Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 34 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1682
    Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjipt å lese at Hegel er en dårlig kombo til GS20. Har en H200 som jeg har tenkt å kjøre sammen med et par GS20 som jeg kjøpte av Truls på forumet, håper jeg blir fornøyd likevel.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Kjipt å lese at Hegel er en dårlig kombo til GS20. Har en H200 som jeg har tenkt å kjøre sammen med et par GS20 som jeg kjøpte av Truls på forumet, håper jeg blir fornøyd likevel.
    Hei

Hegel dårlig kombo med Monitor Audio?, hvor har du lest det?
    Ikke ta sorgene på forskudd, kan være du liker kombinasjonen selv om andre ikke gjør det. Kjørte selv H200 på Monitor Audio RX6 i helgen, og har tidligere testet H100 på de samme høyttalerne og det låt meget bra etter mitt syn.
    Slik jeg har forstått det skal RX og GS likne hverandre i klangen og lydsignatur, selv om GS er en enda bedre høyttaler. Tror ikke du blir skuffet, H200 er ihvertfall en enorm forsterker! Og ihvertfall på RX6 låt verken skarpt eller lyst hos meg som ofte blir nevnt, vil si det låt nøytralt, en tanke varmt og korrekt.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste litt tilbake i tråden og fikk inntrykk av at om man skulle ha GS20 så var EC "eneste" løsningen. Jeg er klar over at Hegel kan være litt skarp i toppen, men det kan jeg leve med når jeg kan få en så kontrollert og dyp bass, det trøkker virkelig bra!
    Flytter inn i nytt hus til helgen men helt nytt stereoanlegg, ny 3D-tv og forhåpentligvis et par konserter på Blu-ray- kan det bli bedre?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La opp en tråd jeg, men såklart oppdaget jeg ikke denne føre jeg allerede hadde lagt ut ny tråd Noen som har noen formeninger om MA s10? En som tilbyr meg bytte mot mine Klipsch, men jeg har ikke så mye erfaring med MA. Hørte vel et bittelite glimt på Hortenmessa i fjord, men det er glemt.. Hjelp? :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innspill til min kommentar? :-(

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da var jeg medlem her jeg også. Kom en koselig kar ifra Barteby, med et par Monitor Audio S10. Han dro igjen med Klipsch, og jeg sitter igjen med 0 lytteinntrykk enda, da jeg driver å flytter om her for å få litt golyd i stua. Klipscha måtte ha en helt merkelig plassering for å spille vettugt, så nå er det pån igjen til gammel ommøblering :-) Kommer tilbake med inntrykk når alt er på plass :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Okei, da var jeg medlem her jeg også. Kom en koselig kar ifra Barteby, med et par Monitor Audio S10. Han dro igjen med Klipsch, og jeg sitter igjen med 0 lytteinntrykk enda, da jeg driver å flytter om her for å få litt golyd i stua. Klipscha måtte ha en helt merkelig plassering for å spille vettugt, så nå er det pån igjen til gammel ommøblering :-) Kommer tilbake med inntrykk når alt er på plass :-)
    Lite svar å få for deg :-)
    Er du fornøyd med byttet ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du noen lytteinntrykk du kan dele med oss?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Fugazi!
    Jeg har hatt høyttalerene i 5 dager nå og smiler fra øre til øre, mer og mer for hver dag som går! Jeg vil gi det en uke før jeg setter meg ned og skriver en liten egenanmeldelse om den komboen jeg kjører, men et par stikkord er mellomtone og bass, samt at frykten for at Hegel skulle være for kvass var unødvendig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Fugazi!
    Jeg har hatt høyttalerene i 5 dager nå og smiler fra øre til øre, mer og mer for hver dag som går! Jeg vil gi det en uke før jeg setter meg ned og skriver en liten egenanmeldelse om den komboen jeg kjører, men et par stikkord er mellomtone og bass, samt at frykten for at Hegel skulle være for kvass var unødvendig :-)
    Takker for rekordraskt svar. Gleder meg til utfyllende meninger om denne Komboen.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg var tilfeldigvis innom så da måtte jeg jo bidra :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Lite svar å få for deg :-)
    Er du fornøyd med byttet ?
    Beklager litt inaktivitet fra min side, som dog er svært sjeldent

Men nå som jeg har fri i mårra, hus-eieren er i oslo, er det bare å spille som man vil! :-D

Hvordan det låter? Jo. Jeg har ikke gjort meg 100% vandt med lyden enda, men det spiller bra. MEN. Jeg syntes det er kanskje en smule mye mellomtone. Den stikker seg veldig ut i forhold til resten syntes jeg, men utenom det, så er det en fantastisk høyttaler. Den går ikke ekstremt dypt(noen få høyttalere i det hele tatt gjør), men det kan jeg leve med, for dypbass er en sub-oppgave. Men det jeg ble litt overrasket over, er at mellomtonene spiller både bass og mellomtone, men sånn utover det, så ble jeg faktisk ganske fornøyd med byttet. Det er mye jeg har savna fra B&W, da jeg har hatt 2 par av 604 S3 fra før, og så 2 par med samme Klipsch høyttaler igjen. Og dette vil jeg si er en mye røffere utgave av B&W lydmessig. MASSE dynamikk, og ikke minst artig, samtidig så er de utrolige detaljrike. Vokaler er også noe disse høyttalerne vet å prestere på en utrolig god måte. :-)

Alt i alt et godt bytte! Vi får da se hvor lenge det varer denne gangen8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med innspillingstid på GS20?
    Krever disse tid for å løsne, eller spiller de bortimot like bra rett ut av boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Krever disse tid for å løsne, eller spiller de bortimot like bra rett ut av boksen?
    De spiller slett ikke bra rett ut av boksen. Det låt innesluttet og spisst. Men jeg synes ikke det tok spesielt lang tid innen lyden forbedret seg. Ting begynte å falle på plass etter noen kvelder med spilling. Jeg hadde hatt et par på hjemlån en liten periode før jeg kjøpte de jeg har nå (nyinnkjøpte), så jeg visste hvordan de burde låte. Men rett ut av boksen var det ikke helt det samme. Uansett bør det begynne å låte nogenlunde ok etter noen timers bruk, men ferdig innspillt tar nok mange, mange timer. Sikkert 100-200 timer.

Men dersom du ikke synes at lyden begynner å bli ok etter noen dagers bruk og at du ikke da er fornøyd med lydsignaturen, vil jeg nesten påstå at du ikke kommer til å bli fornøyd.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det to Monitor Audio produkter på ønskelisten min. Begge vil jeg ha i sort (ikke pianolakk), da sort passer til det aller meste og kan beholdes gjennom mange oppgraderinger.
    Monitor Audio RXW-12
    Monitor Audio RXFX

~ Mortis360

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Nå står det to Monitor Audio produkter på ønskelisten min. Begge vil jeg ha i sort (ikke pianolakk), da sort passer til det aller meste og kan beholdes gjennom mange oppgraderinger.
    Monitor Audio RXW-12
    Monitor Audio RXFX

~ Mortis360
    Da blir neste hindring å skaffe det,ikke så lett alltid :-)

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Da blir neste hindring å skaffe det,ikke så lett alltid :-)
    Det største problemet er vel når de får det på lager? :-P

~ Mortis360

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til FV.

Flott at du ble fornøyd, selv var jeg meget fornøyd med dem, og savner dem desværre stort. Håper jeg blir tilsvarende fornøyd med Adam Audio som er på tur til meg nå.

Håper du deler lytteinntrykk og kansje noen bilder av dem i den nye stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Rundt 200 timer. Men etter 48-72 timer er det meste gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde prøve den med MI Mosfet fra Roar Malmin som driver Musical Innovation. På mine GS20 er denne effekforsterkeren et røverkjøp.

Side 34 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •