høyttaler til der dere sitter?
    Mine står ca 3 meter fra hverandre, 30 cm fra bakvegg og 3 meter til der hvor jeg sittet. Har vinklet dem svakt inn mot lytteposisjon. Noen som har formeninger om det er noe å hente på plassering?
    Har mine 45 cm fra bakvegg, 50 cm fra sidevegg, 2m imellom og ca 2,5m fra høyttalere til lytteposisjon. De er vinklet svakt innover. Har ikke så mye rom for å flytte på dem, men relativt små justeringer avstand bakvegg og vinkling påvirker lyden ganske mye. Har også bassfeller i hjørnene rett bak høyttalerne og har satt dem på spikes på granittheller. Hellene gjorde mye for å stramme opp lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt målløs.Fikk testa DAC-en sammen Hegel H200 på MA GS60 i dag.Fatter ikke at det går an,MEN FOR ET LØFT.Bor mye mer i disse høyttalerene enn jeg noen gang hadde trodd,og jeg var fornøyd fra før.DAC anbefales virkelig å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.

Jeg har dem ca 50 cm fra bakvegg, litt mer fra sidevegger. Avstand mellom er omtrent 2.5 meter. Lytteposisjon er sikkert 3,5-4 meter. Ikke akkurat optimalt, men det låter bra endå. Vet ikke hvor kilen disse høyttalerne er på plassering. MA anbefaler vel selv minst 20 cm fra bakveggen.

Er det noen som har dem i et litt større rom, ca 35 kvm, og har lytteposisjonen midt i rommet, med høyttalerne langs en vegg? Alså

Vegg - 20-30 cm avstand - så en 2-3 meter til lytteposisjon (f.eks. sofa), så en 2-3 meter til bakvegg. Låter det fortsatt ok, eller er det en fordel å ha lytteposisjon ved bakvegg?

Litt vanskelig forklart, men noen skjønner vel kanskje tegninga?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg har dem ca 50 cm fra bakvegg, litt mer fra sidevegger. Avstand mellom er omtrent 2.5 meter. Lytteposisjon er sikkert 3,5-4 meter. Ikke akkurat optimalt, men det låter bra endå. Vet ikke hvor kilen disse høyttalerne er på plassering. MA anbefaler vel selv minst 20 cm fra bakveggen.

Er det noen som har dem i et litt større rom, ca 35 kvm, og har lytteposisjonen midt i rommet, med høyttalerne langs en vegg? Alså

Vegg - 20-30 cm avstand - så en 2-3 meter til lytteposisjon (f.eks. sofa), så en 2-3 meter til bakvegg. Låter det fortsatt ok, eller er det en fordel å ha lytteposisjon ved bakvegg?

Litt vanskelig forklart, men noen skjønner vel kanskje tegninga?
    Mitt rom er ca 35 kvm.Den venstre står ca 50 cm fra sidevegg,og så 3 meter til høyre høyttaler..30 cm fra bakvegg.Fra høre høyttaler til neste vegg er ca 2 meter.Jeg sitter 3 meter i fra og sitter ca midt i rommet.Det er mer guffe bakerst i rommet,men jeg liker å sitte sånn og lydbildet er vesentlig bedre av å sitte midt i mellom de.De står kun 30 cm fra bakvegg for det er et stort rom å fylle med bass og venstre høyttaler vil ellers komme for nærme sofaen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda mer MA i hus:)

For å spare meg litt jobb,så får dere denne linken http://avforum.no/forum/hvilket-utst...dio-hus-3.html

Virker som spennende produkter dette Hi-Fi Huset AS - Apex

Andre som har erfaringer med Apex serien??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RS 6, Denon VS Abrahamsen V2.0

Har spilt Denon PMA 1500R på MA RS6 i ett år nå uten å være videre fornøyd, bassen flat og forsvinner helt når jeg går opp i volum. Virker da som at mellomtone å diskant overtar.

Vel, har nå fått investert i Abrahamsen V2.0, neste på innkjøpslisten er V1.0 CD-spiller. Spiller idag med Denon her også. DCD 1450 AR.

Kan ikke si jeg føler at høytalerne har fått noe særlig løft av forsterkerbytte, eller jo, de spiller klokkeklart på lavt til middels volum. Men samme her når jeg skrur opp litt så virker det som at bassen forsvinner og mellomtone å diskant overtar.. de føles kalde å utilpass..

Er det noen som har ideer på hva det kan være som gjør at det er slik.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    har GS20 selv og de trenger langt mer enn 100 timer innspilling. du kan fort måtte vente opptil 500 timer før de åpner seg helt.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    har GS20 selv og de trenger langt mer enn 100 timer innspilling. du kan fort måtte vente opptil 500 timer før de åpner seg helt.
    Nja. Du må nok opp i minst tusen timer for at MA skal begynne å løsne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Og det kom fra en med B&W CM 9 ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc

ja,sånne spydige kommentarer trenger vi ikke fra deg,selv om du valgte bort høytaleren, i ditt søkende etter en ny rockehøytaler.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasqpr
    ja,sånne spydige kommentarer trenger vi ikke fra deg,selv om du valgte bort høytaleren, i ditt søkende etter en ny rockehøytaler.
    Jeg orker bare ikke å høre på slike hifi-myter. Selvsagt trenger ikke en høyttaler 500 timers innspillingstid. Våkn opp. Hvis dere tror at MA lager så vanskelige høyttalere er det dere som er spydige mot eget merke, ikke jeg. Jeg har ingenting imot MA; MA lager helt greie høyttalere, og GS60 har mange styrker. Det er tullpratet om 500 timer som brakte frem sarkasmen i meg.

Side 36 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •