Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 85 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror det vil passe helt utmerket!
    Jeg driver mine RS6 med Pio lx 51,og det lyder helt topp i mine ører!
    Onkyo skal vel vere minst like god,hvis ikke bedre enn Yamaha på musikk!
    Disse høytalerne krever heller ikke så kraftig forsterker for å briljere!
    Har også hørt at RS6 skal vere minst like gode som RS 8!
    Lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderspe
    Fant ikke noe innlegg her på AV forum angående den kommende erstatteren til silver serien, så vil dele min lille oppdagelse med dere

HiddenWires - Monitor Audio Launches New Midmarket 'Silver RX' Speaker Range
    Monitor Audio Launches Silver RX Line - AudioReview Forums

Ser det går noen rykter på internett at den nye RX6 låter bedre enn GS60... men tar dette med en klype salt...

Fikk ikke noe mer lyst til å handle nye høyttalere nå...
    Kjempespennende og et utrolig lekkert design. Så spørs det da om de kommer med en linje som skal erstatte GS etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Vetteman!

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hærli:-D

Så bytter du ut den gamle A30.5'en min i et Abrahamsen effekttrinn, så er du definitivt i nirvana
    Du har jo prøvd mange forskjellige forsterkere på GS60, har du noen gang prøvd Chapter? Har hørt du skryter av rør på GS, men håper på noen erfaringer med Chapter...

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs nok hvor stor forskjellen mellom RS og RX blir lydmessig, forskjellen er vel hovedsakelig designmessig. Jeg ser iallefall ingen grunn til å bytte ut RS-serien med RX-serien. Er strålende fornøyd med disse, selv om RX-serien er litt mer "clean" designmessig.

~ Mortis360

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Du har jo prøvd mange forskjellige forsterkere på GS60, har du noen gang prøvd Chapter? Har hørt du skryter av rør på GS, men håper på noen erfaringer med Chapter...
    Heisan!

Har prøvd veldig mye rart på GS ja, det stemmer. Rør er alldeles ikke verst. McIntosh 275 spiller veldig bra på de. 2 stk 275 tror jeg hadde blitt uberheftig. Jeg brukte en MingDa rørpre med stort hell. Chapter har jeg ikke prøvd på de, men det er jo bare en svipptur til Andre så finner du jo ut hvordan det låter:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Spørs nok hvor stor forskjellen mellom RS og RX blir lydmessig, forskjellen er vel hovedsakelig designmessig. Jeg ser iallefall ingen grunn til å bytte ut RS-serien med RX-serien. Er strålende fornøyd med disse, selv om RX-serien er litt mer "clean" designmessig.

~ Mortis360
    Er vel brukt GS-elementer i de, samt at det har blitt gjort endringer på diskanten. Jeg tror definitivt de kommer til å låte mye bedre som RS, men tiden vil jo gi et svar på det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-ampe GS20 med RX-V1900?

Jeg har et par GS20 som drives av en RX-V1900. Den spiller allerede mer enn høyt nok, har sjelden forsterkeren over -10dB (max er vel +16.5dB).

Denne forsterkeren kan settes i en bi-amp modus slik at to forsterkerkretser driver hver høyttaler. Vil jeg merke noen forskjell på lyden dersom jeg velger å gjøre dette?

(Øvrige høyttalere: GS-LCR, Focal SW700V, Epos M12)

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel henge meg på denne tråden.

Har et par GS10 som drives av en Cayin VP-100i. Monitor Audio og rør kan virkelig anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en ny venn ankommer...

Jeg skal skaffe meg RX6 når de kommer ut, og det blir mitt første bekjentskap med MA Ringte for å bestille RS6 tidligere denne uken, men ble anbefalt å vente på de nye RX6, da de var i gang med å teste dem og var veldig imponert så langt.

Hvor mange av dere som allerede har RS6 vil gå over til den nye modellen?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du noen dato på når RX-serien ankommer butikken? Eller er det noen andre som vet det?

Newcomer Monster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX8 i butikk, RX6 kommer i oktober...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Fikk du noen dato på når RX-serien ankommer butikken? Eller er det noen andre som vet det?
    Fikk fortalt av mann fra HiFi-Huset at jeg skulle ringe igjen og bestille i slutten av september.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Heisan!

Har prøvd veldig mye rart på GS ja, det stemmer. Rør er alldeles ikke verst. McIntosh 275 spiller veldig bra på de. 2 stk 275 tror jeg hadde blitt uberheftig. Jeg brukte en MingDa rørpre med stort hell. Chapter har jeg ikke prøvd på de, men det er jo bare en svipptur til Andre så finner du jo ut hvordan det låter:-D
    Har nå fått koblet opp GS20 med Yamaha RX-V3900 som pre og Chapter Couplet som effekt. Spiller MEGET bra! Og nå bruker jeg PS3 som CD-spiller mens jeg venter på ny Yamaha BD-S1900. OG PS3 blir en ganske svak link sammen med resten her. Utrolig mye for pengene i GS20

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var innom MAs hjemmeside i dag....

Ser at nye RX6 fikk 5 stjerner i What Hi-Fi. Er det noen som har lest den testen enda? I følge bladet var det en verdig etterfølger til en allerede imponerende høyttaler.
    Monitor Audio RX6

Jeg var en tur innom Hifihuset for å se og høre litt på GS20. Og fy for en høyttaler. Begynner å få en liten trang til å oppgradere mine RS8.

Noen som har vært og hørt GS20 hos Hifihuset og som har en mening om lytterommet de har der; om det er "bra" eller "dårlig"? Jeg synes i alle fall at høyttaleren låt meget godt der inne, men på en annen side kan det hende at RS8 også låter meget godt der inne. Jeg er litt usikker på bytte dersom det viser seg at oppgraderingen ikke blir den "oppgraderingen" som forventet. Spørs om jeg ikke må avtale en demo med en shoot-out mellom RS8 og GS20, i tillegg til RX8.

Kanskje det er rommet jeg må bytte ut, ikke komponentene!!

Uansett: Oppgraderingsspøkelset banker på døra......

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Ser at nye RX6 fikk 5 stjerner i What Hi-Fi. Er det noen som har lest den testen enda? I følge bladet var det en verdig etterfølger til en allerede imponerende høyttaler.
    Monitor Audio RX6

Jeg var en tur innom Hifihuset for å se og høre litt på GS20. Og fy for en høyttaler. Begynner å få en liten trang til å oppgradere mine RS8.

Noen som har vært og hørt GS20 hos Hifihuset og som har en mening om lytterommet de har der; om det er "bra" eller "dårlig"? Jeg synes i alle fall at høyttaleren låt meget godt der inne, men på en annen side kan det hende at RS8 også låter meget godt der inne. Jeg er litt usikker på bytte dersom det viser seg at oppgraderingen ikke blir den "oppgraderingen" som forventet. Spørs om jeg ikke må avtale en demo med en shoot-out mellom RS8 og GS20, i tillegg til RX8.

Kanskje det er rommet jeg må bytte ut, ikke komponentene!!

Uansett: Oppgraderingsspøkelset banker på døra......
    Huff,ja det banker på både i tid og utide det,hehe!
    Du får bestille deg en sånn demo,og poste opplevelsen din her!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer zapata1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor audio rx6

Hifi & Musik hadde en liten test i siste nummer av Monitor audio rx6.

Prøvd å legge til vedlegg av testen, vet ikke om det funka, men testen ligger der.

Venter i spenning på rx1,virker lovende:-D

GO MA!!!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Monitor Audio GS20 i hus, så får vel melde meg inn i "vennegjengen".

De spiller pent, men ikke heltdet jeg hadde håpet på, kan det grunnes litt svak forsterker ? Har for øyeblikket en Denon avr-1508 som jeg låner, mens jeg venter på Onkyo TX-NR1007, håper Onkyo'en klarer å kontrollere dem bedre.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sott å fikla med altav innstillinger på reciver, sjekka kablene og høytalerne, sjekka kildene osv. Ble rimelig frustrert over laber lyd fra høytalerne.

Det var først NÅ, etter ca 10-12 timer med iritasjon at jeg kom på det mest fundamentale når det kommer til høytalere... Jeg har glemt å plassere dem riktig, etter en 5minutter lang lytterunde og en kjapp og generell omplasering så stemte ting plutselig. Fremdeles ikke helt den kontrollen jeg kunne ønsket meg, men skyller litt på svak forsterker. Etter noen testermed sinustoner så viser det seg at forsterker ikke kjører ut lyd under 25hz i det hele tatt, og ellers lite under 50hz. Tro om det er noe galt med den? har satt Høytalerne til LARGE og sub til OFF.

Pytt pytt, ny reciver er snart på vei, så får jeg håpe på at den sparker litt mer unna.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Nå har jeg sott å fikla med altav innstillinger på reciver, sjekka kablene og høytalerne, sjekka kildene osv. Ble rimelig frustrert over laber lyd fra høytalerne.

Det var først NÅ, etter ca 10-12 timer med iritasjon at jeg kom på det mest fundamentale når det kommer til høytalere... Jeg har glemt å plassere dem riktig, etter en 5minutter lang lytterunde og en kjapp og generell omplasering så stemte ting plutselig. Fremdeles ikke helt den kontrollen jeg kunne ønsket meg, men skyller litt på svak forsterker. Etter noen testermed sinustoner så viser det seg at forsterker ikke kjører ut lyd under 25hz i det hele tatt, og ellers lite under 50hz. Tro om det er noe galt med den? har satt Høytalerne til LARGE og sub til OFF.

Pytt pytt, ny reciver er snart på vei, så får jeg håpe på at den sparker litt mer unna.
    Får håpe det kommer seg da ja - disse bør da yte veldig bra i bassen skulle en tro!
    Jeg driver mine RS6 med Pio lx 51,og de yter veldig bra fra 50hz og nedover her hos meg hvertfall! Detter ikke 3db før ved ca 30 hz,og det er output helt ned mot 20hz,og jeg regner ikke Gs 20 er noe dårligere
    Litt innspilling vil nok også hjelpe på en del!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Har nå fått koblet opp GS20 med Yamaha RX-V3900 som pre og Chapter Couplet som effekt. Spiller MEGET bra! Og nå bruker jeg PS3 som CD-spiller mens jeg venter på ny Yamaha BD-S1900. OG PS3 blir en ganske svak link sammen med resten her. Utrolig mye for pengene i GS20
    Spar til en skikkelig pre. DA våkner de virkelig til liv. En receiver som pre er en dårlig løsning i mine ører.

Side 10 av 85 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •