Ren McIntosh tråd... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei

Har kikket litt på Ayon CD-2 og MCD 301. MCD 500 står høyt på ønskelista men er jo temmelig dyr...
    Ayon cd-2 og mcd500 er nok mer konkurrenter enn mcd301 og en av de andre med tanke på utstyret. Med innebygd volumkontroll og digital inngang kan både cd2 og mcd500 fungere som både dac for pc basert avspilling og som en dac for cd/dvd/blu-ray-spilleren som en provisorisk forforsterker i stereo

Er enig i at prisnivået på mcd500 er ganske så høyt, men til gjengjeld får du en boks som er garantert å være med deg i mange mange år. Det får du sikkert i cd2 også, men hvordan ayon og mcintosh fungerer sammen er jeg litt skeptisk til. Jeg lånte ayon settet til devilej i ett par uker og lot ayon polaris fungere som pre til min mc275 som igjen driftet duoene. Det var i mine ører ikke akkurat en perfekt match siden jeg opplevde ayon som kanskje litt for ærlig og nøytral i forhold til mcintosh som har litt ekstra varme, la oss kalle det amerikansk lyd for å ty til en gammel floksel.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hæ?

Det du mener er vel at jeg har sagt at jeg aldri skulle ha Array 1400 og McIntosh 402/501 sammen? Kan ikke huske at jeg noen gang har sagt at jeg aldri skulle ha Array 1400? Den høyttaleren har imponert meg fra dag 1.
    jeg var sikker på at det var arrayene du sa du aldri skulle ha. har prøvd å leite rundt etter det innlegget uten å finne noe, men det kan godt hende at det er hukommelsen min som har spilt meg et lite puss og at det var komboen mcintosh/array du snakket om. I så fall beklager jeg på det sterkeste.

Uansett, jeg står enda på kombinasjonen McIntosh 402/501 og Array 1400. Men siden Leifen har en MC602 stående, og det helt sikkert blir veldig spennende både for han og meg, skader det ingen å prøve ut MC602 hans på mine Arrayer.

Om ikke han kommer med ett referat, så kan du banne på at jeg gjør det
    Gleder meg Blir spennende å lese referatene deres, ut fra deres utgangspunkter kan det bli to ganske så forskjellige referater. Synd ingen i min omgangskrets har en hegel h4se, kunne ha vært interresant å testet ut hegel mot mcintosh og hørt om mcintosh er så dvask i forhold til hegel som onde tunger (hehe) vil ha det til
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ayon cd-2 og mcd500 er nok mer konkurrenter enn mcd301 og en av de andre med tanke på utstyret. Med innebygd volumkontroll og digital inngang kan både cd2 og mcd500 fungere som både dac for pc basert avspilling og som en dac for cd/dvd/blu-ray-spilleren som en provisorisk forforsterker i stereo

Er enig i at prisnivået på mcd500 er ganske så høyt, men til gjengjeld får du en boks som er garantert å være med deg i mange mange år. Det får du sikkert i cd2 også, men hvordan ayon og mcintosh fungerer sammen er jeg litt skeptisk til. Jeg lånte ayon settet til devilej i ett par uker og lot ayon polaris fungere som pre til min mc275 som igjen driftet duoene. Det var i mine ører ikke akkurat en perfekt match siden jeg opplevde ayon som kanskje litt for ærlig og nøytral i forhold til mcintosh som har litt ekstra varme, la oss kalle det amerikansk lyd for å ty til en gammel floksel.

At CD-2 og MCD-500 har variabelt potmeter og dig.input er noe jeg har sett spesielt på. Har i dag en shanling CD-T100 med variabelt pot meter og må si jeg er meget fornøyd med denne funksjonen

Da får jeg legge meg i "selen" og spare til den amerikanske "drømmen"

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var sikker på at det var arrayene du sa du aldri skulle ha. har prøvd å leite rundt etter det innlegget uten å finne noe, men det kan godt hende at det er hukommelsen min som har spilt meg et lite puss og at det var komboen mcintosh/array du snakket om. I så fall beklager jeg på det sterkeste.
    Det går fint! Hmm.. Jeg har faktisk leita selv etter ett slikt innlegg nå. Men men, samme det. Kan hvertfall ikke huske jeg har sagt noe sånn, det kan jeg ikke forstå - hvertfall ikke vært helt edru.

Begynte jo tidlig med lyd og bilde, allerede i konf alderen, men det var vel ikke før omtrent 2 år siden det "tok av". I begynnelsen der var jeg langt i fra enig med meg selv for hvilken lyd jeg likte best, og om det var lyden eller utseende på produktene som gjaldt. Så da kan jeg vel innrømme at det ble skrevet mye "unødvendig" uten nok viten på forumet kanskje. Føler vel selv at jeg har lært mye mer etter den tida jeg har vært her på forumet. Ikke bare har det endt i store utlegg på lydsiden, men også en flott messe i Horten, utallige lytte runder på forskjellig utstyr både lokalt og i de store byen i Norge.

Gleder meg Blir spennende å lese referatene deres, ut fra deres utgangspunkter kan det bli to ganske så forskjellige referater. Synd ingen i min omgangskrets har en hegel h4se, kunne ha vært interresant å testet ut hegel mot mcintosh og hørt om mcintosh er så dvask i forhold til mcintosh som onde tunger (hehe) vil ha det til
    Hadde ikke du testet Hegel H4SE hjemme hos de selv da? Mente på det jeg, muligens jeg surrer her nå..

Det blir hvertfall spennende å sparke MC602 bak spakene på Arrayene, og se hva den utretter i forhold til MC402 og MC501, det er alltid kjekt å prøve nye ting.

Men, "McIntosh er så dvask i forhold til McIntosh" ?? Enten går tastene bare veldig fort, eller er du bare veldig dårlig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde ikke du testet Hegel H4SE hjemme hos de selv da? Mente på det jeg, muligens jeg surrer her nå..
    nope. kun hørt på en og annen butikkdemo. Skulle egentlig få den hjem, fikk en sabla god pris, men det tok så uhordelig lang tid at jeg liksågodt kjøpte meg ett par parasound jc1 fremfor å vente lenger

Det blir hvertfall spennende å sparke MC602 bak spakene på Arrayene, og se hva den utretter i forhold til MC402 og MC501, det er alltid kjekt å prøve nye ting.

Men, "McIntosh er så dvask i forhold til McIntosh" ?? Enten går tastene bare veldig fort, eller er du bare veldig dårlig
    i dette tilfellet var det nok tastene desverre..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal bli gøy å se hvordan vi begge 2 tolker comboen .

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw; Skrotnisse, de etterlyser flere av dine fantastiske bilder av 275r på audiokarma.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    btw; Skrotnisse, de etterlyser flere av dine fantastiske bilder av 275r på audiokarma.
    hm, skal innom og sjekke. var nesten sikker på at jeg hadde lagt ut alle der men...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope. kun hørt på en og annen butikkdemo. Skulle egentlig få den hjem, fikk en sabla god pris, men det tok så uhordelig lang tid at jeg liksågodt kjøpte meg ett par parasound jc1 fremfor å vente lenger
    Okei, da er jeg med!

Hørte du Hegelen på Array 1400 da eller?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da er jeg med!

Hørte du Hegelen på Array 1400 da eller?
    jupp..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en McIntosh MCD500 på vei til meg. Ser frem til å teste den innebygde DACn i denne mot Sonos systemet mitt i tillegg til normal skivesnurring.

Tror forøvrig at denne også er til Test hos Lyd & Bilde så det skal bli artig å se om vi mener det samme når MCD500 har blitt husvarm hos meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en McIntosh MCD500 på vei til meg. Ser frem til å teste den innebygde DACn i denne mot Sonos systemet mitt i tillegg til normal skivesnurring.

Tror forøvrig at denne også er til Test hos Lyd & Bilde så det skal bli artig å se om vi mener det samme når MCD500 har blitt husvarm hos meg.
    Gratulerer med denne bestillingen. MCD500 er et sikleobjekt de luxe for min del. Ikke at jeg har så mye bruk for selve cspillinga, men dac'en i denne skal visstnok ligge rimelig nær MDA1000, dermed blir cd-delen bare ekstra bonus for oss som har gått over til hd-basert avspilling.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med denne bestillingen. MCD500 er et sikleobjekt de luxe for min del. Ikke at jeg har så mye bruk for selve cspillinga, men dac'en i denne skal visstnok ligge rimelig nær MDA1000, dermed blir cd-delen bare ekstra bonus for oss som har gått over til hd-basert avspilling.
    Takk for det, jeg gleder meg. Jeg spiller fortsatt mye CD plater og dama ser ut til å foretrekke CD'er fremfor Sonos selv om mye av samlinga nå ligger rippa på NAS boksen. Det er viktig at også de andre i huset er dus med anlegget slik at man kan fortsette å drasse bokser inn i stua

McIntosh var en god match både med tanke på lydsignatur og ikke minst design. Dama syntes det ser kjempekult ut og det er slettes ikke så ille når racket strekker seg opp i brysthøyde.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Excuse me hvis jeg spør dumt, men på alle bildene av bakside på forsterkerne i denne tråden la jeg merke til en ting... hvor i alle dager er høyttalerterminalene???

Ser bare masse RCA og XLR innganger/utganger jeg... :roll:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Excuse me hvis jeg spør dumt, men på alle bildene av bakside på forsterkerne i denne tråden la jeg merke til en ting... hvor i alle dager er høyttalerterminalene???

Ser bare masse RCA og XLR innganger/utganger jeg... :roll:
    Bildene viser en tuner og to preamper. Det er kun Skrotnisses fantastiske bilde av 275R som viser en ren forsterker. Og der ser man settene med høyttalerterminaler. Dobbelt opp for forskjellig impedanse. 4 og 8 ohm antar jeg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, jeg gleder meg. Jeg spiller fortsatt mye CD plater og dama ser ut til å foretrekke CD'er fremfor Sonos selv om mye av samlinga nå ligger rippa på NAS boksen.

Det er viktig at også de andre i huset er dus med anlegget slik at man kan fortsette å drasse bokser inn i stua
    Hehe, høres kjent ut. Husker når jeg begynte å rippe inn alt av plater på hd'en. Min nåværende-eks-snart-mest-trolig-dame fikk helt spader og insiterte på å bruke blu ray spilleren til å spille musikk. Jeg følte meg litt tvunget opp i et hjørne og løste det veldig enkelt. Rippa inn endel av hennes favorittcder og satt hu ned i sofaen med iphone i hånda og lot hu veksle litt mellom cd og hd-basert avspillng. Iløpet av den kvelden fikk jeg overraskende mye "britney-musikk" på disken

McIntosh var en god match både med tanke på lydsignatur og ikke minst design. Dama syntes det ser kjempekult ut og det er slettes ikke så ille når racket strekker seg opp i brysthøyde.
    Mm, til og med hu snuppelura mi som tidligere var oppfatningen at all hifi var "støgt" (hennes ord) har falt for mcintosh. Lydmessig er jo disse produktene intet mindre enn forførende herlig. Når du får mcd500 er det ikke helt umulig at jeg setter igang en liten propagandakampanje for å få innvilget audiens hos deg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene viser en tuner og to preamper. Det er kun Skrotnisses fantastiske bilde av 275R som viser en ren forsterker.
    *ydmyk modus på* takk takk *yydmyk modus av*

Og der ser man settene med høyttalerterminaler. Dobbelt opp for forskjellig impedanse. 4 og 8 ohm antar jeg.
    det er faktisk trippelt opp med terminaler. Man har de sedvanlige 4 og 8 ohms, men man har også 2 ohm
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha... ops:

Jeg er nok helt grønn på disse Mac'ene, og det er kanskje like greit mtp prisene. Men jeg vet jo aldri om Mcintosh kunne vært noe for meg før jeg har (tatt meg råd til å) hørt de :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Aha... ops:

Jeg er nok helt grønn på disse Mac'ene, og det er kanskje like greit mtp prisene. Men jeg vet jo aldri om Mcintosh kunne vært noe for meg før jeg har (tatt meg råd til å) hørt de :roll:
    McIntosh er på en måte som alle andre; alt dreier seg om smak og behag. Men McIntosh har også holdt på i 60 år nå og det er nok ikke helt uten grunn

Hvis du får muligheten til å teste ut mc på ditt anlegg må du bare slå til, men med tanke på klipschene dine ville jeg nok ha holdt meg unna mc250 (kjekt med 2x250w, men lydmessig synes jeg denne minner veldig lite om den lydsignaturen mcintosh er kjent for) og mc402 (lydmessig bedre enn 250, men jeg synes denne er en smule dvask). Men mc275r bør være en meget aktuell kandidat for deg. Denne forsterkeren har en lyd som, vel, BØR oppleves. Det var vel YingYong her på forummet som byttet ut sine parasound jc1 med 2xMC275r
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mc275r bør være en meget aktuell kandidat for deg. Denne forsterkeren har en lyd som, vel, BØR oppleves. Det var vel YingYong her på forummet som byttet ut sine parasound jc1 med 2xMC275r
    Hei

Stemmer det ja.

Har nå hatt MC275 i drøye to uker og må si jeg stadig vekk blir forbløffet over hva disse blokkene leverer.

Dog savner jeg litt av råskapen til JC-1

Side 4 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •