Ren McIntosh tråd... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nada "klakk"lyd i mine 501 heller. Prøvde å skru de av både først og sist i kjeden etter flere timer med hardkjør igår. Ikke umulig at det kan være en fordel å få forsterkeren inn til en liten service selv om det er bare en lite plagsom lyd (enn så lenge)...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er ikke i forsterkeren , men virdere til HT . Å jeg har hatt den inne til Service bare for noen uker side. Så jeg skal prøve og kable opp igjen .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden i mcintosh egentlig 402/501?
    Mye/rask bass - lite/treg bass
    Myk diskant - Hard diskant

Har lyst til å prøve noe nytt snart :P

Hørte på electrocompaniet akkurat og de var jo litt tøffe.
    Behagelig og deilig diskant i mine ører, men litt overkill med bass følte jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen i Mc er litt fyldig, men brukbart kontrollert. Den STOOORE styrken til Mc er oppover. EC synes jeg låter som en boombox til sammenligning. Mc klarer å være både dynamiske og hurtige samtidig som det låter totalt sømløst og superoppløst.

Dette gjelder effektrinnene, minus MC252. De integrerte synes jeg bare er så som så. De har også ekstremt lavt støygulv.

Rent prismessig er nok MC275 mest for pengene. MC402 er i mine ører mest for pengene av transistortrinnene.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt boombox følelese av EC jeg og.
    Har ikke hørt på så mange forsterkere, men drømmeforsterkeren min så langt er kanskje en kombinasjon mellom parasound og electrocompaniet.
    Bassen til parasound og resten til electrocompaniet.

Myk diskant, klar og fyldig mellomtone og kraftig, kjapp bass.
    Den beste forsterken jeg har hørt, er nok classe, men de er sjeldne å se på bruktmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk gjort en direkte sammenligning mellom 200w til Classe og MC402. Classe låt mye mindre oppløst. Samtidig var bassen mye tregere.

Sammenligningen ble gjort hjemme hos en venn av meg. På ett sett B&W 804S. Vi likte faktisk hans integrerte AVI forsterkere bedre totalt sett.

Parasound har godt med loudness i bassen da. Den er kjapp, men med litt for mye nivå. Jeg har hørt mye på hele HALO serien, og vurderte JC1, men valgte MC402 etter at jeg fikk sammenlignet dem. Foretrakk JC1 forran Krell da, så dårlige er de ikke

-Tim

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    J
    Parasound har godt med loudness i bassen da. Den er kjapp, men med litt for mye nivå. Jeg har hørt mye på hele HALO serien, og vurderte JC1, men valgte MC402 etter at jeg fikk sammenlignet dem. Foretrakk JC1 forran Krell da, så dårlige er de ikke

-Tim
    Dette stemmer også til dels overens med mine opplevelser. Bortsett fra at jeg fant 402 til å være litt for slapp for min del. Ved mitt forrige eierskap av array1400 endte jeg derfor opp jc1 som du skriver hadde litt ekstra piff i bassen, noe som kledde arrayene meget godt. "Problemet" (om man kan kalle det det) var bassen stakk seg litt mer frem enn resten av lydbildet. Nå kjørte jo jeg en liten helomvending og gikk over til mc275r og avantgarde duo. Men når dette ble solgt og Array1400 nok en gang ble kjøpt inn sto valget mellom mc402, mc501 og JC1. Det var ingen tvil så lenge budsjettet holdt, hvor jc1 traff ungdommeligheten i meg traff 501 meg i rett i hjertet.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg må gå for hvis jeg vil ha kraftig bass, klar mellomtone og myk diskant? :P

Synes JC-1 er for hard i diskanten, blir litt PA-lyd føler jeg, mye bass og diskant.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Hva er det jeg må gå for hvis jeg vil ha kraftig bass, klar mellomtone og myk diskant? :P

Synes JC-1 er for hard i diskanten, blir litt PA-lyd føler jeg, mye bass og diskant.
    Det kommer jo litt an på høytalerne dine og hvilken lydsignatur de allerede har. Det kan dog være vanskelig å få alt uten å betale seg til blods, men både 402 og 501 bør oppfylle dine ønsker. Det ligger også ute noen 602 til kr 50k på bruktbørsen nå. Ellers så har man jo den geniale løsningen med 2xMC275r som riktignok ikke kan matche transistortrinna på slagkraftig bass, men som er totalt uoverlegen oppover innenfor mcintoshsortementet.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er b&w 802d jeg bruker de på.
    Jeg har snust litt på den 50k mcintoshen som ligger ute, men skulle jo gjerne prøvd den på høyttalerne først. Litt vanskelig å drasse med seg høyttalere som veier 160kg til sammen overlat :P Er ikke akkurat bærbare.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er b&w 802d jeg bruker de på.
    Jeg har snust litt på den 50k mcintoshen som ligger ute, men skulle jo gjerne prøvd den på høyttalerne først. Litt vanskelig å drasse med seg høyttalere som veier 160kg til sammen overlat :P Er ikke akkurat bærbare.
    nei, det er et vedvarende problem når man snakker utstyr i disse pris- og vekt- klassene, spesielt når man skal handle brukt. Både jc1, mc275r og 501 kjøpte jeg på bakgrunn av butikkdemoer nettopp fordi det var for problematisk å få lånt med disse hjem eller tatt med høytalerne til eierne av forsterkera. Takk og pris låt det enda bedre hjemme

Mener det er på forumet til audiokarma at flere bruker mcintosh på 802d, så du kan jo søke litt rundt der for gode tips. Det positive med mcintosh er at slike produkter blir solgt uten noen veritable tap bare man gir det litt tid. Men selvfølgelig er det surt om man legger 50k i et produkt og så står det ikke til forventningene. Selv har jeg ikke hørt mcintosh på b&w, så der får jeg ikke uttalt meg.. Men en ting er sikkert; 602 har mer enn nok krefter til å holde 802d i jerngrep
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hard diskant på JC-1??? Da må noe være alvorlig galt. En av ankepunktene mine på JC-1 er at jeg synes mellomtone/diskant blir litt for anonym.

Helt enig med skrotnisse anngående Mc og JBL. Til Array 1400 hadde jeg valgt noe annet. ARC eller ML mest sannsynligvis.

Til 802D ville jeg ikke kjøpt MC602, den er noe mer sidrumpa enn de nyere modellene. Ville heller kjøpt en MC402, og så kjøpt en til og paralell brokobla dem. Ved paralellkobling av kanalene skjer det ting i bunnen Da skulle du lande på en samlet pris på rundt 70k-80k for to.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt høres ut som et snobbete PA-anlegg synes jeg.
    Mye trøkk og mye diskant. Festlig noen ganger, men slitsomt andre ganger, men ganske tøft på film.
    Jeg skal henge opp noen dempeplater i betongtaket neste uke, så jeg får se om det hjelper litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betongtak forklarer nok mye.

-Tim

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny 220? Med DSP?

Hvordan er lyden i C46 kontra C220 på dagens modeller??

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HM, ville heller hatt 2 stk 501 på Array 1400 enn 1 stk 602.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    HM, ville heller hatt 2 stk 501 på Array 1400 enn 1 stk 602.

Lydmessig så ja, kanskje. Problemet med 501 er at de går seg varme og slår seg av ved høytspilling. Samme problem har 252.

2stk 402 vil spille buksa av begge.

-Tim

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Lydmessig så ja, kanskje. Problemet med 501 er at de går seg varme og slår seg av ved høytspilling. Samme problem har 252.

2stk 402 vil spille buksa av begge.

-Tim
    Det stemmer ikke helt overens med min erfaring. Nå har jeg hatt 501 i noe uker og ved nok av anledninger har disse stått og spilt akkurat under "blinkende varsellamper"nivå i timesvis uten å bli overdrevent varme og/eller at de har skrudd seg av.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det stemmer ikke helt overens med min erfaring. Nå har jeg hatt 501 i noe uker og ved nok av anledninger har disse stått og spilt akkurat under "blinkende varsellamper"nivå i timesvis uten å bli overdrevent varme og/eller at de har skrudd seg av.

Det kommer helt ann på lasten. Ikke nødvendigvis anntall watt som går til høyttaleren.

-Tim

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan Array kreve så meget at 501 og 602 kreves? Vet at headroom og større forsterker alltid er å foretrekke.

Array kan forresten få 2KW til å gå i protection, bare stable de oppå hverdandre:?

Hvordan er generelt Mc på lavere impedanser? Rør sakene fikser det vel glatt eller har jeg misforstått?

Side 6 av 39 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •