Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 423
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden jeg ikke har tolmodighet og vente på svar fra importør spør jeg igjen . Jeg finner på sidene under cd spillere "DAC" er dette bare litt generel info om dacene i cdspillerene , eller har Ayon separat DAC som selges pr.dags dato ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den nye eieren av SoundPlanet glimrer med sitt fravær har jeg prøvd å grave litt på nett.

Dette er det eneste bildet jeg har klart å komme over av Ayons nye DAC

Ayon CD-5 er den nye referansespiller, men så vidt jeg kan se på nett har den kun 2 forskjeller fra CD-2. Innebygget Pre-Amp og SKYLLA Dac.
    Skylla som frittstående Dac (som også inneholder en fullverdig aktiv pre) ser ut til å legge seg i prisområdet rundt 7000 USD, mens CD-5 vil ligge på 10000 USD. Så vidt jeg vet er ikke dacen i salg enda.

Dette er infoen som til nå ligger på Ayons sider om Skylla Dac:

Ayon has established a new performance standard for digital products with high-gain “vacuum-tube output stage” in their class. The Ayon CD-Players are a remarkable union of innovative design concepts and refinements of existing technologies.
    The benefits of our beautiful solid, rigid and non-resonant aluminium-anodized chassis are immediately audible compared with some sheet metal structures or poor thin aluminium chassis employed by most manufacturers.
    The 6H30 high-current tube remains the anchor for our super efficient analog “high-gain” output stage. (Shortest possible signal path – which is always the best)
    Critical components are selected according to listening tests and technical performance without regard for cost.
    Every Ayon CD-Player delivers the emotional power of music with a visceral impact, springy-deep bass, warm and fluid mid-range, high frequencies are never harsh or strident, and they have a natural grace – a glistening life-like presentation.
    Image reproduction is exceptionally three dimensional with the most subtle spatial energy suddenly revealed.
    It will, in Ayon tradition, provide a lifetime of consistent excellence
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Siden den nye eieren av SoundPlanet glimrer med sitt fravær har jeg prøvd å grave litt på nett.
    Hei alle dere som eier eller har interesse i Ayon Audio!
    Jeg beklager at jeg ikke har bekjentgjort meg her på Ayon tråden før nå! Jeg kan bare skylde på at de siste ukene har vært preget av streng prioritering på hva som gjøres, og hva som kan vente litt til:???:

Jeg har altså tatt over drift/eierskap av Sound Planet etter at det gamle selskapet gikk dukken i sommer (dessverre). Jeg har vært annsatt i det gamle AS´et det siste året og kjenner i så måte produktene veldig godt, noen av dere kjenner meg også derfor fra butikken. Målet mitt er å drive Sound Planet videre på en måte som trygger interessene til både tidligere og nye kunder, samt fortsette importen av Sound Planet´s merkevarer. Alt garantiansvar overføres til det nye selskapet, og utad vil Sound Planet fungere nokså likt som før. Alle spørsmål som angår videre drift kan for øvrig sendes til meg på mail: post@soundplanet.no så skal jeg svare så godt jeg kan
    Jeg har fast kontortid 10-15 alle hverdager, men leser stort sett mail hele uka.

Jeg kan meddele dere at jeg desverre ikke når Hortenmessa som aktør i år, det var ikke mulig å få varer inn på lager tidsnok til å kunne vise frem et adekvat utvalg. Dette er selvfølgelig utrollllig kjedelig, men jeg kan love dere at Sound Planet kommer sterkere tilbake til neste år. Jeg blir selvfølgelig å ta turen bort selv, så det kan jo hende at noen av oss treffes der, det vil være hyggelig!

Inntil videre ønsker jeg dere alle en fin høst, og jeg ser frem til å være deres leverandør8)

Mvh
    Eivind Chr. Rørvik

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi gutten jo :-D
    Regnet med at du tok turen innom tråden etter kommentaren min......
    Er du på messa hele helgen Eivind?

Vet du om CD-5 er i salg nå, og hvilken kvalitet den innebyggede pre-ampen har? på høyde med Spirit?, Spark?, Triton?, eller er dette en helt ny digital løsning??? Sitter samme pre i CD-5 og Skylla dac??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Har ikke helt bestemt meg for hvilken dag jeg reiser bort til Horten, men jeg må hjem samme dag. Det avherger litt av hva andre kontakter skal, men jeg sender deg beskjed.

Hva angår cd 5 så er den lagt ut på Ayon sine sider nå, og skal være tilgjengelig. Tar den nok inn snart slik at du kan få testet den;-)

Angående kvaliteten på pre`en så er det litt for tidlig å si, den må nødvendigvis testes ut. Det som er lagt ut av Ayon gir indikasjoner om at de har lagt bredsiden til her så dette blir uansett spennende.
    I grove trekk kan det se ut til at dette blir en cd2 som er pussa på og satt sammen med den kommende skylla dac. Jeg kommer tilbake med info når jeg vet litt mer.

Pris blir 69900,- for cd 5, og 49900,- for Skylla

Vi snakkes

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Ayons nye referanse dac i salg i norge. Denne dacen inneholder også en fullverdig analog forforsterker.
    Jeg har pratet litt med importøren om denne, og håper å få teste den opp mot dacen i CD-2 sammen med Polaris pre når den blir tilgjengelig i norge.
    Spennende å se om den bedre dacen Skylla hamler opp med dacen i CD-2 og den bedre forforsterkeren Polaris II. Dette vil bevise hva som er viktigst i kjeden. Dac eller Pre.

Prisen på dacen ser ut til å ende på veil. 47900,-

Nyhet!

Ayon Skylla - “ Reference triode tube DAC with integrated Preamp”

Ayon Audio is pleased to introduce the superb Skylla DAC featuring a fully balanced digital and analog design. In its digital section, four Burr-Brown PCM -1704K DACs are arrayed in a true differential dual mono configuration. The differential gain stage is composed of two 6H30 high-current tubes per channel. The Skylla DAC features a vastly overrated, high capacity power supply for the 6H30 analog output stage with tube “bridge” rectification, choke coupling, three oversized power transformers, two for the analog and one for the digital section. The Skylla`s sound is rich and detailed, highly transparent and holographic, the resulting sound field representing an complete, realistic reproduction of the recording, a life-like mirror-image of the original performance. The Skylla DAC provides audiophiles with a new, exalted level of digital playback experience, comparable only to the best available analog sources.

Features

Full-featured true balanced D/A converter with preamp function.
    Pure Class-A triode vacuum-tube output stage for single-ended & balanced operation
    4 x 6H30 triode tubes, precise quad matched / Russia
    4 x 6X4 tube rectifier
    Upsampling 24/192kHz
    Bur Brown D/A Converter ( 4 x 1704K )
    Purist design and shortest possible analog signal paths
    Separate analog output stage for left and right channel
    Gold industrial PCB
    High selected, best quality passive components used in all applications
    Fully hand assembled to insure the highest level of craftsmanship
    Beautifully crafted high grade 12mm aluminium-brushed, black anodized chassis
    Central one-point earth grounding
    Tube “bridge” rectification, choke & stabilized power supply
    Dual choke – power supply and coupled with special film cap
    AC filtered power supply
    Superior noise reduction – film caps
    3 noiseless R-core power transformers
    Audio circuit boards are anti- resonance-damped mounted
    Warm up function – extends tube life time
    2 Line Input for analog sources
    6 Digital input (2 x SPIDF, USB, I 2 S, AES/ EBU & Toslink ) for digital sources
    2 Digital output ( AES/EBU & SPDIF)
    2 Analog output ( RCA & XLR ) 0-9V variable and designed also to drive a power amp directly too.
    Volume RC
    Input RC
    Display dimmer & mute function
    Absorber aluminium feet with superior damping characteristics
    Silver / OIL capacitors ( MKP 1% )
    Heavy duty RCA gold-plated input jacks
    Neutrik/Swiss - XLR chassis connectors
    AC~ Phase control indicator
    Metal remote commander
    Chassis finish : black

Tekniske Spesifikasjoner
    Digital/Analog Converter Ayon Skylla
    Conversation rate 192kHz / 24 bit
    Tube complement Analog output 4 x 6H30
    Tube complement Power Supply 4x 6X4
    Dynamic range > 110dB
    Output level @1 kHz / Rms 0-9V variable
    Output impedance Single-Ended-RCA ~ 300 Ohms
    Output impedance Balanced-XLR ~ 300 Ohms
    Digital output S/PDIF & AES/EBU
    Digital input 2x S/PDIF, AES/EBU, Toslink, USB, I2S
    Analog output RCA & XLR
    Analog input 2 x Line In (RCA)
    S/N ratio > 1 10 dB
    Frequency response 20Hz - 20kHz +/- 0.2dB
    Total harmonic distortion @ 1kHz < 0.002%
    Remote control Yes
    Dimension (WxDxH) cm 50x41x13 cm
    Weight 17 kg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert produktspektret i første post
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skylla DAC'en er kjempespennende. Jeg håper jeg kan få "kastet meg med" på testing når den første kommer til landet. Har jo tilkoblingsmulighetene som trengs til mitt neste oppsett, så Ayon er fremdeles med i betraktningen om å levere elektriske impulser til Vienna når jeg kommer på plass i nytt hus.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også utrolig spent på denne. En liten tankevekker om komboen cd-2/Skylla holder følge med cd-2/Polaris

Savnet forøvrig Orthos på SoundPlanets sider......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt flere enn Orthos som mangler på SP sine sider. Men jeg vet at det er på gang, ting tar dessverre litt tid. Sånn var det også på min tid...

En annen ting er at Ayon Audio er skikkelig i skuddet når det gjelder lansering av nye produkter for tiden. Det er ikke måte på hvilket produktspekter Ayon har fått siden de første gang ble introdusert på det norske markedet. Ofte får en i litt får siste liten informasjon angående disse produktene, slik at det kan være vanskelig å få gjort ferdig all jobben med kalkulering, produktinformasjon- og opplæring bl.a.

Spennende blir det uansett å følge Ayon....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lekker og diskret ut den DAC'en.
    Squeezebox + Skylla + aktive høyttalere burde kunne bli minimalistisk hifi av høy klasse...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

Savnet forøvrig Orthos på SoundPlanets sider......
    Er vel ikke bare på den norske importørens sider at info om den mangler, devilej... ;-) Den er jo såpass ny at Ayon selv ikke har lagt ut spesielt mye informasjon om den.

Ser forresten nå at Sound Planet har oppdatert sine produktsider og alle effektforsterkerne er nå hjertelig tilstede. Det er da en god ting.... :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det var derfor jeg la merke til at Orthos manglet. En juvel jeg gjerne skulle føyd inn i post 1 i denne tråden 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bestille nye rør for å teste litt ulike signaturer.
    De som fulgte med Triton er TAD 12AU7A / ECC82.

Ønsker et par alternativer som jeg kan bestille opp. Gjerne med link.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Har vært inne å sett på disse sidene, men det hadde vært fint med et par anbefalinger.
    Er ikke så lett å orientere seg med alle disse rørene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det jo være greit med litt info om hva du er fornøyd med i dag, og hva du savner/ønsker mer av med rørbyttet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da kan det jo være greit med litt info om hva du er fornøyd med i dag, og hva du savner/ønsker mer av med rørbyttet?
    Nå har jeg akkurat byttet ht, som holder på å spille inn så det er vanskelig å si, men tenkte det kunne vært gøy med et par andre sett med ulik lydsignatur for å prøve litt frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield;
    Ser at du har Ayon Skylla i signaturen. Har du fått denne inn i anlegget og kan si noe om hvordan den er opp mot CD1? Har du prøvd ut pre-ampen på den?
    Er litt nysgjerrig på denne selv, kunne muligens tenke meg å prøve ut Skylla hvis jeg oppgraderer pre-ampen min som er en EC4.7 mkII.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at den er i bestilling.... ;-)

Hvilket igjen betyr at jeg ikke kan gi deg et svar. At den skal være bedre enn både CD-1 og CD-1s bør vel ikke komme som noen bombe, det er jo den samme DACen som finnes i CD-5.

Uten å være for fordømmende mot EC 4.7, så ville det overraske meg stort om ikke Skylla stikker av med seieren der. Har selv testet ut en EC 4.7 i mitt forrige oppsett, og det var ingen heldig match den gang. Men det blir bare kvalifisert gjetning, jeg har jo ikke AB-testet dem.

Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •