Ren McIntosh tråd... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 763
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Halloen, jeg har nylig fått meg en mc 275 på mine RF 82. Jeg kjører CD fra Rotel RCD 1072 igjennom Yamaha RXV 2700 og kjører pure direct.
    Dette for å ha volumkontroll osv.

Hvor mye har jeg å hente på en preforsterker, hva skjer da med surroundoppsettet mitt osv. Har jeg mye eller andre ting å hente her.

Forslag mottas med takk

Lars.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Halloen, jeg har nylig fått meg en mc 275 på mine RF 82. Jeg kjører CD fra Rotel RCD 1072 igjennom Yamaha RXV 2700 og kjører pure direct.
    Dette for å ha volumkontroll osv.

Hvor mye har jeg å hente på en preforsterker, hva skjer da med surroundoppsettet mitt osv. Har jeg mye eller andre ting å hente her.

Forslag mottas med takk

Lars.
    Svaret er uten tvil JA du vil ha mye å hente på å introdusere en dedikert stereopre Det hersker ingen tvil om at moderne surremegrundtbokser også gjør en god jobb på musikk. Jeg har selv brukt en yamaha 1800 som pre i flere oppsett og vært ganske fornøyd med det. Men det forandrer ikke det faktum at en dedikert stereopre vil gi deg en langt bedre musikkopplevelse. "Problemet" når man skal kombinere stereo og surround på denne måten er selve oppsettet. Det ideelle er å finne en stereopre med prosessorinngang slik at man kan kjøre filmsignalet til fronene fra surroundrecieveren og tvers igjennom stereopreen og videre til effekttrinnet uten å røre volumkonrollen til stereopreen. Audiophile har ei liste over integrerte stereoforsterkere og dedikerte stereo-forforsterkere med prosessorinngang som kontinuerlig oppdateres med nye produkter.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Svaret er uten tvil JA du vil ha mye å hente på å introdusere en dedikert stereopre Det hersker ingen tvil om at moderne surremegrundtbokser også gjør en god jobb på musikk. Jeg har selv brukt en yamaha 1800 som pre i flere oppsett og vært ganske fornøyd med det. Men det forandrer ikke det faktum at en dedikert stereopre vil gi deg en langt bedre musikkopplevelse. "Problemet" når man skal kombinere stereo og surround på denne måten er selve oppsettet. Det ideelle er å finne en stereopre med prosessorinngang slik at man kan kjøre filmsignalet til fronene fra surroundrecieveren og tvers igjennom stereopreen og videre til effekttrinnet uten å røre volumkonrollen til stereopreen. Audiophile har ei liste over integrerte stereoforsterkere og dedikerte stereo-forforsterkere med prosessorinngang som kontinuerlig oppdateres med nye produkter.
    Hmm takk now i see clearer.

Hva med Parasound NewClassic Model 2100 i kombi med mc 275.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm takk now i see clearer.

Hva med Parasound NewClassic Model 2100 i kombi med mc 275.
    Jeg har desverre ikke hørt denne komboen, så jeg får ikke svart direkte på denne. Men ut fra prisen og hvor mye skryt denne har fått for lyd og tekniske finesser rundt om i media så bør den være et godt kjøpe. Parasound har også litt av den samme amerikanske sounden som mcintosh; litt "larger than life" på visse punkter, mye bånn og litt ekstra piff oppover.

En ting er iallefall sikkert; NC2100 vil by på en oppgradering fra yamaha 2700 lydmessig.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larger then life er bra. Er vel ganske mørk signatur på Parasounden også kanskje. Men hva med rørforforsterker da ??

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Selvfølgelig er 2 stk 402 bedre enn 2 stk 501... men koster da 32k ekstra...
    Ikke nødvendigvis! Jeg vet du kan mye om Mc McFredd, men akkurat dette er jeg ikke sikker på8)

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke sove!

ah, ja har jo lekt masse med tanken om en av de løsningene. Jeg tror det fornuftige er å legge de 32k i en av de andre komponentene. F. eks gå for c2300 vs c220. Fytte pokker den er veldig bra.

Hva tenker dere om hvite høyglans array 1400, lakke der det er sort ask finish?

Oj, nå ble jeg trøtt. Hopper i senga, FORT!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tanken kan gi meg mareritt i ukesvis. Hvit er ukult samme hvor den befinner seg; om det er på husveggen, bilen eller høyttalere.

Hvordan kan du i det hele tatt komme på en slik tanke? :|

Tenk deg hvite McIntosh komponenter f.eks. Det eneste gode med hvit er at man enkelt kan se hvem som er fra Norge når man er i utlandet; nemlig de med hvite sokker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj, nå ble jeg trøtt. Hopper i senga, FORT!
    Yaiks! jeg må også innrømme at jeg mistet litt nattesøvn når jeg leste det. Array 1400 er en av de mandigste høytalerne jeg har sett. I sin sorte og brutale fremtoning med dette karakteristiske hornet som ligern på noe helt annet på toppen er dette en høytaler som nærmest viser fingeren til alle som mener på at WAF er viktigere enn lyden. Det å få disse beista i hvit høyglans vil være som å rullemale en Ferrari rosa, henge terninger i ruta og spille Eddie Meduza på full spiker.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larger then life er bra. Er vel ganske mørk signatur på Parasounden også kanskje. Men hva med rørforforsterker da ??
    jeg har desverre ikke testet denne parasound-modellen og kan ikke uttale meg om den (heller, hehe), men jeg har tidligere eid P3 ved et par anledninger og ialelfall denne helte noe mer mot det mørke enn det lyse, men det var ikke noe prekært og selv med de litt fyldige monoblokkene vincent sp991 ble det aldri for vulgært.

En rørpre kan være en god ting å teste ut. Men jeg hadde desverre ikke mc275r lenge nok til å teste ut dette. Det gikk litt fort i svinga i en periode (desverre).
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Nå gikk det jo ikke som planlagt. Jeg hadde lovet svigers å bytte dekk på bilen hennes og siden jeg var så godt igang tok jeg byttet på min egen i samme slengen. Når jeg så var ferdig med det skulle jeg bare koble opp Sonos systemet digitalt mot MCD'n og fant ut at jeg burde ta en opprydning i kabletugga som henger bak racket og vips så var det langt på natt

Men idag så kan det jo hende at....
    Har du fått hørt litt mer på denne boksen og dannet deg noen inntrykk?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått hørt litt mer på denne boksen og dannet deg noen inntrykk?
    Ja, men jeg tenkte jeg skulle ta noen bilder før jeg sa noe

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg vurdere for tiden om jeg skal slå til på ein C220 , men ser den har signal to noise : 90db . Ville dette bli problem på eit par ht som har følsomhet på 105db ? tenker da på om det blir støy .

Men siden c220 er rør å alt dette her , så er det kansje litt andre regler også ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Heisann

Jeg vurdere for tiden om jeg skal slå til på ein C220 , men ser den har signal to noise : 90db . Ville dette bli problem på eit par ht som har følsomhet på 105db ? tenker da på om det blir støy .

Men siden c220 er rør å alt dette her , så er det kansje litt andre regler også ?
    jeg aner absolutt ingenting om det tekniske aspektet ved dette spørsmålet, men jeg har hatt to erfaringer som kanskje kan gi en pekepinn:

*Mc275r på avantgarde duo: denne høytaleren fanger opp alt fra støy i kjeden til naboen som slepper ei due. med mc275r var det omtrent dønn stille, jeg måtte legge øret godt inn til høytaleren for å høre antydninger til sus.

*c220 i kombo med oberon 6.1. på la scala: nada støy overhodet.

men hvordan c220 i kombo med en rørforsterker på la scala 2 vet jeg ikke noe om desverre..

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kansje bare prøve og se , har eit tilbud om å bytte frontene mine +litt cash i c220 og mc275 . Men da sitter jeg plutsligen med 2 forforsterkere hmmrf . Klarer ikke å bestemme meg for å satse på stereo eller å fortsette i samme spor som de siste året , der jeg prøver og kombinere .

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yaiks! jeg må også innrømme at jeg mistet litt nattesøvn når jeg leste det. Array 1400 er en av de mandigste høytalerne jeg har sett. I sin sorte og brutale fremtoning med dette karakteristiske hornet som ligern på noe helt annet på toppen er dette en høytaler som nærmest viser fingeren til alle som mener på at WAF er viktigere enn lyden. Det å få disse beista i hvit høyglans vil være som å rullemale en Ferrari rosa, henge terninger i ruta og spille Eddie Meduza på full spiker.
    hm, har det nå blitt sånn at hvit farge = waf. Jeg digger minimalistisk design og ser på array 1400 som en tøft og annerledes høyttaler. Har et par som er stygge i finishen og tenkte derfor å gjøre noe annerledes enn det som er standard. Jeg tipper kontrasten mellom den sorte gummi finishen og høyglans hvit kan bli coooolt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Bare tanken kan gi meg mareritt i ukesvis. Hvit er ukult samme hvor den befinner seg; om det er på husveggen, bilen eller høyttalere.

Hvordan kan du i det hele tatt komme på en slik tanke? :|

Tenk deg hvite McIntosh komponenter f.eks. Det eneste gode med hvit er at man enkelt kan se hvem som er fra Norge når man er i utlandet; nemlig de med hvite sokker.
    Legger ved 3 bilder som taler for seg selv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F har hvitt hus. ******* å holde pent, men synes det er fint.

Har heldigvis svart BMW, svarte Klipsch og Svart MC 275 så da er jeg egentlig ganske fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, har det nå blitt sånn at hvit farge = waf. Jeg digger minimalistisk design og ser på array 1400 som en tøft og annerledes høyttaler. Har et par som er stygge i finishen og tenkte derfor å gjøre noe annerledes enn det som er standard. Jeg tipper kontrasten mellom den sorte gummi finishen og høyglans hvit kan bli coooolt.
    Det hadde uten tvil blitt noe nytt og fresht. Håper faktisk at du gjennomfører dette prosjektet. Alltid morro å se noe one of a kind.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvitt er kult og gir følelsen av "rent".

Kjøpte nettopp 2 slike i hvitt skinn til min hvitemalte stue, for å matche min hvite sofa og mine hvite akustikk-produkter.... :

-corona-chair-06h-6236-white-fabric-jpg

Leiligheten er også på toppen av blokka, og toppleilighetene er de eneste som er hvitmalte!

Jeg tror Array i høyglans hvitt (om det gjøres en bra jobb) kan bli grisetøft!

Side 8 av 39 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •