Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 33 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1682
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Vil også rose Andre for å spille MUSIKK(!) under demo, er dritlei av diverse hifi-selgere som fnyser av medbrakte plater og bare kan finne frem en utvalgt samling av "høyoppløst felegnikk fra Valdres"(felegnikk er nok fint det -men det er ikke det jeg spiller til vanlig).
    Hahaha

Konge, en god høyttaler skal kunne spille alt med overbevisning spør du meg.

Sa forresten Andre at den nye Gold-serien skulle komme i September??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo av PL200 i går. Går mot utmelding i b&w's venner nå gitt... Blir nok et par i den nye gold serien som kommer i september. Bånddiskant og meget nært opp mot platinum til bortimot halve prisen av PL200.

PL200 var overraskende små men spillte med en oppløsning og tredimensjonalitet som omtrendt matcher enhver b&w og samtidig beholdt et trykk og pondus nedover som jeg aldri har hørt fra high-end utstyr før. Dette medførte selvsagt at det ble en sann skufelse å komme hjem og spille på mitt eget oppsett i går(at jeg aldri lærer å la utstyret stå 2 dager etter high-end demo).

Vil også rose Andre for å spille MUSIKK(!) under demo, er dritlei av diverse hifi-selgere som fnyser av medbrakte plater og bare kan finne frem en utvalgt samling av "høyoppløst felegnikk fra Valdres"(felegnikk er nok fint det -men det er ikke det jeg spiller til vanlig).
    Jeg gikk selv fra B&W 803 N til MA GS60 og er storfornøyd med byttehandelen.GS60 synes jeg er helt råe til prisen og nå gidder jeg å høre på musikk mye lenger og med mer forskjellig musikk enn før.
    Hadde trodd at dette ble en nedgradering siden jeg også ville ha hjemmekino,men nå blir det kjøpt inn mye i året som kommer.GS60 er den høyttaleren jeg har vært mest fornøyd noengang og før B&W hadde jeg Focal Electra 946 og Klipsch KSP 400 som er mye dyrere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg gikk selv fra B&W 803 N til MA GS60 og er storfornøyd med byttehandelen.GS60 synes jeg er helt råe til prisen og nå gidder jeg å høre på musikk mye lenger og med mer forskjellig musikk enn før.
    Hadde trodd at dette ble en nedgradering siden jeg også ville ha hjemmekino,men nå blir det kjøpt inn mye i året som kommer.GS60 er den høyttaleren jeg har vært mest fornøyd noengang og før B&W hadde jeg Focal Electra 946 og Klipsch KSP 400 som er mye dyrere.
    Deilig å lese:-D

Støtter deg helt og fullt i beskrivelsen din.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ja da var det kanskje deg Andre pratet om i går Han snakket om en som hadde byttet 803N mot monitor audio og var overlykkelig med byttet.

Den nye gold serien skulle ligge på ca. 30k. så konkurrerer direkte mot xtz divine i både pris/utsende/ytelse egentlig. Er veldig godt fornøyd med de rimelige xtz'ene i kinoen så tror nok ikke XTZ heller er å avskrive i dette prissegmentet, men er vanskeligere å få prøvelyttet disse kanskje? Andre er jo uansett så hyggelig å handle med så blir nok MA likevel. Jeg får nok ta med elektronikken sørover i sept/oktober og muligens få en tidlig julegave

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var det kanskje deg Andre pratet om i går Han snakket om en som hadde byttet 803N mot monitor audio og var overlykkelig med byttet.

Den nye gold serien skulle ligge på ca. 30k. så konkurrerer direkte mot xtz divine i både pris/utsende/ytelse egentlig. Er veldig godt fornøyd med de rimelige xtz'ene i kinoen så tror nok ikke XTZ heller er å avskrive i dette prissegmentet, men er vanskeligere å få prøvelyttet disse kanskje? Andre er jo uansett så hyggelig å handle med så blir nok MA likevel. Jeg får nok ta med elektronikken sørover i sept/oktober og muligens få en tidlig julegave
    Vet ikke om Andre har fått med seg at jeg har bytta,men han kan jo kanskje ha lest det her en plass.Det beste var at jeg fikk penger i mellom også for B&W-ene.Sier ikke at han andre gjorde en dårlig deal,for jeg kunne sikkert spurt om mer i mellom.Han bygger om rommet,så har ikke fått hans mening enda,men mulig B&W-ene spiller bedre i hans rom og med hans utstyr.Jeg er hvertfall overlykkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt Parasound NC 2100 forforsterker i går.Prisen gjorde at det ble et impulskjøp.Skal parres med NC 2250,250watts effektforsterkeren.Er det noen her som har prøvd Parasound på MA eller har noen formening om det vil funke ?

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo av PL200 i demo-rommet, og kan ikke annet enn å si meg målløs, det er noe av det sykeste jeg har hørt!

~ Mortis360

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Takk for fin info. Skal teste de neste helg.

Når det gjelder Hegel på MA, så er nok det helt riktig en skjev combo. Jeg testet H4A på GS60. Vanvittig kontroll i dypet og avsindig trykk, men blir litt vel lystklingende. Companiet blir å passe myyye bedre, trust me.

Hvilken forsterker/forsterkere fra Companiet skal du teste på PL?

Nå har jeg hatt Electrocompaniet AW-120 hjemme på test en god stund, og må si jeg er ikke helt fornøyd enno. toppen har roet seg en del sammenlignet med Hegel H200, men syns fortsatt at det ikke er optimalt. Er fortsatt for lyst. nå vet jeg jo at diskanten trenger "noen" timer før den er innspilt. Men tror ikke jeg ender opp med EC. Har du eller andre hær inne testet Mcintosh på Platinum serien?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Fikk en demo av PL200 i demo-rommet, og kan ikke annet enn å si meg målløs, det er noe av det sykeste jeg har hørt!

~ Mortis360
    Hørte PL 300 på det samme rommet og de hadde en fantastisk bassgjengivelse.Stram,dyp og med en heftig punch.Var SIKKER på at 15" til PL som stod ved siden av også stod på.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt PL300, men PL200 tok hiphop (Timbaland) på strak arm, med en enorm bass! Jeg må skru subwooferen min godt opp for å få samme resultat her.

~ Mortis360

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Nå har jeg hatt Electrocompaniet AW-120 hjemme på test en god stund, og må si jeg er ikke helt fornøyd enno. toppen har roet seg en del sammenlignet med Hegel H200, men syns fortsatt at det ikke er optimalt. Er fortsatt for lyst. nå vet jeg jo at diskanten trenger "noen" timer før den er innspilt. Men tror ikke jeg ender opp med EC. Har du eller andre hær inne testet Mcintosh på Platinum serien?
    AW 120 er langtfra kraftig nok, og klarer aldri å drive PL på en tilfredstillende måte.

Har ikke testet McIntosh på PL nei, men på GS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Hifihuset fått inn noe nytt MA nå?
    Snakk om å få det inn på Fredagen som var, eller beg. av denne uka, om jeg ikke husker helt feil.

Noen som veit?

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW 120 er langtfra kraftig nok, og klarer aldri å drive PL på en tilfredstillende måte.

EC 2xaw120m heter jeg testet med. den er nok ikke optimal nei. men burde gi en pekepinn på hvordan det spiller. får teste med EC 180 blokkene og se om det blir bedre. Har aldri fått hørt Mcintosh, men hadde vært artig å prøvd de. og at man liker designet er jo heller ikke negativt. sjæfen var ikke så begeistret for utseende på EC. hvordan spilte det på GS?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Har Hifihuset fått inn noe nytt MA nå?
    Snakk om å få det inn på Fredagen som var, eller beg. av denne uka, om jeg ikke husker helt feil.

Noen som veit?
    Andre snakka noe om at det kun var Platinum han fikk inn denna uka, og at det kom mer fra de andre seriene til neste uke.

~ Mortis360

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC 2xaw120m heter jeg testet med. den er nok ikke optimal nei. men burde gi en pekepinn på hvordan det spiller. får teste med EC 180 blokkene og se om det blir bedre. Har aldri fått hørt Mcintosh, men hadde vært artig å prøvd de. og at man liker designet er jo heller ikke negativt. sjæfen var ikke så begeistret for utseende på EC. hvordan spilte det på GS?
    Skal det låte bra så er det en ekstra bonus at det ser bra ut også.
    MA PL 200 og McIntosh er jo en vanvittig kombo designmessig.Tør ikke å uttale meg om hvordan det låter.Nå er ikke Meridian-en en billig,svak forsterker,men drømmen er jo McIntosh :-)

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om GS golds infellings HT? Hadde tenkt muligens og ha 4 stk i taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser du har testet McIntosh på GS-serien. Hvilken modell da? Og du sitter igjen med Abrahamsen (ser det til ut i fra signaturen), så betyr det at du foretekker Abrahamsen fremfor McIntosh?

Jeg har lurt litt på hvordan McIntosh passer med MA (GS), men siden det ligger litt utenfor budsjett, har jeg aldri testet selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg ser du har teset McIntosh på GS-serien. Hvilken modell da? Og du sitter igjen med Abrahamsen (ser det til ut i fra signaturen), så betyr det at du foretekker Abrahamsen fremfor McIntosh?

Jeg har lurt litt på hvordan McIntosh passer med MA (GS), men siden det ligger litt utenfor budsjett, har jeg aldri testet selv.

Hei,jeg har mcintosh c712 preamp og 7205 poweramp på MA gs60,og jeg synes det er kjempematch,men har ikke testa noe annet på dem.
    Jeg er også interesert i hva vetteman, har å si om mcintosh på MA gs.Men som sagt,jeg er veldig fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde "kamp" mellom EC 180 mot 2 stk Abrahamsen V4.0.

EC og Abrahamsen låter veldig likt i diskant og mellomtone. Men EC var ikke i nærheten like bra i bassen som Abrahamsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg ser du har testet McIntosh på GS-serien. Hvilken modell da? Og du sitter igjen med Abrahamsen (ser det til ut i fra signaturen), så betyr det at du foretekker Abrahamsen fremfor McIntosh?

MC 275.

Den spilte flott på GS. Spesielt med denne var en tørrhet i bassen jeg aldri har opplevd før. Den hadde ikke optimale forhold med en receiver som pre den gang jeg testet. 2 stk MC 275 med en skikkelig pre. Det tror jeg hadde vært saker det.

Side 33 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •