Ren McIntosh tråd... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 39 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 763
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvitt er kult og gir følelsen av "rent".

Kjøpte nettopp 2 slike i hvitt skinn til min hvitemalte stue, for å matche min hvite sofa og mine hvite akustikk-produkter.... :

-corona-chair-06h-6236-white-fabric-jpg

Leiligheten er også på toppen av blokka, og toppleilighetene er de eneste som er hvitmalte!

Jeg tror Array i høyglans hvitt (om det gjøres en bra jobb) kan bli grisetøft!
    Enig med Håkon , hvitt er veldigt inn for tiden .

Grise tøffe stoler btw .

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Legger ved 3 bilder som taler for seg selv
    Nemlig. Du understreker bare poenget mitt Ingen av de gjenstandene på bildene er kule. Bilen og høyttalerne er direkte stygge. Heldigvis lar jeg meg ikke påvirke til falle inn i A4 båsen der andre er nødt til å fortelle meg hva som er fint.

Rart hvor fort ting endrer seg. Det er knapt ett år siden bilforhandlerne kviet seg for å ta hvite biler i innbytte.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på Majorstuen har bilene vært hvite lengre faktisk. Sånn er det å bo der trendene starter. At du ikke liker det er ikke det samme som at det er stygt.
    Ingen forteller deg hva du skal like?

Hvis Array blir hvite skiller de seg ut og kan stige i verdi.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Her på Majorstuen har bilene vært hvite lengre faktisk. Sånn er det å bo der trendene starter. At du ikke liker det er ikke det samme som at det er stygt.
    Ingen forteller deg hva du skal like?

Hvis Array blir hvite skiller de seg ut og kan stige i verdi.
    Nå er alt dette veldig offtopic i forhold til hva tråden egentlig handler om. Jeg bodde selv på/i 'little stockholm' i flere år før jeg flytta utpå landet (Nordberg) og husker godt at det var mye hvitt rundt der.

Hvitt er fint til sitt bruk men jeg syntes ikke det er fint på biler og høyttalere som er eksempelet her. Trender kommer ikke av seg selv, det blir dyttet ut til massene av de som kan noe om det og vil tjene penger på det.

Jeg har dog falt av lasset etter at jeg pælma TV'n ut av huset for noen år siden

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen av McIntosh MCD500 i Lyd&Bilde er nå online for de som måtte være interessert.

Lydsjokket - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg har desverre ikke hørt denne komboen, så jeg får ikke svart direkte på denne. Men ut fra prisen og hvor mye skryt denne har fått for lyd og tekniske finesser rundt om i media så bør den være et godt kjøpe. Parasound har også litt av den samme amerikanske sounden som mcintosh; litt "larger than life" på visse punkter, mye bånn og litt ekstra piff oppover.

En ting er iallefall sikkert; NC2100 vil by på en oppgradering fra yamaha 2700 lydmessig.
    Hei jeg gikk for NC2100. Og kan herved rapportere at det fungerer veldig bra med mc275. Prosessoringangen er genial. Nå har jeg rent stereo oppsett når jeg vill og filmmodus når jeg føler for det.

Lyden synes jeg ble mye riktigere, luftigere men samtidig enda mer stram i mellomtonen. Diskanten er nå faktisk til å leve med på rf 82 ene.

Da er neste prosjekt å få inn lyddør og dempeplater er bestilt. Begynner virkelig å kose med nedi hulen min her nå

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt lys man egentlig trenger..

..eller hva?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som trenger ny Radio?

High-end radio fra McIntosh - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ifg Audiokarma.org kommer ikke denne til Europa i det hele tatt. Man velger å beholde MR85 for markedet utenfor statene. Men de kan jo ha endret mening.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Ifg Audiokarma.org kommer ikke denne til Europa i det hele tatt. Man velger å beholde MR85 for markedet utenfor statene. Men de kan jo ha endret mening.
    Hm, okei.. Jeg vet ikke, men tenkte bare å informere om "nyheten" her i McIntosh tråden jeg. Merkelig om den ikke kommer til Norge da, når Lyd og Bilde skriver om det.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hm, okei.. Jeg vet ikke, men tenkte bare å informere om "nyheten" her i McIntosh tråden jeg. Merkelig om den ikke kommer til Norge da, når Lyd og Bilde skriver om det.
    Nåja. SÅ merkelig er det vel ikke. Lyd&Bilde ligger ikke så langt etter Dagbla og Se&Hør når det gjelder kopiering og oversetting av nyheter noen andre allerede har skrevet om.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg på vei 1stk Mcintosh MC275R . Dette blir forøvringt min tredje 275.
    Elsker denne forsterkeren til Klipsch . Gleder meg som ein unge til og få prøvd den på mine nye Klipsch LaScala II

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Elsker denne forsterkeren til Klipsch . Gleder meg som ein unge til og få prøvd den på mine nye Klipsch LaScala II
    det bør bli bra! Etter å ha hørt hvor fantastisk duo ble med den, og ikke minst hvordan den fikk klipsch rf82 til fremstå som en langt dyrere høytaler enn hva den er mått jeg bare prøve den på la scala 1; hadde det ikke vært utseendet og bassen hadde jeg hatt store problemer med å forsvare et kjøp av dyrere høytalere! Og la scala 2 skal jo låte bedre enn eneren, så jeg er nok ikke den eneste her inne som ser frem imot dine rapporter
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stor fan av mc240..solidstate men kongelyd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mujtaba
    stor fan av mc240..solidstate men kongelyd.
    Er ikke mc240 en forgjenger til 275 og attpåtil en tube-amp?

McIntosh mc240 tube amplifier
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg mente nok mc250 begge er klassikere uansett

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er ikke mc240 en forgjenger til 275 og attpåtil en tube-amp?

McIntosh mc240 tube amplifier

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC252+352+402 er ikke for dem som vil spille høyt. Ellers er de kjempebra, 352 var hos meg i softeste laget men liker man fløyel er den akkurat det!

MC501 er nok for de aller fleste og skrytt opp i skyene av
    Stereophile, dermed har den også hifi-stempelet i orden.

MC602 har de kreftene alle drømmer om, og i direkte sammenliking med nyere Krell 450 watts monoblokker foretrakk jeg MC602 sin noe mindre analytiske spillestil. Den er for meg akkurat det en forsterker skal være.
    MC1000 er brutale,
    MC1201 er en fjern drøm:-D

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Håper du blir fornøyd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    MC252+352+402 er ikke for dem som vil spille høyt. Ellers er de kjempebra, 352 var hos meg i softeste laget men liker man fløyel er den akkurat det!
    353 har jeg ikke hørt, men når det gjelder 252 og 402 kunne jeg ikke ha vært mer enig

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    MC501 er nok for de aller fleste og skrytt opp i skyene av
    Stereophile, dermed har den også hifi-stempelet i orden.

MC602 har de kreftene alle drømmer om, og i direkte sammenliking med nyere Krell 450 watts monoblokker foretrakk jeg MC602 sin noe mindre analytiske spillestil. Den er for meg akkurat det en forsterker skal være.
    MC1000 er brutale,
    MC1201 er en fjern drøm:-D
    Har du testet 501 opp mot 602? Til tross for at jeg er gjennomført forelska i lydsignaturen til 501 irriterer det meg litt at de bånner litt for ofte. Som for deg er 1201 også en fjern drøm for meg, men 602 dukker jo opp på børsen en gang iblandt..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Håper du blir fornøyd
    Tror ikke det blir noen fare for de :-D krysser bare fingrene om at posten skal få fingen ut og levert den senest lørdag .

Mens vi snakker om fjerne drømmer så har jeg siden lansering besøk av MC2301 i mine drømmer . Men jeg sa også det samme om mc602 for noen år siden , så who knows :twisted:

Nissen : Nå har jeg aldri hatt de tyngste høyttalerene på min tideligere 602 , men var aldri i nærheten med og bånne den , så litt trist at jeg aldri fik testa den på KentOve sine Array .

Litt offtopic : Men om du fortsatt vurderer besøk hos KentOve i løpet av året , håper jeg du tar turen innom her . Fik brukt 602 ei uke på KLS II , å noe mer "livat" har jeg ikke vært i nærheten av og høre tideligere . Mens jeg sitter og smiler fra øre til øre skriker bare lascala MER MER .

Side 9 av 39 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •