Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 27 av 85 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Men er det noen som har formening om det vil være nevneverdige forskjell på de to oppsette jeg skisserte ovenfor?
    Som tidligere nevnt kjøpte jeg i dag en V2 og V4, og går altså for en av kombinasjonene du nevnte. Jeg har ikke hørt noen av den faktisk, så jeg tar bare en sjanse.

Vet ikke hvor stor forskjell det er mellom V2 og V3+4. Det er større og separert strømforsyning i V3 og muligens en bedre forforsterkerdel, og det låter sannsynligvis bedre. Men om det er veldig hørbar forskjell er jeg ikke sikker på.

Jeg ble bare plutselig usikker på om det er mulig å bruke komboen V2+4 og at jeg har gjort en liten tabbe i dag? Kanskje eneste løsning er V3+4+4? Noen som kan noe om dette?

Det er heldigvis åpent kjøp på produktene, i tilfelle jeg var litt rask med å handle.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio & Cambridge Audio : God match?

Hei

Noen her som har prøvd ut Monitor Audio med Cambridge Audio?

Vurderer å teste MA RX6 med CA 840A, noen som har erfaring med denne kombinasjonen?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke mye om Abrahamsen, men det går fint med V2 + V4 og V3 + V4. Jeg har lest mye godt om Abrahamsen + Monitor Audio. Men ta det med ro. Dette er gode kjøp uansett hvilket oppsett dere handler om jeg skal videreføre hva jeg har lest!

Så bare å glede seg bjornid, og til ABC123, du må ikke ha 2xV4. Er nok med 1, men 2 vil gi mer effekt osv.

I korte trekk er V2 hvor du kan koble til HT uten en V4. Men med en V3 må du også ha en V4 for å få lyd.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen her som har prøvd ut Monitor Audio med Cambridge Audio?

Vurderer å teste MA RX6 med CA 840A, noen som har erfaring med denne kombinasjonen?
    Jeg venter på min CA 840A V.2. Hadde en til demo og selv liker jeg CA lyden veldig godt. Har også DacMagic som fungerer glitrende synes jeg.

Så i mine ører er det en god match, men anbefaler deg å ta med en hjem for å lytte. Og en liten tilleggsopplysning, HFK er utsolgt for CA 840A V.2 i Sort, er på lager igjen 20 august.

Jeg har GS20.

Hva hører du på av musikk og hvordan liker du lyden?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Jeg venter på min CA 840A V.2. Hadde en til demo og selv liker jeg CA lyden veldig godt. Har også DacMagic som fungerer glitrende synes jeg.

Så i mine ører er det en god match, men anbefaler deg å ta med en hjem for å lytte. Og en liten tilleggsopplysning, HFK er utsolgt for CA 840A V.2 i Sort, er på lager igjen 20 august.

Jeg har GS20.

Hva hører du på av musikk og hvordan liker du lyden?
    Hei

Takker for rask tilbakemelding.
    Eg hører hører egentlig på alt av musikk, hvis man ser bort i fra klassisk og jazz. Blir mye "listepop" for tiden, og endel R&B, John Olav Nilsen & Gjengen, Bjørn Hellfuck og Kurt Nilsen.
    Liker detaljer, gjerne litt varm, og god bass hvis man kan si det slik.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen!

Jeg oppfatter CA som litt varm men ikke voldsomt mye. Ikke så nøytral som Lyngdorfen. Siden mine GS20 er fremtredende og crispy men veldig kontrollert om man har god elektronikk, så synes jeg CA ble en god match.
    Den går dypt nok og i mine ører en god bass. Jeg vet ikke hvor dypt dine HT går og hvordan du oppfatter bassen til CA, har desverre ikke hørt RX6.

På demo hjemme hørte jeg på alt fra Kari B, Foo F, Infected M og Arrested Development. Alt låter meget bra synes jeg. Jeg er ingen ekspert men glad i god lyd. CA ga meg frysninger på ryggen og det er min indikator på at ting stemmer!

Har du hørt på Abrahamsen? Har lest at den gir deg mer bass i bånn og varme!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Jeg kan ikke mye om Abrahamsen, men det går fint med V2 + V4 og V3 + V4. Jeg har lest mye godt om Abrahamsen + Monitor Audio. Men ta det med ro. Dette er gode kjøp uansett hvilket oppsett dere handler om jeg skal videreføre hva jeg har lest!

Så bare å glede seg bjornid, og til ABC123, du må ikke ha 2xV4. Er nok med 1, men 2 vil gi mer effekt osv.

I korte trekk er V2 hvor du kan koble til HT uten en V4. Men med en V3 må du også ha en V4 for å få lyd.
    Jeg har ikke klart å la være å tenke på dette i dag og ringe til slutt ESC holding for å spørre. Snakket da med en som heter Per og han sa at det ikke går an å kombinere V2 (integrert forsterker) med V4 (effektforsterker).

Så dersom man ønsker mer effekt enn de 2x70 wattene som V2 og V4 leverer, må men satse på V3 og V4 og eventuelt supplere med en V4 ekstra.

Det betyr at jeg i dag må bytte V2 med V3 og beholde V4. Jeg kommer nok til å skaffe en ekstra V4 også (mest for å ha det).

Så da vet vi det!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg har ikke klart å la være å tenke på dette i dag og ringe til slutt ESC holding for å spørre. Snakket da med en som heter Per og han sa at det ikke går an å kombinere V2 (integrert forsterker) med V4 (effektforsterker).

Så dersom man ønsker mer effekt enn de 2x70 wattene som V2 og V4 leverer, må men satse på V3 og V4 og eventuelt supplere med en V4 ekstra.

Det betyr at jeg i dag må bytte V2 med V3 og beholde V4. Jeg kommer nok til å skaffe en ekstra V4 også (mest for å ha det).

Så da vet vi det!
    Makan! Beklager feilinformeringen på det sterkeste. Men godt du får byttet uten problemer hos Elkjøp. Tar gjerne i mot tilbakemeldinger på lyden om du har lyst når den tid kommer.

Men nå vet jeg det! (Som du skrev)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble bare plutselig usikker på om det er mulig å bruke komboen V2+4 og at jeg har gjort en liten tabbe i dag? Det er heldigvis åpent kjøp på produktene, i tilfelle jeg var litt rask med å handle.
    Eget fortrinn og effekt, er det jeg har hatt best resultat med av det jeg har testet.

Kjør V3 og 2 stk V4 er min KLARE anbefaling.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så da vet vi det!
    Leste ikke alle innleggene, det kan jo være lurt

Flott at det ordnet seg. Ser at du skriver kjøp av 1 V4 ekstra mest for å ha det??? Det er enorm forskjell på 2 stk V4 kontra 1. Mye bedre symmetri og enorm basskontroll.

Bare sånn at du ikke vurderer å ikke kjøpe 1 til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Van The Hul kanskje og Kimber Cable ? Ikke Nordost.Van The Hul selges hos Hifi-klubben.Har selv Van The Hul Magnum Hybrid og har kjøpt Monitor Audio GS 60.Blir gøy å prøve de :-)
    Gratulerer med KONGEHØYTTALERE. Hva slags forsterkeri skal du mate de med?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer med KONGEHØYTTALERE. Hva slags forsterkeri skal du mate de med?
    Jeg har kun kjørt stereo en periode nå.Flytter inn i nytt hus når jeg kommer hjem 2.Juli og vil bygge opp til 5.1.
    B&W-ene ble byttet i MA GS 60 med penger i mellom til meg.Grunnen til at jeg valgte nettopp GS 60 er fordi de går ikke lavere enn 5 ohm.Onkyo receiveren som er 7x140 vil gjøre jobben for en periode.Dette tror jeg den klarer,da den har ganske mye kraft.Den veier 24.5 kg og er kraftigere enn andre receivere jeg har prøvd.
    Meridian effektforsterkeren 557 (2x200) er solgt og det vil bli kjøpt GS LCR senter for den.
    SVS-en er byttet ut med en Rythmik Audio 12 SE.
    Jeg har også en Meridian 558.2 som er 5x200w i 8 ohm med alle kanaler samtidig.Den er fremdeles på reperasjon da jeg og Meridian ikke er helt enige om garantien.Den tok plutselig fyr :-( Frykter at 50.000 kan ha gått rett i dass.
    Tror du Onkyo-en klarer det for en periode?
    Den klarte ikke B&W-ene så bra,men de går svært lavt ned i impedans og trives med masse effekt.Men har testet den på Dali Concept 8 for en kompis med et kjemperesultat og på JM Lab Electra 946 (de er sultne på effekt,så ble ikke helt mega det heller)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste ikke alle innleggene, det kan jo være lurt

Flott at det ordnet seg. Ser at du skriver kjøp av 1 V4 ekstra mest for å ha det??? Det er enorm forskjell på 2 stk V4 kontra 1. Mye bedre symmetri og enorm basskontroll.

Bare sånn at du ikke vurderer å ikke kjøpe 1 til

Da er saken ordnet og jeg fikk en bra pris på en V3. Så nå ligger det bestilling inne på en V3 og V4. Valgte også å ta med V6 dac. Får tro at den er bra, mange synes i alle fall det.

Jeg står nå fritt til å utvide med en V4 til. og det kommer nok til å skje. Jeg vil også oppgradere enhetene.

Satser på at dette blir bra!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du Onkyo-en klarer det for en periode?
    Det går helt fint for en periode ja. Men spiller du endel musikk så er receiver en svært dårlig løsning IMHO. GS vokser veldig med rett matching (slik som mye annet) og rommet spiller jo også en svært svært viktig rolle.

GS må jobbes litt med for å få det til å sitte hundre. Men du verden så det sitter når det først gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint for en periode ja. Men spiller du endel musikk så er receiver en svært dårlig løsning IMHO. GS vokser veldig med rett matching (slik som mye annet) og rommet spiller jo også en svært svært viktig rolle.

GS må jobbes litt med for å få det til å sitte hundre. Men du verden så det sitter når det først gjør det.
    Jeg bor forresten i Arendal,så vi kan jo byttelåne utstyr eller noe en gang vettu.Jeg jobber borte ca 200 dager i året,så for min del går det fint mens jeg er på jobb.Har også en Musical Innovation Mos Fet hjemme som jeg låner av Hifi-huset i Bærum.Sinnsykt behagelig lyd av den,men den mangler litt krefter og punch mot f.eks Meridian-en.Men den gruser f.eks NAD 218 THX som jeg prøvde på B&W-ene.Den er ca 2x150 ekte watt.Tenkte å levere tilbake den nå,men kan sikkert låne den lenger hvis receiveren blir helt ræva.
    Blir forresten gøy å teste den Rythmik subben,den er servostyrt og spiller flatt ned til 14 hz.XTZ 12" som jeg ser du har fikk ikke innpass hos meg,men du får nok et bedre resultat med 2 stk.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan lyden i MA GS60 er i forhold til Focal Chorus 826V?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en Emotiva XPA-3 til salgs på torvet nå.Holder den kvalitetsmessig stand?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Takker for rask tilbakemelding.
    Eg hører hører egentlig på alt av musikk, hvis man ser bort i fra klassisk og jazz. Blir mye "listepop" for tiden, og endel R&B, John Olav Nilsen & Gjengen, Bjørn Hellfuck og Kurt Nilsen.
    Liker detaljer, gjerne litt varm, og god bass hvis man kan si det slik.
    Har du handlet høyttalere? Ble det GS?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor forresten i Arendal,så vi kan jo byttelåne utstyr eller noe en gang vettu.
    Det kan vi sikkert, må bare få noe i hus først

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer absolutt ikke bestemme meg om jeg skal gå for GS20 eller GS60.
    Heller mot GS20 da rommet ikke er av all verdens størrelse, regner med at det blir enklere å få bassen til å sitte da?

Når det gjelder farge er jeg fortsatt i vilredet, er det forskjell på materialet på de forskjellige utførelsene? Heller mot rosewood. Noen som har formening om hvilken farge som er mest lettsolgt foresten?

Hva gjelder forsterkeri, har jeg vel også mer eller mindre bestemt meg for å gå for en Abrahamsen forforsterker, effektforsterker samt en DagMagic.
    Noen andre formeninger om hvilke amper som også kan anbefales i denne prisklassen?

Takker for svar, da jeg er en vinglepetter uten like.

Side 27 av 85 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •