Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 22 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 423
    Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Facelift

Snakker om facelift...ikke helt bak mål den faceliften du har fått på bildet heller, Anfiled, var ufattelig bra med det målet på slutten der :-D

Jeg går bare og forbanner disse høytider som lammer transportnæringen og hindrer folk i å få skikkelig utstyr på plass før de skal avgårde til andre siden av kloden..arg..vil ha typhonene
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen igjen av oss?

Hei,

Har sett bekymringsfult mye brukte Ayon produkter til salgs rundt om i diverse forum og forhandlere. Skylla, CD-3, Polaris mm. Vi går feil vei !!
    Har fått inn en ny Ayon-del hver friperiode nå og håper trenden fortsetter,Typhoner teller vel som 2 :-D

Sitter og venter på å reise en tur ned til Dubai for å se på en litt høy steinrøys de har bygget der. Kjeeeeder meg.
    Della
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Har sett bekymringsfult mye brukte Ayon produkter til salgs rundt om i diverse forum og forhandlere. Skylla, CD-3, Polaris mm. Vi går feil vei !!
    Har fått inn en ny Ayon-del hver friperiode nå og håper trenden fortsetter,Typhoner teller vel som 2 :-D

Sitter og venter på å reise en tur ned til Dubai for å se på en litt høy steinrøys de har bygget der. Kjeeeeder meg.
    Tror ikke du skal være så bekymret. For min egen del, og vel også devilej sin del, så dreier det seg om at utstyret er for sensitivt til å stå fremme lett tilgjengelig for barnehender. En annen ting kan jo være at noen selger for å oppgradere videre i Ayons sortiment?

Blir spennende å høre om Typhon hos deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tror ikke du skal være så bekymret. For min egen del, og vel også devilej sin del, så dreier det seg om at utstyret er for sensitivt til å stå fremme lett tilgjengelig for barnehender. En annen ting kan jo være at noen selger for å oppgradere videre i Ayons sortiment?
    Og at Spirit´n dessverre :-( ikke passet helt til rom-akustikken min, og, som "fryktet" ikke hadde helt den midbassen som jeg "må" ha :-). og derfor ganske raskt havnet på "brukten" igjen. Der lå den i hele 3 timer før jeg hadde mottatt håndpenger.
    Ny eier hentet den i går - og tilbakemelding tyder på at den falt i "smak" der.
    Fikk tekstmelding om at de satt og lyttet med "stort glis", så det er bra!

Forøvrig må jeg si at jeg ble "fengslet" av holografien, og hvor oppløst og detaljert den var i mellomtone og diskant. Selvom den er en tanke "lys" i karakteristikken, der min AudioSpace har litt mer "kropp", så hang det så godt sammen at det egentlig var helt ok - dvs. jeg "glemte" at den var "lys".

Når jeg byttet ut de medfølgende JAN Sylvania rørene med NOS GE5814 3-mica, så var det tendenser til "magisk" i triodemodus på SSB Blackbird:-)
    Så dette er et tips til andre eiere om å prøve.
    Jeg kan vel best beskrive forskjellen som at den blir litt ørlitt mørkere og mykere. Mykere i den form av om man kan se for seg all den detaljerte oppløsningen som tusenvis av små firkanter, så ble alle disse runde.
    Tro om noen skjønte det:???:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer Ayon Orion til berget her hjemme? En integrert rørforsterker med digital inngang er jo såååå 2009.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mail til Sound Planet ville nok klarert dette, men etter hva jeg husker Eivind sa til meg for litt siden er denne vel først og fremst beregnet på det amerikanske markedet. Men pga etterspørselen fra Europa så ville de også lansere den i Europa. Skulle vel være tilgjengelig rundt disse tider ville jeg tro.

Men som sagt, mail til importør fikser vel det meste... ;-)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel for alvor melde meg inn her i Ayon Audio tråden.

Sist uke fikk jeg en Ayon CD-2 og en Ayon Polaris II i hus. Jeg har fått koblet det opp og testet at det funker som det skal, men måtte fort levere kablene fra meg igjen. Rekner med å bestille nye kabler neste uke en gang.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått Typhon'ene i hus. Å hei hvor det slår !! :-D

Som jeg trodde mente ørene mine at det manglet litt trøkk i Spirit'en, skal være forsiktig med å si den ikke var veldig god siden jeg har skamrost den, men det var (selvsagt) en god forskjell på den og Typhonene. I tillegg så begynner det å se ganske så hi-fi ut i stuen nå.

Får en "mektig" lyd selv på lave volum, noe som er fint siden jeg bor i en blokk. Ellers føler jeg at lydbildet både på Spirit'en og nå også Typhon'ene er veldig mørkt, og dette til tross for at jeg leser at den skal ha en "lys" klang. Skal det bli mørkere klang må jeg skru av alle de (lys)pærene på blokkene, kjære folk så de lyser!!
    Della

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at matchen pre/effekt tipper over mot et mørkere lydbilde. Du får overtale KentOve til å selge deg Polaris. Jeg var veldig fornøyd med Typhon, men det var først når Polaris kom i hus at det virkelig begynte å smake fugl
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har vel Sound Planet et godt tilbud på Skylla DAC. Den har jo en kompetent forforsterker, som erfaringsmessig burde stå bra til Typhon.

Ellers så ville jeg nok ikke selv beskrive Spirit som "lys", men nøytral, uten det typiske "overfete" fokuset i bunninvået og dempede nivået i toppen.

Husk også på at høyttalerne dine Della ikke akkurat er "lyse" i klangen de heller. Matching er jo en viktig ting å ta hensyn til... ;-)

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått beskjed av "fadderen" min på resonans om å roe meg ned og høre på det jeg har før jeg gjør enda mer forandringer
    Men om jeg (les; når) jeg skal ha Polaris så blir det Polaris-2.

Blir ikke noen forandringer i nærmeste fremtid, bare noe kabelopptimalisering og slikt. Skal ikke starte noen ny kabelkrig her, men det har litt å si..

Sitter for tiden å hører gjennom plater for å høre forandringene fra "gamle" oppsettet. Har fått meg en del a-ha opplevelser til nå, det var visst en del å gå på lydmessig ja. Men som jeg sa til en kamerat av meg: kommer det noe mer ut av de Gemme'ene nå må jeg åpne opp og se hva Soundplanet/Resonans har puttet i dem..
    Della

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje hva Gemme Audio har gjort med dem....?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polaris II er vel den eneste som er å få kjøpt, men du kan velge mellom med eller uten riaa
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Polaris II er vel den eneste som er å få kjøpt, men du kan velge mellom med eller uten riaa
    My bad, trodde du mente å kjøpe en brukt "Polaris-1". Når du sier "riaa" antar jeg du mener det "re-generator" trinnet som er å få på Polaris, det har jeg ikke tatt noe stilling til enda, får se hva som dukker opp når tiden er inne, det blir nok en artig ting å finne ut av.

Anfield:
    Jeg har gått litt fort opp i kvalitetsstigen (på utstyret, evnene mine til å høre alle detaljer henger dessverre litt etter og må trenes opp), og det føles nesten som litt magi for meg dette her, da blir disse luringene som selger/viser meg dette magikere :-D
    Alle fagfolk, samme hvilket felt, er artige å høre på og se hva de kan vise, om det så er lyd, musikk, fotografering eller mattematikk.
    Della

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RIAA: Recording Industry Association of America - Wikipedia

Kort fortalt; platespillerforsterker.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad, trodde du mente å kjøpe en brukt "Polaris-1". Når du sier "riaa" antar jeg du mener det "re-generator" trinnet som er å få på Polaris, det har jeg ikke tatt noe stilling til enda, får se hva som dukker opp når tiden er inne, det blir nok en artig ting å finne ut av.
    Re-generator er en option som har dukket opp nylig, men SoundPlanet har ikke priset den så vidt jeg vet. Egentlig ikke helt sikker på hva den gjør, men det ser ut til å være en eller annen form for glatter med kondensatorbank.
    Som Anfield nevner er riaa en innebygget platespillerforsterker som fordyrer forforsterkeren ca 15k
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått beskjed av "fadderen" min på resonans om å roe meg ned og høre på det jeg har før jeg gjør enda mer forandringer
    Skulle Polaris 2 bli aktuelt, må du for all del ta kontakt. Jeg får nok en Pass Labs XP-20 inn til test ut mot sommeren, så det skal bli spennende å se hvordan den står seg mot Polaris 2. Uansett, ta kontakt om du ønsker en Polaris 2 på sikt. Jeg bor på Karmøy, så test prøving kan lett ordnes

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en kan bruke 6N6P(I) i stedet for 6H30 røret i en Typhon?
    Hvis ikke, hvilke versjoner, fabrikat og årsklasser av EH - EB - DR bør en satse på?
    Og er det bare Sovtek som lager 6C33 røret?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg selv aldri forsøkt, eller fått info om hvordan det eventuelt vil fungere. Det sikreste her vil nok være å sende en mail til ayon@ayonaudio.com og spørre konstruktøren Gerhard Hirt om dette.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den lydmessige forskjellen mellom Spirit II og Spark II, forutsatt Spirit II i triodedrift?

Side 15 av 22 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •