Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 35 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjornh
    Du burde prøve den med MI Mosfet fra Roar Malmin som driver Musical Innovation. På mine GS20 er denne effekforsterkeren et røverkjøp.
    Jeg låner/bruker også en slik nå i erstatning for Meridian-en.Behagelig lyd med dyp bass i denne.Ikke så altfor detaljert.Ikke merka at den har fått pusteproblemer enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på hva man kobler på MI Mosfet. Jeg har lånt en MI 11, som jo er ganske dyr, men den får fram utrolig mye detaljer på oppsettet. Sikkert avhenger det av hva man har som kilde også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bjornh]Det kommer litt an på hva man kobler på MI Mosfet. Jeg har lånt en MI 11, som jo er ganske dyr, men den får fram utrolig mye detaljer på oppsettet. Sikkert avhenger det av hva man har som kilde også.[/QUOT

Min erfaring når jeg testet den mot Meridian 557.Da hadde jeg B&W 803N.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 558.2 også her. Jeg tror nok at forforsterker, kilde og kabling spiller inn her. Man kan trimme lyden relativt mye med MI Mosfet. Lyden er ikke så ulik Meridians heller at det noe. Litt mørkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt for flink selger klarte å selge Hegel H200 og Hegel HD10DAC til meg i dag.Skal bli gøy å teste hvordan Hegel blir på MA-ene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    En litt for flink selger klarte å selge Hegel H200 og Hegel HD10DAC til meg i dag.Skal bli gøy å teste hvordan Hegel blir på MA-ene.
    Ja det blir spennende å høre:grin:

Har hørt delte meninger om denne kombinasjonen!
    Når får du dette i hus da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det blir spennende å høre:grin:

Har hørt delte meninger om denne kombinasjonen!
    Når får du dette i hus da?
    Tok det med meg hjem i går.H200 har stått til innspilling siden kl 19 i går.DAC-en er ikke koblet på enda siden jeg har solgt unna alt av digitalkabler pga HDMI-tida.Må vente 1 time før jeg kan skru opp,men det låter svært åpent og detaljert nå.Gleder meg til å høre den på litt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør ikke å komme med uttalelse så tidlig,men kan allerede si at bassgjengivelsen på H200 er helt rå.Fyldig,presis.Rett og slett mektig.Ble et helt nytt bassfundament i høyttalerene.Kommer aldri til å gå tom for krefter med denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK Folkens da er jeg Monitor Audio frelst. Koblet i går opp mine stuehøytalere i kjellern ( rx8) jeg har forsøkt mye rart der nede men dette er den perfekte høytaleren for meg. Rommet ble bare fyllt med velllyd og borte var alle bassproblemer og diskantskriking. Så da var det rett til Andre og handle Sub og bakhøytalere samt et lite Radius HD anlegg. Ble mange harde pakker i bilen i dag og prisene er som vanlig knallbra.

Noe som sier meg at det blir en god helg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    OK Folkens da er jeg Monitor Audio frelst. Koblet i går opp mine stuehøytalere i kjellern ( rx8) jeg har forsøkt mye rart der nede men dette er den perfekte høytaleren for meg. Rommet ble bare fyllt med velllyd og borte var alle bassproblemer og diskantskriking. Så da var det rett til Andre og handle Sub og bakhøytalere samt et lite Radius HD anlegg. Ble mange harde pakker i bilen i dag og prisene er som vanlig knallbra.

Noe som sier meg at det blir en god helg.
    Slett ikke verst - gratulerer så mye da:grin:
    Hva slags modell endte du opp med da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at fler blir frelst. Selv nyter jeg mine GS20 til det fulle, makan til høyttaler.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Hi-fi huset avd. Tromsø er lagt ned, eller bare flyttet?
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info fra Admin:

Som et ledd i prosessen med å gjøre forumet mer oversiktlig, er det nå opprettet en egen kategori for fan/entusiast tråder.
    Dette er gjort for å skille ut disse trådene fra den tekniske delen av forumet, noe som vil gjøre det mye lettere å finne dem.

Denne tråden flyttes til den nye kategorien
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud nå trykker det bra i kjellern rx 8 settet er det beste jeg har hørt utrolig sammensatt lydbilde og subben er rå

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke verst - gratulerer så mye da:grin:
    Hva slags modell endte du opp med da?
    Fullt rx 8 i piano sort, radius 270 og 250 front og senter,dette er også i pianosort. Fantastisk fornøyd, har funnet min ht nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt rx 8 i piano sort, radius 270 og 250 front og senter,dette er også i pianosort. Fantastisk fornøyd, har funnet min ht nå
    Så hyggelig med enda en fornøyd MA eier

Selv har jeg funnet "min" HT i GS 20,og kommer nok ikke til å bytte ut disse på laaang laaang tid

Hva bruker du til elektronikk i ditt oppsett da?

Du kjøpte sub også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig med enda en fornøyd MA eier

Selv har jeg funnet "min" HT i GS 20,og kommer nok ikke til å bytte ut disse på laaang laaang tid

Hva bruker du til elektronikk i ditt oppsett da?

Du kjøpte sub også?
    Ja køpte RXW-12 og RXFX også. Kjører på Onkyo 1007 med Parasound Halo. Fantastisk god match.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja køpte RXW-12 og RXFX også. Kjører på Onkyo 1007 med Parasound Halo. Fantastisk god match.
    Skulle ikke mangle noe på elektronikken da nei !

Hva synes du om suben da?
    Hva har du hatt av suber før - sammenligning ønskes
    Er vel ikke helt innspilt ennå heller da men...

Har hørt så lite om disse subene,men er litt nysgjerrig på å prøve en sånn en jeg også!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke mangle noe på elektronikken da nei !

Hva synes du om suben da?
    Hva har du hatt av suber før - sammenligning ønskes
    Er vel ikke helt innspilt ennå heller da men...

Har hørt så lite om disse subene,men er litt nysgjerrig på å prøve en sånn en jeg også!
    Har hatt PSB, Yamaha og Klipsch samt Focal. Det som slår meg er hvor bra alt spiller sammen. Det virker utrolig godt tilpasset hverandre i frekvensområdet. Meget bra punch og musikalsk og kjapp men den koster jo litt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PSB, Yamaha og Klipsch samt Focal. Det som slår meg er hvor bra alt spiller sammen. Det virker utrolig godt tilpasset hverandre i frekvensområdet. Meget bra punch og musikalsk og kjapp men den koster jo litt.
    OK - høres bra ut!
    Har en SVS SB 12plus i front,og en SVS PB 10 bak (under hjørnebordet)

Det som i såfall hadde blitt aktuelt,er å bytte ut SB 12'ern i front med en MA RSW 12!
    Dem ser jo ikke så veeldig ulike ut utfra specs,men prishoppet er jo ganske drøyt,så noe bør det jo egentlig vere?

Hadde vert moro å prøvd en ja

Side 35 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •