Ren McIntosh tråd... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 39 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 763
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mc har ingen problemer på lave impedanser. Bare å benytte 4 eller 2 ohms uttaket.

Når det gjelder Array så er det ikke Watt som trengs, men evnen til å takle store returstrømmer. Her er de store trinnene mye bedre enn de små.

-Tim

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    timc:

Har du, eller eier du Array 1400?

Jeg mener på at det var du som skrev enten her eller på Sentralen at Array 1400 var en god match til Mark Levinson?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    timc:

Har du, eller eier du Array 1400?

Jeg mener på at det var du som skrev enten her eller på Sentralen at Array 1400 var en god match til Mark Levinson?

Nei, jeg eier ikke Array 1400. Har hørt en del på de hos en kompiss og de låter fryktelig bra med rett forsterker. Jeg kjenner best til K2 S9800 og mine egne L65 og snart customclone av K2 S5800 med bare en bass.

Felles for alle de store JBL høyttalerne er at de har store svingspoler og kraftige magneter. Dette betyr at de er vanskelige å stoppe. Til dette formålet er ML noe av det beste jeg har hørt. Sammen med ARC transistor og Halcro. ML har også noe av det mest nøytrale klangbildet jeg har vært borti. Så selv om jeg ikke har hørt den spesifikke kombinasjonen, vil jeg tro at Array + ML bare MÅ bli digg

-Tim

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Nei, jeg eier ikke Array 1400. Har hørt en del på de hos en kompiss og de låter fryktelig bra med rett forsterker. Jeg kjenner best til K2 S9800 og mine egne L65 og snart customclone av K2 S5800 med bare en bass.

Felles for alle de store JBL høyttalerne er at de har store svingspoler og kraftige magneter. Dette betyr at de er vanskelige å stoppe. Til dette formålet er ML noe av det beste jeg har hørt. Sammen med ARC transistor og Halcro. ML har også noe av det mest nøytrale klangbildet jeg har vært borti. Så selv om jeg ikke har hørt den spesifikke kombinasjonen, vil jeg tro at Array + ML bare MÅ bli digg

-Tim
    Okei. Nei, vi får se hva som skjer i sommer. Har ikke alverdens muligheter for å dra med meg hjem så mye dyrt utstyr her på Karmøy, men jeg får gjøre det beste utav det. Skal hvertfall få prøvd ut noe fra Pass og EC. Har siklet litt på ML også, men importøren hører til i Oslo, så det er litt stress.

Tilbake til McIntosh.. Har du hørt McIntosh C220 vs C45 ? Kanskje du kunne sagt noe om forskjellene i tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøvd C45. Har hørt C46, C220 og C2200. C-2200 driver en helt annen idrett enn C220. Virket som om lyden hadde gått lit ut med badevannet desverre. Ikke at den er dårlig, men C2200 er ekstremt bra.

Om man skal velge C46 eller C2200 blir et spørsmål om smak, og hvilken effektforsterker man har. Neby mente at man burde mikse og bruke ett trinn med rør og ett med transistor. Selv ville jeg valgt rørpre med transistoreffekt til Array.

Røreffekt til Array kan bli fryktelig dyrt. Kan nevne at han som eier K2 S9800 ble frarådet å gå fra en ARC D400 mk2 til Ref 110 av ARC selv. De mente det ikke fantes betalbare rørkonstruksjoner som taklet den type elementer. Biamping kan annbefales Plan for aktiv deling ligger ute på audioheritage.org Du må fjerne en del av filteret, men la en modifisert korreksjonskrets for hornet stå igjen.

-Tim

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøvd C45. Har hørt C46, C220 og C2200. C-2200 driver en helt annen idrett enn C220. Virket som om lyden hadde gått lit ut med badevannet desverre. Ikke at den er dårlig, men C2200 er ekstremt bra.

Om man skal velge C46 eller C2200 blir et spørsmål om smak, og hvilken effektforsterker man har. Neby mente at man burde mikse og bruke ett trinn med rør og ett med transistor.
    Hvis man skal gå ut fra nypris vil det kanskje være en bedre ide å gå for c2300 som er oppfølgeren til c2200.
    Når det kommer til forskjellene mellom c2200 og c220 er jeg helt enig med deg. Men det man bør ta i betraktning her er faktisk prisen. C200/2300 er en pre som ligger ganske så mange høvdinger over c220 og jeg føler vel at det blir litt vell svart/hvitt å bare konstatere at c2200 er den beste av de to. Hvis man har budsjett til c2200/2300 vil det jo være toskete å for noe dårligere, men om man faktisk skal handle i prisklassen ca35k er fortsatt c220 en ypperlig pre fra mcintosh

Selv ville jeg valgt rørpre med transistoreffekt til Array.
    Helt enig! Etter å ha prøv rør+rør, rør+transistor, transistor+transistor og transistor+rør har iallefall ørene og hjertet mitt falt mest for kombinasjonen rør i preen og transistor i effekt. Til tross for bl.a. rogue stereo 90 låter pokker så bra (bare for å ta et eksempel) er arrayene avhengig av krefter i store monn. Som du er inne på er vel nesten umulig å finne heftige nok rørtrinn til å kontrolle disse høytalerne (selv om jeg gjerne skulle hatt en demo med mcintosh sine 300w rørblokker). Dermed vil rør i forforsterkeren og transistor i effettrinnet fremstå som den perfekte kompromisset (for mange.)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var kanskje litt vag. Såklart bør C2200/C2300 være mye bedre enn C220. Det er bare det at Mc markedsfører C220 som en nedskalert C2200 der de hevder å ha ivaretatt mesteparten av kvaliteten. Jeg synes ikke det. Som standalone til 35k er det en god preamp, men C2200, det er en McIntosh preamp. Uavhengig av pris.

Håper du skjønner hvor jeg vil.

Har du testet C2200 mot C2300 ?

2301 ser heftige ut ja. Synes dog at det blir dyrt å skifte rør når de blir såpass store.

-Tim

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg mente C-46. Hm, C2200 tror jeg ikke jeg har hørt noe om? Hva skiller den og 2300 ?

Om man skal velge C46 eller C2200 blir et spørsmål om smak, og hvilken effektforsterker man har. Neby mente at man burde mikse og bruke ett trinn med rør og ett med transistor. Selv ville jeg valgt rørpre med transistoreffekt til Array.
    Pr nå bruker jeg Hegel H4SE som effekt, og lurer fælt i en pre med rør til mine Arrayer. Jeg har sett meg ut C220 som en het kandidat, men viss jeg får en "god nok" pris på C2300 kan det være jeg strekker meg opp til den også.

Skal ikke spore helt vekk fra McIntosh tråden her nå, men viss du skulle nevne ett par andre forforsterkere med rør i samme prisklasse som C220, hva ville det blitt? Til Array 1400 såklart..

Røreffekt til Array kan bli fryktelig dyrt. Kan nevne at han som eier K2 S9800 ble frarådet å gå fra en ARC D400 mk2 til Ref 110 av ARC selv. De mente det ikke fantes betalbare rørkonstruksjoner som taklet den type elementer. Biamping kan annbefales Plan for aktiv deling ligger ute på audioheritage.org Du må fjerne en del av filteret, men la en modifisert korreksjonskrets for hornet stå igjen.

-Tim
    ARC? Det samme som Audio Research? Eller? Er det noe som muligens kunne spilt bra sammen med Array? Leser hvertall mange lovord om pre ampene deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC er kort for Audio Reasearch ja

Dersom du går for ARC så bør du ha ett sett. De spiller best med seg selv og sine. Litt samme med McItntosh føler jeg.

C2300 skal være en forfining og videreføring av C2200. En brukt C2200 burde du kunne få for en god pris.

Av andre merker ville jeg sett på Marants SC-7, ARC Ref 1/2/3. Parasound JC-2. Accuphase, Halcro, ML. Det var da noen. Ikke alle med rør, men det synes jeg ikke er et poeng i seg selv. Alle disse spiller så bra at det blir mer et spørsmål om smak enn kvalitet.

-Tim

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier det er mye tilbakestrøm fra Array er det vel å foretrekke å bruke monotrinn. Derfor kan jeg skjønne du sier 2 x 402 er en fin match. 501 tror jeg er meget bra match, bortsett fra for lommeboken..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Research Reference 210 hørte jeg på hjemme hos en HFS-kar på Focal Alto Utopia. Spilte pent, men litt vel uengasjerende for min smak. Mulig det fungerer bedre på JBL. Tror dog akkurat de var ganske dyre...

Halcro har jeg mer tro på. Det spiller bra på ganske mye - men koster deretter også om en skal ha noe som sparker.

McIntosh har jeg hørt så mye forskjellig av så der er det nesten vanskelig å uttale seg. Alt fra veldig bra på Everest til regelrett tragisk og flaut på både S9800 og Array. Rommet har er nok avgjørende der det låt dårlig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hvordan kan Array kreve så meget at 501 og 602 kreves? Vet at headroom og større forsterker alltid er å foretrekke.
    Det er nok heller det at eierne krever menn hva 501 og 602 kan gi. Selv har jeg ikke hørt 602, men 501 driver mine arrayer meget godt. Men på en annen side har jeg et behov for å guffe på mer enn hva som kanskje er normalt og da bånner jeg fint disse blokkene. Men en ting skal sies; de har steinkontroll frem til de tømmes og da er det rimelig greit sjukt høyt
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var kanskje litt vag. Såklart bør C2200/C2300 være mye bedre enn C220. Det er bare det at Mc markedsfører C220 som en nedskalert C2200 der de hevder å ha ivaretatt mesteparten av kvaliteten. Jeg synes ikke det. Som standalone til 35k er det en god preamp, men C2200, det er en McIntosh preamp. Uavhengig av pris.

Håper du skjønner hvor jeg vil.
    Skjønner så absolutt hvor du vil

Men slik jeg har forstått det så har mcintosh så godt som sluttet å markedsføre c220. Virker som om dette er et produkt de bare har på lager mens de planlegger noe nytt. Tidligere var det mye snakk om denne rundt om på nettet og i soundgarden filialene. I det siste virker det som om alt fokuset ligger på c2300.

Når det kommer til McIntosh sin påstand om c220 er en nedskalert c2200 blir nok dette som alt annet; meget subjektivt. Selv har jeg desverre ikke fått hørt så mye på c220, men jeg har fått ett par timer i selskap med c2300 og jeg er fult ut enig med deg i at det er et hav av forskjeller mellom denne og c220

2301 ser heftige ut ja. Synes dog at det blir dyrt å skifte rør når de blir såpass store.

-Tim
    Hehe, ja, rørene er jo en ting, og strømforbruket er neppe så ille lite. Og innkjøpskostnaden er jo også et ankepunkt. For meg vil nok dette fortone seg som en fjern drøm om jeg en dag besøker Verdalen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter påsken skal jeg høre på 2300/220 og MCD500. Er det slik at MM/MC delen i disse er relativ ok? Forstått det riktig at 4 av 6 rør i 2300 går til RIAA? og 2 av 3 i 220?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC er kort for Audio Reasearch ja

Dersom du går for ARC så bør du ha ett sett. De spiller best med seg selv og sine. Litt samme med McItntosh føler jeg.

C2300 skal være en forfining og videreføring av C2200. En brukt C2200 burde du kunne få for en god pris.

Av andre merker ville jeg sett på Marants SC-7, ARC Ref 1/2/3. Parasound JC-2. Accuphase, Halcro, ML. Det var da noen. Ikke alle med rør, men det synes jeg ikke er et poeng i seg selv. Alle disse spiller så bra at det blir mer et spørsmål om smak enn kvalitet.

-Tim
    Takker for tips, Tim. Jeg skal sjekke dem alle nærmere opp

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, har spillt i 48 timer her nå. De siste 4 timene har jeg spillt HØYT!! og begge 501 er lunkne...

Selvfølgelig er 2 stk 402 bedre enn 2 stk 501... men koster da 32k ekstra...

Lydmessig så ja, kanskje. Problemet med 501 er at de går seg varme og slår seg av ved høytspilling. Samme problem har 252.

2stk 402 vil spille buksa av begge.

-Tim

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og endelig kom boksen....

Ventetiden ble lang men endelig står nå MCD500 på plass i racket. Jeg har avlyst alle avtaler og har tenkt å sitte foran anlegget hele kvelden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Ventetiden ble lang men endelig står nå MCD500 på plass i racket. Jeg har avlyst alle avtaler og har tenkt å sitte foran anlegget hele kvelden
    og når kvelden er over er du pålagt å skrive ned dine første inntrykk, og bilder er også en kjekk sak

btw: GRATULERER med et for mange drømmeobjekt
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Gratulerer så mye.Den spilleren står høyt på ønskelista ja.Du må komme med lytteinntrykk etterhvert

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk det jo ikke som planlagt. Jeg hadde lovet svigers å bytte dekk på bilen hennes og siden jeg var så godt igang tok jeg byttet på min egen i samme slengen. Når jeg så var ferdig med det skulle jeg bare koble opp Sonos systemet digitalt mot MCD'n og fant ut at jeg burde ta en opprydning i kabletugga som henger bak racket og vips så var det langt på natt

Men idag så kan det jo hende at....

Side 7 av 39 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •