Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 18 av 85 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1682
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Takker så mye for alle innspill og erfaringer her
    Dette høres egentlig lovende ut,så det er vel bare å begynne å spare da
    Det blir vel ikke sånn umiddelbart, pga. en stoor haug m. regninger i mars måned,men det er jo greit å begynne å sjekke terrenget litt
    Planer er godt å ha, og svush så er det feriepengetid

Skal bli spennende å se hva du ender opp med etterhvert.

Lykke til ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    men når jeg kjører med abrahamsen så får man virkelig frem smilet, samt det virker som bassen går mye dypere.Kan vel si at det blir en ny dimensjon over musikken, virkelig hørbar forskjell på alle volum.
    Det virker ikke som bassen går dypere, den gååår svæært mye dypere med Abrahamsen:-D INGEN forsterkere jeg har prøvd slår Abrahamsen på dette punktet.

Og musikalsk, ja du verden. Nye V.5 på GS, deet hadde vært morro å prøvd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for alle innspill og erfaringer her
    Dette høres egentlig lovende ut,så det er vel bare å begynne å spare da
    Det blir vel ikke sånn umiddelbart, pga. en stoor haug m. regninger i mars måned,men det er jo greit å begynne å sjekke terrenget litt
    Kjenner følelsen! Er like ved å handle ett eller annet jeg og... GS er en het kandidat!
    Her har februar foreløpig vært helt vill med tanke på regningene, så håper det gir seg snart :P Må jo ha noen kroner å bruke på høyttalere og

Lykke til med valget!! Er lurt å bruke litt tid, så blir man skikkelig fornøyd når nye ht er i hus :-D

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og etter innkjøp av GS er det bare å starte sparing til PL

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det er jeg ikke så sikker på er så lurt:-D

Personlig synes jeg GS er mye bedre enn PL.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hehehe!!! Du sier noe
    Jeg har faktisk ikke turt å høre på dem bare for å ikke bli fristet mer. Samtidig finner jeg litt "trøst" i at Vetteman syns GS er bedre Eneste jeg er litt fristet av, er neste serie GS. Kommer visst til høsten. Meeeeen, man kan vel ikke vente helt til da med å kjøpe?! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det virker ikke som bassen går dypere, den gååår svæært mye dypere med Abrahamsen:-D INGEN forsterkere jeg har prøvd slår Abrahamsen på dette punktet.

Og musikalsk, ja du verden. Nye V.5 på GS, deet hadde vært morro å prøvd.
    Fikk meg en liten sånn god overraskelse med bass idag morges også gitt! Disse GS20 disker opp basstoner man ikke har hørt på lenge i kjent musikk... Moro!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Eneste jeg er litt fristet av, er neste serie GS. Kommer visst til høsten.
    Hvor fant du denne infoen? Det blir ihvertfall utrolig spennende.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fant du denne infoen? Det blir ihvertfall utrolig spennende.
    De nevnte det på Hifihuset Går rykter om at den skal få bånddiskant også! Kan bli en riktig spennende høyttaler.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    De nevnte det på Hifihuset Går rykter om at den skal få bånddiskant også! Kan bli en riktig spennende høyttaler.
    Hmmmm, tjatja, er ikke så kjempebegeistret for bånddiskant, menmen, det blir spennende og sr hva som kommer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Lyd Og Bilde

Torolan: Her er hva lyd og bilde skrev om GS20. Kan kanskje gi deg et bedre innblikk:-D
    Ble kåret til beste kjøp i en test mot flere konkurrenter og utnevnt som ny referanse i prisklassen.

Lydkvaliteten
    Monitor Audio GS 20 leverer musikken med skikkelig sprut og engasjement. Til tross for å være en mindre høyttaler, gjengir den musikken med en mer kroppslig bass enn Dynaudio. Bassgitaren er både krispy og naturlig gjengitt, samtidig som den går dypere og låter større enn den danske konkurrenten klarer å gjengi.

Fra mellomtoneområdet og oppover er GS 20 også meget imponerende. Det er kjempeattakk i pianotangenter, samtidig som deres overtoner brer seg utover i rommet. Det er masser av luft rundt hver tone, slik at lydbildet kommer frem på en meget ryddig måte. Hvor T+A har et enormt attakk i det øvre registeret, er Monitor Audio nesten like utagerende, samtidig som det er merkbart bedre fundament i bassregisteret. Og det uten at bassen har noen former for maskerende pukler. Det er stramt og fyldig på en gang, noe som gjør at en bassgitar låter stort, men uten at den maskerer for mannlige sangstemmer.

Kvinnelige sangstemmer som Tori Amos og Heather Nova kommer frem på en særdeles detaljert og dynamisk måte. De kommer godt ut fra musikken, men uten å undertrykke den. Stemmene står i fokus, men gir samtidig instrumentene godt spillerom.

Sett i forhold til T+A og Dynaudio, føler vi at Monitor Audio med rimelig elektronikk har fokus på de fremre instrumentene, mens det som skjer i bakgrunnen blir litt tåkete. Det tar høyttalerne igjen på engasjement og sprut, og gir du høyttalerne en skikkelig forsterker å bryne seg på (Hegel H100, NAD M3, Naim NAIT XS), svarer de med å grave frem detaljene fra bakgrunnen også.

Sammenliknet med referansen i prisklassen, nemlig B&W CM9, har Monitor Audio alle dens kvaliteter, pluss at den har bedre sammenheng mellom bass og mellomtone. Med andre ord, vi har en ny referanse til 20 000 kroner!

Konklusjon
    Monitor Audio GS 20 er på mange måter den beste høyttaleren vi har hørt i denne prisklassen. Den tangerer vår hittil referanse B&W CM9 ved å ha bedre sammenheng mellom bass og mellomtone, samtidig som den besitter alle dens øvrige kvaliteter. En både raffinert, dynamisk og morsom høyttaler.

Samtidig har GS 20 en stor, fyldig og rask bass, som gir lydbildet et skikkelig fundament. Høyttalerne kan ikke spille like høyt som Dynaudio før de går i kompresjon, men det er ikke langt unna. En allsidig og musikalsk høyttaler, uten åpenbare svakheter. Fortjener skikkelig elektronikk, men trenger ikke veldig mye strøm for å låte bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, Vetteman!

Er ingen tvil om at GS er en glitrende høyttaler. Låter skikkelig bra i stua her også. Har levert fra meg demoeksemplaret, og entret tenkeboksen hehe! Skal se om jeg får solgt de høyttalerne jeg har, så blir det vel tatt en avgjørelse ut fra hva jeg får for dem.
    Blir spennende å se

Har du hatt GS60 lenge? Og hvilke åpenbare forskjeller i lyden merker du i dem kontra GS20? De har jo ett basselement til, og er vel også 3veis konstruksjon

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torolan: Her er hva lyd og bilde skrev om GS20. Kan kanskje gi deg et bedre innblikk:-D
    Ble kåret til beste kjøp i en test mot flere konkurrenter og utnevnt som ny referanse i prisklassen.

Lydkvaliteten
    Monitor Audio GS 20 leverer musikken med skikkelig sprut og engasjement. Til tross for å være en mindre høyttaler, gjengir den musikken med en mer kroppslig bass enn Dynaudio. Bassgitaren er både krispy og naturlig gjengitt, samtidig som den går dypere og låter større enn den danske konkurrenten klarer å gjengi.

Fra mellomtoneområdet og oppover er GS 20 også meget imponerende. Det er kjempeattakk i pianotangenter, samtidig som deres overtoner brer seg utover i rommet. Det er masser av luft rundt hver tone, slik at lydbildet kommer frem på en meget ryddig måte. Hvor T+A har et enormt attakk i det øvre registeret, er Monitor Audio nesten like utagerende, samtidig som det er merkbart bedre fundament i bassregisteret. Og det uten at bassen har noen former for maskerende pukler. Det er stramt og fyldig på en gang, noe som gjør at en bassgitar låter stort, men uten at den maskerer for mannlige sangstemmer.

Kvinnelige sangstemmer som Tori Amos og Heather Nova kommer frem på en særdeles detaljert og dynamisk måte. De kommer godt ut fra musikken, men uten å undertrykke den. Stemmene står i fokus, men gir samtidig instrumentene godt spillerom.

Sett i forhold til T+A og Dynaudio, føler vi at Monitor Audio med rimelig elektronikk har fokus på de fremre instrumentene, mens det som skjer i bakgrunnen blir litt tåkete. Det tar høyttalerne igjen på engasjement og sprut, og gir du høyttalerne en skikkelig forsterker å bryne seg på (Hegel H100, NAD M3, Naim NAIT XS), svarer de med å grave frem detaljene fra bakgrunnen også.

Sammenliknet med referansen i prisklassen, nemlig B&W CM9, har Monitor Audio alle dens kvaliteter, pluss at den har bedre sammenheng mellom bass og mellomtone. Med andre ord, vi har en ny referanse til 20 000 kroner!

Konklusjon
    Monitor Audio GS 20 er på mange måter den beste høyttaleren vi har hørt i denne prisklassen. Den tangerer vår hittil referanse B&W CM9 ved å ha bedre sammenheng mellom bass og mellomtone, samtidig som den besitter alle dens øvrige kvaliteter. En både raffinert, dynamisk og morsom høyttaler.

Samtidig har GS 20 en stor, fyldig og rask bass, som gir lydbildet et skikkelig fundament. Høyttalerne kan ikke spille like høyt som Dynaudio før de går i kompresjon, men det er ikke langt unna. En allsidig og musikalsk høyttaler, uten åpenbare svakheter. Fortjener skikkelig elektronikk, men trenger ikke veldig mye strøm for å låte bra.
    Takk så mye for referatet
    Var innom HIFI-huset idag,og jammen fikk dem ikke lurt med meg hjem et par GS 20 for demo
    Kom hjem nå i natt kl 00.30,og du kan si det gikk ikke mange sek før lyden rullet ut av høytalerne her - og FOR EN LYD
    Kan vel bare skrive under på alt det som står i den testen du refererer til!!
    Dette kan bli dyrt,hehe!
    Er nok helt klart den største oppgraderingen jeg har opplevd her hos meg til nå!!
    Blir nok å spille noen timer om dagen når jeg har tid,og omstendighetene tillater enda høyere volum

Takker så mye for alle varme anbefalinger folkens!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for referatet
    Var innom HIFI-huset idag,og jammen fikk dem ikke lurt med meg hjem et par GS 20 for demo
    Kom hjem nå i natt kl 00.30,og du kan si det gikk ikke mange sek før lyden rullet ut av høytalerne her - og FOR EN LYD
    Kan vel bare skrive under på alt det som står i den testen du refererer til!!
    Dette kan bli dyrt,hehe!
    Er nok helt klart den største oppgraderingen jeg har opplevd her hos meg til nå!!
    Blir nok å spille noen timer om dagen når jeg har tid,og omstendighetene tillater enda høyere volum

Takker så mye for alle varme anbefalinger folkens!!
    Hehehe, hærliii.

Det kan fort bli noen kroner ja. Husk at de fortjener skikkelig elektronikk, og du verden så mye bedre de spiller når de får elektronikk som matcher.

Du får kose deg med de så lenge, så får du holde oss informert om det blir kjøp eller ikke:-D

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg kan bare bekrefte dine erfaringer. Kjøpte meg et par RX 6 på lørdag, og stemmer og el-gitar låter tilbaketrukket. Det er som om de som synger holder for munnen.

Jeg synes det er stor forskjell på innspilt (demohøyttalerne) og ikke-innspilt her! Nå gjelder det bare å booke et par hundre timer, så får vi se! 8) (evt. høre.)
    Jeg har også kjøpt RX6, og jeg opplever akkurat det samme, men de har ikke spilt så mange timer enda. Har tidligere hatt GS20 og RS6 som er fantastiske til prisen, og jeg kan ikke huske at det var slik med noen av dem. Får virkelig håpe at det er store forskjeller på innspilt og ikke-innspilt på disse...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Jeg har også kjøpt RX6, og jeg opplever akkurat det samme, men de har ikke spilt så mange timer enda. Har tidligere hatt GS20 og RS6 som er fantastiske til prisen, og jeg kan ikke huske at det var slik med noen av dem. Får virkelig håpe at det er store forskjeller på innspilt og ikke-innspilt på disse...
    Hmmm...GS låt ihvertfall ikke tilbaketrukket rett ut av esken.

Legger dere ut noen inntrykk etterhvert som dere har fått gitt de noen timer.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...GS låt ihvertfall ikke tilbaketrukket rett ut av esken.

Legger dere ut noen inntrykk etterhvert som dere har fått gitt de noen timer.
    Det er allerede bedre, høyttalerne har ca. 30 timer på baken nå. Men fortsatt når det ikke opp til det jeg hørte på demohøyttalerne på Hifihuset. Virker som elementene er stive som takpapp på disse i begynnelsen.... :?
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RX8 i eik utførelse ankommet. Har dette tilkoblet en Primare CDI10. Denne yter "kun" 2x75 watt, men regner med at det er tilstrekkelig.

Får gi det noen timer innkjøring på relativt godt volum til i morgen, så får jeg se om de "løsner noe". Huset står tomt til i morgen, så de får stå å spille natta gjennom.

Første inntrykket er en veldig varm og homogen klang....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx6

Har då fått rx6 i hus, nokke eg er ganske fornøgd med.
    men eit lite spørsmål,,, meinar på eg las 4 ohm i papira som følgde med høgtalaren, og at eg har lese 8 ohm andre plassar, kva er rett?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_m
    Har då fått rx6 i hus, nokke eg er ganske fornøgd med.
    men eit lite spørsmål,,, meinar på eg las 4 ohm i papira som følgde med høgtalaren, og at eg har lese 8 ohm andre plassar, kva er rett?
    RX 6:

SpecificationHome » PRODUCTS » Silver RX » RX6 » SpecificationSystem Format: 2 1/2 Way
    Frequency Response: 38Hz - 35kHz
    Sensitivity (1W@1M): 90dB
    Nominal Impedance: 6 Ohms
    Maximum SPL (dBA): 114.8
    Power Handling (RMS): 125W
    Recommended Amplifier Requirements (RMS): 40-125W
    Bass Alignment: Dual Chamber, Bass reflex with differential tuning.
    Twin HiVe®II port System
    Tweeter Crossover Frequency: LF: 700Hz
    MF/HF: 2.7kHz
    Drive Unit Complement: 1 x 6" RST® Bass driver.
    1 x 6" RST® Bass/Mid driver.
    1 x 1" (25mm) C-CAM® gold dome tweeter
    External Dimensions:
    (H x W x D)
    inc. plinth & feet 905 x 275 x 310 mm
    (37 5/8 x 10 13/16 x 12 3/16 inch)
    Individual Weight: 16.4 Kg (36.13 lb)

Side 18 av 85 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •