Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 13 av 85 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1682
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei jeg vet hva disse kan levere fikk demo hos Andrè med chapter 2x200 watter. Og ja de kan virkelig spille sykt. Men jeg tenker på de med begrenset budsjett som kanskje vil ha slike høyttalere. Da holder det lenge med en reciver av god kvalitet med biamp muligheter. Jeg har biampet mine og det gjorde mye med lydbildet.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Nei jeg vet hva disse kan levere fikk demo hos Andrè med chapter 2x200 watter.
    Snakker du her om GS eller RX?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hatt kontakt med Andrè og vet hvordan disse RX'ene blir prismessig? Noen som har hørt den nye RX-serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx8

Noen som har hørt på de RX8 høytalerne og resten av serien?
    Ringte Hi-Fi huset i dag å sku bestille surround med RS8 med RSLCR og RSFX, men de er jo utgått. Fikk foresten priser RX8 om jeg ikke husker feil 11,750, RX center 3500 og RXFX 5300, kan hende jeg har feil. Skrev de ikke ned så. Var rundt 20k før et sett med GRATIS frakt, så kan ikke si at prisen var så ille.

Litt kipt at man ikke får hørt de da, testet RS8 anlegg på onkyo 807 reciveren min å syns lyden var topp så da er vel ikke RX8 et dårlig valg eller?

Får værtfall beskjed på mandag da de fikk inn RX8 i valnøtt da.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer nok. Vurderer å gå til anskaffelse av et par RX6 over jul. Virker å være mye høyttaler for pengene. Var litt over en tusing i forskjell på tre og lakk. Lurer på om jeg ender på valnøtt etter mye vurdering fram og tilbake.. Hvit lakk så litt tøft ut, men er redd jeg kan bli lei det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Ja, det stemmer nok. Vurderer å gå til anskaffelse av et par RX6 over jul. Virker å være mye høyttaler for pengene. Var litt over en tusing i forskjell på tre og lakk. Lurer på om jeg ender på valnøtt etter mye vurdering fram og tilbake.. Hvit lakk så litt tøft ut, men er redd jeg kan bli lei det.
    Er nå nydelig finish på RS8 valnøtt værtfall, hvit ser tøft ut ja men blir mere en motegreie som du sikkert går lei av. Svart piano er støvsamler værtfall etter det jeg ser på tvn og ps3en.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Om noen har lagt merke til det så kan det virke som om det er litt "kasse" lyd i babinettet på MA GS 20. Jeg sjekket mine eksemplarer og fant ut at nesten ingen av skruene som holder elementene på plass satt skikkelig fast skrudd. dro til med en kvart omdreining på alle skruene og lydbildet ble mye bedre med mindre "skrangling".Fikk faktisk den roen jeg har lett etter.

Tanken slo meg at de har jo blitt transportert i kontainer på båt.. Båter har en del vibrasjoner. og med tanke på at skruene er Metriske med gjengeinnsatser i kabinett så lønner det seg faktisk å etter stramme disse.

Kan med engang si at diskanten ikke finnes kvass.Det er den fine aluminiumspynten rundt som vibrerer fordi den ikke er skikkelig skrudd fast.

Anbefaler alle å sjekke dette. bruk den minste umbracoen som fulgte med i "verktøykassa".

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Snakker du her om GS eller RX?

GS20 selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Hei

Om noen har lagt merke til det så kan det virke som om det er litt "kasse" lyd i babinettet på MA GS 20. Jeg sjekket mine eksemplarer og fant ut at nesten ingen av skruene som holder elementene på plass satt skikkelig fast skrudd. dro til med en kvart omdreining på alle skruene og lydbildet ble mye bedre med mindre "skrangling".Fikk faktisk den roen jeg har lett etter.

Tanken slo meg at de har jo blitt transportert i kontainer på båt.. Båter har en del vibrasjoner. og med tanke på at skruene er Metriske med gjengeinnsatser i kabinett så lønner det seg faktisk å etter stramme disse.

Kan med engang si at diskanten ikke finnes kvass.Det er den fine aluminiumspynten rundt som vibrerer fordi den ikke er skikkelig skrudd fast.

Anbefaler alle å sjekke dette. bruk den minste umbracoen som fulgte med i "verktøykassa".
    Har ikke tenkt på dette før. Jeg sjekket nettopp mine GS20 også nå nettopp, og jeg måtte stramme alle skruene i fronten ganske mye. Så det er nok ikke så dumt. Har vel egentlig hørt dette tipset før, og det gjelder vel alle høyttalere. Jeg hadde bare glemt det.

Men det er vanskelig å si om det ble forskjell etter strammingen, det får jeg ikke testet nå om natten.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine GS20 brukt, ca ett år gamle, og etter en liten lyttings hvor jeg var alt annet en misfornøyd, kom jeg til å tenke på en artikkel jeg hadde lest om stramming av skruer. Så jeg satte igang.... måtte dra til mer enn en halv runde på flere av de, og jeg mener bestemt at jeg hørte forskjeller. Ikke bare fordi at skruene nå var tightere, men hele lydbildet virket litt, ja - akkurat, tightere. Spesielt de høyeste tonene kom liksom litt "nærmere jorda" uten å miste sin luftighet og klang, men dramatiske forskjeller var det selvfølgelig ikke. Jeg kunne fortsatt høre tendenser til spisse S'er, dog litt mer dempet enn tidligere, men jeg har dog funnet ut at det må skyldes akustikken i selve rommet. Gjennom mye testing, også med flere andre rom og annet utstyr, har jeg erfart at rommet har mye mere å si enn man egentlig tror. Høyttalerne i seg selv er virkelig knallgode så lenge de andre elementene spiller på lag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad m3 med monitor audio rs6

dro til hifi klubben med store forhåpninger
    kom hjem fikk koblet opp m3 vannvitig klart og dettaljert lydbilde
    masse trøkk full kontråll på musikken men mellomtone ble for inntens
    bassen gikk heller ikke dypt nok
    dette er min erfaring med m3 på monitor audio rs6
    trenger en fosterker som virker med disse rs 6
    takker for innspill til ny forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank123
    dro til hifi klubben med store forhåpninger
    kom hjem fikk koblet opp m3 vannvitig klart og dettaljert lydbilde
    masse trøkk full kontråll på musikken men mellomtone ble for inntens
    bassen gikk heller ikke dypt nok
    dette er min erfaring med m3 på monitor audio rs6
    trenger en fosterker som virker med disse rs 6
    takker for innspill til ny forsterker

Hvilke andre forsterkere har du prøvd? Flere anbefaler Naim til MA, eller Abrahamsen. Jeg bruker Xindak og må si meg fornøyd med det.

Xindak har jeg brukt på RS8, i dag på GS20.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Hvilke andre forsterkere har du prøvd? Flere anbefaler Naim til MA, eller Abrahamsen. Jeg bruker Xindak og må si meg fornøyd med det.

Xindak har jeg brukt på RS8, i dag på GS20.
    naim er faktisk neste på lista
    håper dette funker bra
    mener jeg har lest att abrehamsen kan vere noe gromsette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper dette funker bra
    Jeg har hverken hørt Abrahamsen eller Naim på MA, så jeg kan ikke akkurat uttale meg. Men vet at f.eks Vetteman anbefaler Abrahamsen(tror det står mer om det tidligere i tråden).

Jeg hadde tenkt å teste M3 selv, men fryktet litt det som du opplever: at bassen ikke går dypt nok. Liker litt fyldig bass selv.

Send inn inntrykket av Naim. Jeg kunne tenke meg å teste det selv (en Nait XS).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper dette funker bra
    Naim er fett på MA, men skal du ha det du følte du manglet i forhold til NAD. Nemlig skikkelig trykk i bånn og en perfekt mellomtone, ja da er svaret mitt Abrahamsen. Jeg brukte alltid Naim som kilde på mine (testet mye annet).

Men du går definitivt ikke feil med å velge Naim. Det er kjempematch med MA.

GamuT er også en innertier, men nå begynner ting å koste endel penger

Jeg oppfatter alldeles ikke Abrahamsen som "gromsete, men skal du ha supertørr bass er McIntosh MC275
    helt fantastisk på akkurat det området i samspill med MA.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

denon PMA-2010AE

denon PMA-2010AE har denne blitt prøvd på monitor audio rs6

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HIFI huset har lagt ut priser på Silver RX serien

Skal ta en tur og høre på RX 2 som jeg vurderer opp mot B&W CM5 og Vienna Accustics Grand Haidn.

Syntes RX 2 i sort er lekre, men hoder lyden mål?
    Er det noen som har hørt de - det er mye fokus på RX 6 og RX 8 i forumet, men jeg ønsker stativhøyttalere.

RX 2 5900.- standard 6900.- piano black/white
    RX 6 8990.- standard 10500.- piano black/white

HI-FI Huset AS - Vis Produkter >> - Silver RX

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om andre en HiFi Huset som forhandler Monitor Audio her i landet?
    Prøver og komme i kontakt med dem (pr tlf) for og avtale lytting, men ingen svar, temmelig irriterende

Edit:
    Prøvde mobil nr som står på hjemmesiden dems også, men da ble jeg avbrutt. Hvor seriøse er de?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sende mail da: henning@hifihuset.no

Ellers vil du nok få svar etter hvert. =)

Når det gjelder hvorvidt de er seriøse eller ikke så er de kjempeseriøse. Har bare gode erfaringer med dem jeg i alle fall. Gode avslag etter hva jeg har hørt og veldig god og personlig service. Selv om det kanskje tar litt tid før du får svar fra dem.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Du kan jo sende mail da: henning@hifihuset.no

Ellers vil du nok få svar etter hvert. =)

Når det gjelder hvorvidt de er seriøse eller ikke så er de kjempeseriøse. Har bare gode erfaringer med dem jeg i alle fall. Gode avslag etter hva jeg har hørt og veldig god og personlig service. Selv om det kanskje tar litt tid før du får svar fra dem.
    Ok da stoler jeg på deg
    Satser på og få hørt på GS20, men må forsikre meg og at de har den inne før jeg tar turen inn til dem.

Side 13 av 85 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •