Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 85 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1682
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Da var Monitor Audio GS20 i hus, så får vel melde meg inn i "vennegjengen".

De spiller pent, men ikke heltdet jeg hadde håpet på, kan det grunnes litt svak forsterker ? Har for øyeblikket en Denon avr-1508 som jeg låner, mens jeg venter på Onkyo TX-NR1007, håper Onkyo'en klarer å kontrollere dem bedre.
    Det låter definitivt ikke bra med kun en receiver. De fortjener bedre enn som så:-D

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må leve med onkyoen en stund siden effektrin ikke er planlagt innkjøpt før til etter nyttår. Blir et helt kaos å finne ut hvilken jeg skal velge:P

Jeg kjenner nemlig en uforutsett utgift nr2 på tur, tannverk...

Hva er en anbefalt effektforsterker til MA? Har sedd på Midgard 6.1, Rotel 15xx, Parasound og Vincent. Virker kult å ha to monoblokker på siden av høytaler, ser bøfft ut8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir bra etter hvert, vil jeg tro....

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det låter definitivt ikke bra med kun en receiver. De fortjener bedre enn som så:-D
    Tror nok både rom, plassering og elektronikk spiller inn her. I tillegg må disse spilles inn en stund før de yter det de skal. Jeg hold på å ramle av stolen da jeg hørte hvilken trøkk og dypbass det er i disse høyttalerene, i alle fall når førstnevnte parametere er på plass.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    De må leve med onkyoen en stund siden effektrin ikke er planlagt innkjøpt før til etter nyttår. Blir et helt kaos å finne ut hvilken jeg skal velge:P

Jeg kjenner nemlig en uforutsett utgift nr2 på tur, tannverk...

Hva er en anbefalt effektforsterker til MA? Har sedd på Midgard 6.1, Rotel 15xx, Parasound og Vincent. Virker kult å ha to monoblokker på siden av høytaler, ser bøfft ut8)
    Rotel og Midgard blir for lyst i mine ører, men det er jo bare å prøve ut litt forskjellig. Abrahamsen V4.0 (gjerne 2 stk) er drømmematchen i mine ører ihvertfall, og du verden jeg har testet mye på GS. GamuT er også kongematch men atskillig dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og Midgard blir for lyst i mine ører, men det er jo bare å prøve ut litt forskjellig. Abrahamsen V4.0 (gjerne 2 stk) er drømmematchen i mine ører ihvertfall, og du verden jeg har testet mye på GS. GamuT er også kongematch men atskillig dyrere.
    Har du tilfeldigvis prøvd ett eller annet Xindak-produkt på GS20?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Har du tilfeldigvis prøvd ett eller annet Xindak-produkt på GS20?
    Xindak har jeg aldri testet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt forskjellige forsterkere på mine Gs10. Bl.a Creek, EC og Cambridge. Den siste jeg prøvde var en litt eldre Copland csa 8. Den har jeg nå og den skal jeg ha for å si det sånn.....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, får sehva jeg får demohørt fremover, å når det kommer til pre så har jeg egentlig to alternativ liggende tilgjengelig. Men jeg tror at reciveren blir å gjøre en god nokk jobb en stund fremover, får se når jeg får testet den.

Tror jeg må legge denne innpulsinnkjøpsvanen min på hylla en stund, begynner å svi litt i pengebingen. Har jo bilinnkjøp før vinteren setter inn.

Sitter nå å tenker om det var lurt å kjøpe GS20 istede for GS60, GS60 deler jo på 150hz, å siden jeg blir å dele subben høyt så var det kansje lurere å gå for GS20?

Nå på de tidlige timene på morgen så har jeg sjangsen til å cranke disse høytalerne litt, gud så hærligt dem spiller når de får litt å jobbe med. 27minutter igjen før jeg må skru av å dra på "jobb".

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye Rx-serien

Meget interessant lesing om RX8:

"Are you finding your RS8's bright or harsh? If not, don't worry. If you are, and have tried a couple of different cables to help but to no avail, then this is where the RX series will come into play. For those that think the RS series is on the bright side, the RX series is much smoother and more listenable".

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at RS1 er for "spiss" ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utdrag Fra Testen Av Rx6 I What Hi-fi

For
    Elegant, attractive cabinet design; detailed, dynamic, clinical sound; tight, weighty bass
    Against
    Nothing at this price

The RX6 uses a new tweeter design that claims higher sensitivity and a wider bandwidth. The RX6s also feature a new midrange bass driver that was originally created for the company's Gold Signature speakers but has now been fine-tuned specifically for the RX range.

The C-CAM cones (Ceramic-Coated Aluminium/Magnesium) feature a dimpled profile, similar to that seen on a golf ball. It's claimed that this super-stiff design makes the speakers less prone to breaking up when pushed hard.

And, the RX6s certainly show no sign of crumbling during a prolonged blast of The Dark Knight OST. These speakers are an extremely inviting, engaging and entertaining listen.

In fact, these are arguably the most lively Monitor Audio speakers we've heard for some time. They capture the schizophrenic nature of Why So Serious? as it switches from the quieter dynamic lulls to the more fervent, explosive sections of the track.

Fantastic bass weight and power
    There's fantastic bass weight and power on display, but the speakers don't forget their manners, handling low frequencies with control and confidence.

The RX6s time accurately and switch tempo effortlessly. The jump from Radiohead's slow-paced Karma Police to La Roux's Growing Pains simply serves to confirm their versatility and clinical delivery.

So Monitor Audio'a Silver RX range gets off to a flier – and if the RX6s are anything to go by, we could be in for a real sonic treat.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Betyr dette at RS1 er for "spiss" ?
    DET er jo selvfølgelig en smakssak. Men husker selv når jeg hadde GS, at det eneste ankepunktet jeg kunne finne på de, var at jeg syntes de var litt vel "kvasse" på enkelte innspillinger.

Det som derfor nå skrives om RX-serien er jo svært interessant da synes jeg. Med "GS-elementer" i bass og mellomtone, samt forbedret diskant, så må jo dette låte himmelsk. (Ihvertfall i mine ører):-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du forresten om RS1 også bør stå 50-60 cm fra vegg (bak) pga bassport og/eller om det er helt "jalla" å proppe disse portene?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    vet du forresten om RS1 også bør stå 50-60 cm fra vegg (bak) pga bassport og/eller om det er helt "jalla" å proppe disse portene?
    RS1 har jeg ikke hørt og kan ikke uttale meg om de. GS20/60 og RS6 og 8 bør ha litt avstand til bakkvegg ellers blir bassen litt boomy, synes jeg da.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround og bakhøyttalere

Jeg finner ingenting om surroundhøyttalerne til Monitor Audio her. Det må vi gjøre noe med

Er det noen her som har GSFX? Er den virkelig verdt over dobbel pris av RSFX? Vurderer en av disse på sidene i mitt nye 7.1-system, men syns vel egentlig at 12.500,- er litt mye.

I tillegg må jeg jo ha penger til to høyttalere bak. Disse vil bli plassert et par meter bak lytteren, i motsetning til (side)surroundhøyttalerne som vil stå ganske nærme lytteren. Derfor lurer jeg på om kanskje det er bedre med "bokhylle-høyttalere" bak (RS1/GS10), for de trenger ikke den samme spredningen i lyden.

Hvordan er forresten lyden i Monitor Audio i forhold til Focal? Passer f.eks. SR1000S til MA GS60? Jeg syns de ser mye bedre ut enn GSFX. Eller hva med Chours SR 800 V, er de mye bedre enn RSFX, og passer lydsignaturen til Monitor Auio GS60?

Ble mye spørsmål på en gang her, hehe... Men jeg fant jo faktisk NULL og INGENTING om surroundhøyttalere i denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca hva er prisen for disse fantastiske RX6 høyttalerne?

Jeg skal ha nye "HIFI høyttalere" til stua. Hadde bestemt meg for B&W 685 for å skåne naboene fra den værste dypbasse, men de var kanskje vel tynne i bassen.
    Dermed er jakten på gode gulvstående høyttalere i gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel 15 series og Ma RX

Noen som har noen meninger om hvordan en slik combo vil fungere?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A\\\K
    Noen som har noen meninger om hvordan en slik combo vil fungere?
    Slik jeg forstår det så er ikke det den optimale komboen. Da skal hvist abrahamsen/emotiva/parasound være bedre kandidater.

Men det baserer jeg kun på ting jeg har lest på forumet, og ikke fra egne ærfaringer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Jeg finner ingenting om surroundhøyttalerne til Monitor Audio her. Det må vi gjøre noe med

Er det noen her som har GSFX? Er den virkelig verdt over dobbel pris av RSFX? Vurderer en av disse på sidene i mitt nye 7.1-system, men syns vel egentlig at 12.500,- er litt mye.

I tillegg må jeg jo ha penger til to høyttalere bak. Disse vil bli plassert et par meter bak lytteren, i motsetning til (side)surroundhøyttalerne som vil stå ganske nærme lytteren. Derfor lurer jeg på om kanskje det er bedre med "bokhylle-høyttalere" bak (RS1/GS10), for de trenger ikke den samme spredningen i lyden.

Hvordan er forresten lyden i Monitor Audio i forhold til Focal? Passer f.eks. SR1000S til MA GS60? Jeg syns de ser mye bedre ut enn GSFX. Eller hva med Chours SR 800 V, er de mye bedre enn RSFX, og passer lydsignaturen til Monitor Auio GS60?

Ble mye spørsmål på en gang her, hehe... Men jeg fant jo faktisk NULL og INGENTING om surroundhøyttalere i denne tråden!
    Jeg hørte på et 5.1 oppsett på Hifihuset i Tromsø med noen Focal dipole bakhøyttalere. (GS60 og LCR i front) Det funket meget bra. Focal og MA har mange likhetstrekk i lydsignaturen, så tror ikke du skal være "redd" for en slik combo.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på et 5.1 oppsett på Hifihuset i Tromsø med noen Focal dipole bakhøyttalere. (GS60 og LCR i front) Det funket meget bra. Focal og MA har mange likhetstrekk i lydsignaturen, så tror ikke du skal være "redd" for en slik combo.
    Endelig kom det et lite svar, takker så mye! Begynte å lure på om ingen Monitor Audio-eiere hadde surround-lyd :-P Men jeg fikk jo for så vidt ikke noe innspill på MA-surroundhøyttalere nå heller... Ingen MA-folk som vil hjelp meg?

Side 11 av 85 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •