Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 22 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 423
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Ser den at det ikke er en direkte link til Ayon, men siden jeg har Ayon, og alle andre Katana-eiere jeg har sett som har Ayon lurte jeg meg inn her med den ops:

De står samme stedet som Tanto'ene ja. Tror nok løsningen må være å prøve med store mengder akustikkplater, somjeg nevnte er stuen VELDIG blottet for støydemping.. Har prøvd å omrokere på HT'ene så mye som går innenfor rammene.

Men om det er et problem som kan løses med akustiske løsninger skal det gå bra

Takk for svar/hjelp
    Della,
    dersom du trenger noen store akustikkplater for å teste så har jeg noen løse liggende - både med og uten scenemolton.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den at det ikke er en direkte link til Ayon, men siden jeg har Ayon, og alle andre Katana-eiere jeg har sett som har Ayon lurte jeg meg inn her med den ops:

De står samme stedet som Tanto'ene ja. Tror nok løsningen må være å prøve med store mengder akustikkplater, somjeg nevnte er stuen VELDIG blottet for støydemping.. Har prøvd å omrokere på HT'ene så mye som går innenfor rammene.

Men om det er et problem som kan løses med akustiske løsninger skal det gå bra

Takk for svar/hjelp
    Hei.

Har du kommet noen vei videre ang "skarp" diskant?, jeg opplevde selv aldri det problemet i mitt rom/oppsett.Hvordan fungerer bassen i katana i ditt rom?

Hilsen selger

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grensevoktern
    Hei.

Har du kommet noen vei videre ang "skarp" diskant?, jeg opplevde selv aldri det problemet i mitt rom/oppsett.Hvordan fungerer bassen i katana i ditt rom?

Hilsen selger
    Hei igjen!

Bassen virker mye strammere og nyansert enn Tanto'ene, ikke den "rumlete" lyden jeg kunne oppleve med Tanto'ene. Men er blitt litt satt ut av diskanten, det er første gangen jeg har opplevd utstyr som ikke er "plug and play", og jeg ikke særlig kunnskapsrik på hifi, dårlig kombinasjon det der..

Men nå virker det som jeg får låne noen akustikkplater av kalle klovn, så får jeg prøve med dem. De som har kontaktet meg med ayon/Kata-erfaring har heller aldri opplevd dette problemet før, så det er enten betongklossen jeg bor i, eller hodet mitt som er utslagsgivende.

Vil ellers bare si takk for kjøpet igjen, føler nesten litt dårlig samvittighet for den prisen jeg betalte for dem, men det var en laang kjøretur da..

mvh
    Della/Erlend
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Bassen virker mye strammere og nyansert enn Tanto'ene, ikke den "rumlete" lyden jeg kunne oppleve med Tanto'ene. Men er blitt litt satt ut av diskanten, det er første gangen jeg har opplevd utstyr som ikke er "plug and play", og jeg ikke særlig kunnskapsrik på hifi, dårlig kombinasjon det der..

Men nå virker det som jeg får låne noen akustikkplater av kalle klovn, så får jeg prøve med dem. De som har kontaktet meg med ayon/Kata-erfaring har heller aldri opplevd dette problemet før, så det er enten betongklossen jeg bor i, eller hodet mitt som er utslagsgivende.

Vil ellers bare si takk for kjøpet igjen, føler nesten litt dårlig samvittighet for den prisen jeg betalte for dem, men det var en laang kjøretur da..

mvh
    Della/Erlend

Dårlig samvittighet trenger du ikke ha, jeg ga 2,500,- mer en det du kjøpte de for. At de er verdt mer er hevet over en hver tvil, men for meg er lyden det viktigste, hos meg var bassen problemet.Betong er sjeldent heldig kombinasjon med god lyd. Demping av rommet vill nok hjelpe betraktlig.

vh

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er muligheter for å koble ut volumkontrollen i CD-2?

devilej? Anfield?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på her Kent Ove. Setter du den på max skal den ikke ha noen innvirkning på lyden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som devilej sier. Står den på maks, så er den "passiv" og har ingen innvirkning på lyden. Den kan kun redusere volumet i faste steg, da utsignalet er fast på et gitt volum på maks-setting.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På andre cd-spillere med volumkontroll, leser jeg at volumkontrollen kan kobles ut, når du bruker egen dedikert forforsterker mellom cd-spiller å effektforsterker. Det er jo nettopp det jeg gjør pr idag, derfor lurte jeg på om det var muligheter for å koble ut volumkontrollen i CD-2 også.

Så eneste jeg trenger å gjøre, er å sette volumet på CD-2 til max, å så fortsette å styre volumet på Pass Labs XP-10? Da vil ikke dette påvirke lyden i kjeden, på noen måte?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet Audio har fra 01.05.10 overtatt agenturet på Ayon i Norge.

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en ayon spar ll på hånden, den siste utgaven med cinemaloop
    har spørsmål om hvorvidt den er strømsterk nok til å drive rf63 bra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du mener Spark II, så er svaret mitt i utgangspunktet "ja". Men det kommer litt an på hvor høyt volum du pleier å ligge på i din lytting. Spark II er en SE-forsterker som liker Klipsch, har selv testet forgjengeren på RF82, og det gikk strålende. Derfor burde det gå greit med RF63 også om jeg skulle tippe uten å ha hørt dette selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Om du mener Spark II, så er svaret mitt i utgangspunktet "ja". Men det kommer litt an på hvor høyt volum du pleier å ligge på i din lytting. Spark II er en SE-forsterker som liker Klipsch, har selv testet forgjengeren på RF82, og det gikk strålende. Derfor burde det gå greit med RF63 også om jeg skulle tippe uten å ha hørt dette selv.

jeg liker å trøkke til innimellom, ikke minst på film, har hørt at kanskje spirit er ett bedre valg da men jeg har ett godt tilbud på en spark så den frister

har også en mcintosh 2102 på hånden så livet er ikke lett i tillegg frister 275 også, og har en god pris på en brukt sugden masterclass også
    du har jo veldig erfaring anfield, noen innspill?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg liker å trøkke til innimellom, ikke minst på film, har hørt at kanskje spirit er ett bedre valg da men jeg har ett godt tilbud på en spark så den frister

har også en mcintosh 2102 på hånden så livet er ikke lett i tillegg frister 275 også, og har en god pris på en brukt sugden masterclass også
    du har jo veldig erfaring anfield, noen innspill?
    Sugden har jeg ingen erfaring med. Heller ikke MC2102. MC275 er jo et glitrende effekttrinn, så da trenger du jo følgelig en forforsterker også (selv om du strengt tatt kan bruke volumkontrollen på 275, men det blir jo veldig tungvint IMO). Du har også spurt meg om Unison Research Secondo på PM, like greit å ta det her. Det er en glitrende forsterker med rør i forforsterkeren, og transistor i effektdelen. Den mangler en viktig finesse som HT-inngang, som jo både Spirit II og Spark II har. Jeg nevner dette som en viktig ting siden du tydeligvis legger vekt på filmegenskapene.

I denne sammenheng er jeg enig i at Spirit II er et bedre valg, i og med at den har mer krefter. Den kan også kjøres i både triode- og pentodemodus, førstnevne med litt mer raffinement i lyden, mens den byr på mer krefter i pentode.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sugden har jeg ingen erfaring med. Heller ikke MC2102. MC275 er jo et glitrende effekttrinn, så da trenger du jo følgelig en forforsterker også (selv om du strengt tatt kan bruke volumkontrollen på 275, men det blir jo veldig tungvint IMO). Du har også spurt meg om Unison Research Secondo på PM, like greit å ta det her. Det er en glitrende forsterker med rør i forforsterkeren, og transistor i effektdelen. Den mangler en viktig finesse som HT-inngang, som jo både Spirit II og Spark II har. Jeg nevner dette som en viktig ting siden du tydeligvis legger vekt på filmegenskapene.

I denne sammenheng er jeg enig i at Spirit II er et bedre valg, i og med at den har mer krefter. Den kan også kjøres i både triode- og pentodemodus, førstnevne med litt mer raffinement i lyden, mens den byr på mer krefter i pentode.

takker såmye for din input, spirit er jo snart 5k dyrere, så da må en avgjørelse taes
    pathos er også dukket opp
    ht inngang gjør livet lettere men er ikke 100%nødvendig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,
    jeg har en Ayon Spirit på hjemlån fra Resonans og jeg skal kjøre den med LP spiller fra Pro-Ject, RPM 5.1 og Triangle Altea esw.

jeg er helt fersk på rør og lurer på grunnleggende ting som,,
    oppvarmingstid på forsterkeren, levetid på rørene evt hva dem koster nye.

jeg hadde dårlig tid da jeg var på butikken ellers kunne jeg self spurt dem...

er det ellers noe jeg burde vite?

takker for svar

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at 15 min er greit, men at den blir enda bedre etter en halvtime. Std rør koster kanskje et par hundrelapper per stykk, mens New old stock (NOS) koster noe mer - kanskje flere ganger prisen for gode utgaver. (avhenger selvsagt av rørtype) gode rør kan ha levetid på mange tusen timer. NOS rør finnes i mange varianter og gir deg mange muligheter til å "tune" lyden etter eget ønske. Du kan bli hekta!!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Ayon-cd-spiller trenger i allefall en halvtime på seg. Jeg antar at forsterkerene i allefall ikke trenger noe mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"lys" lyd i Spirit

Da har jeg atter en gang Spirit på hjemlån fra Resonans.
    Jeg bruker fremdeles project rpm5.1 LP spiller som kilde, og doxa 010 riaa.

Jeg prøvde vienna acoustics mzart grand opp mot denne komboen her om dagen, og til min forbauselse ble dette "masete"....
    Det hadde jeg ikke forventet da disse ht er noe av det mest tilbakelente jeg har hørt.

Nå her jeh også testet med Sonus Faber Liuto, med lignende resultat.
    Hva kan være greia her?
    er Doxa riaaen for oppløst og lys og at det kan være her det ligger...eller er 12au7 rørene som står i Spriten, Electro- Harmonix for direkte?

Kanskje jeg kan bytte til Mullard eller noe annet i varmere retning?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med en rørforsterker er jo nettopp tuberolling. Således kan det være mye å hente på å bytte ut de originale EH-rørene først. Deretter kan det være bittelitt å hente på evt nye KT88-rør. Antar disse også er originale.

Når det er sagt, så er vel sjelden Ayon beskrevet som veldig "hissige" i toppen, men de er heller ikke bare smoothe og laidback som mange beskriver rørforsterkere generelt som. De kan diske opp et vell av detaljer i diskantområdet, og som igjen kan virke pågående for noen.

Forsøk å teste ut noen andre 12AU7-rør, antar det er flusst av folk i Stavanger-området som kan bistå litt der....? :-)

Side 17 av 22 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •