Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22
Viser resultater 421 til 423 av 423
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei,
    ser ut til at det er mange ayon-entusiaster her.
    vurderer en spark III. noen som vet hva slags forbedringer som kan utgjøre spanget opp fra spark II? ser at de skryter fælt på hjemmesiden sin - men det gjør de jo alltid hver gang de "oppgraderer" ;-)

hører gjerne om deres erfaringer med spark generelt også
    Sist endret av vinagunner; 11-08-2014 kl 14:02

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på du,

Har Spark mk II og er veldig godt fornøyd med den
    Må vel krype til korset og innrømme at den for tiden bare står til pynt, og at jeg på grunn av oppsett i stuen og TV-stuen ikke har, kremt...plass , til Ayon Spark'en så står den på pyntehyllen min i stuen..

I motsetning til mange rør-produkter som kan være veldig varme i klangen så føler jeg at Ayon er veldig klinisk i klangen, og jeg har dårlig erfaring med å pare Ayon med særs "kalde"/analystiske høyttalere.

For meg så har Ayon Spark og Piega vært en åpenbarelse. Spesielt når jeg gikk over fra en Abrahamsen V6,0 DAC til Violectric DAC. Kan ikke få skrytt nok av den komboen.
    Grunnen til at jeg ikke kan bruke Ayonen nå er at i stuen blir den alt for liten (60 m2) og i TV-stuen skal det koples opp surround. Derfor har den blitt stående til pynt enn så lenge. Har dårlig erfaring med å selge dyrt utstyr så jeg har begynt å bare ta vare på det, og plutselig får jeg bruk for det igjen. Er utrolig glad for at jeg ikke fikk solgt Piega Premuim 5 høyttalerne når jeg kjøpte storebror Coax 70,2. Nå har jeg et fantastisk høyttalerpar til å ha i TV-stuen!

Jeg har advart mot det før, og de som ikke har lyttet til advarselen har blitt "offer" for syken; Ayon og Piega. Det spiller så oppløst og kraftfult, men samtidig uanstrengt diskant at en får tårer i øynene av mindre.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, della

Piega og Ayon høres spennende ut. Men Spark blir nok for liten wattmessig til å drive Piega... Får vente med å teste ut denne komboen hvis jeg skulle anskaffe meg kraftigere Ayon med tiden...

Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •