Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 32 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1682
    Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Siden jeg har hatt RS6, GS20 og har ett par pl200 på vei i posten er det vel på tide at eg og blir en venn av Monitor Audio 8)
    Høres veldig spennende ut. Legg gjerne ut noen inntrykk på PL200 så fort de er i hus

Hva skal du bruke til å drive dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange MA GS 60 eiere her ? Hva bruker dere som forsterker ? Testet kun med receiveren som er relativt kraftig,men det var et enormt løft når jeg koblet opp en Musical Innovation effekt på 150w.
    Foretrekker dere krefter eller kvalitet på disse?
    Disse er nyinnkjøpte og gruser mine eks B&W 803N :-)

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Høres veldig spennende ut. Legg gjerne ut noen inntrykk på PL200 så fort de er i hus

Hva skal du bruke til å drive dem?

Ja gleder meg som en unge på julaften. skal prøve å gi tilbake melding på mine inntrykk GS20 VS PL200.
    Skal bruke en Hegel H200 til å drive de sammen med HD10 dac`n.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er det mange MA GS 60 eiere her ? Hva bruker dere som forsterker ? Testet kun med receiveren som er relativt kraftig,men det var et enormt løft når jeg koblet opp en Musical Innovation effekt på 150w.
    Foretrekker dere krefter eller kvalitet på disse?
    Disse er nyinnkjøpte og gruser mine eks B&W 803N :-)
    Heisann!
    Har GS 20 jeg da,så de er vel litt mindre kravstore,men jeg har gjort en liten vri hos meg nå!
    Først kjørte jeg med kun PIO LX 82,og var egentlig veldig fornøyd!
    Så kom jeg over en billig brukt Abrahamsen V 2,og den måtte prøves selvsagt:grin:
    Og det var knall lyd det - kunne ikke spille fult så høyt,men den hentet frem det "lille ekstra" i bassområdet fra høytalerne!
    Så til eksprimentet mitt - jeg koblet Abe til bassen,og Pio'en til mellomtone/ diskant,og vips - "ja takk begge deler"!

Men Vettemann har GS 60,og det optimale etter hans erfaring (og det tror jeg gjerne på) er to Abrahamsen V 4 brokoblet - en på hver høytaler!

Tror nok kanskje det kommer til å skje her også en gang i fremtiden:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hørt noe mer?
    Fikk kontakt med André forleden dag, han tippet disse skulle komme i begynnelsen av August, uten å være helt sikker. Får bare håpe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var julaften her og PL200 er kommet i hus :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var julaften her og PL200 er kommet i hus :-D
    Hærlii Gratulerer.

Kom med lytteinntrykk etterhvert da.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hærlii Gratulerer.

Kom med lytteinntrykk etterhvert da.

Takker takker. skal komme med lytteinntrykk når resten av utstyret kommer i hus. leste på tråden din nettopp. Har ikke fått hørt hele Radius settet, men har RD 90 som høydekanaler. måtte bruke de som fronter i en uke mens jeg ventet på pl200. og til str å være så imponerte de meg. som høydekanaler funker de og utmerket.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker takker. skal komme med lytteinntrykk når resten av utstyret kommer i hus. leste på tråden din nettopp. Har ikke fått hørt hele Radius settet, men har RD 90 som høydekanaler. måtte bruke de som fronter i en uke mens jeg ventet på pl200. og til str å være så imponerte de meg. som høydekanaler funker de og utmerket.
    Så diskant og mellomtone er bra?

At de ikke går kjellerdypt er ikke så viktig for meg pr nå. Fint hvis du kunne beskrevet lydsignaturen i de litt bedre. Hvordan er de i forhold til RS/GS hvis du har mulighet å sammenligne.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Monitor Audio har blitt populært! :smile:
    Er superfornøyd med mine RS8 og RSLCR! 8-)

~ Mortis360

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man tak i stativene til Monitor Audio? Tenker på stativer til Gs10. Evt hva annet passer bra til Piano lakkerte GS10..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx2

Tenkte jeg kunne skrive noen ord om mine relativt nye RX2 høyttalere.
    Vi hadde 25 års russejubileum i helga, g da trenger man masse 80-tallsmusikk.

Bruksbart stor forsamlingslokale på 30 m X 10-12tenker jeg.
    Utstyr : Monitor Audio RX2, Onkyo TX-SR607 og en paradigm Bass jeg fikk låne av en kompis.

La det være sagt med an gang;
    Disse små høyttalerne er utrolig presise og full av kraft, selv i store lokaler.
    Ut i de små nattetimer spilte vi temmelig høyt, og RX2-paret bestod testen med glans.De tåler røff behandling, spiller klokkeklart, og har en imponerende punch for slike små høyttalere. Ved litt lavere volumer, blir lyden bedre med en sub som drar opp de lavere frekvensene litt.

Billy Idols White Wedding og Rebell Yell har sjelden vært bedre i mine ører.
    Jeg ble imponert over RX2!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pervokris
    Tenkte jeg kunne skrive noen ord om mine relativt nye RX2 høyttalere.
    Vi hadde 25 års russejubileum i helga, g da trenger man masse 80-tallsmusikk.

Bruksbart stor forsamlingslokale på 30 m X 10-12tenker jeg.
    Utstyr : Monitor Audio RX2, Onkyo TX-SR607 og en paradigm Bass jeg fikk låne av en kompis.

La det være sagt med an gang;
    Disse små høyttalerne er utrolig presise og full av kraft, selv i store lokaler.
    Ut i de små nattetimer spilte vi temmelig høyt, og RX2-paret bestod testen med glans.De tåler røff behandling, spiller klokkeklart, og har en imponerende punch for slike små høyttalere. Ved litt lavere volumer, blir lyden bedre med en sub som drar opp de lavere frekvensene litt.

Billy Idols White Wedding og Rebell Yell har sjelden vært bedre i mine ører.
    Jeg ble imponert over RX2!
    Moro å høre at de klarer seg bra i litt større lokaler også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så diskant og mellomtone er bra?

At de ikke går kjellerdypt er ikke så viktig for meg pr nå. Fint hvis du kunne beskrevet lydsignaturen i de litt bedre. Hvordan er de i forhold til RS/GS hvis du har mulighet å sammenligne.
    kjellerdypt går nok ikke nei. men er de spiller meget bra med tanke på str. lydsignaturen er nok en del under GS, ikke samme åpenheten og jeg syntes diskanten er noe mer tilbaketrukken. og lydbilde er noe mindre. men de hadde ingen problem å fylle stua med høy og god lyd.

Har fått testet PL200 en del de siste dagene, litt tidlig å skrive noe langt om det. Har testet de med Hegel H200 og HD10, og vist noen har læst testen i det siste hjemmekino så er jeg enig om at den komboen ikke er helt optimal. Det blir fort litt lyst og skrikende. skal teste Electrocompaniet de neste dagene, har trua på at det blir bedre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjellerdypt går nok ikke nei. men er de spiller meget bra med tanke på str. lydsignaturen er nok en del under GS, ikke samme åpenheten og jeg syntes diskanten er noe mer tilbaketrukken. og lydbilde er noe mindre. men de hadde ingen problem å fylle stua med høy og god lyd.

Har fått testet PL200 en del de siste dagene, litt tidlig å skrive noe langt om det. Har testet de med Hegel H200 og HD10, og vist noen har læst testen i det siste hjemmekino så er jeg enig om at den komboen ikke er helt optimal. Det blir fort litt lyst og skrikende. skal teste Electrocompaniet de neste dagene, har trua på at det blir bedre.
    Takk for fin info. Skal teste de neste helg.

Når det gjelder Hegel på MA, så er nok det helt riktig en skjev combo. Jeg testet H4A på GS60. Vanvittig kontroll i dypet og avsindig trykk, men blir litt vel lystklingende. Companiet blir å passe myyye bedre, trust me.

Hvilken forsterker/forsterkere fra Companiet skal du teste på PL?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel & Monitor Audio

Når det gjelder Hegel på MA, så er nok det helt riktig en skjev combo. Jeg testet H4A på GS60. Vanvittig kontroll i dypet og avsindig trykk, men blir litt vel lystklingende.
    Hei

Når jeg hadde H100 på hjemlån testet jeg den med RX6, synes det låt meget bra det lille jeg fikk testet, nøytralt, men absolutt ikke for lyst.
    Er det ikke slik at både H70, H100 og H200 er noe "mørkere" i klangen enn tidligere Hegel produkter, eller tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt med Hifihuset når det kommer inn mere MA?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin info. Skal teste de neste helg.

Når det gjelder Hegel på MA, så er nok det helt riktig en skjev combo. Jeg testet H4A på GS60. Vanvittig kontroll i dypet og avsindig trykk, men blir litt vel lystklingende. Companiet blir å passe myyye bedre, trust me.

Hvilken forsterker/forsterkere fra Companiet skal du teste på PL?

Har en AW2x120 heime på test no, har ikke fått spilt så mye enno, men merker helt klart en forbedring i toppen. lydbilde er stort og crispy. trykket i de er større og kraftigere en jeg hadde trodd de skulle være. kjører yamaha rx-v1800 som pre sammen Hegel HD10 og squeezebox. går jeg for EC blir jeg nok å kjøpe en pre der fra og. Men hadde vært artig å testet AW 180 blokkene.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Når jeg hadde H100 på hjemlån testet jeg den med RX6, synes det låt meget bra det lille jeg fikk testet, nøytralt, men absolutt ikke for lyst.
    Er det ikke slik at både H70, H100 og H200 er noe "mørkere" i klangen enn tidligere Hegel produkter, eller tar jeg feil her?
    Fikk aldri testet Hegel på RS6 og GS20.
    Men han jeg solgte RS6 og GS20 til bruker Hegel H100, og han er storfornøyd.
    ingen skrikende diskant ifølge han.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk en demo av PL200 i går. Går mot utmelding i b&w's venner nå gitt... Blir nok et par i den nye gold serien som kommer i september. Bånddiskant og meget nært opp mot platinum til bortimot halve prisen av PL200.

PL200 var overraskende små men spillte med en oppløsning og tredimensjonalitet som omtrendt matcher enhver b&w og samtidig beholdt et trykk og pondus nedover som jeg aldri har hørt fra high-end utstyr før. Dette medførte selvsagt at det ble en sann skufelse å komme hjem og spille på mitt eget oppsett i går(at jeg aldri lærer å la utstyret stå 2 dager etter high-end demo).

Vil også rose Andre for å spille MUSIKK(!) under demo, er dritlei av diverse hifi-selgere som fnyser av medbrakte plater og bare kan finne frem en utvalgt samling av "høyoppløst felegnikk fra Valdres"(felegnikk er nok fint det -men det er ikke det jeg spiller til vanlig).

Side 32 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •