Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 25 av 85 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1682
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kan du laste ned 2 sanger gratis fra MA sin hjemmeside. Losslaus selvfølgelig!

"Engineered through Monitor Audio loudspeakers by top producer Dave Wooster (Leona Lewis & Gary Moore) at his Koolworld studio facility for the resolutely independent 33 records label, 'Long Time Coming' is the first CD release by the new soul/jazz phenomenon Zoe Galant and her band.

Galant's work lends a dynamic spontaneity to familiar jazz, funk and soul styles, interweaving the legacy of a century's music with a fresh innovative vitality. Accompanied by the experience of Rob Stratham (bass), Al Cherry (guitar), Marc Parnell (drums) and with special performances from John Etheridge on guitar, Galant performs with the fluid precision and dexterity of a master musician. Across twelve tracks and driven by the pulse of a perfectly drilled rhythm section, her captivating vocal and piano intonation follows the richly varied contours of our musical heritage without ever touching down. 'Long Time Coming' is an essential first release from the one of the UK's most individual and talented young soul/jazz singer/song writers."

Link: Music | Monitor Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Her kan du laste ned 2 sanger gratis fra MA sin hjemmeside. Losslaus selvfølgelig!

"Engineered through Monitor Audio loudspeakers by top producer Dave Wooster (Leona Lewis & Gary Moore) at his Koolworld studio facility for the resolutely independent 33 records label, 'Long Time Coming' is the first CD release by the new soul/jazz phenomenon Zoe Galant and her band.

Galant's work lends a dynamic spontaneity to familiar jazz, funk and soul styles, interweaving the legacy of a century's music with a fresh innovative vitality. Accompanied by the experience of Rob Stratham (bass), Al Cherry (guitar), Marc Parnell (drums) and with special performances from John Etheridge on guitar, Galant performs with the fluid precision and dexterity of a master musician. Across twelve tracks and driven by the pulse of a perfectly drilled rhythm section, her captivating vocal and piano intonation follows the richly varied contours of our musical heritage without ever touching down. 'Long Time Coming' is an essential first release from the one of the UK's most individual and talented young soul/jazz singer/song writers."

Link: Music | Monitor Audio
    Hva er best av å velge flac eller aif ? Ser den aif-fila er mye større, men aldri hørt om denne filtypen før..

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne mannen forklarer forskjellen rimelig OK bare quoter jeg teksten!

"First, WAV and AIFF are almost exactly the same thing. They are both containers for RAW PCM audio. The only difference is that WAV originally was a Microsoft / IBM standard and AIFF originaly was an Apple standard. They both will preserve the resolution of the CD PCM audio perfectly and untouched. The downside is that the size of the files will be exactly the same as it was on the CD and thus very large (about 10MB per minute of CD audio).

FLAC and Apple Lossless are a little different. As lossless codecs, they still preserve the PCM perfectly, but they also use compression algorithims that, while still preserving perfect fedelity of the audio, will cut the file sizes down 30% to 60% depending on the audio, codec, and compression levels. These files can also be decoded to re-produce the original WAV or AIFF file again. Use these if you want to conserve a little space.

It really doesn't matter which choice you make here: They all have absolutely no loss in fedelity whatsoever. It depends on if you want to conserve some space by using a lossless codec or not. Just make sure your programs and players are compatible with whaever format you choose, and even if they're not, dont sweat it- you can easily incode between all of these fomats without worry about loss of sound quality, just don't try the same trick with lossy codecs like MP3, WMA, Ogg Vorbis, ect."

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt RX 8 noen dager og spilt MYE på de. De er utrolig morsomme og velspillende. Jeg blir ikke lyttetrett overhode. Kjører nå på en Onkyo Receever og dette virker meget bra, men har bestemt meg for å få på noe effekt. Har noen anbefalinger. Hvordan er EC eller Parasound feks på MA.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hornman: Kunne du delt de anbefalingene du har fått? Jeg er ute etter det samme på min Onkyo.

Takk på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hornman: Kunne du delt de anbefalingene du har fått? Jeg er ute etter det samme på min Onkyo.

Takk på forhånd!
    Jeg har ikke fått noen anbefalninger enda.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, vel jeg har ingen fasit å gi deg desverre. Men ut i fra hva jeg har lest og snakket med andre om, faller det på disse merkene:
    Meridian
    Primare
    Abrahamsen
    Roksan
    Naim
    Musical Fidelity

Vil også tro at EC vil gå fint! Som sagt jeg er ingen fasit, men er nok av folk inne på tråden med diverse merker som kan hjelpe oss!

Om du tar en telefon til Hifi Huset har de også effektforsterke brukt som vil sikkert passe godt!
    Beklager at jeg ikke har noe mer konkret svar å gi deg! Håper det var til hjelp...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kan også anbefale mcintosh,som jeg bruker på mine gs60.

Mvh Thomas

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset thomas, kunne du skrevet hvilken modell du har?

-Takk igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mcintosh c712 preamp og 7205 poweramp

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hornmann: Hvilken prisklasse legger du deg i med tanke på effekt?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Huset med nytt design på hemesia. Deilig uten flash!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor receiver trenger man til RX6 og RXC ?
    Bakhøyttalere vil være Dynavoice FX4
    Subwoofer muligens en XTZ 10"

Mener å ha lest at RS/RX serien er ganske lettdrevne.
    Husker en test av enten Hjemmekino eller Lyd og Bilde hvor de anbefalte en Marantz på 2x75 til RS6. (Nå skal jeg dog ha receiver).

Takknemlig for svar

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Eirik84: Hvilken prisramme ser du for deg forresten? Og skal du lytte på mye musikk?

Men RX er lettdrevne ja, det har du rett i

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor stor receiver trenger man til RX6 og RXC ?
    Bakhøyttalere vil være Dynavoice FX4
    Subwoofer muligens en XTZ 10"

Mener å ha lest at RS/RX serien er ganske lettdrevne.
    Husker en test av enten Hjemmekino eller Lyd og Bilde hvor de anbefalte en Marantz på 2x75 til RS6. (Nå skal jeg dog ha receiver).

Takknemlig for svar
    Hei

Disse høyttalerne er meget lettdrevne.
    Testet selv disse på en SONOS ZonePlayer120 og ble meget overrasket hvor godt dette spilte, og hvor fyldig og snerten bass gjengivelse disse relativt små gulvhøyttalerne ga fra seg. SONOS ZonePlayer120 er en liten snerten forsterker på størrelse med en MacMini og yter 55W per kanal i 8 ohm.
    Så at disse høyttalerne er lettdrevne er hevet over enhver tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Eirik84: Hvilken prisramme ser du for deg forresten? Og skal du lytte på mye musikk?

Men RX er lettdrevne ja, det har du rett i
    Tenkte i klassen rundt 10 000, og vil bli brukt mest til musikk, men også film..

Tenkt litt på nye Marantz 6005 med "7x110 receiver-watt" og biampe med bakkanalene..
    Denne burde vel holde da kanskje?
    (Eventuelt utvide med effektforsterker siden)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tanker har du om bruktkjøp? Må du ha 3D?
    Selv liker jeg Onkyo og lyden som kommer ut. Andre foretrekker Pioneer og Yamaha.
    Men om du ikke trenger 3D etc. og skal ligge under 10 000,- grensen tenkte jeg:
    Onkyo TX-NR1007 - 9.2 - 180W - lekewatt (Lefdal)
    Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiver - 7.1 150W (Soundgarden)
    Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver <--- Denne er RÅ. Nedsatt fra 18000.- til 10000,- (Soundgarden) Nevner også at Torolan drar sine GS 20 uten effekt og det smaker

Med 3D:
    Onkyo TX-NR708 - 170W i lekewatt - (Soundgarden) nyeste modell.

Er ikke kjent med alle, men min stemme går til Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver hos Soundgarden til 10.000,-
    Url: Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tanker har du om bruktkjøp? Må du ha 3D?
    Selv liker jeg Onkyo og lyden som kommer ut. Andre foretrekker Pioneer og Yamaha.
    Men om du ikke trenger 3D etc. og skal ligge under 10 000,- grensen tenkte jeg:
    Onkyo TX-NR1007 - 9.2 - 180W - lekewatt (Lefdal)
    Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiver - 7.1 150W (Soundgarden)
    Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver <--- Denne er RÅ. Nedsatt fra 18000.- til 10000,- (Soundgarden) Nevner også at Torolan drar sine GS 20 uten effekt og det smaker

Med 3D:
    Onkyo TX-NR708 - 170W i lekewatt - (Soundgarden) nyeste modell.

Er ikke kjent med alle, men min stemme går til Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver hos Soundgarden til 10.000,-
    Url: Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden
    Bruktkjøp er et klart nei, og det må være 3D-klart om jeg først skal investere i et hjemmekinoanlegg..

Vil helst holde meg unna Onkyo da jeg synes designet på dem er forferdelig.
    Yamaha har blitt litt bedre etter siste ansiktsløftning..

Personlig synes jeg Marantz, Denon og Pioneer (i denne rekkefølge) er de som estetisk ser penest ut, og bør ha "flippe-luke" foran for å skjule en del av knapper/tilkoblinger. Disse produsentene har jo ofte også god kvalitet på sine produkter..

Pre-out er er krav, mens platespillerinngang og nettverk er et pluss.
    Fra 4 stk HDMI og oppover er godkjent..

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg kan ikke gi deg så mye mer informasjon enn at Marantz kommer med nye produkter i september.
    Marantz SR6005 (7x110W) med 3D osv... blir nok en pris på 9000,- antar jeg.
    Bilde: http://cms.whathifi.com/Images/176390116bli.jpg

Denon AVR-2311 blir vel rundt samme pris. Vet ikke når denne kommer for salg hos HFK. Rett rundt hjørnet?
    Bilde: http://www.denon.de/site/datadir/dg/1_dg_av_AVR2311.jpg

Alle har 6 HDMI. Internett, iPod støtte og Pre out.

Håper dette var til hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg kan ikke gi deg så mye mer informasjon enn at Marantz kommer med nye produkter i september.
    Marantz SR6005 (7x110W) med 3D osv... blir nok en pris på 9000,- antar jeg.
    Bilde: http://cms.whathifi.com/Images/176390116bli.jpg

Denon AVR-2311 blir vel rundt samme pris. Vet ikke når denne kommer for salg hos HFK. Rett rundt hjørnet?
    Bilde: http://www.denon.de/site/datadir/dg/1_dg_av_AVR2311.jpg

Alle har 6 HDMI. Internett, iPod støtte og Pre out.

Håper dette var til hjelp!
    Ja har sett på 6005...
    Men Denon du linker til har kun pre-out for subwoofer. Man må opp på 3311 for å få dette..

Takker for svar

Side 25 av 85 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •