Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1682
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hærli:-D

Så bytter du ut den gamle A30.5'en min i et Abrahamsen effekttrinn, så er du definitivt i nirvana
    Den A30.5'en blir beholdt til den dagen jeg dauer kombinasjonen med PRE30 & CD31 har jeg vansker med å se kan overgås

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synergi er et fint ord. Kjekt med komponenter som er laget for hverandre istedet for mix and match som de fleste driver med.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med MA på Hegel? Nærmere bestemt Monitor Audio GS20 på Hegel H200, er det en god kombo?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hei skyy3001 og velkommen til foumet.

Hva slags CD-spiller bruker du nå? Forsterkeren fin er kraftig nok den, så der er du nok trygg.

At man trenger så utrolig sterke forsterkere, tror jeg er feil. Man burde heller se etter svakheter andre steder i systemet.

Skal man komme med noe konkret, trenger vi pris. Jeg har en forkjærlighet for endel engelske produkter, som Naim, Linn, Rega og Arcam for å nevne noen.

Hvor holder du til?
    Hei, bruker en Denon der og, DCD 1450 AR.
    Når det gjelder pris så på bruktmarkede opp mot 6000 kanskje.

Holder til i Tromsø.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt kan du deponere/låne på noe du liker på Hifi-Klubben. Ser de har butikk i Tromsø. Kanskje den DENON DCD-1500AE til 6900,- Litt over budsjett, men du trenger ikke kjøpe. Hovedsaken er at du får en feeling på hva som blir bedre med et dyrere produkt.

Liker du grunntonen/rytmen på hvordan Denon presanterer musikken? Hvis du gjør det, burde det være trygt å kjøpe dyrere Denon-produkter.

Vetteman bor i "nærheten", på Finnsnes. Kanskje en tur til ham ville vært artig og lærerikt?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skyy3001
    Hei, kjøpte meg før jul et par monitor audio rs6.
    Har en Denon PMA1500 som jeg spiller de på, men
    føler ikke at denne klarer å ta ut det potensialet
    som bor i de her høytalerne.
    Lite dybde i bassen(tam) eller kjølig, skarp på toppen men fin på midten..

Så jeg vurderer sterkt og bytte ut denon med noe annet
    men jeg vet ikke hva.

Så lurer på om det er noen derute som kan komme med
    noen anbefalinger til meg?
    Ikke surround!
    Hei på deg og velkommen hit:grin:

Nå har jeg aldri hørt noen Denon produkter på MA, men har testet ut svæært mye forskjellig på GS60 som jeg hadde før. Har også hørt RS6, som ikke har veldig forskjellig lydsignatur i forhold til GS. RS6 er forøvrig en utrolig potent høyttaler med tanke på størrelsen. Min erfaring er at forsterkeri med litt varme i lydsignaturen passer MA generelt som hånd i hanske. Mellomtonen blir enda mer behagelig og toppen roer seg litt ned. Hvis forsterkeren i tillegg evner å gå dypt, så spiller MA så bra at det nesten ikke er noe i mine ører ihvertfall som gjør det bedre. Ihvertfall ikke noen hvis man tar pris i betraktning. Men dette går selvfølgelig på preferanser. Jeg har sagt det før og jeg kan si det tusen ganger til. Og det er min påstand, så får andre være så uenige som de bare vil. Abrahamsen er beste match til MA!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på deg og velkommen hit:grin:

Nå har jeg aldri hørt noen Denon produkter på MA, men har testet ut svæært mye forskjellig på GS60 som jeg hadde før. Har også hørt RS6, som ikke har veldig forskjellig lydsignatur i forhold til GS. RS6 er forøvrig en utrolig potent høyttaler med tanke på størrelsen. Min erfaring er at forsterkeri med litt varme i lydsignaturen passer MA generelt som hånd i hanske. Mellomtonen blir enda mer behagelig og toppen roer seg litt ned. Hvis forsterkeren i tillegg evner å gå dypt, så spiller MA så bra at det nesten ikke er noe i mine ører ihvertfall som gjør det bedre. Ihvertfall ikke noen hvis man tar pris i betraktning. Men dette går selvfølgelig på preferanser. Jeg har sagt det før og jeg kan si det tusen ganger til. Og det er min påstand, så får andre være så uenige som de bare vil. Abrahamsen er beste match til MA!!!
    Takk
    Grunnen til at jeg kjøpte denne denon var for at jeg hadde store planer om CV cls 12.. men etter grusomt dårlig service på HI-FI klubben i Tromsø når jeg var på leting etter høytalere så endte jeg opp på Hi-Fi huset. Det var noe jeg ikke angret på, fantastisk service.. å fantastisk lydopplevelse.

Da ble RS6 mitt nye valg av høytaler.. uten tvil. Men som jeg da opplever etterhvert så mangler jeg dybde og varme i bassen.. Spiller fint på mellomtonen men drar diskanten litt høyt.

Så som jeg skrev litt tidligere så trur jeg ikke Denonen passer så bra til de her høytalerne.

Dermed er jeg åpen for forslag til match av noen som har erfaring
    Så takker for svar her, ska sjekke litt på pris rundt den abrahamsen..

Har du noen konkret merke der og anbefale?

Mvh Remi

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir isåfall V2.0 fra Abrahamsen. Den koster ca 9500 ny, men den dukker opp på brukten med jevne mellomrom til en rimelig penge. Du kan holde et øye her på torget, hifisentralen, finn.no etc.

Ellers er Electrocompaniet også god match, men Abrahamsen leverer mye mere trykk i bånn enn companiet.

Jeg kunne kommet med flere anbefalinger, men det ville isåfall bli i en annen prisklasse

Her er V2.0

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før og jeg kan si det tusen ganger til. Og det er min påstand, så får andre være så uenige som de bare vil. Abrahamsen er beste match til MA!!!
    Da kan jeg vel trygt konkludere med at Hegel funker dårlig på MA? Abrahamsen er vel den rake motsetning slik jeg har erfart det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Da kan jeg vel trygt konkludere med at Hegel funker dårlig på MA? Abrahamsen er vel den rake motsetning slik jeg har erfart det.
    Skal ikke si at det funker dårlig. Har testet H4 på GS og det var en sinnsyk kontroll og masse trykk, men i mine ører så ble det litt for skarpt. Diskanten i GS er svært oppløst og detaljert, men det kan definitivt "bikke over kanten" ved mismatch, og Hegel var vel i så måte ikke det beste til MA. Det er ikke dermed sagt at Hegel er dårlig, men det finnes helt klart produkter som matcher MA bedre.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har MA PLC 350 senter drevet av Chapter Reference Qube 500M (1000 Watt i Ohm)
    Har tidligere hatt Focal Utopia Senter Be, i mitt rom fungerer PLC350 utrolig bra. Til nå den beste sentere jeg har hatt.

PerS

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var jo litt tøff. Men passer kansje ikke inn i alle stuer.

Spesial utgave av PL3008)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Denne var jo litt tøff. Men passer kansje ikke inn i alle stuer.

Spesial utgave av PL3008)
    Du kan få spesiallakkert PL300 slik som du selv ønsker, så motivet kan være hva som helst. Det koster sikkert flesk så det holder, men utrolig kult da:-D

Denne muligheten synes jeg alle høyttalerprodusenter skulle tilby, da tror jeg vi hadde fått sett noen ville finisher rundt om kring

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også si at samtidig som jeg testet PL300 kontra GS 60, så fikk jeg meg en demo på RS6. Og du verden for en høyttaler til en latterlig pris. Er ikke rart de vinner alt av tester. Helt overveldende på alle parametre med tanke på pris. Var først å hørte på Focus 220 fra Dynaudio, men de nådde jo ikke RS6 til knærne en gang og de er jo mye dyrere.
    Hva var det du savnet hos Focus 220? Syns de spiller stort, dypt og naturlig jeg - selv om jeg ikke hadde betalt de ekstra tusenlappene i forhold til Focus 140. Skjønner jeg snart må få hørt disse MA'ene, men det er jaggu ikke lett når den ene forhandleren holder til i Bærum, den andre i Tromsø, og jeg bor midt i mellom... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir isåfall V2.0 fra Abrahamsen. Den koster ca 9500 ny, men den dukker opp på brukten med jevne mellomrom til en rimelig penge. Du kan holde et øye her på torget, hifisentralen, finn.no etc.

Ellers er Electrocompaniet også god match, men Abrahamsen leverer mye mere trykk i bånn enn companiet.

Jeg kunne kommet med flere anbefalinger, men det ville isåfall bli i en annen prisklasse

Her er V2.0

Hehe, ja går med litt studentdusjett for tia så noe høyere prisklasse
    må jeg bare holde meg unna foreløpig.

Ska følge litt med på hva som er og kommer på bruktmarkede.

Men Takk for svar iallefall

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hva var det du savnet hos Focus 220? Syns de spiller stort, dypt og naturlig jeg - selv om jeg ikke hadde betalt de ekstra tusenlappene i forhold til Focus 140. Skjønner jeg snart må få hørt disse MA'ene, men det er jaggu ikke lett når den ene forhandleren holder til i Bærum, den andre i Tromsø, og jeg bor midt i mellom... :twisted:
    Det aller meste faktisk. Synes de var innesluttet og tilbakelent. Helt klart ikke i henhold til mine preferanser. Mulig elektronikken ikke matchet (Primare all the way) og at rommet ikke var optimalt, men du verden for en forskjell når jeg gikk ned i kjelleren å fikk høre Pioneer S-3 EX.

Sier ikke at Focus er en dårlig høyttaler, men det er definitivt ikke en høyttaler for mine ører.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter bare på at de skal få inn flere høytalere, for de er utsolgt nå.
    Jeg skal ha RS6 og RSLCR i valnøtt eller eik. Etterhvert kommer det også inn RS1, som bakhøytalere. Jeg gleder meg som er liten unge!

~ Mortis360

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Jeg venter bare på at de skal få inn flere høytalere, for de er utsolgt nå.
    Jeg skal ha RS6 og RSLCR i valnøtt eller eik. Etterhvert kommer det også inn RS1, som bakhøytalere. Jeg gleder meg som er liten unge!

~ Mortis360
    Det blir nok veldig bra:-D

Hva skal du bruke av forsterkeri?

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å bruke en Onkyo TX-SR606 i første omgang, mulig at jeg bytter ut denne etterhvert.
    En av de beste tingene med høytalerne er prisen, får de til 7500kr (istedenfor 11,600kr)!
    Gleder meg som en drittunge nå!

~ Mortis360

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem effekten av en god forforsterker/pre. Den mest dramatiske forbedringen i lydkvalitet jeg har opplevd kom når jeg byttet til Primare PRE30 fra Denon receiveren for stereolyd. Opplevde ett større sprang med det enn det jeg gjorde ved bytte av høytalere.

Side 2 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •