Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 15 av 85 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1682
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en kompis som testet både RX8 og RX6 i stua si. og jeg må si at RX6 holdt lenge. stua hans er vel på størrelse med din.

RX6 vil jeg si fungerer bra med pioneer da de liker forsterkere som er litt varme.

Om du sikter høyere så kan det hende Andre på hifihuset gir deg en hyggelig pris på Gold Signature serien. Tenker da på GS20 med center og bakhøyttalere.

Noe dyrere men nok ett bra hakk opp. RX6 spiller veldig bra men Jeg personlig liker GS20 bedre med tanke på luft og rom i lydbildet. Sikkert en smakssak..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Jeg har en kompis som testet både RX8 og RX6 i stua si. og jeg må si at RX6 holdt lenge. stua hans er vel på størrelse med din.

RX6 vil jeg si fungerer bra med pioneer da de liker forsterkere som er litt varme.

Om du sikter høyere så kan det hende Andre på hifihuset gir deg en hyggelig pris på Gold Signature serien. Tenker da på GS20 med center og bakhøyttalere.

Noe dyrere men nok ett bra hakk opp. RX6 spiller veldig bra men Jeg personlig liker GS20 bedre med tanke på luft og rom i lydbildet. Sikkert en smakssak..
    GS20 hadde vore perfekt, men denne er desverre litt for dyr. 20.000kr for front og senter er absolutt makspris for meg, og det skal vell godt gjøres å prute dei såpass...
    Ser at System Audio Mantra 60 vant testen i hjemmekino, så eg beli veldig usikker på om eg skulle gå for dei + ein ny SA senter, og beholde bakhøyttalerene, eller om eg skal gå for Monitor Audio..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her erfaring med GS20 og KT88-baserte rørforsterkere PushPull 40-60wpc / triodemodus 25-35 wpc?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Har noen her erfaring med GS20 og KT88-baserte rørforsterkere PushPull 40-60wpc / triodemodus 25-35 wpc?
    Nei men kan si at de blir tøffe å driver for en rørforsterker da følsomheten på MA GS20 er på 88-89 db.. så om du tenker på høyttalere til rørforsterker er det nok andre merker som fungerer bedre. Focal er fint å spille på. varmt og behagelig med skikkelig pondus i bassen. brukte en 2x39 watter med 4x el34 rør i utgangstrinnet på chorus 726V funka som en drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA + Parasound

Hei!

Noen her som har prøvd komboen MA og Parasound? Har såvidt hørt GS20, og likte det jeg hørte, men vet ikke hva slags forsterkeri de ble spilt med... (var på Hortenmessa ifjor, så kan jo være noen vet hva de fikk mat fra?)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hei!

Noen her som har prøvd komboen MA og Parasound? Har såvidt hørt GS20, og likte det jeg hørte, men vet ikke hva slags forsterkeri de ble spilt med... (var på Hortenmessa ifjor, så kan jo være noen vet hva de fikk mat fra?)
    Det var noe dyrt fra Chapter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer kjøp

Hei.

Jeg vurderer kjøp av Rx6 eller RX8. Regner med jeg går for Rx8 da jeg liker godt trøkk i 2 kanals stereo også. har heller ikke plass til Sub med det første.
    Rommet er ganske langt men det er ikke langt fra frontrekke til sweetspot (ca 3 meter). Vil det bli for mye med Rx8 i et slikt rom. Det er et avlangt rom hvor AV delen står i den ene enden på langveggen.
    Har noen erfaringer med Pioneer forsterker til dette oppsettet. Vil kjøpe full surround etter hvert som pengene kommer inn også.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurre
    Hei.

Jeg vurderer kjøp av Rx6 eller RX8. Regner med jeg går for Rx8 da jeg liker godt trøkk i 2 kanals stereo også. har heller ikke plass til Sub med det første.
    Rommet er ganske langt men det er ikke langt fra frontrekke til sweetspot (ca 3 meter). Vil det bli for mye med Rx8 i et slikt rom. Det er et avlangt rom hvor AV delen står i den ene enden på langveggen.
    Har noen erfaringer med Pioneer forsterker til dette oppsettet. Vil kjøpe full surround etter hvert som pengene kommer inn også.
    Hvor mange kvm er rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er rundt 30 kvadrat meter. Men dette er med kjøkken også.
    Så det er en åpen løsning inn til kjøkkenet. Kan si at jeg har høyttalere som er oppgitt å gå dypere en Rx8 allerede, om dette har noe å si. Synes disse er litt domminerende i bass området men dette tror jeg gjelder høyttaleren og ikke størrelsen på rommet da disse har spilt slikt i alle rom jeg har hatt dem i.
    Sitter nå med en H/K forsterker og QLN MK602

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er rundt 30 kvadrat meter. Men dette er med kjøkken også.
    Så det er en åpen løsning inn til kjøkkenet. Kan si at jeg har høyttalere som er oppgitt å gå dypere en Rx8 allerede, om dette har noe å si. Synes disse er litt domminerende i bass området men dette tror jeg gjelder høyttaleren og ikke størrelsen på rommet da disse har spilt slikt i alle rom jeg har hatt dem i.
    Sitter nå med en H/K forsterker og QLN MK602
    Har du en skisse over rommet? Blir litt vanskelig å si. Til 30 kvm så ville jeg gått for RX8, skal jeg betrakte i forhold til GS 60 som trengte endel rom for at det virkelig skulle låte bra og likhetstrekkene med RX8 er jo store. Cybervision mente det ble litt vel mye i bassområdet på sitt rom som er 18 kvm, så her ville kanskje RX6 vært en bedre løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en skisse vedlagt av under etasjen. Ikke helt nøyaktige proposjoner på alt, men en ca skisse av hvordan ting er satt opp.
    Det jeg er mes bekymret for er at de må stå ganske nær veggen. tror jeg har maks 40 cm å gå på ut fra vegg. da er det ikke lenger en ca 3 meter til bakvegg, uten at jeg har målt dette på annet en øyemål.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en skisse vedlagt av under etasjen. Ikke helt nøyaktige proposjoner på alt, men en ca skisse av hvordan ting er satt opp.
    Det jeg er mes bekymret for er at de må stå ganske nær veggen. tror jeg har maks 40 cm å gå på ut fra vegg. da er det ikke lenger en ca 3 meter til bakvegg, uten at jeg har målt dette på annet en øyemål.
    Jeg tror RX6 vil klare å gjøre en strålende jobb i det rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surroundreceiver til gs20

Hei
    Jeg skal handle surroundanlegg, men prioriterer lyden fra musikk like mye.
    Så jeg lurer på:
    Hvilken surroundreceiver er kraftig nok for disse til musikkspilling?
    Klarer en onkyo 807 dette? Er gs20 overkvalifisert rent lydmessig?

Har ikke sett på hva jeg ønsker sammen med disse, men det blir vel en mellomklasse center og sub, med noen små bakhøytalere.

Etterhvert tenker jeg og kjøpe effektforsterker, slik at jeg kan få det beste ut av høytalerne, men har ikke råd til alt på en gang.

Er det dumt og tro at man skal få kjempelyd med surroundforsterker vs vanlig forsterker?

Har nå luftet noe av det jeg tenker og lurer på, og håper noen med litt mere erfaring og peil. kan si noe om hvordan dere tenker?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten82
    Hei
    Jeg skal handle surroundanlegg, men prioriterer lyden fra musikk like mye.
    Så jeg lurer på:
    Hvilken surroundreceiver er kraftig nok for disse til musikkspilling?
    Klarer en onkyo 807 dette? Er gs20 overkvalifisert rent lydmessig?

Har ikke sett på hva jeg ønsker sammen med disse, men det blir vel en mellomklasse center og sub, med noen små bakhøytalere.

Etterhvert tenker jeg og kjøpe effektforsterker, slik at jeg kan få det beste ut av høytalerne, men har ikke råd til alt på en gang.

Er det dumt og tro at man skal få kjempelyd med surroundforsterker vs vanlig forsterker?

Har nå luftet noe av det jeg tenker og lurer på, og håper noen med litt mere erfaring og peil. kan si noe om hvordan dere tenker?
    Hva tenker du på når du skriver overkvalifisert lydmessig? 807 vil fint klare å drive de, men det blir jo ikke optimalt. Ikkeno problem å starte med en receiver for så å bygge videre etterhvert. Det var slik jeg gjorde det med GS60. I forhold til musikklyden, så er det 2 ting som er min erfaring med GS. En dedikert pre-amp gjør rett og slett underverker. 807 har vel prosessorinngang? GS er svært avslørende på elektronikken og gjør at du kan tune lyden slik du vil ha den med valg av det forsterkeriet som passer dine preferanser. Forskjellene ved forskjellige effekttrinn/pre-amper er store. Kilden spiller også selvfølgelig inn, men min erfaring var at de største lydmessige forskjellene lå i pre og eff.amp.

Håper dette kunne hjelpe deg litt ihvertfall:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på det at gs20 koster over det dobbelte av receiveren, og man da kanskje burde satse på en dyrere reciever enn nevnte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må stikke, men er tilbake om litt. håper noen kan dele erfaringer

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten82
    Tenker litt på det at gs20 koster over det dobbelte av receiveren, og man da kanskje burde satse på en dyrere reciever enn nevnte?
    Prisforskjellen betyr nada.

807 vil funke helt utmerket som en start:-D

Så kan du tune musikklyden etterhvert. Et steg i gangen, så blir det nirvana skal du se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prosessorinngang er vel det samme som pre.out, altså at jeg kan koble til effektforsterker? den har hvertfall pre.out.

Men hvordan kan jeg tune den senere? vil valg av effektforsterker endre på lyden eller forsterker den bare slik at jeg får mer strøm? Da mener jeg at valg av cdspiller, receiver og høytalere skaper den lyden som kommer ut! F.eks det at man hører forskjell fra en denon forsterker til en nad-forsterker. Da kan jeg vel ikke endre den senere. Onkyoen vil spille som en onkyo uansett! Ikke at det ikke er bra, men jeg har jo ikke hørt den sammen med de høytalerne!
    Beklager hvis jeg er vanskelig, men jeg trenger å forstå mer før jeg tar et valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx6

Hai!

Noen som har anelse om hvor lang tid man bør gi rx6 før man kan forvente at de gir det de skal?
    Og hvilke ting vil man merke forskjell på etter innspilling?

Driver og vurderer disse høyttalerne, og har lånt et par som ikke er helt ferdig innspilt, men som igrunnen låter rimelig bra allerede

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hai!

Noen som har anelse om hvor lang tid man bør gi rx6 før man kan forvente at de gir det de skal?
    Og hvilke ting vil man merke forskjell på etter innspilling?

Driver og vurderer disse høyttalerne, og har lånt et par som ikke er helt ferdig innspilt, men som igrunnen låter rimelig bra allerede
    Tja, litt uvisst dette kanskje. Andre på Hifihuset bør vel kunne gi et godt svar på det. Mine gamle GS60 trengte rundt 100 timer før jeg følte at det begynte å sitte skikkelig. Kan kanskje være nærliggende å tro at ca det samme vil gjelde for RX.

Bruker du Parasound på de? Vil tro det er en grei kombo?

Side 15 av 85 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •