Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc..... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 423
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvorfor?

CD-5 koster 70k.

Skylla Dac koster 48k + CD-1s som koster 26k, da blir jo prisen totalt 74k.

Viss Skylla dac allerede sitter i CD-5, å drivverket der er sikkert ikke dårligere enn CD-2. Ifølge deg, er det jo kun Skylla dac som skiller dem? Hvorfor hadde du da gått for løsningen med Skylla dac + drivverk fra CD-07 elle CD-1s? Viss jeg ikke er helt på bærtur, blir jo det da å betale mer, for akkurat det samme resultatet?

Håper du skjønner poenget mitt
    Fordi Skylla også har en analog pre som er mange ganger bedre enn den digetale som sitter i CD-5. Totalt sett vil det derfor være en bedre løsning.
    Som drivverk kan kan bruke mer eller mindre hva man vil, og spare endel der. Eneste grunnen til å koste på en Ayon spiller blir da for å få en finish som matcher
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det var jo det du ikke skulle gjøre...
    Haha! Jaggu ble det feil formulert igjen....var rimelig het i toppen i går kveld!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Fordi Skylla også har en analog pre som er mange ganger bedre enn den digetale som sitter i CD-5. Totalt sett vil det derfor være en bedre løsning.
    Som drivverk kan kan bruke mer eller mindre hva man vil, og spare endel der. Eneste grunnen til å koste på en Ayon spiller blir da for å få en finish som matcher
    A-ha! Da er jo den saken veldig grei. Jeg fikk beskjed om at forforsterkeren som sitter i CD-5 er en analog pre, å ikke digital. Men, viss det er sånn du sier nå, er jeg enig med deg i å gå for Skylla + ett drivverk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler litt på om dette er riktig. På produktsiden til Ayon står CD-5 oppgitt som "Reference CD-Player with integrated Preamp". Og hvis man ser på de to bildene av innmaten til CD-5 og Skylla er de så å si identiske (med unntak av drivverket selvfølgelig):

Ayon CD-5:

Ayon Skylla:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min CD-2 skal ha samme pre som CD-5 ifølge Ayon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-3 kontra de nyere modellene

Hei,

Hvordan er "gamle" CD-3 som kilde i forhold til disse nye spillerene, tenker da spesielt på 1s og 2?
    Vurderer om å kjøpe ny CD1s eller CD2, eller gå for en brukt CD3 som jeg har i kikkerten..

Artig lesning dette gutter, vennligst fortsett
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-2 og CD-3 skal være i omtrent samme klasse, men CD-3 blir jo noe større i designet med det frittstående power enheten. Kabelen som følger med er dessverre ikke lang nok for noe annet enn sandwitch montering. Lengre kabel kan bestilles om man ønsker å sette poweret mer sjult.
    Selv valgte jeg en ny CD-2 fremfor en brukt CD-3 da jeg liker designet på 2ern bedre. Den har også digital inngang så man kan bruke dacen sammen med andre kilder. Prismessig er det dog endel å spare ved å gå for en brukt CD-3 som er en svært god spiller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skylla og CD-5 ser for meg ut til å ha nesten identisk innmat. Det som man da kan stille spørsmålstegn ved er hvorfor det skal koste 20 000 kr å sette et drivverk inn i Skylla og kalle den CD-5.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takker for svar.

Var inne og så på Hi-Fi'en din Devilej, det var voksent!! Har nettopp skiftet fra surround til stereo så anlegget mitt er ikke der det skal være enda, men holder på å bygget det opp, og jeg storkoser meg.

Det var en julaftenopplevelse å få Spirit'en i hus, og håper å få litt av samme følelsen når jeg oppgraderer til Ayon Cd-spiller også. Etter det er det et litt mer karslig forsterkerdel som står for døren. Da går jeg sansynligvis enten for Triton, eller Typhon monoblokker. Problemet med monoblokkene er at da må jeg ha en forforsterker, noe som fort blir dyrt..

Håper du har en god grunn for at du har gjemt Typhonene dine, ellers bør noen skamme seg :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Takker for svar.

Var inne og så på Hi-Fi'en din Devilej, det var voksent!! Har nettopp skiftet fra surround til stereo så anlegget mitt er ikke der det skal være enda, men holder på å bygget det opp, og jeg storkoser meg.

Det var en julaftenopplevelse å få Spirit'en i hus, og håper å få litt av samme følelsen når jeg oppgraderer til Ayon Cd-spiller også. Etter det er det et litt mer karslig forsterkerdel som står for døren. Da går jeg sansynligvis enten for Triton, eller Typhon monoblokker. Problemet med monoblokkene er at da må jeg ha en forforsterker, noe som fort blir dyrt..

Håper du har en god grunn for at du har gjemt Typhonene dine, ellers bør noen skamme seg :-D
    Høres spennende ut. Jeg ser hvilken spiller du har i dag, og selv om den er god så vil du få enda mer ut av oppsettet ditt med å benytte en spiller fra Ayon. Symmetri er viktig i Ayon-sammenheng (og de fleste andre merker etter min mening) og kilden er jo vesentlig i den grad at du klarer aldri å gjenskape noe du eventuelt mister fra starten av. Du har noe å glede deg til.

Vil forresten også bare tipse deg om Orthos-blokkene som kommer om ikke lenge. Her snakker vi om maaassssse kraft, og vil mest sannynlig legge seg under Typhon i pris. Jeg sikler i hvertfall på dem selv...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona byttet jobb, så nå har vi barn boende hos oss til enhver tid. Sto derfor mellom å finne et rack som kunne sikre rørene fra barnefingre og byggeklosser, eller å bytte dem ut. Ble derfor et rack :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Skylla og CD-5 ser for meg ut til å ha nesten identisk innmat. Det som man da kan stille spørsmålstegn ved er hvorfor det skal koste 20 000 kr å sette et drivverk inn i Skylla og kalle den CD-5.
    Kan jo kaste ballen over til importøren og høre om han har svar på disse tingene. Kan jo være jeg har misforstått Ayon på disse punktene.

Eivind??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Det blir uansett billigere enn å velge en CD-1s i tillegg til kr 26.000,-. Fordelen med CD-5 er at du får alt i en boks, noen liker så få bokser som mulig. Jeg ville gjerne ha størst mulig fleksibilitet, og valgte flere bokser selv om det er en dyrere variant.

Velger du Skylla alene, står du jo fritt til å velge hva slags drivverk du vil. Da ville det jo være dumt å betale mer ved å velge CD-5 om du ikke hadde behov for det.

Vet ikke om det var noe i nærheten av hva du spurte om, men var et forsøk uansett... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo kaste ballen over il importøren og høre om han har svar på disse tingene. Kan jo være jeg har misforstått Ayon på disse punktene.

Eivind??
    For de som vurderer CD-5 burde det ihvertfall ha interesse å få klaret opp i hvilken type forforsterkerløsning som sitter i CD-5. Skal ikke si at jeg har rett, men det virker på meg litt underlig at Skylla som koster 20 000 kr mindre enn CD-5 skulle ha en bedre forsterkerløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det blir uansett billigere enn å velge en CD-1s i tillegg til kr 26.000,-. Fordelen med CD-5 er at du får alt i en boks, noen liker så få bokser som mulig. Jeg ville gjerne ha størst mulig fleksibilitet, og valgte flere bokser selv om det er en dyrere variant.

Velger du Skylla alene, står du jo fritt til å velge hva slags drivverk du vil. Da ville det jo være dumt å betale mer ved å velge CD-5 om du ikke hadde behov for det.

Vet ikke om det var noe i nærheten av hva du spurte om, men var et forsøk uansett... ;-)
    Ja, men du forutsetter da at CD-5 har samme forforsterker som Skylla?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg. Både Skylla og CD-5 har en digital volumjustering, så jeg antar at selve forforsterkerdelen i begge er lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det gjør jeg. Både Skylla og CD-5 har en digital volumjustering, så jeg antar at selve forforsterkerdelen i begge er lik.
    Det er vel forsåvidt litt av det usikkerheten dreier seg om. Altså om forforsterkerdelen i de to er implementert som en digital volumkontroll, eller som en "ekte" forforsterker.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på dette Anfield? Jeg forsto det sånn at forforsterkeren i Skylla var en light verson av Polaris, mens CD-5 har en digital volumkontroll løsning på linje med CD-2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjekket dette med Ayon i dag, og volumjusteringen på både CD-5 og Skylla er digital og identisk oppbygget. Dog er det forskjeller på volumjusteringen på CD-1s og CD-2 kontra de to førstnevnte. CD-5 og Skylla har den samme digitale volumjusteringen som bl.a. Wavac bruker.

Forforsterkerdelen er jo analog, det er kun volumjusteringen som er digital. Polaris har jo analog volumjustering i tillegg. Du ble kanskje litt lurt av potmeteret på fremsiden av Skylla, at denne så identisk ut?

Edit: Dette henger jo forsåvidt også på greip. Som Drømmesøker sier, det ville jo ikke vært logisk om Skylla alene ville ha vært bedre enn en CD-5 som har en komplett Skylla innebygget.... ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ayon skrev at CD-2 og CD-5 var identiske med untak av at CD-5 brukte dacen i Skylla. Forsto det derfor sånn at resten, inkludert volumreguleringen brukte samme løsning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •