Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 85 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1682
    Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BerteL
    Vet om den, men skal ha senteren i lys eik finish. Og siden RSLCR ikke er på markedet lenger må jeg vente til noen selger den brukt (ganske irriterende siden det finnes to stykk som selger den nå, men ingen i min finish :cry . Derfor lurte jeg på om det finnes noen andre senterhøyttalere som passer bra med RS6
    GSLCR

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om den, men skal ha senteren i lys eik finish. Og siden RSLCR ikke er på markedet lenger må jeg vente til noen selger den brukt (ganske irriterende siden det finnes to stykk som selger den nå, men ingen i min finish :cry . Derfor lurte jeg på om det finnes noen andre senterhøyttalere som passer bra med RS6

Du får kjøp både fronte og center av meg så får du samme finish på alt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Du får kjøp både fronte og center av meg så får du samme finish på alt
    Blir nok dessverre uaktuelt da jeg allerede har kjøpt RS6 + bakhøytalerne i lys eik

Takk for alle tips, har lagt ut en Ø.K. annonse =)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har hørt samspillet, så tror jeg nesten jeg kan garantere at det blir å funke fett som f, med RX-centeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok dessverre uaktuelt da jeg allerede har kjøpt RS6 + bakhøytalerne i lys eik

Takk for alle tips, har lagt ut en Ø.K. annonse =)
    Hmm eik eller? Han selger vertfall rslcr samt et par RS6, pris ukjent.

Edit: følger vist ikke med, ligger jo her også. Så da var det vel ikke rette farga

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA GS 20 til Pioneer LX 82?

Som veldig fornøyd MA eier (RS 6) har jeg begynt å vurdere å oppgradere et hakk
    Har oppgradert reciver,og endte på en Pio LX 82,og i den forbindelse lurer jeg på om denne er god nok til å rettferdiggjøre et par GS 20 ??
    Den er jo rimelig kraftig,og i tillegg kjører jeg bi-amp! Og MA er vel ikke de mest tungdrevne høytalerne etter hva jeg har forstått??
    Er egentlig fornøyd med lyden nå idag,men man har jo alltid lyst på enda bedre
    Vil jeg få en AHA opplevelse med denne oppgraderingen??
    Noen som har gjort samma oppgradering,som kan fortelle om "forbedringen"?

Noen som har prøvd GS 20 på Pio sine LX 71/81 el 72/82 ??

Håper på innspill
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har oppgradert reciver,og endte på en Pio LX 82,og i den forbindelse lurer jeg på om denne er god nok til å rettferdiggjøre et par GS 20 ??
    Den er jo rimelig kraftig,og i tillegg kjører jeg bi-amp! Og MA er vel ikke de mest tungdrevne høytalerne etter hva jeg har forstått??

Håper på innspill
    Kommer jo litt an på hva du oppgraderer fra:wink:

Personlig ville jeg heller lagt pengene i effekt istedet. Da kan du få litt A-ha opplevelser:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kommer jo litt an på hva du oppgraderer fra:wink:

Personlig ville jeg heller lagt pengene i effekt istedet. Da kan du få litt A-ha opplevelser:-D
    Skrev at jeg har RS 6 nå pr.dags dato!
    Effekt trinn mener jeg nå ikke burde vere nødvendig med en såpass kraftig Reciver,men det kommer selvsagt an på hvilke høytalere man skal koble på
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev at jeg har RS 6 nå pr.dags dato!
    Effekt trinn mener jeg nå ikke burde vere nødvendig med en såpass kraftig Reciver,men det kommer selvsagt an på hvilke høytalere man skal koble på
    Jeg tenkte nå på receiver siden:-D

Her er det selvfølgelig individuelle vurderinger, og spørsmålet er jo hva du er ute etter å forbedre. Er det filmlyden eller er det musikklyden. Dersom det er det siste, så er effekt uungåelig spør du meg. Og det er jo ikke bare kreftene som bestemmer om det spiller bra eller ikke;-)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper på innspill
    Løp og kjøp deg GS20, du vil bli fornøyd. Du kan evt. oppgradere med mere effekt senere hvis du tror du behøver det, lyden blir god uansett.

Det er bare å innse med en gang, å lete etter unnskyldninger for å ikke kjøpet det du har lyst på er bortkastet energi :P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Løp og kjøp deg GS20, du vil bli fornøyd. Du kan evt. oppgradere med mere effekt senere hvis du tror du behøver det, lyden blir god uansett.

Det er bare å innse med en gang, å lete etter unnskyldninger for å ikke kjøpet det du har lyst på er bortkastet energi :P
    Hehehe, så sant så sant

Min gamle A30.5 lever i beste velgående ser jeg:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte nå på receiver siden:-D

Her er det selvfølgelig individuelle vurderinger, og spørsmålet er jo hva du er ute etter å forbedre. Er det filmlyden eller er det musikklyden. Dersom det er det siste, så er effekt uungåelig spør du meg. Og det er jo ikke bare kreftene som bestemmer om det spiller bra eller ikke;-)
    På reciver siden har jeg oppgradert allerede fra LX 51,og til LX 82,og det var ga et godt løft i lyden på alle måter!
    At man på død og liv må ha effekttrinn er nå litt oppskrytt etter min mening!
    Hadde en Rotel 1562 på 2x 100W 8 ohm på min gamle LX 51,men den ble solgt igjen,da reciveren spilte minst like bra alene!
    Og nå etter en betydelig reciveroppgradering burde vel behovet vere enda mindre skulle en tro! Klart at effekt ikke er alt,men når lyden først må innom en Surroundreciver uansett,så tror jeg ikke det er effekten til en LX 82 som blir største flaskehalsen!
    Jeg spiller da heller ikke på max volum uansett! Reciveren klarer hvertfall å utnytte RS 6 til bristepunktet,så effektrinn med dagens oppsett er hvertfall helt uaktuelt!
    Spørsmålet er jo om en GS 20 er vesentlig tyngre å drive enn mine RS 6??
    Og hvorvidt det er en passende kombinasjon!

Noen som har gjort denne oppgraderingen her eller?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På reciver siden har jeg oppgradert allerede fra LX 51,og til LX 82,og det var ga et godt løft i lyden på alle måter!
    At man på død og liv må ha effekttrinn er nå litt oppskrytt etter min mening!
    Hadde en Rotel 1562 på 2x 100W 8 ohm på min gamle LX 51,men den ble solgt igjen,da reciveren spilte minst like bra alene!
    Og nå etter en betydelig reciveroppgradering burde vel behovet vere enda mindre skulle en tro! Klart at effekt ikke er alt,men når lyden først må innom en Surroundreciver uansett,så tror jeg ikke det er effekten til en LX 82 som blir største flaskehalsen!
    Jeg spiller da heller ikke på max volum uansett! Reciveren klarer hvertfall å utnytte RS 6 til bristepunktet,så effektrinn med dagens oppsett er hvertfall helt uaktuelt!
    Spørsmålet er jo om en GS 20 er vesentlig tyngre å drive enn mine RS 6??
    Og hvorvidt det er en passende kombinasjon!

Noen som har gjort denne oppgraderingen her eller?
    Tror du misforstår meg helt. Poenget mitt er at dersom du skal forbedre stereo-lyden, så får du ikke dramatiske forskjeller med et receiverbytte, da må du tenke litt i andre baner, nemlig pre med prossesorinngang og effekt.
    Samt vurdere kilde-bytte. Effekttrinn er ikke for å skape mer krefter til høyttalerne nødvendigvis men for å tune lyden slik at ørene dine blir mer fornøyd. Rotel er forøvrig en forferdelig match til MA IMHO.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår meg helt. Poenget mitt er at dersom du skal forbedre stereo-lyden, så får du ikke dramatiske forskjeller med et receiverbytte, da må du tenke litt i andre baner, nemlig pre med prossesorinngang og effekt.
    Samt vurdere kilde-bytte. Effekttrinn er ikke for å skape mer krefter til høyttalerne nødvendigvis men for å tune lyden slik at ørene dine blir mer fornøyd. Rotel er forøvrig en forferdelig match til MA IMHO.
    Mulig du missforstår meg også
    Reciver bytte er allerede utført, så den saken er opp og avgjort!!
    Denne reciveren får også veldig gode tester med tanke på nettopp prestasjonene i stereo/musikk!
    Kommer ikke til å kjøpe effekt,eller forsterker med prossesor inngang med det første hvertfall! Har brukt bra med penger som det er i det siste
    Spørsmålet er ganske enkelt - vil jeg oppleve store forbedringer ved å gå fra RS 6 til GS 20,med den elektronikken jeg har nå??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du missforstår meg også
    Reciver bytte er allerede utført, så den saken er opp og avgjort!!
    Denne reciveren får også veldig gode tester med tanke på nettopp prestasjonene i stereo/musikk!
    Kommer ikke til å kjøpe effekt,eller forsterker med prossesor inngang med det første hvertfall! Har brukt bra med penger som det er i det siste
    Spørsmålet er ganske enkelt - vil jeg oppleve store forbedringer ved å gå fra RS 6 til GS 20,med den elektronikken jeg har nå??
    Med tanke på høyttalerne, så har jeg nylig testet RX6 mot GS20 med elektronikken du ser i signaturen min, og jeg syns det er stor forskjell på dem! GS er mye bedre på alt Spesielt tegner den opp et mye større lydbilde og med en utrolig mye mer presis og ren diskant. Bassen er også en del hakk opp både med tanke på trykk og presisjon. Er en viss fare for at det blir GS her i gården ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Med tanke på høyttalerne, så har jeg nylig testet RX6 mot GS20 med elektronikken du ser i signaturen min, og jeg syns det er stor forskjell på dem! GS er mye bedre på alt Spesielt tegner den opp et mye større lydbilde og med en utrolig mye mer presis og ren diskant. Bassen er også en del hakk opp både med tanke på trykk og presisjon. Er en viss fare for at det blir GS her i gården ja
    Takker for svaret!
    Nå har vel du en god del bedre elektronikk en jeg har,så spørsmålet er om jeg vil oppleve den samme forskjellen??

Skal ikke vere lett dette
    Har også vurdert GS 10,siden jeg har sub,og stua er ikke alt for stor!
    Noen tanker om dette?

Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg har Pioneer sin 81 reciever sammen med GS serien, dette låter veldig bra.
    I front GS 60 med tilhørende senter, og GS 20 bak.
    Jeg har også testet ut med GS 20 i front, og jeg må si meg imponert over disse . Som andre har kommentert, så synest jeg de har en knallbra bass, og er en nytelse å høre vokal og gitar på.
    Men Vetteman har nok et godt poeng angående effekttrinn til disse her !
    Jeg har i tillegg til reciever også full pakke abrahamsen V serie (V1 - V3 og 3 stk V4 , alle nylig oppgradert :-D )
    Pioneeren er god på musikk den, men når jeg kjører med abrahamsen så får man virkelig frem smilet, samt det virker som bassen går mye dypere.Kan vel si at det blir en ny dimensjon over musikken, virkelig hørbar forskjell på alle volum.
    Når d gjelder GS 20 , tror jeg uansett du vil bli kjempefornøyd med komboen din. Jeg ble nesten mer imponert av GS 20 enn av GS 60 når du tar prisdifferansen og størrelsen i betraktning.
    Men her kommer jo rom og størrelse litt inn i bildet også da, dette fikk jeg erfare da jeg flyttet anlegget fra stuen til mer dedikert rom på 4 x 7,5 m
    Anbefaler deg på det varmeste å gå for GS 20 sammen med din LX 82 !!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret!
    Nå har vel du en god del bedre elektronikk en jeg har,så spørsmålet er om jeg vil oppleve den samme forskjellen??

Skal ikke vere lett dette
    Har også vurdert GS 10,siden jeg har sub,og stua er ikke alt for stor!
    Noen tanker om dette?
    Akkurat det er jeg litt usikker på Men vil tro de samme forskjellene vil dukke opp, men kanskje ikke like markant? Samtidig er jo RX som jeg testet, etterfølgeren til dine RS, så det kan jo være du opplever et bra hopp opp til GS likevel? Har du mulighet til å låne med deg hjem, så vil jeg virkelig anbefale det.

Med GS10 vil du hvertfall få den veldig mye mer detaljerte diskanten Klart, ørene og rommet vil ha mye å si, men her var det hvertfall liten tvil om at GS har et rimelig stort kvalitetshopp fra lillebror.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for alle innspill og erfaringer her
    Dette høres egentlig lovende ut,så det er vel bare å begynne å spare da
    Det blir vel ikke sånn umiddelbart, pga. en stoor haug m. regninger i mars måned,men det er jo greit å begynne å sjekke terrenget litt

Side 17 av 85 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •