Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 29 av 85 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1682
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvis jeg sånn helt teoretisk sett og hypotetisk osv skulle finne på å skifte ut RF7 settet mitt i kjellern, bør jeg gå for GS 20 eller 60. Rommet er 3 meter bredt og ca 4,5 meter langt. Har fullt Halo sett fra Parasound, noen erfaringer her.
    Det vet jeg ikke, har bare hørt GS 20.
    Se post 541 fra Vettemann. Tror han har god greie på MA

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvis jeg sånn helt teoretisk sett og hypotetisk osv skulle finne på å skifte ut RF7 settet mitt i kjellern, bør jeg gå for GS 20 eller 60. Rommet er 3 meter bredt og ca 4,5 meter langt. Har fullt Halo sett fra Parasound, noen erfaringer her.
    Da ville jeg gått for GS20. GS60 krever atskillig større rom enn 13,5 kvm for å låte optimalt.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da ville jeg gått for GS20. GS60 krever atskillig større rom enn 13,5 kvm for å låte optimalt.
    Er enig, har GS20 i et rom av ca samme størrelse.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere Monitor Audio GS60 spiller med centeren Klipsch RC-64? Jeg vil ha en mer detaljert og bedre kinolyd. Etter mine små lytteprøver så langt, innbiller jeg meg at Klipsch er litt bedre på dette enn MA. Kjøper nok Klipsch surroundhøyttalere, men er mer usikker på centeren. Hvis lydsignaturen blir håpløs forskjellig, så kjøper jeg nok Monitor Audio like vel.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan.

Ja jeg har testet de men bare en uke på hegel h100 og syns de spilte stort. De står over en meter fra veggen med bassport bak og de spiller svært bra i bassen. Kassen er ganske stor ja. Jeg har ikke behov for å spille høyt og har heller ikke prøvd det ennå. Har også ikon 2 som jeg plaserte ved siden men da ble det tynne greier. Nå er det en stund siden det var gulvstående hos meg men disse har spilt større og bredere en stativene til Triangle, Klipsch RB61 og ikon 2.
    Jeg syns diskanten er litt for tilbaketrukket så siden jeg måtte selge hegel etter 1 uke pga ett akutt pengebehov er jeg nå på jakt etter en forsterker som heller mot det lyse. Nå rakk jeg ikke å spille så lenge på de så de er nok ikke innspilte ennå og det kanskje åpner seg mer etterhvert?

Noe som har noen forslag til en forsterker? Pris maks 5000,-
    Heisann Ketped!

Mottok mine RX2 idag, disse høyttalerne er gedigen for å være stativhøyttalere, må være de største stativhøyttalerne jeg har sett siden gode gamle B&W DM602. Gleder meg til å få spillt dem inn, merker potensialet i dem allerede, spesiellt i bassområdet.
    Vil fremdeles annbefalle deg å ta en kikk på Cambridge Azur 740A, selv om den ligger noen hundrelapper over budskjettet ditt, kan ikke se annet at det må være en god kombinasjon sammen med RX2!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvordan tror dere Monitor Audio GS60 spiller med centeren Klipsch RC-64? Jeg vil ha en mer detaljert og bedre kinolyd. Etter mine små lytteprøver så langt, innbiller jeg meg at Klipsch er litt bedre på dette enn MA. Kjøper nok Klipsch surroundhøyttalere, men er mer usikker på centeren. Hvis lydsignaturen blir håpløs forskjellig, så kjøper jeg nok Monitor Audio like vel.
    Brukte RC-62 sammen med GS20 en stund, det gikk fint det, men GSLCR er en bedre center enn det RC-62 var. Lydsignaturen var ikke plagsom forskjellig til filmbruk, men om størrelsen på RC64 har mye å si må du nesten finne ut selv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platinum-centeren er et bedre valg men den er kanskje for dyr?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platinum-centeren er et bedre valg men den er kanskje for dyr?
    PLC350 hadde vært noe det Men blir nok alt for dyrt desverre. PLC150 blir også for dyr.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor lang innspillingstid på Monitor Audio?

Hei

Som sagt, hvor lang innspillingstid er normalt for disse høyttalerne?, RX serie først og fremst.
    Noen andre her som opplever RX1 som en bedre høyttaler enn RX2?, synes at RX1 låter bedre enn RX2, RX2 spiller både høyere og har en mye bedre bass nedover i registeret, men synes allikavell at samspillet mellom mellomtone og bass er bedre på RX1. Men RX6 igjenn føler jeg knuser lillebrødrene sine på alt, samtidig som jeg opplever at den ikke krever så voldsomt mye mer i forsterker kraft, imponerendes etter mitt syn!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PLC350 hadde vært noe det Men blir nok alt for dyrt desverre. PLC150 blir også for dyr.
    De dukker nok opp på brukten etterhvert skal du se:-D

De er 10 ganger bedre enn GS-centeren som jeg synes blir alt for pinglete.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De dukker nok opp på brukten etterhvert skal du se:-D

De er 10 ganger bedre enn GS-centeren som jeg synes blir alt for pinglete.
    Vil det si at du anbefaler Klipsch RC-64 foran MA-GS-centeren?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at du anbefaler Klipsch RC-64 foran MA-GS-centeren?
    Nei.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Har du noen andre sentere å anbefale til GS60 da? Som du selv skriver, tror jeg at jeg syns GS-senter blir for litt for pinglete. Finnes det kraftigere saker som ikke er dyrere enn GSLCR (7.000,-), men som samtidig har nesten samme lydsignatur og kvalitet som Gold-serien?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen andre sentere å anbefale til GS60 da? Som du selv skriver, tror jeg at jeg syns GS-senter blir for litt for pinglete. Finnes det kraftigere saker som ikke er dyrere enn GSLCR (7.000,-), men som samtidig har nesten samme lydsignatur og kvalitet som Gold-serien?
    GSLCR er IKKE en dårlig center prisen tatt i betraktning bare så det er sagt.

MEN skal jeg sammenligne den i forhold til frontene så synes jeg ikke den har punch nok.

Det er ofte slik at skal man ha noe som er bedre, så koster det også ofte mer. Så jeg kan ikke med handa på hjertet si at du finner noe bedre til prisen av det GSLCR koster.

Det er jo også svært svært viktig at signaturen treffer også. Dersom du ikke har testet GSLCR, så ber jeg deg gjøre det. Det er jo meget mulig at DU blir knallfornøyd.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GSLCR er IKKE en dårlig center prisen tatt i betraktning bare så det er sagt.

MEN skal jeg sammenligne den i forhold til frontene så synes jeg ikke den har punch nok.

Det er ofte slik at skal man ha noe som er bedre, så koster det også ofte mer. Så jeg kan ikke med handa på hjertet si at du finner noe bedre til prisen av det GSLCR koster.

Det er jo også svært svært viktig at signaturen treffer også. Dersom du ikke har testet GSLCR, så ber jeg deg gjøre det. Det er jo meget mulig at DU blir knallfornøyd.
    Oki. Hvordan tror du Swans F1.1C passer til GS60? Den koster jo 12.000,-, men det er i hvert fall en del billigere enn Platinum-serien.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Hvordan tror du Swans F1.1C passer til GS60? Den koster jo 12.000,-, men det er i hvert fall en del billigere enn Platinum-serien.
    Det blir isåfall helt ren gjetning. Men det er bra punch i den centeren, det vet jeg, men om den vil passe til GS skal være usagt.

PLC150 koster villedende 22 k ny. Gode rabatter er jo noe Andre er kjent for så det er jo bare å ta en tlf:-D

Jeg ville heller spart litt penger og gått for den, evt jakta på brukten.

Den er ihvertfall latterlig pen å se på IMHO

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir isåfall helt ren gjetning. Men det er bra punch i den centeren, det vet jeg, men om den vil passe til GS skal være usagt.

PLC150 koster villedende 22 k ny. Gode rabatter er jo noe Andre er kjent for så det er jo bare å ta en tlf:-D

Jeg ville heller spart litt penger og gått for den, evt jakta på brukten.

Den er ihvertfall latterlig pen å se på IMHO
    12k er allerede et stykke over mitt budsjett. Hvis jeg skal vente på noe brukt, så blir det i tilfelle Swansen brukt, hehe.. Er mye annet jeg heller skal spare penger til først for å si det sånn, f.eks. bedre effektforsterker.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12k er allerede et stykke over mitt budsjett. Hvis jeg skal vente på noe brukt, så blir det i tilfelle Swansen brukt, hehe.. Er mye annet jeg heller skal spare penger til først for å si det sånn, f.eks. bedre effektforsterker.
    Da synes jeg du heller skal gå for GSLCR.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkere til GS60

Jeg skal kjøpe meg ny receiver og effektforsterker, og trenger tips til hva som anbefales til mine MA GS60

Har i dag Denon AVR-3805 receiver. Skifter først og fremst for å få full HD. Syns Denonen funker bra, men kan tenke meg å prøve noe nytt. Er i ugangspunktet lysten på Marantz, Yamaha eller Onkyo. Må ha full HD og 7 kanaler.

Er mer åpen til merket når det gjelder effektforsterker. Men den bør være 3-kanals eller 7-kanals. Har i dag Rotel RMB-1075. Er åpen for å beholde den, hvis noen mener det er like greit.

Mitt samlet budsjett er MAKS 20.000,-. Er usikker på hvilken fordeling mellom receiver og effektforsterker som lønner seg. Tar i mot alle råd med takk!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg ny receiver og effektforsterker, og trenger tips til hva som anbefales til mine MA GS60

Har i dag Denon AVR-3805 receiver. Skifter først og fremst for å få full HD. Syns Denonen funker bra, men kan tenke meg å prøve noe nytt. Er i ugangspunktet lysten på Marantz, Yamaha eller Onkyo. Må ha full HD og 7 kanaler.

Er mer åpen til merket når det gjelder effektforsterker. Men den bør være 3-kanals eller 7-kanals. Har i dag Rotel RMB-1075. Er åpen for å beholde den, hvis noen mener det er like greit.

Mitt samlet budsjett er MAKS 20.000,-. Er usikker på hvilken fordeling mellom receiver og effektforsterker som lønner seg. Tar i mot alle råd med takk!
    Det er jo et utell med kombinsjoner som kan fungere bra på disse høytalerne!
    Selv har jeg GS 20 og Pio LX 82 som pre,og Abrahamsen V 2.0 som effekt!
    Synes dette låter knall - har prøvd Abrahmsen som ren integrert stereo,og som effekt,og kan hvertfall si at Pio'en sin forforsterkerdel og RK(MCACC) gjør jobben veldig bra!
    Lx 72 får du vel for ca 10k om dagen,og det vil jeg si er en bra pris!
    Den driver GS 20 rimelig bra på egen hånd!
    Så går du for en Abrahamsen V 4.0 nå,og ev. en til senere,hvis behovet skulle melde seg!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 29 av 85 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •