Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 28 av 85 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1682
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Klarer absolutt ikke bestemme meg om jeg skal gå for GS20 eller GS60.
    Heller mot GS20 da rommet ikke er av all verdens størrelse, regner med at det blir enklere å få bassen til å sitte da?

Når det gjelder farge er jeg fortsatt i vilredet, er det forskjell på materialet på de forskjellige utførelsene? Heller mot rosewood. Noen som har formening om hvilken farge som er mest lettsolgt foresten?

Hva gjelder forsterkeri, har jeg vel også mer eller mindre bestemt meg for å gå for en Abrahamsen forforsterker, effektforsterker samt en DagMagic.
    Noen andre formeninger om hvilke amper som også kan anbefales i denne prisklassen?

Takker for svar, da jeg er en vinglepetter uten like.
    Hvis rommet ditt ikke er så stort, så ville jeg gått for GS20. 60 krever ganske mye rom for å fungere optimalt. Vet ikke hva som er mest lettsolgt, men personlig synes jeg rosewood er desidert penest. I forhold til forsterkeri er du helt på rett spor

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio RX2

Hei

Er det noen her som har testet RX2?
    Er jo en rimlig stor stativ høyttaler, leser på utenlandske forum at enkelte mener den spiller som en gulvstående høyttaler!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvis rommet ditt ikke er så stort, så ville jeg gått for GS20. 60 krever ganske mye rom for å fungere optimalt. Vet ikke hva som er mest lettsolgt, men personlig synes jeg rosewood er desidert penest. I forhold til forsterkeri er du helt på rett spor
    Vil du si det samme gjelder når det gjelder RX6 og RX8 når det gjelder rom?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hei

De sier at også RX8 krever mye mer rom/luft enn RX6 for å fungere optimalt.
    Også er visstnok RX8 igjenn mere tungdreven enn både RX6, GS20 og GS60!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

De sier at også RX8 krever mye mer rom/luft enn RX6 for å fungere optimalt.
    Også er visstnok RX8 igjenn mere tungdreven enn både RX6, GS20 og GS60!
    Jeg har RX8 de er IKKE tungdrevne. Herregud de spiller jo som f på en onkyo receever. Har hatt Halo A23 på de også uten at det var noe så veldig mye mer spennende.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg har RX8 de er IKKE tungdrevne. Herregud de spiller jo som f på en onkyo receever. Har hatt Halo A23 på de også uten at det var noe så veldig mye mer spennende.
    Hei

Tungdrevne er vell kansje litt feil å si, men har lest flere steder at de er mer "tungdrevne" enn RX6, GS20 og GS60, derfor disse også er oppgitt i 4.ohm, mens alle de andre høyttalerne er oppgitt i 6.ohm.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crown

Ser AvShop har tilbud på Crown forsterkere nå. Er det noen idé å skifte ut min Rotel RMB-1075, til å spille på mine MA GS60?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hifisentralen var den en bruker som hintet frempå om at det var en ny Gold serie på vei.

Noen som har kjennskap til dette?
    Skulle gjerne hørt no mer, da jeg netopp har bestillt et par GS20 (ikke hentet dem enda).

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer. Fikk også høre det da jeg kjøpte mine tidligere i år, men prisen ville også bli høyere. Jeg er nok altfor fornøyd med mine GS20 så blir ikke bytte heller om de skulle komme i år

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt usikker på om jeg skulle kansellere bestillingen, og heller vente på de nye jeg nå da.

Men blir jo umulig å vite, da det sannsynligvis er ingen som har hørt de enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er det noen her som har testet RX2?
    Er jo en rimlig stor stativ høyttaler, leser på utenlandske forum at enkelte mener den spiller som en gulvstående høyttaler!
    Heisan.

Ja jeg har testet de men bare en uke på hegel h100 og syns de spilte stort. De står over en meter fra veggen med bassport bak og de spiller svært bra i bassen. Kassen er ganske stor ja. Jeg har ikke behov for å spille høyt og har heller ikke prøvd det ennå. Har også ikon 2 som jeg plaserte ved siden men da ble det tynne greier. Nå er det en stund siden det var gulvstående hos meg men disse har spilt større og bredere en stativene til Triangle, Klipsch RB61 og ikon 2.
    Jeg syns diskanten er litt for tilbaketrukket så siden jeg måtte selge hegel etter 1 uke pga ett akutt pengebehov er jeg nå på jakt etter en forsterker som heller mot det lyse. Nå rakk jeg ikke å spille så lenge på de så de er nok ikke innspilte ennå og det kanskje åpner seg mer etterhvert?

Noe som har noen forslag til en forsterker? Pris maks 5000,-

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Det kan jeg ikke si noe om fordi jeg har ikke hørt noen av modellene.

Dette er ren gjetning, men utifra all tidligere erfaring så vil jeg si ja.

Helicon 400 f.eks som jeg har hatt tidligere, synes jeg ikke spilte skikkelig bra før de fikk rom på over 40 kvm.

Velg høyttaler utifra det rommet du har. Det blir du IKKE å angre. Ikke kjøp for store høyttalere dersom du har et mindre rom. Det er ihvertfall min anbefaling.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    På hifisentralen var den en bruker som hintet frempå om at det var en ny Gold serie på vei.

Noen som har kjennskap til dette?
    Skulle gjerne hørt no mer, da jeg netopp har bestillt et par GS20 (ikke hentet dem enda).
    Ryktene sier så, men når dette blir må gudene vite. Det er jo ikke dermed sagt at en ny serie vil bli bedre enn den gamle. PL skuffet ihvertfall meg og hadde valgt GS any day foran de. Men at en ny GS-serie er spennende er vel hevet over enhver tvil:-D

Kjør på med "gammel" GS du

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene sier så, men når dette blir må gudene vite. Det er jo ikke dermed sagt at en ny serie vil bli bedre enn den gamle. PL skuffet ihvertfall meg og hadde valgt GS any day foran de. Men at en ny GS-serie er spennende er vel hevet over enhver tvil:-D

Hva var det som skuffet deg med PL i forhold til GS da Vettemann?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig med deg i det du skriver der Vetterman

Men jeg vil takke deg for din varme anbefaling når det gjelder kombinasjonen Abrahamsen og GS 20!
    Har kjørt Pio LX 82 og GS 20 en stund nå,og vert utrolig fornøyd,men så kom jeg over en brukt Abrahamsen V 2.0,som jeg egentlig hadde tenkt å bruke til et annet formål Men klarte ikke å dy meg,måtte jo prøve den på mine GS 20,og jeg ble meget positivt overasket - særlig når det gjelder bassen!
    har koblet den opp både som effekt til LX 82,og som ren stereoforsterker,og den gjør sakene veldig bra uansett!
    Den gjør utrolige ting i bassområdet på disse høytalerne,det er helt klart!

Men at forforsterker delen i LX 82'en gjør en god jobb er hvertfall helt sikkert,for uansett om jeg kjører lyden rett i Abrahamsen,eller via Pio'en,så er lyden upåklagelig! Det er kun snakk om smånyanser,og hva som låter best varierer fra låt til låt!
    Og som sagt,så er det særlig i bassen den gjør underverker i forhold til Pio'en alene - da uten sub!

Så jeg kan varmt støtte Vetterman's anbefaling når det gjelder kombo'en Abrahamsen og MA
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hva var det som skuffet deg med PL i forhold til GS da Vettemann?
    Synergien spesielt.

PL har et enormt bassfundament. Det er imidlertid så enormt at overgangen mellom bass og mellomtone ikke blir sømløs. I tillegg synes jeg mellomtonen er bedre på GS. De innehar kanskje den beste mellomtonen jeg har hørt noen gang.

Dette er da mine synspunkter i forhold til PL300, hvordan 200 er vet jeg ikke og mulig tingenes tilstand er litt annerledes på de.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Helt enig med deg i det du skriver der Vetterman

Men jeg vil takke deg for din varme anbefaling når det gjelder kombinasjonen Abrahamsen og GS 20!
    Har kjørt Pio LX 82 og GS 20 en stund nå,og vert utrolig fornøyd,men så kom jeg over en brukt Abrahamsen V 2.0,som jeg egentlig hadde tenkt å bruke til et annet formål Men klarte ikke å dy meg,måtte jo prøve den på mine GS 20,og jeg ble meget positivt overasket - særlig når det gjelder bassen!
    har koblet den opp både som effekt til LX 82,og som ren stereoforsterker,og den gjør sakene veldig bra uansett!
    Den gjør utrolige ting i bassområdet på disse høytalerne,det er helt klart!

Men at forforsterker delen i LX 82'en gjør en god jobb er hvertfall helt sikkert,for uansett om jeg kjører lyden rett i Abrahamsen,eller via Pio'en,så er lyden upåklagelig! Det er kun snakk om smånyanser,og hva som låter best varierer fra låt til låt!
    Og som sagt,så er det særlig i bassen den gjør underverker i forhold til Pio'en alene - da uten sub!

Så jeg kan varmt støtte Vetterman's anbefaling når det gjelder kombo'en Abrahamsen og MA
    Utrolig morro å høre:-D

Dersom forforsterker-delen i Pioneer'n er så bra som du sier, så bør du vurdere 2 stk V4.0. Det er enorm forskjell. Mulig forskjellene ikke er så store på GS20, men kontrollen i bassen på GS60 ble enormt mye bedre med 2 stk V4.0 kontra 1. Den ble litt "pløsete" på litt høye volum med bare 1 stk. Dette ble helt borte med 2 stk.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig morro å høre:-D

Dersom forforsterker-delen i Pioneer'n er så bra som du sier, så bør du vurdere 2 stk V4.0. Det er enorm forskjell. Mulig forskjellene ikke er så store på GS20, men kontrollen i bassen på GS60 ble enormt mye bedre med 2 stk V4.0 kontra 1. Den ble litt "pløsete" på litt høye volum med bare 1 stk. Dette ble helt borte med 2 stk.
    Ja har faktisk begynt å leke litt med tanken
    Men det begynner jo fort å koste litt også da,men hvis man er tålmodig,så kan man vel finne noe på brukten etterhvert!

Ser det snakkes en del om oppgraderinger ang. Abrahamsen,vet du om dette gjelder V 4.0 også?
    Hvor mye yter V 4-0 brokoblet?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja har faktisk begynt å leke litt med tanken
    Men det begynner jo fort å koste litt også da,men hvis man er tålmodig,så kan man vel finne noe på brukten etterhvert!

Ser det snakkes en del om oppgraderinger ang. Abrahamsen,vet du om dette gjelder V 4.0 også?
    Hvor mye yter V 4-0 brokoblet?
    Oppgraderinger gjelder v 4 også.
    Brokobla skal den yte 280 watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Oppgraderinger gjelder v 4 også.
    Brokobla skal den yte 280 watt.
    Hvis jeg sånn helt teoretisk sett og hypotetisk osv skulle finne på å skifte ut RF7 settet mitt i kjellern, bør jeg gå for GS 20 eller 60. Rommet er 3 meter bredt og ca 4,5 meter langt. Har fullt Halo sett fra Parasound, noen erfaringer her.

Side 28 av 85 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •