Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 85 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Jeg vurderer og kjøpe meg RX serien for bruk i min hjemmekino. Har per idag et utvilsomt shabby Eltax-sett med Dynavoice f-6 som fronthøyttalere. Reciever er en Onkyo 805, som jeg forøvrig er svært fornøyd med.
    Hvordan lyder rx(eller rs) på onkyo-forsterkeri? Noen som har innspill om forsterkeren er god nok til rx8 eller bør je holde meg til rx6?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjennskap med Monitor Audio sammen med Harman/Kardon forsterkere?

Min AVR745 er noe mørk i klangen, strømsterk (80 amp), god kontroll i bassområdet, men ikke spesiellt raffinert i diskanten. Kunne tenke meg en høyttaler som kompenserer for dette og har nærmere bestemt sett litt på MA GS20 (og mange andre selvsagt ).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva og RS/RX6 ...noen som har prøvd?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gul-tusj
    Hei. Jeg vurderer og kjøpe meg RX serien for bruk i min hjemmekino. Har per idag et utvilsomt shabby Eltax-sett med Dynavoice f-6 som fronthøyttalere. Reciever er en Onkyo 805, som jeg forøvrig er svært fornøyd med.
    Hvordan lyder rx(eller rs) på onkyo-forsterkeri? Noen som har innspill om forsterkeren er god nok til rx8 eller bør je holde meg til rx6?
    Jeg har Onkyo 705 og kjører sammen med en effektforsterker (Myryad MA240).
    Jeg prøvde å drive disse med Onkyoens "bi-amp"-funskjon for en stund siden, men da jeg ikke husker hvordan dette låt regner jeg med at det ihvertfall ikke var totalt katastrofe.
    Nå vet jeg ikke hvor mye mer strømkrevende RX8 er iforhold, men regner med det skal gå greit. Du kan jo spe på med en effektforsterker senere om du føler det er nødvendig.

Jeg synes ihvertfall at lyden blir god med min kombinasjon av Onkyo og Myryad.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Noen som har kjennskap med Monitor Audio sammen med Harman/Kardon forsterkere?

Min AVR745 er noe mørk i klangen, strømsterk (80 amp), god kontroll i bassområdet, men ikke spesiellt raffinert i diskanten. Kunne tenke meg en høyttaler som kompenserer for dette og har nærmere bestemt sett litt på MA GS20 (og mange andre selvsagt ).
    HK og MA funker fett som f i filmsammenheng, men er ikke noen drømmecombo til musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MA-folket. Sitter her og vurderer et høyttalerbytte. Synes MA Silver RX6 ser ut som et spennende valg. Noen som har hørt disse sammen med Primare elektronikk? Er redd dette kan bli litt skjærende diskant(noe jeg absolutt ikke er glad i). Har aldri hørt en MA-høyttaler, men har hørt de kan være litt skarpe med feil matching. Nå sies det også at den nye RX-serien skal være litt snillere i toppen enn RS. Får dessverre ikke anledning til å høre disse før et eventuelt kjøp iom jeg bor i Stavanger. Noen erfaringer med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Siden jeg som tidligere nevt vurderer MA RX6/8 ville det egentlig vært greit og kunne hørt disse før kjøp. Men jeg klarer ikke finne noen som selger disse i trondheim/omegn, eller er jeg bare ikke flink nok til å lete? Er i tr.heim i morgen uansett så det hadde vært flott om noen hadde et tips å komme med.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges bare hos Hifihuset Asker/Bærum eller Tromsø

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Pma-1500ae

fikk prøvd denne med rs 6 i dag og ble meget fornøyd vanvitig trøkk i bass
    og bra dynamikk men det som skuffa mest var hi fi klubben
    dro ned for og bestille storebror 2010 + radio del til 17194 kr
    da sier vi 17000 kr da , selger nei nei
    jeg kjente det kokte inni meg de skal aldrig få en krone mer av meg
    markus tranes gate :twisted: :twisted: :twisted:

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overrrasker ikke at Hifiklubben er gniene på rabatter.
    er derfor jeg aldri går inn i en hfk butikk. en annen ting er kunnskapsnivået i flere av butikkene.. det er rett og slett skuffende.

Sist jeg var på hfk for snart 5 år siden.. så var det en deltids ansatt som begynnte å diskutere og påstå at jeg hadde feil.. da ba jeg han sjekke faktaene.. da ble det stille.. Irriterende..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx2

Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Syntes RX 2 i sort er lekre, men hoder lyden mål?
    Er det noen som har hørt de - det er mye fokus på RX 6 og RX 8 i forumet, men jeg ønsker stativhøyttalere.
    Jeg har selv ikke hørt dem, men vurderer dem sterkt sammen med Arcam Solo Music (ARCAM Solo Music CD-receiver - Stereo - Stereosystem | Hi-Fi Klubben).

Om noen har noen kommentarer til RX2 og evt. hva de passer sammen med så er jeg lutter øre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjøpt seg RX6 og kan si noe om disse? Ser sinnsykt fine ut i pianolack finishen, og skal jo spille enda bedre enn RS6.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Noen som har kjøpt seg RX6 og kan si noe om disse? Ser sinnsykt fine ut i pianolack finishen, og skal jo spille enda bedre enn RS6.
    Cybervision har fått RX8 i hus, du kan jo lese litt i tråden hans om hvilke erfaringer han har så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank123
    dro til hifi klubben med store forhåpninger
    kom hjem fikk koblet opp m3 vannvitig klart og dettaljert lydbilde
    masse trøkk full kontråll på musikken men mellomtone ble for inntens
    bassen gikk heller ikke dypt nok
    dette er min erfaring med m3 på monitor audio rs6
    trenger en fosterker som virker med disse rs 6
    takker for innspill til ny forsterker
    Jøss, hadde ikke trodd du skulle bli skuffet over bassgjengivelsen fra M3. Har denne selv og driver et par Dali Helicon 800mk2 med V6 som kilde, og bassen der går så dypt som høyttaleren klarer høres det ut som, selvfølgelig gitt at lydsporet er slik. Kunne ønsket meg enda mer trøkk, men det er en annen sak. Jeg ville ut fra egen erfaring påstått at om du føler du mangler dypbass er dette mer høyttalerens feil enn forsterkerens, men siden du har gått til anskaffelse av en nokså mye svakere Denon-forsterker og mener den er bedre på dette, så er det vel ikke mer å diskutere. Men det forbauser meg likevel :razz:

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Hifihuset har lagt ned? De svarer iallefall ikke på mail... Har prøvd å fått svar fra dem i flere dager nå, men nei..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Noen som vet om Hifihuset har lagt ned? De svarer iallefall ikke på mail... Har prøvd å fått svar fra dem i flere dager nå, men nei..
    Ikke lenge siden jeg var der (i Bærum) og kjøpte høyttalere, så jeg tror ikke de har lagt ned. Men det er mulig at responstiden på e-post ikke er den beste. Du får forsøke å ringe eller stikke innom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    De eksisterer i beste velgående! Jeg var og hørte på RX2 her forleden. Utrolig imponerende stativhøyttaler med 8-tommer element. Jeg skulle (dessverre) bare ha noen bittesmå høyttalere til et lite TV-anlegg og kjøpte R90HD som er en vannvittig imponerende mini-monitor. Med en "for stor" forsterker/receiver har du ulv i fåreklær som bare det.

De svarer lettere på telefon enn på epost! Ring dem du.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Skal ta en tur og høre på RX 2 som jeg vurderer opp mot B&W CM5 og Vienna Accustics Grand Haidn.

Syntes RX 2 i sort er lekre, men hoder lyden mål?
    Er det noen som har hørt de - det er mye fokus på RX 6 og RX 8 i forumet, men jeg ønsker stativhøyttalere.

RX 2 5900.- standard 6900.- piano black/white
    RX 6 8990.- standard 10500.- piano black/white

HI-FI Huset AS - Vis Produkter >> - Silver RX
    Svaret er JA - jeg har hørt RX2 og ble blåst bakover, ikke av lufttrykket (men det var nære på) men av kvaliteten. Den hørtes ut som en gulvhøyttaler og ikke stativ. Krystallklar og med god presis bass i massevis. Det fantes jo ikke noen RS2, bare RS1. Nå har de RX1 og RX2, der RX2 gir deg den ekstra bassen du kanskje ville savnet fra en stativhøyttaler. Anbefaler deg å ta en tur innom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-2

Kjøpte er par RX-2 som del av surroundløsning med R-225 og R-90 for noen uker siden. Har ikke fått testet surroundløsningen ordentlig men RX-2 har enorm presisjon og en veldig kraftig bass. Sitter pt på R360 subw, som jeg hadde tilbud om å oppgradere til en 370 mot et mellomlegg. Allerede før den er tilkoblet er jeg usikker på om oppgraderingen gir mening i det lytterommet hvor den skal brukes (3,5x3,5).

RX-2 er så presise at det nesten er plagsomt på CDer med skader eller liveinnspillinger. På høykvalitetsinnspillinger eks ny CD med Bachs Juleoratorie, hadde jeg ingenting å innvende, krystallklart. Litt verre med feks fransk electronica som Justice, hvor detaljgjengivelsen kanskje blir bedre enn nødvendig. Siden jeg er litt glad i nyanser er det helt kult, men man fort irritere seg over detaljene i musikken når man får det brettet ut med disse høytalerne. ...og for de som lurer RX-2 White, sef, ble valgt fordi lytterommet er i enden på en lang stue hvor gulvstående ville skjemmet...og fordi jeg synes stativ låter bedre, men sjekket ikke ut RX-2 mot noe -6 eller -8.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skal til å bytte ut høyttalerene mine og lurer på korleis RX-serien passer sammen med Pioneer LX-70? Dei det står mellom no er enten RX6/8, RX centre og RX1, eller B&W CM7, CMC og CM1. MA blir ca.8000kr billigere enn B&W, noke som absolutt er eindel.. Problemet er at eg bur på Stord, så eg får ikkje testet MA før eit evt. kjøp. Korleis er desse i forhold til B&W? Er det noke risiko og kjøpe dei uten å teste dei først? Er vell ganske lett å få solgt dei om eg ikkje blir heilt fornøyd uten det store tapet?

Visst det blir MA, bør eg gå for RX8 eller RX6? Pr. i dag står anlegget i stua som er 20-25m2, men dei skal på sikt ned i kjelleren der eg bygger eit ca.13m2 hjemmekinorom. Kan RX8 bli for store der nede?

Side 14 av 85 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •