Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 85 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har hørt PL300 med Chapter elektronikk her?
    I tilfelle, hvordan låt det?
    Er litt skeptisk til PL300, da jeg har lest flere steder at den kan bli noe hissig i toppen.
    Men får jo masse skryt for dynamikk, åpen å slik annen hifi-prat jeg ikke husker helt nå.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Er litt skeptisk til PL300, da jeg har lest flere steder at den kan bli noe hissig i toppen.
    Men får jo masse skryt for dynamikk, åpen å slik annen hifi-prat jeg ikke husker helt nå.
    Den er, hvis jeg ikke tar helt feil, Monitor Audios første høyttaler med (egenutviklet) bånddiskant, så jeg er spent på hvordan den låter! :-D
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke den er hissig i toppen, men her går det selvfølgelig på matching med elektronikk. MA sine høyttalere er jo generelt litt "frempå".
    Det som jeg ikke likte med PL er synergien og da spesielt mellom bass og mellomtone. Et enormt fundament i bunn, men overgangen opp til mellomtone synes jeg ikke var sømløs. Nå skal det sies at jeg ikke har fått hørt de med masse forskjellig elektronikk og rommet var nok ikke optimalt heller (stue).

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Virker som mine GS 20 begynner å bli innspilt her nå! Hatt dem et par uker,og fått gitt dem litt juling innimellom
    Må si dette er den beste oppgraderingen jeg noen gang har gjort - er rett og slett kjempefornøyd på alle måter!
    Ser det ambefales varmt å bruke Abrahamsen forsterker på disse høytalerne,men kan det bli særlig oppgradering i forhold til min Pio LX 82 da?
    Den har da kun halvparten av effekten? (2 x 70w kontra 2 x 140w "Pio-watt")
    Nå har da ikke disse høytalerne noe spesielt vanskelig impedansekurve heller?

Tenker da på en V 4.0 som ren effektforsterker! (Ser det er helgetilbud hos Elkjøp nå)
    Er det klangmessig det skal bli bedre da eller? Regner ikke med den kan spille særlig høyere hvertfall - eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann
    Virker som mine GS 20 begynner å bli innspilt her nå! Hatt dem et par uker,og fått gitt dem litt juling innimellom
    Må si dette er den beste oppgraderingen jeg noen gang har gjort - er rett og slett kjempefornøyd på alle måter!
    Ser det ambefales varmt å bruke Abrahamsen forsterker på disse høytalerne,men kan det bli særlig oppgradering i forhold til min Pio LX 82 da?

Tenker da på en V 4.0 som ren effektforsterker! (Ser det er helgetilbud hos Elkjøp nå)
    Er det klangmessig det skal bli bedre da eller? Regner ikke med den kan spille særlig høyere hvertfall - eller?
    Det blir enorm forskjell, men man bør vurdere 2 for å få skikkelig kontroll i bassen.

Gøy å lese at du er fornøyd

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Tror nok absolutt at det er en oppgradering i forhold til reciver, har bestilt to v4.0 i dag selv. Vetteman mener dette er en god kombo, regner med at han vet hva han snakker om siden han har prøvd en del forskjellig forsterkere på disse høytalerne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det blir enorm forskjell, men man bør vurdere 2 for å få skikkelig kontroll i bassen.

Gøy å lese at du er fornøyd
    De på Hifi-huset mente det ikke var så mye å hente men....
    Den har da uansett kun halve effekten? Selv om den sikkert leverer strøm i bøttevis! Du mener at en sånn kan spille både høyere og bedre?
    Syns bassen er helt fantastisk allerede jeg,hehe
    Har dobbeltsjekket flere ganger at suben ikke er med i stereo!
    De spiller med med bra trykk ned til ca 30 hz her nå idag!

Snakker vi om to stk blir det selvsagt noe annet,men det er uaktuelt å svi av så mye penger nå hvertfall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De på Hifi-huset mente det ikke var så mye å hente men....
    Den har da uansett kun halve effekten? Selv om den sikkert leverer strøm i bøttevis! Du mener at en sånn kan spille både høyere og bedre?
    Syns bassen er helt fantastisk allerede jeg,hehe
    Har dobbeltsjekket flere ganger at suben ikke er med i stereo!
    De spiller med med bra trykk ned til ca 30 hz her nå idag!

Snakker vi om to stk blir det selvsagt noe annet,men det er uaktuelt å svi av så mye penger nå hvertfall!
    Det får stå for Hifihuset sin regning. Tviler på at de har testet comboen.

Kobler du 2 V4.0 til GS, så går de dypere enn du kan forestille deg. Ingen andre forsterker-comboer jeg har testet på GS (og det er maange) kommer i nærheten av V4.0 når det gjelder trykk og dybde i bassen. Med kun 1 stk så sliter den med kontroll helt ned i dypet, men som sagt 2 stk fikser den utfordringen.

NB: Det er ikke oppgitt effekt som skaper godlyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Tror nok absolutt at det er en oppgradering i forhold til reciver, har bestilt to v4.0 i dag selv. Vetteman mener dette er en god kombo, regner med at han vet hva han snakker om siden han har prøvd en del forskjellig forsterkere på disse høytalerne.
    Så morro, du legger vel ut dine inntrykk etterhvert som du har fått spilt de inn?

Tja, om jeg vet hva jeg snakker om er jeg ikke så sikker på

Men jeg prøver ihvertfall å komme med litt råd og tips som jeg håper andre kan dra nytte av.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så morro, du legger vel ut dine inntrykk etterhvert som du har fått spilt de inn?

Tja, om jeg vet hva jeg snakker om er jeg ikke så sikker på

Men jeg prøver ihvertfall å komme med litt råd og tips som jeg håper andre kan dra nytte av.
    Ja gleder meg til de kommer,forhåpentligvis før påske. Er det den oppgraderte versjonen av V4.0 du har?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Ja gleder meg til de kommer,forhåpentligvis før påske. Er det den oppgraderte versjonen av V4.0 du har?
    HADDE!! Nei mine var ikke oppgraderte.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får stå for Hifihuset sin regning. Tviler på at de har testet comboen.

Kobler du 2 V4.0 til GS, så går de dypere enn du kan forestille deg. Ingen andre forsterker-comboer jeg har testet på GS (og det er maange) kommer i nærheten av V4.0 når det gjelder trykk og dybde i bassen. Med kun 1 stk så sliter den med kontroll helt ned i dypet, men som sagt 2 stk fikser den utfordringen.

NB: Det er ikke oppgitt effekt som skaper godlyd.
    Takker så mye for innspillene
    Artig å høre andres erfaringer,og samtidig vita at disse fantastiske høytalerne faktisk kan bli enda bedre

Ikke sikkert de har testet den komboen nei...
    Men uansett - å kjøpe to stk har jeg ikke penger til nå dessverre! Har brukt bra på oppgraderinger med det som er i det siste

Får begynne å spare,og se etterhvert!
    Savner ikke akkurat noe lydmessig heller for tiden,men man vil jo stadig ha det enda bedre,hehe!

Time vil show

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker

Ser abrahamsen v4.0 er anbefalt her, hørte noen som sa at emotivaen blir litt "tynn" å drive MA g20 etter det de hadde hørt. Så lurer litt på hva som er å anbefale? Mitt system pr i dag er Onkyo 807 og fullt RX8 surround system 5.0, så tenker neste på lista er en effektforsterker.

Skulle helst hatt en sub men av hensyn til naboene så tenkte jeg heller å tyne litt mere krefter ut av RX8ene. De er ennå ikke heilt innkjørte, å mangler fortsatt å få oppdatert sw på reciveren så jeg får bi-ampa de pga treige internettmontører...

Men føler på meg at 807en ikke vil klare å drive RX8 til sitt fulle potensiale. Lurte på om noen har testet effektforsterkere på sine RX8?
    En kompis av meg, forøvrig han som overbeviste meg med sine RS8 til å gå for MA, snakket om å få seg Hegel effektforsterker som sku fungere bra.

Kansje det finns en tråd om passende effektforsterkere og høytallere? Får leite å se om jeg finner noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question MA 9/gold

er det noen her som har erfaring med MA 9/gold? vurderer å bytte ut mine patos b-500 med et par sånne og en sub eller 2

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    En kompis av meg, forøvrig han som overbeviste meg med sine RS8 til å gå for MA, snakket om å få seg Hegel effektforsterker som sku fungere bra.

Kansje det finns en tråd om passende effektforsterkere og høytallere? Får leite å se om jeg finner noen.
    Vel, det er øret som lytter som vurderer om Hegel er god match. Jeg testa
    H4A på mine. Utrolig tøft og morro, med evnen til å spille sinnsykt høyt uten forvrengning, men det blir litt slitsomt i lengden.

H4A er en knallforsterker, men ikke drømmematch til MA i mine ører ihvertfall.

Et par bilder fra test:

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio vs B&W

Heisann !

Er og har alltid vært svoren tilhenger av B&W, men har siste tiden blitt nyskjerrig på Monitor Audio.
    Hvordan vil dere som er eiere av MA beskrive lydsignaturen kontra B&W?
    Er MA høyttalerne mer "lettdrevne" enn B&W høyttalerne?
    Er Silver RX serien noe ala DM600 serien til B&W og Gold GS serien noe ala CM serien til B&W?
    Er på utkikk etter en god "allround" høyttaler, og har sett endel på Silver RX6, er dette en god "allround" høyttaler?, og hvilken forsterker/prisklasse vil passe denne bra?
    Kunne vært fristendes å teste noe nytt og annet enn B&W, og da er faktisk per dags dato Monitor Audio en het kandidat!
    Noen her som har erfaring og vil skrive noen ord om hvordan RX6 spiller?
    Vil en Cambridge Azur 650A passe en høyttaler som RX6?, eller blir den for spinkel?
    Hvordan fungerer Gold/Silver serien til MA i hjemmekino oppsett?
    Er Bronze serien til MA noe å satse på?
    Vurderer sterkt å kjøpe meg et par MA høyttalere, men ønsker ikke i første omgang å bruke "for mye" kroner på det, da jeg ikke har muligheter for noen demo!
    Eneste minuset med Monitor Audio, er som sagt at det ikke finnes noen forhandlere av disse i midt-norge og jeg derfor ikke har muligheter for demo.
    Av musikksmak, er jeg veldig glad i gitar musikk ala Kurt Nilsen, Dire Straits, Pink Floyd, John Olav Nilsen & Gjengen, men hører også mye på "listepop", R&B, Rap, Techno/Euro-Dance og 80-90-talls Rock ala Ozzy, Metallica, Guns N' Roses, Def Leppard, altså veldig variert musikksmak!
    Takker for innspill og svar!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer veldig bra, ikke like dynamisk som f.eks Klipsch, men likevel veldig bra, synes GSLCR senteren er en god del bedre enn RC62.

MA trenger god elektronikk for å virkelig skinne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt PL 300 med Chapter (tror det var Couplet S200) med Yamaha Z11 som pre.Jeg fikk ikke hørt så lenge på det (ca 15-20 min) siden jeg hadde med meg ei veninde som ikke synes det var like gøy som meg,hehe.
    Jeg har selv hatt bassterke høyttalere som f.eks Cerwin Vega 1515,Snell B Minor med 12",Klipsch KSP 300 og KSP 400 med aktive 12" og 15" og Focal Electra 946 med 2x10"(de ble drevet med Chapter 300 W,men var ikke som den skulle).Har også hørt Dali Megaline og B&W 802 D.Jeg gidder ikke å nevne alle subbene jeg har hatt,men det er ikke få..har nå SVS.
    Men PL 300 produserte en bass som var i en annen liga alt jeg har hørt eller eid før.De hadde en rytme,punch,hurtighet,bunndrag,kraft,mengde-ja-you name it,som bare var helt RÅ.Det stod en 15" aktiv PL sub der og det var den jeg trodde som gav denne bassen,men den stod ikke på.
    Men jeg synes at de var litt aggresive i toppen,men rommet var relativt lite og det ble spilt rimelig høyt for å si det mildt.
    Du burde uansett høre dette.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er øret som lytter som vurderer om Hegel er god match. Jeg testa
    H4A på mine. Utrolig tøft og morro, med evnen til å spille sinnsykt høyt uten forvrengning, men det blir litt slitsomt i lengden.

H4A er en knallforsterker, men ikke drømmematch til MA i mine ører ihvertfall.

Et par bilder fra test:
    Var det H4A eller H4A SE? Det skal visstnok være noe forskjell.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Er og har alltid vært svoren tilhenger av B&W, men har siste tiden blitt nyskjerrig på Monitor Audio.
    Hvordan vil dere som er eiere av MA beskrive lydsignaturen kontra B&W?
    Er MA høyttalerne mer "lettdrevne" enn B&W høyttalerne?
    Er Silver RX serien noe ala DM600 serien til B&W og Gold GS serien noe ala CM serien til B&W?
    Er på utkikk etter en god "allround" høyttaler, og har sett endel på Silver RX6, er dette en god "allround" høyttaler?, og hvilken forsterker/prisklasse vil passe denne bra?
    Kunne vært fristendes å teste noe nytt og annet enn B&W, og da er faktisk per dags dato Monitor Audio en het kandidat!
    Noen her som har erfaring og vil skrive noen ord om hvordan RX6 spiller?
    Vil en Cambridge Azur 650A passe en høyttaler som RX6?, eller blir den for spinkel?
    Er Bronze serien til MA noe å satse på?
    Vurderer sterkt å kjøpe meg et par MA høyttalere, men ønsker ikke i første omgang å bruke "for mye" kroner på det, da jeg ikke har muligheter for noen demo!
    Eneste minuset med Monitor Audio, er som sagt at det ikke finnes noen forhandlere av disse i midt-norge og jeg derfor ikke har muligheter for demo.
    Av musikksmak, er jeg veldig glad i gitar musikk ala Kurt Nilsen, Dire Straits, Pink Floyd, John Olav Nilsen & Gjengen, men hører også mye på "listepop", R&B, Rap, Techno/Euro-Dance og 80-90-talls Rock ala Ozzy, Metallica, Guns N' Roses, Def Leppard, altså veldig variert musikksmak!
    Takker for innspill og svar!
    Hvor bor du hen i midt-norge? Du skal få deg en demo her om du har lyst, har både RS og GS serien.

Side 20 av 85 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •