Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 423
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,
    Devilej:
    Har du forsøkt å kjøre Typhon'ene dine med CD-2'en som både spiller og "forforsterker"? Er det noe en kan leve med mens en venter på Polaris?
    Har testet det litt, og det går til nød. Likevel er ikke dette noen fullgod erstatter for en aktiv pre da volumkontrollen dreper endel av dynamikken på lavt volum.
    Morsom løsning på fullaktive høyttalere, men mot Typhon blir det en ikke fullendt linje
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg undres litt over dette med at den skal drepe dynamikken på lave volumer. Ikke for at jeg ikke stoler på dine ører og erfaringer, tvert i mot. Tankene går mer på at det er jo kun voltsignalet i styrke som blir redusert trinnvis (langt færre trinn på CD-2 enn Skylla/CD-5), og sånn sett burde jo ikke det pårvirke klangbalansen i noen grad? Kan det være at ørene spiller en noen puss.

Uansett kan det som du er inne på være et matchingstema også. Hadde vært morsomt å teste dette ut på noen aktive ADAM's forresten.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet på et målt nivå med polaris, og tilsvarende med volumreguleringen i cd-2. Samme resultat med polaris på fast volum og cd-2 som volumregulator. Man senker det dynamiske taket så fort volumreguleringen i spilleren brukes kontra om den står på maks og pre tar volumet. Her regner jeg med at det er stor forskjell opp til Skylla/cd5 som da er fullverdige forforsterkere som du skrev tidligere.
    Om det ikke hadde vært ulemper ved løsningen i cd-2, hva skal man da med cd-5. Å bruke cd-2 uten pre går, men det er kun en vei mot målet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Om det ikke hadde vært ulemper ved løsningen i cd-2, hva skal man da med cd-5. Å bruke cd-2 uten pre går, men det er kun en vei mot målet
    Godt poeng.

Uansett, funksjonen gjør jo ikke CD-2 (og CD-1s) noe dårligere av den grunn. En trenger jo ikke å benytte funksjonen, men den finnes for de som ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbake meldingane. Kan seia det sånt at det blir 2-3 lange uker offshore.
    Ein annen ting eg lurer på er pentode og triode driften, hvilken av desse egner seg best til å drive mine AP Tempo 3i? Er den eine betre enn den andre til f.eks drift av tunge laster?

Takk for tipset devil, ska ta ein kikk på reviewen din.
    mvh

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo mer krefter i antall watt med forsterkeren i pentode-drift. Hva som blir best er en personlig vurdering du må gjøre, men ofte har det vist seg at triodemodus gir det "reneste" og "beste" lydbildet. Jeg setter det i anførselstegn, da det jo ikke finnes noen 100% fasit på dette, og du må teste det ut selv.

Vil tro at begge deler vil kunne tilføre "nok" krefter, men som sagt; dette finner du ut av...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen mellom pentode og triode? Hva skjer inni forsterkeren? Noen som kan gi en kort forklaring? Her hos meg spiller hvertfall triode best med STOR margin...8)

Edit: En liten ting til; Hvis jeg nå plutselig skulle få et innfall og teste en sub, hvordan kobler jeg den til Spirit? Den har jo ikke noe pre-out (eller hva det nå heter), så hvilke muligheter har jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ser føre meg ein forklaring slik etter å ha lest rundt etter:
    Bensin og ein diesel motor der pentode er bensin utgaven der du må trøkke til på volumknappen for å komme opp til rett "dreiemoment" og morofaktoren begynner. Triode blir det samme som diesel motoren med det største dreiemomentet og morofaktoren fra bunnen av når du justere volumknappen.
    Då blir det slik som du seier anfield at det blir ein smak sak..
    mvh

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det finnes jo mer krefter i antall watt med forsterkeren i pentode-drift. Hva som blir best er en personlig vurdering du må gjøre, men ofte har det vist seg at triodemodus gir det "reneste" og "beste" lydbildet. Jeg setter det i anførselstegn, da det jo ikke finnes noen 100% fasit på dette, og du må teste det ut selv.

Vil tro at begge deler vil kunne tilføre "nok" krefter, men som sagt; dette finner du ut av...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    offff fått beskjed her frå resonans at det blir etter jul eg får forsterkeren grunnet stor etterspørsel. Typisk min uflaks

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig. Har du sjekket direkte hos SoudPlanet. Det er importøren, så kansje de kan få den raskere.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hva er egentlig forskjellen mellom pentode og triode? Hva skjer inni forsterkeren? Noen som kan gi en kort forklaring? Her hos meg spiller hvertfall triode best med STOR margin...8)
    Triode spiller som regel best så lenge forsterkeren ikke får pusteproblemer pga lasten den trekker. Pentode er noe sterkere, men oppleves også litt mer grovkornet i lyden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balarsen
    Eg ser føre meg ein forklaring slik etter å ha lest rundt etter:
    Bensin og ein diesel motor der pentode er bensin utgaven der du må trøkke til på volumknappen for å komme opp til rett "dreiemoment" og morofaktoren begynner. Triode blir det samme som diesel motoren med det største dreiemomentet og morofaktoren fra bunnen av når du justere volumknappen.
    Då blir det slik som du seier anfield at det blir ein smak sak..
    mvh
    Vel, kan vel neste si det motsatte. En dieselmotor oppleves vel som oftest å ha "mest" krefter på grunn av sitt høye dreimoment på lave turtall?

Når det gjelder forskjellen mellom pentode og triode kan dette nesten overføres til den samme "kampen" mellom single ended og push-pull-forsterkere. Søker du på Google om den ene vs den andre finnes mye interessant informasjon, deriblant denne:

http://homepage.mac.com/tlinespeaker...v-PP-Part1.pdf

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balarsen
    offff fått beskjed her frå resonans at det blir etter jul eg får forsterkeren grunnet stor etterspørsel. Typisk min uflaks
    Kjedelig. Har du sjekket direkte hos SoudPlanet. Det er importøren, så kansje de kan få den raskere.
    Vil anta at det er leveringsproblemer fra fabrikk det dreier seg om, da Sound Planet mest sannsynlig ikke sitter med noe stort lager av Triton. Men det kan du jo sjekke med en telefon til Sound Planet. Uansett, den er verdt å vente på, balarsen..... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D va soundplanet som hadde gitt resonans beskjeden.
    Må bare smøra seg med tolmodighet..

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-spiller i hus

Hei,

Da er endelig Yba'en byttet ut med Ayon. Ikke at an var dårlig, men liker å ha "rent" anlegg.
    Endte opp med en CD-2, han som kanskje skulle selge CD-3'en ville beholde den en stund til, men kan Devilej klare seg med en CD-2 så skal nok jeg også klare det :-D

Har også blitt enige om kjøp av Typhon'ene, de kommer i slutten av januar. Ble litt revet med, har vært 2 uker i Afrika med folk som mener at Gemme Audio Katana i svart pianolakk er "harry" (!!!!!), og trengte litt hifi utblåsning ops:

Nå har rørene stått litt på oppvarming så nå må nok jeg løpe
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med nytt utstyr på vei...:-P

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil anta at det er leveringsproblemer fra fabrikk det dreier seg om, da Sound Planet mest sannsynlig ikke sitter med noe stort lager av Triton. Men det kan du jo sjekke med en telefon til Sound Planet. Uansett, den er verdt å vente på, balarsen..... :-)
    Mente at importør kansje fikk den noe raskere i hus enn en ekstern butikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Da er endelig Yba'en byttet ut med Ayon. Ikke at an var dårlig, men liker å ha "rent" anlegg.
    Endte opp med en CD-2, han som kanskje skulle selge CD-3'en ville beholde den en stund til, men kan Devilej klare seg med en CD-2 så skal nok jeg også klare det :-D

Har også blitt enige om kjøp av Typhon'ene, de kommer i slutten av januar. Ble litt revet med, har vært 2 uker i Afrika med folk som mener at Gemme Audio Katana i svart pianolakk er "harry" (!!!!!), og trengte litt hifi utblåsning ops:

Nå har rørene stått litt på oppvarming så nå må nok jeg løpe
    Gratulerer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente at importør kansje fikk den noe raskere i hus enn en ekstern butikk
    Alt må vel gå gjennom importør. Tviler på om Resonans har fått lov til å importere direkte.... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du vanskelig Anfield :roll: Det er raskere å sende fra SoundPlanet til kunde enn fra SoundPlanet til butikk til kunde. Uansett har jo ikke dette noen praktisk betydning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •