Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 31 av 85 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1682
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    For ikke å snakke om når du har fått spilt de skikkelig inn:-D

Morro at de faller i smak. Tynn bass på MA????? Det forekommer ikke

Hva slags forsterkeri driver du de med?
    Bruker en XTZ A100D3. Funker svært bra syns jeg, hvertfall hvis man legger til grunn hva jeg har betalt totalt for anlegget. Har prøvd å eksperimentere å kjøre både klasse A- og AB-drift. Har vel ikke helt konkludert enda om jeg syns det er så forferdelig stor forskjell på normalt lyttevolum.

Akkurat nå har jeg drevet og eksperimenter med de der proppene som følger med høyttalerne. Konkluderte vel med at jeg syns bassen satt best uten. De står relativt langt fra veggen enda - kanskje 80-90cm. Har bare satt på bunnplaten midlertidig da jeg mangler tablets slik at spiksen ikke graver seg ned i parketten.

Men jeg må si meg fornøyd, de spiller absolutt veldig bra. Har kjørt igjennom alt fra Bremnes, Clapton, Dire Straits, til Manowar og Lady Gaga.. Og de virker å funke på det meste.. 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Ahhh, kan knapt vente på mine GS20, tiden går tregt. Har også fått ut fingern og bestillt elektronikk, nemlig en oppgradert Abrahamsen V3 samt to stykk V4. Blir en dagmagic i tilegg når jeg kommer i hus.

Håper bare hifihuset får denne herligheten inn på lager snart!
    Du har mye å glede deg til,ingen tvil om det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifihuset, etter det jeg har hørt fra noen, så kommer ikke de til å få inn noe MA, før etter de har hatt feriestengt, desverre.

Så da blir det vel i August vil jeg tru.

Eller som en kompis sa, August, September, Oktober eller kanskje i November.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst? André sa at de forventet de sånn ca i midten av Juli, mens en yngre person som jobbet der sa muligens førstkommende Mandag??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte rx6 denne uka fikk jeg høre at det neste sending trolig ikke ankom før uti august

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg selv har hørt i midten/slutten av Juli.
    Håper virkelig det stemmer, er de tom for alt i RX, GS serien i MA nå da?, eller gjelder det bare RX6?, noen som vet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Tungdreven" : Monitor Audio RX6 vs RX8

Hei

En annen ting jeg lurer på, noen her som har testet både RX6 og RX8?
    Lurer på om RX8 er mye mer "tungdreven" enn RX6?, selv opplever jeg RX6 som meget "lettdreven". Noen som vet hvor langt ned i ohm RX8 går?
    Både RX6, GS20 og GS60 er oppgitt i 6ohm, men RX8 er oppgitt i 4ohm, lurer derfor om forskjellen er veldig stor. Har lest at folk sier at RX8 er tyngre å drive, men er det store forskjeller?, noen som har erfaring med dette og testet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Har bare satt på bunnplaten midlertidig da jeg mangler tablets slik at spiksen ikke graver seg ned i parketten.

Men jeg må si meg fornøyd, de spiller absolutt veldig bra. Har kjørt igjennom alt fra Bremnes, Clapton, Dire Straits, til Manowar og Lady Gaga.. Og de virker å funke på det meste.. 8)
    Hei Egon

Artig å høre at du er fornøyd sålangt. Fikk du med sånne "gummiringer" så du kunne sette på sokkelen?, eller hadde du tenkt å ikke bruke sokkelen men bare spikes rett på høyttaler? Forsterkeren du driver dem med, er det noen norsk forhandler som selger disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder leveringstiden for alle finishene på GS20? Jeg bestilte i Rosewood.. Men kan sikkert bytte til f.eks piano sort hvis de kommer før. Eller GS60, selvom de muligens blir for store for en heller mindre stue.
    Nei, nå er det nesten så jeg vurderer å kikke etter noe annet, har ventet lenge!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei Egon

Artig å høre at du er fornøyd sålangt. Fikk du med sånne "gummiringer" så du kunne sette på sokkelen?, eller hadde du tenkt å ikke bruke sokkelen men bare spikes rett på høyttaler? Forsterkeren du driver dem med, er det noen norsk forhandler som selger disse?
    Hm.. kan ikke se noen gummiringer.. Skal de ligge mellom høyttaleren og sokkelen? Må titte i esken og se om jeg har oversett noe. Tenkte å ha de på sokkelen ja.

Forsterkeren er svensk, XTZ | Sound in balance, og selges gjennom surround.no i Norge.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. kan ikke se noen gummiringer.. Skal de ligge mellom høyttaleren og sokkelen? Må titte i esken og se om jeg har oversett noe. Tenkte å ha de på sokkelen ja.

Forsterkeren er svensk, XTZ | Sound in balance, og selges gjennom surround.no i Norge.
    Hei Egon!

På sokkelen kan du sette på spikes eller "gummiringer", på to sånne plastik runninger som festes til sokkelen. Vet ikke noen andre måter å foklare det på!
    Hvis du ikke skjønner skal jeg ta et bilde av det.
    De skal ikke ligge mellom høyttaler å sokkel, men mellom, Høyttaler --> sokkel --> spikes / gummiringer!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har prøvd å laste inn bilder av disse "gummiringene"

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har prøvd å laste inn bilder av disse "gummiringene"
    Ser ikke noe bilde.

Har ikke sjekket noe nærmere om det er noe igjen i eskene. Var og kjøpte meg parkettbeskyttere i dag, så jeg får justere litt mer og få de mer permanent opp på foten i løpet av helga. Bassen sitter ikke helt merker jeg, er litt rumlende av og til. Har prøvd fram og tilbake med propper i. Rumler litt mindre med propper, men må vel eksperimentere litt mer med plasseringen.. Synd man har trangt om plassen.. :???: Står vel ca 60-70cm fra veggen nå. Ene høyttaleren står litt nært et hjørne.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe bilde.

Har ikke sjekket noe nærmere om det er noe igjen i eskene. Var og kjøpte meg parkettbeskyttere i dag, så jeg får justere litt mer og få de mer permanent opp på foten i løpet av helga. Bassen sitter ikke helt merker jeg, er litt rumlende av og til. Har prøvd fram og tilbake med propper i. Rumler litt mindre med propper, men må vel eksperimentere litt mer med plasseringen.. Synd man har trangt om plassen.. :???: Står vel ca 60-70cm fra veggen nå. Ene høyttaleren står litt nært et hjørne.
    Hei

Fikk ikke til å laste inn bildet, merklig.
    Jeg selv har puttet proppene i bakre bassport, bak på høyttaleren, synes bassen ble best slik.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk ikke til å laste inn bildet, merklig.
    Jeg selv har puttet proppene i bakre bassport, bak på høyttaleren, synes bassen ble best slik.
    Endte opp med propper i baken på de jeg også til slutt. Fikk de dessuten nærmere bakveggen. Står vel nå 30-40cm fra bakveggen. Har også satt på spikes og vridd de en aning innover. Da ble det straks veldig mye bedre og romlingen er langt på vei borte. De imponerer mer og mer. Byggekvaliteten er hvertfall enorm i forhold til prisen!

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har hatt RS6, GS20 og har ett par pl200 på vei i posten er det vel på tide at eg og blir en venn av Monitor Audio 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med propper i baken på de jeg også til slutt. Fikk de dessuten nærmere bakveggen. Står vel nå 30-40cm fra bakveggen. Har også satt på spikes og vridd de en aning innover. Da ble det straks veldig mye bedre og romlingen er langt på vei borte. De imponerer mer og mer. Byggekvaliteten er hvertfall enorm i forhold til prisen!
    Hei Egon!

Er selv meget fornøyd med mine RX6, artig å høre at du også er fornøyd. Fikk du med bruksanvisning til høyttalerne?, på side 11 kan du se hva jeg mener med gummiringer, skal følge med RX6 og RX8, polymer pad.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Egon!

Er selv meget fornøyd med mine RX6, artig å høre at du også er fornøyd. Fikk du med bruksanvisning til høyttalerne?, på side 11 kan du se hva jeg mener med gummiringer, skal følge med RX6 og RX8, polymer pad.
    Bruksanvisning?? Hvem leser slikt? :wink: Jo, de der har jeg hatt på hele tiden. De har vel ikke så stor funksjon når jeg bruker spikes?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksanvisning?? Hvem leser slikt? :wink: Jo, de der har jeg hatt på hele tiden. De har vel ikke så stor funksjon når jeg bruker spikes?
    Hei

Nei, har ikke mye funksjon når man bruker spikes.
    Men kan brukes istedet for spikes, på parkett osv....
    Gjorde det selv, ettersom jeg ikke hadde flere slike "tabletter" man kan sette under spikes for beskyttelse av gulvet, synes det fungerer greit.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Gjelder leveringstiden for alle finishene på GS20? Jeg bestilte i Rosewood.. Men kan sikkert bytte til f.eks piano sort hvis de kommer før. Eller GS60, selvom de muligens blir for store for en heller mindre stue.
    Nei, nå er det nesten så jeg vurderer å kikke etter noe annet, har ventet lenge!
    Hørt noe mer?

Side 31 av 85 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •