Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 24 av 85 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis så er tilfelle kan det godt hende at Marantz er en god match. Jeg hørte de opp mot klipsch, og var ikke helt glad i det som kom ut der. Men nå kan det godt være høyttaleren ikke forsterkeren.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Hei. For å være helt ærlig så vet jeg det ikke. Hørte den på andre høyttalere. Jeg valgte å ikke gå for den da jeg har lest at den er nøytral i lyden. Tok dermed ikke sjansen.

Hvis så er tilfelle mistenker jeg at den kan bli litt lys på rs-6. Andre må gjerne komme med inspill om de har erfaring.
    Har ikke testet noen Marantz-receivere på MA, men alt annet fra Marantz har vært god match. Skulle overraske meg veldig dersom noe annet var tilfelle på receiver-fronten.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Oki, nei jeg har ikke hørt 7004/8004 selv men var på en demo på forgjengeren 7003. Hadde en god fylde som helte mot det varme synes jeg, så derfor jeg tenkte det kunne være god match med RS6 =)
    Jeg kjøpte meg akkurat GS20 av en skribent for Fidelity, som hadde brukt dem som referansehøyttalere. Han dro fram nettopp Marantz som anbefalt forsterker til disse i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det vanskelige valget!

Akkurat av den grunn er det godt med forum som dette hvor folk deler sin erfarenhet. Det er ikke alltid lett å få et intrykk når du hører en forsterker opp mot andre høyttalere enn det du selv har. Man kan ende opp med å måtte ta en sjanse.

Erfaringer fra andre på dette forumet samt egen lytting førte meg til slutt til Primare forsterkeren. Et kjøp jeg forøvrig er storfornøyd med.

På den andre siden har jeg kanskje vært for rask å avfeie Marantz sin egenskaper opp mot Monitor Audio. Andres erfaringer og anbefaliger tilsier at det kan være noe spennende. Her er det bare å lytte, lese, lese og lytte..og til slutt vinke farvel til noen tusenlapper. Det er ubeskrivelig godt å sitte i "godstolen" mens vakre toner slippes i fri utfoldelse ut av en god kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva og GS20

Jeg har nylig fått testet en Emotiva XPA-2 og USP-1 forforsterker på mine MA GS 20. Jeg fikk da sammenligned denne forsterkerkombinasjonen med Xindak 6950.

Kilde som ble brukt var Squeezebox med flac-fiiler og Xindak DAC-8.

Så inntrykket er at Emotiva har en mer frempå spillestil enn Xindax, det er større romfølelse og du føler at musikken kommer nærmere deg/omslutter deg på en annen måte. Xindak er mer avslepet, du føler at vokal kommer litt mer i bakgrunnen.
    Bass var ganske mye kraftigere enn med Xindak (som heller ikke er dårlig der). Og bassen gikk dypt, var kraftig og samtidig definert. Xindak låter litt mer pløsete i direkte sammenligning. I tillegg var forskjellen i trøkk påtagelig. Jeg syntes ikke det ble spillt høyt, men jeg kjente musikken i kroppen og i sofaen, og jeg har følelsen av at jeg kunne spille vesentlig høyere enn med Xindak (men turte ikke pga naboer).

Jeg forsøkte å få til samme følelse av trøkk med Xindak, men selv på over halv styrke, ble det ikke det samme. Så Emotiva har en stor reserve og du kan spille høyt uten at det blir slitsomt. Det låter heller ikke spesielt skarpt, selv ved høyt volum, ingen sibilanter eller skarpe s-er.

Jeg må si jeg er litt fristet til å bytte forsterker, men kommer antakelig til å vente til den nye Reference-serien til Emotiva er klar (ny forforsteker). Og så kanskje et sett med UPA-1 monoblokker.

I mine ører vil jeg i alle fall påstå at Emotiva XPA-2 er en god match til GS 20.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare si Hei til alle MA-folk å melde meg inn i klubben. Handlet meg et par GS20. B-e-a-utiful!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Ville bare si Hei til alle MA-folk å melde meg inn i klubben. Handlet meg et par GS20. B-e-a-utiful!
    Velkommen i klubben:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HiFi Huset nede igjenn??? Hva skjer?

Hei

Skulle inn på hjemmesiden til HiFi Huset å se om de hadde fått opp priser på sidene sine nå, men ingenting?

Flere som opplever det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide å melde seg inn her. Har alltid siklet på MA siden Andre aktivt begynte å selge disse. Valget ble å pusse opp stuekinoen litt så nå går Infinity ut til fordel for RX 8 og Center i Piano Lakk. Blir en spennende kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Skulle inn på hjemmesiden til HiFi Huset å se om de hadde fått opp priser på sidene sine nå, men ingenting?

Flere som opplever det samme?
    Opplever akkurat det samme. Mulig de bare ikke har fått oppdatert sidene helt etter de fikk ny internettside..

Men hadde jo vært kjekt å fått opp priser da, mange sjekker jo der når man vurderer ting..

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at RX6 ligger på 9000,- og ønsker du piano koster den 10.000,-
    GS20 har listepris på omtrent 20.000,- Men de gir deg ofte et godt tilbud og ikke minst service!

Jeg kom igjennom på telefon hver gang jeg ringte! Snakket med både Freddy og André! Så jeg har ikke opplevd å måtte ringe 5 ganger før man kom igjennom!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite bilde

Av frontrekken min. Fantastisk lyd fra disse små ht ene. Også er de så pene hehe.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig ja

Ja MA kan virkelig lage høytalere!!!
    Både når det gjelder lyd ,og finish
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hat testet GS60 med Emotiva XPA-1 monoblocker?
    Noe som er en bedre match enn Emotva på GS..?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Av frontrekken min. Fantastisk lyd fra disse små ht ene. Også er de så pene hehe.

Hei

Nydelige høyttalere det der, gratulerer så mye!

Siden du nettopp har kjøpt, vet du hva sånn ca. RX-serien ligger på i pris?, tenker da på RX1, RX2, RX6, RX8 og RXCenter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nydelige høyttalere det der, gratulerer så mye!

Siden du nettopp har kjøpt, vet du hva sånn ca. RX-serien ligger på i pris?, tenker da på RX1, RX2, RX6, RX8 og RXCenter?
    Nja vet hva jeg betalte men snakk med Andre på HIFI huset. De er litt dyrere i hvit eller sort pianolakk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Er selv interessert og her er prisene, husker ikke prisen på centerhøyttaleren, tror det var ca 3500 men de andre er:

RX1: standard/piano 4800,- 5800,-

RX2: standard/piano 5900,- 6900,-

RX6: standard/piano 8990,- 10500,-

RX8: standard/piano 11750,- 13750,-

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da får jeg vell melde meg inn her også, Monitor Audio RX1 og RX6 påvei!

Gleder meg enormt til å få testet disse høyttalerne, skal bli artig og få sammenlignet disse med diverse B&W høyttalere, da 600 og CM serie!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da får jeg vell melde meg inn her også, Monitor Audio RX1 og RX6 påvei!

Gleder meg enormt til å få testet disse høyttalerne, skal bli artig og få sammenlignet disse med diverse B&W høyttalere, da 600 og CM serie!
    Velkommen i klubben:razz:
    Ja det blir moro å høre om dine sammenligninger!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisliste på MA, ligger her hvertfall :

Hi-Fi Huset i Tromsø

Side 24 av 85 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •