Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 19 av 85 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rx6

Silver is the new Gold8) Kjøpte meg et par av disse for en ukes tid siden og du værden for en lyd det er. Jeg har ikke hatt noen problemer med at lyden høres tilbaketrukket ut eller at de holder for munnen å synger hehe:roll: Diskanten er veldig klar, men for all del den er ikke overdrevet, mellomtone og bassen er kraftig og klar. Hele lydbildet i mine ører eg ryddig og klart og endatil har de mer å gå på.

Atm har jeg en yamaha reciver som driver rx6+center i samme serien, men planene er å oppgradere til et 5.1(2) system..

Er det noen som har erfaringer med rxw-12 eller andre MA sub'er??

Jeg lurer litt på hvordan effektforsterker jeg burde velge til dette(har preout på reciveren)? Hørt mye bra om Abrahamsen i denne tråden, men effekt/for/slutt/integrert forsterker Har også sett litt på emotivia XPA/UPA, noen som har erfaringer med denne på MA system?

mvh

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomtenisse
    Silver is the new Gold8) Kjøpte meg et par av disse for en ukes tid siden og du værden for en lyd det er. Jeg har ikke hatt noen problemer med at lyden høres tilbaketrukket ut eller at de holder for munnen å synger hehe:roll: Diskanten er veldig klar, men for all del den er ikke overdrevet, mellomtone og bassen er kraftig og klar. Hele lydbildet i mine ører eg ryddig og klart og endatil har de mer å gå på.

mvh
    Har du RX6 eller RX8 ? EDIT: Idiotisk spørsmål når jeg leser innlegget ditt en gang til - du har jo en Yamaha som driver rx6

Men i dag sjokkerte høyttalerne både meg og kona på hvor dypt de faktisk går!
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått spilt litt mer på disse GS 20 høytalerne nå,og du verden for noen høytalere dette er! De har rett og slett MYE mer av alt enn mine RS 6,selv om jeg inntil nylig var veldig fornøyd med disse også
    Og det virker heller ikke som LX 82'en anstrenger seg nevneverdig for å fore de heller! Kan spille både høyere,og med mye mere "trøkk" med GS 20,enn med RS 6,selv om GS 20 har lavere følsomhet på papiret!
    Har aldri hørt en enkelt gitarstreng låte sånn før - den "kjennes" på kroppen,samme hvilken streng det spilles på (på gode innspillinger seff) ala Chris Jones!
    Skulle bare ønske jeg hadde hatt mulighet til å plassere de enda mer optimalt også,siden den ene står inni et hjørne
    Og i samme slengen må jeg bare si at HIFI-huset - det er virkelig en hyggelig plass og handle!
    Både god service,og gode priser!!
    Er redd det blir handel ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått spilt ca 30 timer på mine RX8, og de har nå "begynt å løsne". Spiller herlig sammen med Primare, med en varm klang.

For de som vil se oppsettet/bilder i praksis, følg linken nedenfor:
    http://avforum.no/minhifi/show.php/mrmattis

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Har nå fått spilt ca 30 timer på mine RX8, og de har nå "begynt å løsne". Spiller herlig sammen med Primare, med en varm klang.

For de som vil se oppsettet/bilder i praksis, følg linken nedenfor:
    http://avforum.no/minhifi/show.php/mrmattis
    Stemmer eksakt med min erfaring! Har klokket nærmere 40 timer nå, det begynte å løsne på 30. Endelig har det fine, breie gliset begynt å spre seg når jeg trykker "play" på fjernkontrollen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sitter og kikker litt på RX6 og RX8.
    Ser mange snakker om at Monitor Audio sine høyttalere er veldig lettdrevne.

Spec på RX8 ifølge hjemmesidene deres:
    Nominal Impedanse: 4 Ohm
    Recommended Amp: 50-175 watt

Spec på RX6 ifølge hjemmesidene deres:
    Nominal Impedanse: 6 Ohm
    Recommended Amp: 40-125 watt

Vil ikke RX8 kreve ganske mye av forsterkeren når den hvis den stort sett jobber på 4 ohm? Bør man da ha en forsterker på borti de 175 wattene?

Takker for svar

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hei

Sitter og kikker litt på RX6 og RX8.
    Ser mange snakker om at Monitor Audio sine høyttalere er veldig lettdrevne.

Spec på RX8 ifølge hjemmesidene deres:
    Nominal Impedanse: 4 Ohm
    Recommended Amp: 50-175 watt

Spec på RX6 ifølge hjemmesidene deres:
    Nominal Impedanse: 6 Ohm
    Recommended Amp: 40-125 watt

Vil ikke RX8 kreve ganske mye av forsterkeren når den hvis den stort sett jobber på 4 ohm? Bør man da ha en forsterker på borti de 175 wattene?

Takker for svar
    Det bør nok gå helt fint på en 2x100W av god kvalitet, som ikke er "juksewatt" (type surroundforsterker etc).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en last på 4 ohm, er ikke det ganske vanskelig for en forsterker?
    Ser mange snakker om at B&W 683 er så vanskelig å drive fordi impedansen faller helt ned på 4 ohm..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange snakker om at B&W 683 er så vanskelig å drive fordi impedansen faller helt ned på 4 ohm..

Igjen så har du en forsterker av god kvalitet på f.eks 2x100 W i 8 ohm, så vil dette nesten dobles til 2x200 W (eller deromkring) i 4 ohm. Så har du nok strøm, så bør ikke det være noe problem.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren kan levere bra med ampere så burde ikke dette være noe stort problem.

Jeg vil tro at f.eks. en Cambridge Audio Azur 740A ville være en god match til denne.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og vurderer monitor audio RS6 som nye fronter, hva er en kurant brukt pris? hvem selger disse nye? og hvilken reciever er og anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Driver og vurderer monitor audio RS6 som nye fronter, hva er en kurant brukt pris? hvem selger disse nye? og hvilken reciever er og anbefale?
    Hi-fi huset as hadde de, de er faset ut til fordel for den nye silver serien RX. Så du får enten kjøpe deg brukte eller investere i RX6. Du får ringe de, er hyggelige folk med hyggelige priser og kjapp levering om de da har det inne. Noe jeg fant ut tok tid da jeg ville ha en annen farge enn det de hadde inne. Noe på grunn av at det er en gangske ny serie.

Kan vel ikke akkurat komme med noen anbefaling på reciver eller pris, men onkyo 807 jeg har driver nå Rx8 surround systemet jeg nettopp har fått. Bare spilt 10-15 timer på det til nå, men lyden er bedre enn det jeg hadde før så vanskelig å si noe relevant før jeg har rundet noen timer med det. Spiller værtfall reint og klart.
    Muligens oppgradere med en emotiva effektforsterker ettervært.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    Hi-fi huset as hadde de, de er faset ut til fordel for den nye silver serien RX. Så du får enten kjøpe deg brukte eller investere i RX6. Du får ringe de, er hyggelige folk med hyggelige priser og kjapp levering om de da har det inne. Noe jeg fant ut tok tid da jeg ville ha en annen farge enn det de hadde inne. Noe på grunn av at det er en gangske ny serie.

Kan vel ikke akkurat komme med noen anbefaling på reciver eller pris, men onkyo 807 jeg har driver nå Rx8 surround systemet jeg nettopp har fått. Bare spilt 10-15 timer på det til nå, men lyden er bedre enn det jeg hadde før så vanskelig å si noe relevant før jeg har rundet noen timer med det. Spiller værtfall reint og klart.
    Muligens oppgradere med en emotiva effektforsterker ettervært.
    Skal du ha emotiva effekt bør du høre det først, har hørt det på gs20 og
    det ble altfor lyst og skrikende i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Skal du ha emotiva effekt bør du høre det først, har hørt det på gs20 og
    det ble altfor lyst og skrikende i toppen.
    Okay, viste ikke de hadde sånn effekt på høytalerne. Tenkte de bare økte effekten ut til høytalerne, men ska nu ikke si at jeg har lest noe som helst om effektforsterkere annet enn at de gir meg mere power til høytalerne.

Hørt noen andre som funker da? Må vel lese å se. Tenkte mest på pris/effekt men bør jo passe sammen også, men er ennå et stykke fram i tid. Om så prøve å feile...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, viste ikke de hadde sånn effekt på høytalerne. Tenkte de bare økte effekten ut til høytalerne, men ska nu ikke si at jeg har lest noe som helst om effektforsterkere annet enn at de gir meg mere power til høytalerne.

Hørt noen andre som funker da? Må vel lese å se. Tenkte mest på pris/effekt men bør jo passe sammen også, men er ennå et stykke fram i tid. Om så prøve å feile...
    en fin Primare til salgs på brukten

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    en fin Primare til salgs på brukten
    Siterte feil i innleggops:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen har fått mye skryt, tenker da på v4 helst to stk brokobla.

Her er link til vennetråden til MA på hifisentralen.
    Monitor Audio venner

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig RX8 i hvit pianolakk i hus:-D
    Gleder meg som en unge til å få koblet de opp, men virker som om de krever mye tid til innspilling...
    Er koblet til en ECI-3. Er bare på 70w, men skulle ikke være no problem i følge hifihuset.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofreak25
    Da er endelig RX8 i hvit pianolakk i hus:-D
    Gleder meg som en unge til å få koblet de opp, men virker som om de krever mye tid til innspilling...
    Er koblet til en ECI-3. Er bare på 70w, men skulle ikke være no problem i følge hifihuset.
    Gratulerer!

Spørs vel om Hifipusher'n har rett i det siste der. Jeg tror ECI-3 blir i tammeste laget for disse. Tror det blir å spille fantastisk på moderate volum, men skal du trykke på litt så blir ECI-3'en å slite.

Du får holde oss oppdatert vet du:-D

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt RX6 og GS20 på Hifihuset så ble det GS20 på meg helt klart. RX6 levde ikke helt opp til forventningene og går tilbake igjen. Synes RX6 låt litt innestengt og fikk følelsen av at det var noe som manglet. Kan ikke huske at det var sånn med RS6...

Side 19 av 85 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •