Ren McIntosh tråd... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 763
    Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MC og Martin Logan

Hei!

Ser at det ligger et par ML Summit på brukten.

Hvordan vil mine MC275R gjøre seg på elektrostater?

Valget vil kanksje stå mellom ML og MCD500

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei

Stemmer det ja.

Har nå hatt MC275 i drøye to uker og må si jeg stadig vekk blir forbløffet over hva disse blokkene leverer.

Dog savner jeg litt av råskapen til JC-1
    forstår deg veldig godt. Det er to ganske forskjellige forsterkere det der. Det hele koker ned til hva man prioriterer i lydbildet. Bassområdet er kanskje det eneste mc275r sliter litt på kontra transistorforsterker. En mulighet - dyr sådan . er jo å la mc275r ta seg av mellomtone og diskant, og la et transistortrinn ta seg av bassen.

Selv har jeg endt opp med 501 som jeg føler at overgår jc1 på deres parametere samtidig som de har endel av 275r sine styrker. Bare en kamerat av meg får tida skal vi prøve med 501 på bassene til array1400 mens hans 275r skal få ta mellomtone og diskant. Kan fort bli et meget interresant og dyrt prosjekt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser at det ligger et par ML Summit på brukten.

Hvordan vil mine MC275R gjøre seg på elektrostater?

Valget vil kanksje stå mellom ML og MCD500

Dette vil ikke funke. 275 kan drive Quad, men passer ikke særlig til ML. Transistortrinnene derimot passer utmerket.

-Tim

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    forstår deg veldig godt. Det er to ganske forskjellige forsterkere det der. Det hele koker ned til hva man prioriterer i lydbildet. Bassområdet er kanskje det eneste mc275r sliter litt på kontra transistorforsterker. En mulighet - dyr sådan . er jo å la mc275r ta seg av mellomtone og diskant, og la et transistortrinn ta seg av bassen.

Selv har jeg endt opp med 501 som jeg føler at overgår jc1 på deres parametere samtidig som de har endel av 275r sine styrker. Bare en kamerat av meg får tida skal vi prøve med 501 på bassene til array1400 mens hans 275r skal få ta mellomtone og diskant. Kan fort bli et meget interresant og dyrt prosjekt

Dine 501 er sikleobjekter.

Jeg har semi aktive ht så MC jobber bare med diskant og mellomtone.

En ting jeg har lurt på før i denne tråden er om brokobling vil slite nevneverdig på blokkene? En annen ting er om det vil være bedre å bi-ampe fremfor å bi-wire?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dette vil ikke funke. 275 kan drive Quad, men passer ikke særlig til ML. Transistortrinnene derimot passer utmerket.

-Tim

Da får jeg kose meg litt til med rør og kilpsch så får vi se hvor lang tid det tar før oppgradringsspøkelset titter innom

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og 275 er konge. Har hørt mye på RF-82 sammen med 275. Skulle ikke tro at høyttalerne kostet 10k

Hva med å kjøpe en Klipsch Heritage? Da passer jo høyttaleren som hånd i hanske. Eller enda bedre, hva med en Westlake sak. bør passe bra.

-Tim

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og 275 er konge. Har hørt mye på RF-82 sammen med 275. Skulle ikke tro at høyttalerne kostet 10k
    I second that! En kamerat av meg hadde rf52 på en pio reciever og var ganske fornøyd, men drømte om rf82. Så når Fryd HiFi skulle legge ned kjøpte deres par med RF82 og lot fyren prøve de ut på pio. Hvis det ikke funka var det bare å selge videre uten det store tapet. Mannen var fornøyd. Men morroa kom først når jeg lånte meg en 275r for å teste ut på mine daværene Duo. Kobla opp hans RF82 og mannen ringte sporenstreks til soundgarden og bestilte seg en, og en til meg

Men rf82 er også en veldig kresen forsterker, har hørt den på endel forskjellig utstyr og det hersker ingen tvil om at de krever gode forsterkere med en viss klangsignatur, og der er mc275r perfekt

Hva med å kjøpe en Klipsch Heritage? Da passer jo høyttaleren som hånd i hanske. Eller enda bedre, hva med en Westlake sak. bør passe bra.

-Tim
    Westlake har jeg aldri hørt om, men Klipsch Heritage er en sjukt god match på mc275r. Til tross for at min 275r fikk drive Duo dro jeg regelmessig frem la scalaene (som ikke har blitt solgt enda) og kosa meg glugg ihjæl med denne komboen.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Westlake er et firma som primært lager enorme monitorsystemer, men har også en serie for hjemmebruk. Omtrent samme høyttalerne, men med penere finish. De er bassert på tradisjonell JBL og TAD tankegang. Kan bare ikke bli feil da

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

-Tim
    Skulle ikke bli så feil med Mc 275r og Klipschorn da?

Mvh
    Kalles

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det skulle ikke bli mye feil.

-Tim

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem drømer da ikke om La Scala II i sammens med 275 .

jeg er av samme oppfatning som Skrotnissen , 275 er en helt utrolig forsterker , den kan temme selv den villeste hest .

Jeg skal aldri bruke noe annet om jeg faller tilbake til Klipsch en gang .

Er også enig i at både 501 å 602 har mye av det samme som 275 innehaver .

Vincent vega : Om du mot formodning skulle ta deg rå , så go for it . Jeg har hatt en del Klipsch å har aldri hørt noe så tøft som MCintosh+Klipsch .

Som jeg har sagt tideligere , di som har de litt støre referance høyttalerene å bruker diverse surround å andre effekt trinn av ymse slag vet ikke hva di går glipp av . Spesielt rf7 rf63 og 83 er natt og dag på riktig elektronikk .

Folk som har vært innom her har fått ganske kraftigt motbevist sine fordomer om klipsch sin skrikete topp .

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Som jeg har sagt tideligere , di som har de litt støre referance høyttalerene å bruker diverse surround å andre effekt trinn av ymse slag vet ikke hva di går glipp av . Spesielt rf7 rf63 og 83 er natt og dag på riktig elektronikk .

Folk som har vært innom her har fått ganske kraftigt motbevist sine fordomer om klipsch sin skrikete topp .
    Mine Klipsch har ingen antydning til skrikete topp i det hele tatt. Bare masse deilig dynamikk. Nå har jeg i tillegg tatt den tøffe jobben med å spille høyttalerne *skikkelig* inn noe jeg vet mange slurver med. Uinnspilt og innspilt er som DAG og NATT.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent vega : Om du mot formodning skulle ta deg rå , så go for it . Jeg har hatt en del Klipsch å har aldri hørt noe så tøft som MCintosh+Klipsch .

Jeg er nok fullt klar over at det er uhorvelig mer å hente ut av disse høyttalerne med rette forsterkerne :-D

Det er en av tingene som er så gøy med Klipsch, de kan forandre seg totalt med f.eks to forsterkere med forskjelllige lydsignaturer. Derfor blir RF-63'ene mine stående uansett hva jeg måtte komme dragende med av annet utstyr, planen er å gå for mer profesjonelle kinohøyttalere den dagen jeg får dedikert kinorom i et hus jeg eier selv.

Da vil jeg få mulighet til å bruke RF-63'ene i et stereo oppsett, og Mcintosh MC 275 virker meget spennende som effekt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe av dere med 402 , 501 , 602 eller større som har ein sånn "klakk" lyd når dere slå av strømen på effekt forsterkeren deres i Front HT `? Det er ikke noe alvorlig lyd for å si det sånt , men lurte på om jeg har kobla noe feil kansje ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe av dere med 402 , 501 , 602 eller større som har ein sånn "klakk" lyd når dere slå av strømen på effekt forsterkeren deres i Front HT `? Det er ikke noe alvorlig lyd for å si det sånt , men lurte på om jeg har kobla noe feil kansje ?
    Har 501 selv men har ikke tenkt på å høre etter dette. Kan gjøre det når jeg kommer hjem ikveld
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde 402 i to år. Hørte aldri noe slikt.

Kan være en kondensator eller noe som ikke er helt god.

-Tim

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt , litt vanskeligt å forklare lyden , men siden 602 ikke har fjernkontroll er den som regel det siste som blir skrudd av når jeg slår av for kvelden . Så det er som om jeg bryter signal når jeg slår den av , en slags forstyrelse ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Da er en McIntosh MCD500 på vei til meg. Ser frem til å teste den innebygde DACn i denne mot Sonos systemet mitt i tillegg til normal skivesnurring.

Tror forøvrig at denne også er til Test hos Lyd & Bilde så det skal bli artig å se om vi mener det samme når MCD500 har blitt husvarm hos meg.
    Hei

Leste testen i lyd og bilde. Er du av samme oppfatning? Sikler på denne jeg og

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Leste testen i lyd og bilde. Er du av samme oppfatning? Sikler på denne jeg og
    Er testen publisert i bladet alt?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske at min 602 gir fra seg noen lyd når jeg slår av. Muligens et lite "knepp" men ikke høyt. Jeg slår av MC602 via fjernkontrollen til C220. Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Side 5 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •