Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 21 av 85 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1682
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Hvor bor du hen i midt-norge? Du skal få deg en demo her om du har lyst, har både RS og GS serien.
    Hei !

Bor i Trøndelag ja, så blir jo et stykke unna, men takk for tilbudet!
    Har du erfaring med B&W?, hovedsaklig 600-serien.
    Er på utkikk etter en god "allround" høyttaler, og har sett endel på MA RS6/RX6, er det en god høyttaler til forskjellig musikk, hører nesten på alt!
    Og hvis du har erfaring med B&W, hvilken MA høyttaler vil du sammenligne med DM684/DM683/CM7?

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei !

Bor i Trøndelag ja, så blir jo et stykke unna, men takk for tilbudet!
    Har du erfaring med B&W?, hovedsaklig 600-serien.
    Er på utkikk etter en god "allround" høyttaler, og har sett endel på MA RS6/RX6, er det en god høyttaler til forskjellig musikk, hører nesten på alt!
    Og hvis du har erfaring med B&W, hvilken MA høyttaler vil du sammenligne med DM684/DM683/CM7?
    Har desverre ingen erfaring med B&W. Men mener MA er en god allrounder,det som først slo meg da jeg fikk RS6 i hus var den fantastiske mellom bassen/tonen,egentlig en veldig bra høytaler til prisen. Gs serien har selfølgelig en bedre oppløsning i toppen, men krever at du har god elektronikk da den er ganske avslørende på det feltet. Den trenger også lang innspilling(200 timer ca)

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    Ser abrahamsen v4.0 er anbefalt her, hørte noen som sa at emotivaen blir litt "tynn" å drive MA g20 etter det de hadde hørt. Så lurer litt på hva som er å anbefale? Mitt system pr i dag er Onkyo 807 og fullt RX8 surround system 5.0, så tenker neste på lista er en effektforsterker.

Skulle helst hatt en sub men av hensyn til naboene så tenkte jeg heller å tyne litt mere krefter ut av RX8ene. De er ennå ikke heilt innkjørte, å mangler fortsatt å få oppdatert sw på reciveren så jeg får bi-ampa de pga treige internettmontører...

Men føler på meg at 807en ikke vil klare å drive RX8 til sitt fulle potensiale. Lurte på om noen har testet effektforsterkere på sine RX8?
    En kompis av meg, forøvrig han som overbeviste meg med sine RS8 til å gå for MA, snakket om å få seg Hegel effektforsterker som sku fungere bra.

Kansje det finns en tråd om passende effektforsterkere og høytallere? Får leite å se om jeg finner noen.
    Jeg har hatt både Abrahamsen (1 stk oppgradert) og Emotiva (XPA 5) på mine GS20. Emotiva er på ingen måte skarp/tynn på GS20.
    Hva som er å foretrekke av de to er mer opp til bruksmønster enn noe annet. Jeg synes Abrahamsen var en pixel bedre til musikk, grunnet litt flere nyanser mellomtonen, der emotivaen er litt tilbaketrukket.

Er film primær-hensikten til annlegget, ville jeg klart anbefale Emotiva. Det er krefter, punch og morro i bøtter og spann. Jeg har da kun hørt xpa-5, og det kan derfor være at xpa-2 er mer rettferdig å sammenligne med som musikk-formidler, da den skal være litt bedre i stereo enn xpa-5 (ref emotiva-tråden)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Var det H4A eller H4A SE? Det skal visstnok være noe forskjell.
    Hvis H4A SE er det samme som mk2, så var det den.

Uten tvil en helt fantastisk forsterker, men finnes garantert høyttalere den matcher bedre enn GS. Hadde vært morro å testet den på f.eks Dali Helicon 400, det tror hadde vært noe helt annet. Eller Vienna, da disse høyttalerne heller litt mer mot det mørke. Bare vill gjetning, men tidligere erfaringer har vist at mine gjetninger pleier å være ganske gode:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Bare vill gjetning, men tidligere erfaringer har vist at mine gjetninger pleier å være ganske gode:-D
    Hehe, bra;-)

H4A MKII SE er en videreutvikling av H4A MKII. SE skal visstnok være noe "mørkere" i klangen enn de foregående.

Jeg klarer selv ikke helt å kvitte meg med tanken på mindre høyttalere og kunne tenkt meg å høre både Monitor Audio (RX/GS) og Dali (Mentor) snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg har hatt både Abrahamsen (1 stk oppgradert) og Emotiva (XPA 5) på mine GS20. Emotiva er på ingen måte skarp/tynn på GS20.
    Hva som er å foretrekke av de to er mer opp til bruksmønster enn noe annet. Jeg synes Abrahamsen var en pixel bedre til musikk, grunnet litt flere nyanser mellomtonen, der emotivaen er litt tilbaketrukket.

Er film primær-hensikten til annlegget, ville jeg klart anbefale Emotiva. Det er krefter, punch og morro i bøtter og spann. Jeg har da kun hørt xpa-5, og det kan derfor være at xpa-2 er mer rettferdig å sammenligne med som musikk-formidler, da den skal være litt bedre i stereo enn xpa-5 (ref emotiva-tråden)

Hei. Jeg har Yamaha rx-v1900 og monitor audio gs20.
    Jeg ønsker og oppgradere litt med mest hensyn til stereo men og for mer trøkk i surround.Har prøvd et Copland 5 kanals effekt trinn som var bra men lurer på hvordan Onkyo 5007 reciver blir i forhold. Er å intr å prøve Primare 5 kanals eller Emotiva..Noen råd fra dere takk......

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio RS6/RX6 vs RS8/RX8

Hei !

Noen som har erfaring med disse høyttalerne?, Monitor Audio RS6/RX6 og RS8/RX8?
    Hvordan låter disse?, er det stor forskjell på 6 og 8 modellen?
    Forsvarer 8 modellen de ekstra kronene den koster mer enn den litt mindre modellen, og krever den "mye mer" forsterker kraft?
    Finner mye lovord og tester av RS6/RX6 modellen, men ikke fullt så mye av RS8/RX8 modellen, fint om noen her har erfaring med disse og kan hjelpe litt.

Takker for hjelp og svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest forskjellige steder at RS 6 og GS20 er lettere å drive og få til enn RS 8 og GS 60.
    Regner med det er det samme med RX.Hvis du vil ha mer trøkk,så trøkker nok RX 8 en god del mer enn B&W-ene,men blir overraska hvis mellomtonen er bedre.Du kan jo spør hva butikken mener (hvis de en gang får tid noe jeg tviler på :-) )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    men blir overraska hvis mellomtonen er bedre.
    I mine ører er nettopp mellomtonen det desidert sterkeste kortet (kanskje likestilt med bassen) til MA og konkurrerer glatt med hvilken som helst høyttaler IMHO.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Forsvarer 8 modellen de ekstra kronene den koster mer enn den litt mindre modellen, og krever den "mye mer" forsterker kraft?
    Finner mye lovord og tester av RS6/RX6 modellen, men ikke fullt så mye av RS8/RX8 modellen, fint om noen her har erfaring med disse og kan hjelpe litt.

Kan bare svare for RS6 og RS8. Dersom du ikke har et veldig stort rom vil RS6 holde i lange baner, og er lettere å få til god synergi på. RS8 trykker mer, men krever mer av forsterkeriet for å funke optimalt. Finnes vel ikke en eneste dårlig test av RS6 på nettet. Er ihvertfall ukjent for meg:-D

Helt vanvittig mye høyttaler for pengene.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare svare for RS6 og RS8. Dersom du ikke har et veldig stort rom vil RS6 holde i lange baner, og er lettere å få til god synergi på. RS8 trykker mer, men krever mer av forsterkeriet for å funke optimalt. Finnes vel ikke en eneste dårlig test av RS6 på nettet. Er ihvertfall ukjent for meg:-D

Helt vanvittig mye høyttaler for pengene.
    Hei !

Det stemmer det, har tilgode selv å finne en dårlig test av RS6/RX6, men finner ikke noe særlige tester av RX8.
    Prismessig ligger RX6 på nivå med DM683, men komponent messig er den mer sammenlignbar med DM684 / CM7, hvilken av disse høyttalerne vil det være mest riktig å sammenligne RS/RX6 og RS/RX8 med?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest forskjellige steder at RS 6 og GS20 er lettere å drive og få til enn RS 8 og GS 60.
    Regner med det er det samme med RX.Hvis du vil ha mer trøkk,så trøkker nok RX 8 en god del mer enn B&W-ene,men blir overraska hvis mellomtonen er bedre.Du kan jo spør hva butikken mener (hvis de en gang får tid noe jeg tviler på :-) )
    Hei !

"hvis de engang får tid, noe jeg tviler på", kan du utdype dette?
    Er de dårlig på å svare på telefon?, mail?, eller er det bare det at dem har så mye å gjøre? Tenker på HiFi Huset jeg nå, er vel bare dem som har Monitor Audio her i landet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at det er en kar som forhandler Monitor Audio på Hana i rogaland. Skal visstnok dele lager med Hifi huset

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Er de dårlig på å svare på telefon?, mail?, eller er det bare det at dem har så mye å gjøre? Tenker på HiFi Huset jeg nå, er vel bare dem som har Monitor Audio her i landet?
    Det stemmer, er vel verdt å nevne at de har avdeling i Tromsø også:-D

Bjørn som driver der, er definitivt ikke dårlig på å svare tlf eller være behjelpelig på noen slags måte. Veldig god service og alltid blid og hyggelig!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Vet ikke om jeg har lyst til å svare,for da går vel rabattene mine skeis ;-)
    Men kunder på Hifi-huset savner vel en annen person enn Andre til å svare på ting.Folk skulle vel håpe at Andre var klonet til flere,for han har alt for mye å gjøre.Spør du noen av de andre (vi som kjenner butikkken vet hvem) kan de ALDRI-ALDRI-ALDRI gi deg et svar og jeg har hatt kontakt med den butikken i 7 år nå.Og ringer noen for å spør om forskjellen på høyttalere til 9 eller 12k ville jeg ikke satset for mye på at du blir ringt tilbake av Andre.
    Får egentlig dårlig samvittighet her nå,for jeg har alltid fått GODE priser og jeg har lånt svært dyre effektforsterkere av Andre.Poenget var vel at de burde kunne noe og ikke alt måtte gå gjennom den altfor opptatte Andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, er vel verdt å nevne at de har avdeling i Tromsø også:-D

Bjørn som driver der, er definitivt ikke dårlig på å svare tlf eller være behjelpelig på noen slags måte. Veldig god service og alltid blid og hyggelig!!
    Har pratet med han..hyggelig fyr ja,og det var han som lærte meg om snudde faser på f.eks noen av Focal-modellene som jeg hadde før.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen mellom f.eks HFK og Hifi-huset er at om du kjøper et anlegg til 300.000 hos HFK får du kanskje grenet deg til en HDMI-kabel og spikes til basskassa.
    Hos Hifi-huset går du neppe ut den døra med en dårlig handel og du sitter igjen med en god følelse av:value for the money som jeg synes er svært viktig.HFK kommer heller ikke hjem til deg og hjelper hvis lyden ikke stemmer eller resultatet blir dårlig.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen mellom f.eks HFK og Hifi-huset er at om du kjøper et anlegg til 300.000 hos HFK får du kanskje grenet deg til en HDMI-kabel og spikes til basskassa.
    Hos Hifi-huset går du neppe ut den døra med en dårlig handel og du sitter igjen med en god følelse av:value for the money som jeg synes er svært viktig.HFK kommer heller ikke hjem til deg og hjelper hvis lyden ikke stemmer eller resultatet blir dårlig.
    Hei.

Så på tross av at dem kan være litt vansklig å få tak i, så yter dem god service og man får god valuta for pengene, slik å forstå?
    Får ta å ringe dem over påsken og se hva det blir til, er ihvertfall veldig nyskjerrig og hypp på å prøve noe fra Monitor Audio!
    Gode priser sier dere, vil det si at det er mulig å få produktene til litt lavere pris enn dem du finner på nettsiden deres?, og snakker man da 100-lapper eller så mye som 1000-lapper?
    Kansje det er litt å hente, siden jeg tar en "råsjangs" ved å i utgangspunktet ikke har mulighet for å lytte på dem!

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Ang. RX6 vs RX8 så er de klangmessig like. Teknisk sett er RX6 en 2,5-veis høyttaler, mens RX8 er en 3-veis høyttaler. Impendansen på RX6 er på 6 ohm, mens det på RX8 er 4 ohm. Altså er RX8 mer tungdrevne, og krever en del mer forsterker enn RX6. I min stue gir RX6 bra med bass, for min del har jeg plugget bakre bassrefleks-rør for å "rydde opp" i lydbildet.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

og snakker man da 100-lapper eller så mye som 1000-lapper?
    Det er det siste, og i enkelte tilfeller kan du plusse på en null til

Side 21 av 85 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •