Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 16 av 85 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tja, litt uvisst dette kanskje. Andre på Hifihuset bør vel kunne gi et godt svar på det. Mine gamle GS60 trengte rundt 100 timer før jeg følte at det begynte å sitte skikkelig. Kan kanskje være nærliggende å tro at ca det samme vil gjelde for RX.

Bruker du Parasound på de? Vil tro det er en grei kombo?
    Skal prate med han på mandag Han var ikke der da jeg hentet dem hehe. Vil tro de trenger en del timer ja. Foreløpig er bassen overraskende tilstedeværende og presis, men det mangler ganske mye detaljer og åpenhet i diskant og mellomtone syns jeg. Nå er jeg vant med høyttalere som i utgangspunktet er i en litt høyere prisklasse, så kan være jeg må høre litt på GS20 også

Bruker Parasoundsettet i signaturen ja. Skulle ikke mangle krefter hvertfall. Virker som en bra kombo! Aner ingen skrikete eller i overkant lyse tendenser, og lydbildet henger rimelig godt sammen. De virker litt innelukket, men det kan sikkert ha med innspilling å gjøre?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Skal prate med han på mandag Han var ikke der da jeg hentet dem hehe. Vil tro de trenger en del timer ja. Foreløpig er bassen overraskende tilstedeværende og presis, men det mangler ganske mye detaljer og åpenhet i diskant og mellomtone syns jeg. Nå er jeg vant med høyttalere som i utgangspunktet er i en litt høyere prisklasse, så kan være jeg må høre litt på GS20 også

Bruker Parasoundsettet i signaturen ja. Skulle ikke mangle krefter hvertfall. Virker som en bra kombo! Aner ingen skrikete eller i overkant lyse tendenser, og lydbildet henger rimelig godt sammen. De virker litt innelukket, men det kan sikkert ha med innspilling å gjøre?

Jeg kan bare bekrefte dine erfaringer. Kjøpte meg et par RX 6 på lørdag, og stemmer og el-gitar låter tilbaketrukket. Det er som om de som synger holder for munnen.

Jeg synes det er stor forskjell på innspilt (demohøyttalerne) og ikke-innspilt her! Nå gjelder det bare å booke et par hundre timer, så får vi se! 8) (evt. høre.)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg kan bare bekrefte dine erfaringer. Kjøpte meg et par RX 6 på lørdag, og stemmer og el-gitar låter tilbaketrukket. Det er som om de som synger holder for munnen.

Jeg synes det er stor forskjell på innspilt (demohøyttalerne) og ikke-innspilt her! Nå gjelder det bare å booke et par hundre timer, så får vi se! 8) (evt. høre.)
    Ja, der kan man se Er jo noen høyttalere som virkelig blomstrer med hundrevis av timer innspilling. Synd helgen ikke er så lang Kanskje jeg må få lånt meg noen som er ferdig innspilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er GS20 hjemme til test! Må si det var noe helt annet ja Et utrolig mye større lydbilde blir tegnet opp, og diskant/mellomtone er i en helt annen klasse enn RX6. Bassen er også en anelse tightere og mer fremtredende. Førsteinntrykket er veldig bra. Skal bli moro å teste disse noen dager fremover

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @stylus:

De blir nok stående tenker jeg. Du leverer ikke de tilbake om du først har fått de i hus. Spill infected mushroom Classical mushroom og spor 4 tror det heter the shen.. du vil ikke tro dine egne ører.. får enhver CV høyttaler til å skamme seg over størrelsen. For bassen i GS20 er helt pervers.

Jeg har hatt mine latterkick i stua.. Samboern har trodd det har klikka for meg til tider. Det som er deilig er at det skal mye til før de låter presset. De kan spille rimelig høyt..

Det trøkker faktisk mer uten sub i stereo da GS20 går dypere enn Chorus 700 SW til Focal.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    @stylus:

De blir nok stående tenker jeg. Du leverer ikke de tilbake om du først har fått de i hus. Spill infected mushroom Classical mushroom og spor 4 tror det heter the shen.. du vil ikke tro dine egne ører.. får enhver CV høyttaler til å skamme seg over størrelsen. For bassen i GS20 er helt pervers.

Jeg har hatt mine latterkick i stua.. Samboern har trodd det har klikka for meg til tider. Det som er deilig er at det skal mye til før de låter presset. De kan spille rimelig høyt..

Det trøkker faktisk mer uten sub i stereo da GS20 går dypere enn Chorus 700 SW til Focal.
    Hehe, det er unektelig fristende å la dem stå ja. Får se hva jeg kan få av pris, så tar jeg en vurdering derfra. Det er på en måte litt mer enn hva jeg hadde tenkt å bruke, men som enkelte sier; man lever jo bare en gang Derfor har jeg bestemt meg for å sjekke ut Dali Mentor 6 også. Får mye skryt de også.

Er ikke mye tvil om at MA lager høyttalere jeg virkelig kan sette pris på! Så er det bare å drømme om PL300 til jeg blir gammel...
    Rimelig rått hva disse småtassene klarer å produsere av presis bass ja! Må se om jeg ikke finner en mushroom plate liggende her

Haha, godt å høre det er andre som blir sett rart på! Du får bare si til henne at det finnes værre ting her i livet enn latteranfall som følge av ukontrollerbar lydinteresse

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor har jeg bestemt meg for å sjekke ut Dali Mentor 6 også. Får mye skryt de også.

Er ikke mye tvil om at MA lager høyttalere jeg virkelig kan sette pris på! Så er det bare å drømme om PL300 til jeg blir gammel...
    Selvfølgelig en smakssak dette, men i mine ører så når ikke Mentor 6, GS-serien til knærne engang.

PL300 vil jeg anbefale deg å lytte til, og lytte til lenge. Høy imponator-faktor som førsteinntrykk, men sammenhengen mellom bass/mellomtone liker jeg ikke på de. Voldsomt basstrykk som gjør at overgangene fra mellomtone-bass og omvendt ikke blir sømløse, og akkurat dette er ihvertfall noe jeg verdsetter høyt, så PL er ikke på min topp 5 liste ihvertfall, kanskje ikke på topp 10 heller.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har høyttalerne (mine nyinnkjøpte MA Silver RX 6) fått seg ca 20 timer på baken, og de er allerede noe bedre enn "rett ut av esken".

Sammenlignet med ProAc Response 15 vil jeg si at ProAc er noe mer transparent (man lukker øynene - så står vokalisten i rommet rett foran deg), men med dårligere "bunn" av lydbilde enn Monitor Audio RX 6. Som sagt - det er lenge igjen til de er ferdig innspilt, og demohøyttalerne som var innspilt er ikke lyttet til med "riktig" elektronikk, så jeg er en smule spent på om disse kommer til å åpne seg såpass at jeg ikke lenger har lyst på noe dobbelt så dyrt fra ProAc. ;-)
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig en smakssak dette, men i mine ører så når ikke Mentor 6, GS-serien til knærne engang.

PL300 vil jeg anbefale deg å lytte til, og lytte til lenge. Høy imponator-faktor som førsteinntrykk, men sammenhengen mellom bass/mellomtone liker jeg ikke på de. Voldsomt basstrykk som gjør at overgangene fra mellomtone-bass og omvendt ikke blir sømløse, og akkurat dette er ihvertfall noe jeg verdsetter høyt, så PL er ikke på min topp 5 liste ihvertfall, kanskje ikke på topp 10 heller.
    Helt klart smakssak ja Hvilke ting er det du savner hos Mentoren som du syns GS er bedre på?

Hehe, PL300 kan nok besitte en del imonator-faktor ja (likte ordet!), men de er heldigvis så dyre at de uansett ikke er aktuelle. Kunne vært moro å hørt dem litt skikkelig likevel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Nå har høyttalerne (mine nyinnkjøpte MA Silver RX 6) fått seg ca 20 timer på baken, og de er allerede noe bedre enn "rett ut av esken".

Sammenlignet med ProAc Response 15 vil jeg si at ProAc er noe mer transparent (man lukker øynene - så står vokalisten i rommet rett foran deg), men med dårligere "bunn" av lydbilde enn Monitor Audio RX 6. Som sagt - det er lenge igjen til de er ferdig innspilt, og demohøyttalerne som var innspilt er ikke lyttet til med "riktig" elektronikk, så jeg er en smule spent på om disse kommer til å åpne seg såpass at jeg ikke lenger har lyst på noe dobbelt så dyrt fra ProAc. ;-)
    Så bra at ting begynner å bli bedre! Hvis høyttalerne trenger rundt 100timer innspilling vil jeg tro det er en god del til å hente i riktig retning!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei alle MA entusiaster. Ble det selv etter å ha tatt turen innom Hifihuset i bærum å fikk høre på rs6 for første gang. Maken til høytaler som spiller så bra til en så lav sum skal du lete lenge etter. Inntrykket ble så bra at jeg måtte ta turen tilbake og høre på andre modeller:P. Anser meg selv som en meget stor filmentusiast og i og med at jeg har en i familien som jobber med og distrubiere filmer rundt i landet har jeg fordelen med og få alt innen denne sjangeren til en billig penge. Heldige meg. Når det er sagt fikk jeg Andre til å koble opp fullt gs sett i surround med blant annet The Wall av Pink Floyd i 5.1 lyd + en fremvisning i Transformers. Dette ble spilt på z11`n til yamaha som er litt langt unna mitt budsjett på receiver. Tror fortsatt jeg har skrubbsår på tungen etter at jeg forlot butikken:P. Gud almektig for en fin lyd dette var både til musikk og film. Leste testene i lyd og bilde som gjorde at valgt falt på MA (foreløbig).
    Når det gjelder receiver så har valget falt litt på rxv 3900 pga romkorreksjonsmåleren og igjen testene jeg har lest om yamaha sine receivere generelt. De scorer jo stort sett høyest på alt når det gjelder hjemmekinoreceiveren sine. Til slutt fikk jeg pratet litt med Andrè til å fra og fikk han til å bli med hjem for å titte litt på stuen (22Kvm) for å komme med tips angående akustikkproblem osv. Fikk en enkel beskjed som lyder som følger. Standard stue.......Perfekt for film og hjemmekino

Budsjette har jeg satt til 50k, men kan gjøre unntak:P. Grenser for hvor mye jeg trenger i den lille stuen min....

Da gjenstår det bare å få noen innvendinger på valg av receiver og høytalere...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart smakssak ja Hvilke ting er det du savner hos Mentoren som du syns GS er bedre på?
    Som sagt en smakssak, men det som er forcen til GS er helt klart mellomtone og bass. De går svæært dypt uten at det mister sammenheng med resten av registeret. Mellomtonen har jeg til dags dato til gode å høre noe som jeg synes er bedre. Diskanten i GS har jo vært diskutert opp/ned og i mente. Noen liker den svært godt, andre synes det kan bli litt vel mye. Her spiller elektronikken og rommet en utrolig viktig rolle for å få det slik at ørene synes det er behagelig. Til film synes jeg de er helt rå p.g.a detaljeringen og evnen til å gå dypt, samt at den gode mellomtonen gjør at stemmer blir svært naturlig.

Mentor er helt typisk Dali (hadde Helicon 400 en lengre periode) De har ikke i nærheten av mellomtonen til GS, (direkte årsak til at jeg byttet ut H400) Mentor går ikke like dypt, oppover i registeret synes jeg de er meget bra. På ingen måte en dårlig høyttaler, men i mine ører er GS minst dobbelt så god:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt en smakssak, men det som er forcen til GS er helt klart mellomtone og bass. De går svæært dypt uten at det mister sammenheng med resten av registeret. Mellomtonen har jeg til dags dato til gode å høre noe som jeg synes er bedre. Diskanten i GS har jo vært diskutert opp/ned og i mente. Noen liker den svært godt, andre synes det kan bli litt vel mye. Her spiller elektronikken og rommet en utrolig viktig rolle for å få det slik at ørene synes det er behagelig. Til film synes jeg de er helt rå p.g.a detaljeringen og evnen til å gå dypt, samt at den gode mellomtonen gjør at stemmer blir svært naturlig.

Mentor er helt typisk Dali (hadde Helicon 400 en lengre periode) De har ikke i nærheten av mellomtonen til GS, (direkte årsak til at jeg byttet ut H400) Mentor går ikke like dypt, oppover i registeret synes jeg de er meget bra. På ingen måte en dårlig høyttaler, men i mine ører er GS minst dobbelt så god:-D
    Er enig i at mellomtone og bass er rimelig rått i den vesle høyttalern. Spiller med en autoritet man ikke forventer egentlig. Og går dypt som rakkern uten at den later til å miste pusten! Merker at romet har mye å si, men at GS er rimelig grei å få til å låte pent i mitt noe merkelige rom.
    Diskanten er glimrende, men foreløpig syns jeg ikke lydbildet er så stort som jeg kanskje hadde forventet. Kan være det har noe med plassering å gjøre

Er det noe poeng å ha dem lengre fra hverandre? Nå har jeg dem ca 230cm fra hverandre, men har mulighet til å gå opp til hvertfall 260cm uten at de kommer nærme sidevegg...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at mellomtone og bass er rimelig rått i den vesle høyttalern. Spiller med en autoritet man ikke forventer egentlig. Og går dypt som rakkern uten at den later til å miste pusten! Merker at romet har mye å si, men at GS er rimelig grei å få til å låte pent i mitt noe merkelige rom.
    Diskanten er glimrende, men foreløpig syns jeg ikke lydbildet er så stort som jeg kanskje hadde forventet. Kan være det har noe med plassering å gjøre

Er det noe poeng å ha dem lengre fra hverandre? Nå har jeg dem ca 230cm fra hverandre, men har mulighet til å gå opp til hvertfall 260cm uten at de kommer nærme sidevegg...
    Det kommer vel an på hvor langt fra du sitter det?
    Sånn ca en likesidet trekant er jo ofte ok!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det kommer vel an på hvor langt fra du sitter det?
    Sånn ca en likesidet trekant er jo ofte ok!
    Hehe, ja det er sant Formulerte meg litt dårlig... Det jeg tenkte på var om lydbildet kanskje virker noe større om jeg sitter på samme sted, men flytter høyttalerne litt lenger fra hverandre? Eller blir det bare tull? Nå sitter jeg omtrent i en likesidet trekant.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da står de svært nærme hverandre og rommet ditt begrenser helt klart et større lydbilde.

Jeg hadde mine 3,5 meter fra hverandre først, når jeg flyttet de til mindre stue, med mindre avstand mellom høyttalerne, så merket jeg at lydbildet ble mindre, spesielt bredden. De liker godt med luft til sideveggene.

Prøv ut med forskjellig plasseringer og se om det hjelper.

Likesidet trekant er nesten et must.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står de svært nærme hverandre og rommet ditt begrenser helt klart et større lydbilde.

Jeg hadde mine 3,5 meter fra hverandre først, når jeg flyttet de til mindre stue, med mindre avstand mellom høyttalerne, så merket jeg at lydbildet ble mindre, spesielt bredden. De liker godt med luft til sideveggene.

Prøv ut med forskjellig plasseringer og se om det hjelper.

Likesidet trekant er nesten et must.
    Skal jammen prøve litt. Flytte unne gamlehøyttalerne og prøve litt. Rommet her er litt merkelig ja, og det begrenser nok en del. Får håpe det blir bedre når jeg en gang flytter om ikke aaaaalt for lenge

Takk for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til senter som passer med MA RS6?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerteL
    Tips til senter som passer med MA RS6?
    Denne:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=59726&cat=12

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om den, men skal ha senteren i lys eik finish. Og siden RSLCR ikke er på markedet lenger må jeg vente til noen selger den brukt (ganske irriterende siden det finnes to stykk som selger den nå, men ingen i min finish :cry . Derfor lurte jeg på om det finnes noen andre senterhøyttalere som passer bra med RS6

Side 16 av 85 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •