Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 23 av 85 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1682
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med Andrè og han kunne fortelle at de har byttet nettleverandør og at de jobber med en ny og bedre nettside for å forenkle bruken av siden deres.

Butikken går fint og ikke noe tegn til Konkurs.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Snakket med Andrè og han kunne fortelle at de har byttet nettleverandør og at de jobber med en ny og bedre nettside for å forenkle bruken av siden deres.

Butikken går fint og ikke noe tegn til Konkurs.
    Hva var nummeret deres?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Hva var nummeret deres?
    90824997

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha meg et par bakhøytalere, driver å vurderer RXFX opp mot Emotiva sine ERD men greier ikke helt å bestemme helt hva jeg skal gå for. Har GS10 som fronter og Emotiva sin senterhøytaler noen synspunkter på dette?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    Lure nu litt på ohm, ser RX 8 er oppgitt i 4 ohm mens resten av RX serien er i 6 ohm. Onkyoen kan stilles mellom 4 og 6 ohm men veit nu ikke heilt om det er så bra for resten av høytalerne å sette den i 4 ohm. Eller spiller det noen stor rolle? Prøve nu å lese litt på det men fortsatt føler jeg meg grønn på det området, foreløpig ikke funnet heilt ut hva det er godt for. Noen som har en enkel og grei forklaring å er det noe problem for resten av settet å gå ned i 4 ohm?
    Etter det jeg har forstått, så vil forsterkeren begrense strømkapasiteten ved å sette den til 4 Ohm. Det vil ikke medføre noen fare mtp. resten av høyttalerne, men muligens gjøre at den oppleves å yte dårligere. De fleste anbefaler å la forsterkeren stå på sin defaultinstilling og sjekke hvordan det fungerer før man evt. endrer denne innstillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må vel si meg venn av MA!

I vår stuekino har jeg følgende Monitor Audio høytalere;

Radius 225HD - front
    370HD sub
    Radius 45HD - bak

I vår dedikerte hjemmekino har jeg;

GS 60 - Front
    GSLCR - senter
    BRFX - bak

Alle høytalere er i sort "piano-lakk", bortsett fra BRFX som er i eik for å gli mer inn i interiøet.

P.t. har vi en Velodyne DD12, men vurderer å bytte ut denne til
    2 stk. M.A. RXFX GSW12.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Etter det jeg har forstått, så vil forsterkeren begrense strømkapasiteten ved å sette den til 4 Ohm. Det vil ikke medføre noen fare mtp. resten av høyttalerne, men muligens gjøre at den oppleves å yte dårligere. De fleste anbefaler å la forsterkeren stå på sin defaultinstilling og sjekke hvordan det fungerer før man evt. endrer denne innstillingen.
    Ok, prøvde nu det men gikk tilbake til 6 Ohm å har oppdatert onkyoen nå så kjører Bi-amp istede. Ble litt mere trykk og kontroll i lyden.

Hvilken stereoforsterker ville vært å anbefalt på RX8? Bare lurte, gjerne sett/hørt om det blir noe mere trykk i de med en ren stereo på de. Men er vel det greieste å gå for effektforsterker da.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Hjemmekino : Monitor Audio Silver RX

Hei

Bladet Hjemmekino dumpet ned i postkassen min idag, var en fin test av Monitor Audio Silver RX serien der, karakter 6 !

Fin lesing, som gjør meg enda mer nyskjerrig på disse høyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe Monitor Audio

Hei.
    Har planer om å kjøpe Monitor Audio Bronze Reference 5.1 surround system til hjemmekinoen, men har problemer med å binne butikker i norge som selger dette. Har funnet HI-Fi huset, men finner lite informasjon om pris detr og det ser ikke ut til at det selger MA Bronze som 5.1 pakke. Er det noen som vet om andre forhandlere? Eller er det kanskje billigst og best å bestille fra utland?

Mvh. Åsmund

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sonofdad
    Hei.
    Har planer om å kjøpe Monitor Audio Bronze Reference 5.1 surround system til hjemmekinoen, men har problemer med å binne butikker i norge som selger dette. Har funnet HI-Fi huset, men finner lite informasjon om pris detr og det ser ikke ut til at det selger MA Bronze som 5.1 pakke. Er det noen som vet om andre forhandlere? Eller er det kanskje billigst og best å bestille fra utland?

Mvh. Åsmund
    Er vel kun Hifi huset som har disse tror jeg! De har også en avdeling i Tromsø!
    Kan hvertfall ambefale deg å ta kontakt med dem - du får gode priser,og god service!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Huset har ikke priser på RX-serien lenger på de nye hjemmesidene sine :|
    Noen som vet prisene?

Tenker da spesielt på RX6, RX Center, RXFX og RX1 i standard-farger..

Takker for svar

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hifi Huset har ikke priser på RX-serien lenger på de nye hjemmesidene sine :|
    Noen som vet prisene?

Tenker da spesielt på RX6, RX Center, RXFX og RX1 i standard-farger..

Takker for svar
    Prisen på RX6 er nok uforandret fra da jeg kjøpte dem, kr 8990,- med mindre du skal ha pianolakk finish.

De andre husker jeg ikke.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann dere som har GS20, bruker dere de skumproppene som fulgte med? Og i såfall hvordan og hvorfor.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Heisann dere som har GS20, bruker dere de skumproppene som fulgte med? Og i såfall hvordan og hvorfor.
    Jeg bruker de ikke, men har eksperimentert litt med de for å se hva som skjedde. Bassen og mellomtonen forandret karakter, men jeg syntes lydbildet ble "smalere" osv. Du må bare teste, resultatet avhenger mye av høyttalerens plassering i rommet, rommets størrelse & form, høyttalers avstand til bakvegg osv.
    Det er finnes ingen fasit, bare personlige preferanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker Match til Monitor Audio

Tenkte å dele litt erfaring med andre som er på jakt etter en god forsterker match til sine Monitor Audio Høyttalere.

Jeg har et par RS-6 og har kjørt en cambridge forsterker på den. Den fungerte noen lunde men var litt lys i toppen. Det kan godt hende at det var fordi det var for lite effekt fra cambridgen, men også at det ikke helt var helt god parring.

Problemet oppsto spesielt på kvinnelige vokalister. S'ene ble rett og slett for skarpe. Problemet var mindre på mannlige vokalister, men kunne også tre frem her. Lisa Ekdahl, Ane Brun, Ben Harper etc var rett og slett ikke så veldig morsomt å høre på.

Jeg leste en del på nettet, bl.a her på forumet. Og kom frem til noen merker jeg hadde lyst å høre på. Densen, Naim, Primare, Marantz var blant disse. Når jeg foretok min lytterunde var jeg spesielt oppmerksom på s'en og hadde med meg typiske problemsanger. Da jeg ikke kunne høre de sammen med Monitor Audio forsøkte jeg å finne ut hva slags utrykk høyttalerne som ble brukt hadde.

Naim var en ekstremt moro forsterker og hadde nok vært en veldig bra match. Lyden var rytmisk og varm noe jeg er overbevist hadde vært bra for mine høyttalere. Densen var også en meget rytmisk forsterker som hellet mot det varme. Spennende!

Jeg endte opp med å gå til innkjøp av en Primare I21. I butikken hørte jeg den kombinert med System Audio. Disse høyttalerne er etter min forståelse nokså nøytrale i lyden som med feil match vil gi problem på diskanten. Var imponert over kombinasjonen og opplevde ingen diskantproblemer på sangene jeg valgte å spille. I tilegg virket forsterkeren rytmisk, og den hellet mot det varme.

Da forsterkeren var på tilbud tok jeg sjansen. Vel hjemme, koblet opp og forsterkeren ferdig "varmet" opp begynte lyttingen. Det er vel bare å konkludere med at dette var en deilig kombinasjonen. Nå fikk RS-6 utfolde seg i fri dressur (hvis naboen leser dette - Unnskyld). Mine tidligere og någet kjedelig diskantproblemer var borte. Den dype bassen som plutselig kom til utrykk fikk meg til å glise. Det var som om høyttaleren hadde funnet kjærligheten.

Jeg tror for all del at Naim og muligens Densen er flotte kombinasjoner. Men når og hvis du er på forsterker jakt til dine Monitor Audio Høyttalere; Ikke glem å test ut primare heller. Etter min erfaring ett godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også med i "Monitor Audio klubben." Har vært hos Hifihuset og shoppet idag.

Gleder meg til å få montert opp diverse bakhøyttalere så jeg kan få sett noen filmer.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Da er jeg også med i "Monitor Audio klubben." Har vært hos Hifihuset og shoppet idag.

Gleder meg til å få montert opp diverse bakhøyttalere så jeg kan få sett noen filmer.
    Velkommen i klubben
    Gs 20 du også ser jeg - fornøyd?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Tenkte å dele litt erfaring med andre som er på jakt etter en god forsterker match til sine Monitor Audio Høyttalere.

Jeg har et par RS-6 og har kjørt en cambridge forsterker på den. Den fungerte noen lunde men var litt lys i toppen. Det kan godt hende at det var fordi det var for lite effekt fra cambridgen, men også at det ikke helt var helt god parring.

Problemet oppsto spesielt på kvinnelige vokalister. S'ene ble rett og slett for skarpe. Problemet var mindre på mannlige vokalister, men kunne også tre frem her. Lisa Ekdahl, Ane Brun, Ben Harper etc var rett og slett ikke så veldig morsomt å høre på.

Jeg leste en del på nettet, bl.a her på forumet. Og kom frem til noen merker jeg hadde lyst å høre på. Densen, Naim, Primare, Marantz var blant disse. Når jeg foretok min lytterunde var jeg spesielt oppmerksom på s'en og hadde med meg typiske problemsanger. Da jeg ikke kunne høre de sammen med Monitor Audio forsøkte jeg å finne ut hva slags utrykk høyttalerne som ble brukt hadde.

Naim var en ekstremt moro forsterker og hadde nok vært en veldig bra match. Lyden var rytmisk og varm noe jeg er overbevist hadde vært bra for mine høyttalere. Densen var også en meget rytmisk forsterker som hellet mot det varme. Spennende!

Jeg endte opp med å gå til innkjøp av en Primare I21. I butikken hørte jeg den kombinert med System Audio. Disse høyttalerne er etter min forståelse nokså nøytrale i lyden som med feil match vil gi problem på diskanten. Var imponert over kombinasjonen og opplevde ingen diskantproblemer på sangene jeg valgte å spille. I tilegg virket forsterkeren rytmisk, og den hellet mot det varme.

Da forsterkeren var på tilbud tok jeg sjansen. Vel hjemme, koblet opp og forsterkeren ferdig "varmet" opp begynte lyttingen. Det er vel bare å konkludere med at dette var en deilig kombinasjonen. Nå fikk RS-6 utfolde seg i fri dressur (hvis naboen leser dette - Unnskyld). Mine tidligere og någet kjedelig diskantproblemer var borte. Den dype bassen som plutselig kom til utrykk fikk meg til å glise. Det var som om høyttaleren hadde funnet kjærligheten.

Jeg tror for all del at Naim og muligens Densen er flotte kombinasjoner. Men når og hvis du er på forsterker jakt til dine Monitor Audio Høyttalere; Ikke glem å test ut primare heller. Etter min erfaring ett godt kjøp
    Hvordan var Marantz på RS6'ene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvordan var Marantz på RS6'ene ?
    Hei. For å være helt ærlig så vet jeg det ikke. Hørte den på andre høyttalere. Jeg valgte å ikke gå for den da jeg har lest at den er nøytral i lyden. Tok dermed ikke sjansen.

Hvis så er tilfelle mistenker jeg at den kan bli litt lys på rs-6. Andre må gjerne komme med inspill om de har erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Hei. For å være helt ærlig så vet jeg det ikke. Hørte den på andre høyttalere. Jeg valgte å ikke gå for den da jeg har lest at den er nøytral i lyden. Tok dermed ikke sjansen.

Hvis så er tilfelle mistenker jeg at den kan bli litt lys på rs-6. Andre må gjerne komme med inspill om de har erfaring.
    Oki, nei jeg har ikke hørt 7004/8004 selv men var på en demo på forgjengeren 7003. Hadde en god fylde som helte mot det varme synes jeg, så derfor jeg tenkte det kunne være god match med RS6 =)

Side 23 av 85 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •