Ren McIntosh tråd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 39 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 763
    Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ren McIntosh tråd...

Hei!

Savnet en tråd hvor man kan diskutere McIntosh.

Min mening er at McIntosh er et av de beste High-end leverandører, McIntosh er også et av de mest respekterte produsentene på markedet.

Det er vel først og fremst effekttrinnene til McIntosh som er å skryte av. Forforsterkerene til Mc er så som så, det finnes bedre alternativ, som for eksempel Primare.
    Primare og McIntosh er UTROLIG god match.

Noen som har erfaringer med MCD201 eller MCD301?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også starter du en vennetråd uten bilder? fysj å fysj

Jeg rådigger selv mcintosh og har hatt c220 på et tidligere tidspunkt og har for øyeblikket en mc275 på avantgarde duo. Slettes ingen dårlig match. McIntosh er en av eldste og mest repspekterte produsentene uten tvil. Bare det at de holder på designet sitt uten å gjøre om på hele greia pga at tiden forandres er et lite bevis på ekte fidelity og ikke minst respekt for sine kunder.

Men jeg er dypt uenig med deg i ditt syn på pre kontra power.

Hvilke forforsterkere har du hørt?

Mine inntrykk går litt på det motsatte, at deres forforsterkere er helt råe (mins c45 som jeg fant litt dvask) mens effektrinna er litt mer variable i mine ører. 252 likte jeg, den gir mye for penga og vi snakker god lydkvalitet. Men 402 syntes jeg at bare bøtte kjedelig. 501 var langt mer en drøm. Og 275 er bare helt herlig

Siden det er en slags vennetråd slenger jeg på ett par av mine bilder av my little baby-mc:

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Hei!

Min mening er at McIntosh er et av de beste High-end leverandører, McIntosh er også et av de mest respekterte produsentene på markedet.

Det er vel først og fremst effekttrinnene til McIntosh som er å skryte av. Forforsterkerene til Mc er så som så, det finnes bedre alternativ, som for eksempel Primare.

Er selv en meget godt fornøyd Mcintosh eier.Må si jeg stusser litt når du sier at forforsterkerne er så som så.Stusser enda mere når du mener at primare pre er en bedre match til effektforsterkerne til Mcintosh enn mc sine egne preamper.Har selv mc402 og c46 og synes synergieffekten er topp her.Mcintosh har i den siste tiden kommet med noen spennende rørpreamper,samt nye integrerte forstekere og nye cd spillere mcd301 og mcd500

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkerene til McIntosh er ikke dårlig men det koster så mye mer en det smaker, har hørt at på suround er Primare bedre. men har aldri fått hørt på Mc sine suround pre så jeg kan ikke si noe sikkert selv.

Selv har jeg Mc252, venter på Primare SP32 ettersom jeg fikk tak i en til en hyggelig penge. Neste oppgradering blir McIntosh sitt helt ferske Mc303 så jeg får McIntosh Power på alle kanalene.

Har lenge klødd etter å få prøve 275 men rett før jeg skulle prøve den, ble den solgt. Satser på å få høre på den om ikke så alt for lenge...
    Ble fortalt at 2stk 275, som mono blokker er noe av den feteste du kan få, så gleder meg som en unge til å få prøvd den...

Hiver på et bilde av 252
    Vedlegg 43342

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkerene til McIntosh er ikke dårlig men det koster så mye mer en det smaker,
    Dette er meget subjektiv sak og går mer på ens eget syn på økonomi fremfor produktets kvaliteter egentlig. Men lydmessig, hva er ved lyden av en mc pre som gjør den mer overpriset enn f.eks. primare? Dog er jeg helt enig med deg at McIntosh er overpriset her på berget. En liten sammenligning med amerikanske priser er til å sippe seg grønn over...

har hørt at på suround er Primare bedre. men har aldri fått hørt på Mc sine suround pre så jeg kan ikke si noe sikkert selv.
    hearsay er en farlig ting å tro på Spesielt når man skal snakke om et produkt....

Selv har jeg Mc252, venter på Primare SP32 ettersom jeg fikk tak i en til en hyggelig penge. Neste oppgradering blir McIntosh sitt helt ferske Mc303 så jeg får McIntosh Power på alle kanalene.
    det her kan ikke bli annet enn rått og jeg gleder meg sjukt til å se bilder og høre om dine erfaringer. Du har jo et rimelig bra anlegg idag, og med mc303 bør det bli rimelig vilt
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at tråden om McIntosh blir så fort glemt er en synd! I og med at McIntosh nå slipper litt nyheter om året som kommer er grunn til å følge litt ekstra med:

- MEN220
    2 channel, fully balanced electronic crossover DSP room equalizer with microphone. ...
    - MR88
    The new HD Radio product is the MR88 component AM/FM tuner, which also controls an outboard XM Mini tuner. The MR88, due in March at an unannounced price, will join an $800-suggested TM2 HD Radio tuner module, which plugs into the MA6600 integrated amp and other future products. The MR88 features manual flywheel tuning, single-ended and balanced audio outputs, and vacuum-fluorescent display to display metadata.
    -XRT500 speaker system: minimalt med info, men dette skal være en 3veis høytaler. McIntosh har så langt ikke sluppet noen pris, men vellinformerte kilder mener prisen havner rundt $25.000. Dette blir i så fall en lillebror til den giganstiske XRT2K (rundt 1mill her i landet) og XRT1K (rundt 300k). Det virker dermed som om McIntosh lar XRT500 ta over for XRT28 som den minste høytaleren i den dyre og hyllede XRT serien. Hvis dette er tilfelle er det ikke umulig at McIntosh ved en senere anledning lanserer en lillebror til XCS1K senteren som har en veilledene pris på $8000.

-MX150: Denne recieveren skal ta over for dagens toppmodell, og by på full støtte for hd formatene
    The new MX150 preamp/surround processor includes HDMI 1.3 inputs and outputs, decoding of all Blu-ray surround formats, 1080p video up-scaling, analog-to-HDMI video up-conversion, room acoustics correction, multiple subwoofer outpouts, two-zone capability and differential balanced audio topology. It ships in March at an unannounced price.
    . Detta blir dyrt og iløpet av ett par år vil garantert en asiatisk produsent ha noe nytt på trappene, men en reciever med hd-støtte fra McIntosh er da en snasen tanke.

- MXA60 Dette er faktisk et minianlegg fra McIntosh, produsenten som mener "the bigger the better".

Legg spesielt merke til navnet "MXA60", dette representerer det faktum at McIntosh fyller 60 år i år. Og med deres sterke tradisjoner med å lage noen virkelig snasne produkter hver gang de har et jubelium blir det uten tvil spennende å se hva disse gutta har på lur for oss.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Dette er et spørsmål om hvilken lydsignatur man ønsker seg. Og at preampene ikke holder mål er jeg ikke enig i. C220/C2200/C2300 rør preampene gir godlyd for alle kronene. Har man tykk lommebok kan man alltids ta steget opp til C500 elller C1000.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det rundt om på div fora begynt å dukke opp bilder av de de nye McIntosh produktene og der så absolutt bra ut:

Må jo innrømme at det klør litt i lommeboka nå men.. Spesielt Mx150 ser jo pokker så tøff ut, men i tradisjonell mcintosh stil vil nok denne koste en helt grei bruktbil...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ett par bilder av mcintosh sin stand på ces09 har lekket ut:

-mchtces-jpg
    -mcmxb150b-jpg
    -mchtces2-jpg

ps: er fryktelig lite aktivitet i denne tråden, må jo være fler her som har en forkjælighet til produktene til denne produsenten
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kan bli et ekstremt kult år, md tanke på McIntosh sine kommende produkter.... Sitter enda spent å venter på å få pris på MC303 for å se hvor mye den kommer til å svi i lommeboka...:P.

Er det en produsent som aldrig får negativ kritikk så er det McIntosh!, det eksisterer ikke en test der et McIntosh produkt har kommet dårlig ut!!!

Merkelig det md at flere ikke har engasjert seg i denne tråden....:P, burde jo vært mer enn nokk mennesker som kjenner til dette enestående produktet:P.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kan bli et ekstremt kult år, md tanke på McIntosh sine kommende produkter.... Sitter enda spent å venter på å få pris på MC303 for å se hvor mye den kommer til å svi i lommeboka...:P.
    Du kan nok regne med at denne lekkerbiskenen kommer til å svi nok til at du merker det. Den har en utsalgspris på $10 000 i statene. Hvis vi tar utgangspunkt i mc501 som ligger på ca $9300 i statene og koster litt over 100k her hjemme tyder alt på at mc303 også havner på 100k, kanskje noe over... Blir en dyr fornøyelse, men mcintosh rund baut er en pokker så snasen tanke!

Du bor ikke tilfeldigvis på østlandet? For i så fall er du nesten pålagt å holde en demo den dagen 303 står hos deg

Er det en produsent som aldrig får negativ kritikk så er det McIntosh!, det eksisterer ikke en test der et McIntosh produkt har kommet dårlig ut!!!
    I know, mcintosh er således i et meget godt selskap med storheter som Pass Labs, Audio Research, Mbl, Burmester og Krell..

Merkelig det md at flere ikke har engasjert seg i denne tråden....:P, burde jo vært mer enn nokk mennesker som kjenner til dette enestående produktet:P.
    tror nok de ville norske prisen er en god forklaring på dette. I tillegg kommder det faktum at mcintosh er et produkt som ofte blir solgt til personer som ikke akkurat renner ned forummene...

For min del er iallefall mcintosh en potensiell kandidat når jeg nå har lagt ut min mc275 på brukt'n og skal oppgradere litt. Men om det blir denne produsenten som går av med seieren eller ikke får tiden vise
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, holder desverre ikke til på østlandet, bor på vestlandet. nærmere bestemt oljebyen:P

Grøsser bare over tanken på prisen på MC303... Hørte et rykte om at MC303 skulle havne på en pris mellom 70 og 80k men det blir sikkert endret med tanke på dollaren sin verdi...:P men den skal uansett i hus.
    Prisen på MC501 9300$ må være får et par?, for de ligger jo på 55000 pr stykk her hjemme...:P

Sant det, få av de store gutta som springer på forum, men sånn vil det vel alltid være uheldigvis for oss... Men desto større ansvar for oss for å skape et McIntosh miljø her på forumet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, holder desverre ikke til på østlandet, bor på vestlandet. nærmere bestemt oljebyen:P
    i utgangspunktet er dette satans langt unna for min del, men får du mc303 i hus skal jeg så absolutt vurdere det

Grøsser bare over tanken på prisen på MC303... Hørte et rykte om at MC303 skulle havne på en pris mellom 70 og 80k men det blir sikkert endret med tanke på dollaren sin verdi...:P men den skal uansett i hus.
    Prisen på MC501 9300$ må være får et par?, for de ligger jo på 55000 pr stykk her hjemme...:
    $9300 er for ett par mc501 ja.

Om du får mc303 til mellom 70 og 80k blir det jo plutselig mye bedre. Så her får du holde meg\oss oppdaterte.

Sant det, få av de store gutta som springer på forum, men sånn vil det vel alltid være uheldigvis for oss... Men desto større ansvar for oss for å skape et McIntosh miljø her på forumet
    Vil anbefalle deg å sjekke ut signaturen til Bamse som skreiv litt ovenfor her i tråden; noen mcintosh fans har vi her på forummet!! Mc602 på array1400, med c220 som pre og mc cd spiller, joda, ikke langt unna drømmeanlegget mitt der nei
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å se hva prisen blir når den endelig kommer til Norge, skal holde deg underrettet.

Vil anbefalle deg å sjekke ut signaturen til Bamse som skreiv litt ovenfor her i tråden; noen mcintosh fans har vi her på forummet!! Mc602 på array1400, med c220 som pre og mc cd spiller, joda, ikke langt unna drømmeanlegget mitt der nei [/QUOTE]

Absulutt ikke feil den riggen der nei...

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste oppsettet til nå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøsser bare over tanken på prisen på MC303...
    Et lite tips: 2xMcIntosh mc602 - kr 50k pr stk

252en din gjør uten tvil en god jobb på frontene dine, og med 303 blir det garantert stein tøft rund baut. Men hva med å heller investere i en 602 til 50k, la denne drive frontene og la 252 drive de bakre kanalane? Så kan du heller supplere med en 252 eller 1stk 501 på et senere tidspunkt? 600w er ikke til å kimse av
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Beste oppsettet til nå
    Tviler ikke! Stilig å se noen som innser at det er viktig med kvalitetskabler når man har så gode komponenter (uten at dette skal utarte seg til en kabeldebatt, på forhånd mange takk folkens ).

Men jeg er nysgjerrig på en ting, du har mcd301 og ma7000, hvordan får du mcintosh logoen opp skjermen? Hørte en gang at det var kun ved bruk ms750 dette gikk, men det er jo tydelig at vedkommende som sa dette var på bærtur
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg lottokupongen min går inn, skal jeg oppgradere til Infinity Kappa 9.2i og slenge på disse blokkene

Det er lov å drømme litt ;-)

Mcintosh MC1.2kW monoblock amplifiers (115V or 230V) - eBay (item 350149984696 end time Feb-05-09 13:17:54 PST)

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vist du sier primare preamp er bedre en Mcintosh sine preamper nekter jeg å tro du har hørt å sammenliknet disse på et skikkelig stereo oppsett, da måtte primaren bøyd seg i støvet.
    har testet begge selv så det kan jeg skrive under på. på hjemmekino er det kansje en annen ting da du vil ha rå å dynamisk lyd, der detaljene ikke lenger betyr så mye, der går jeg med på at primare gir deg mer for pengene,
    Men hadde ofra en arm å et bein for en komplett Mcintosh hjemmekino med alt fra Mc

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Vist du sier primare preamp er bedre en Mcintosh sine preamper nekter jeg å tro du har hørt å sammenliknet disse på et skikkelig stereo oppsett, da måtte primaren bøyd seg i støvet.
    har testet begge selv så det kan jeg skrive under på. på hjemmekino er det kansje en annen ting da du vil ha rå å dynamisk lyd, der detaljene ikke lenger betyr så mye, der går jeg med på at primare gir deg mer for pengene,
    Men hadde ofra en arm å et bein for en komplett Mcintosh hjemmekino med alt fra Mc

Har kun fått hørt på dem i butikk, men dette er jo ikke noe optimal setting, ser for meg å ha en liten preamp test hjemme, da sp32 mot c220 eller noe i den duren

Side 1 av 39 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •