Ren McIntosh tråd... - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 39 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39
Viser resultater 761 til 763 av 763
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    McIntosh benytter seg av sine berømte autotransformere slik at "watten" er den samme om høytalerne byr på 8 eller 4 ohm...
    aha. Stemmer .

EDIT: Må jo huske at er man oppi 100watts forbruk ifra forsterkern.. så er det jo 200watt for å nå de neste 3db'ene.. og 400watt for å nå 6db (som vel har vist seg å være det folk flest oppfatter som en dobling av lyden, og ikke den teoretiske 3db økninga). Så WATT går fort unna når man drar på .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående impedans på PL200 så går de ned mot 3 ohm i bassområdet. Testeren skrev også at forsterkeren burde være 4 ohm kompitabel.
    Jeg har satt MC402 i 4 ohm. Har tenkt å prøve å sette den i 8 ohm, men må ha hjelpe den ut for å koble siden den bare tar spader og gjør det litt vanskeligere.

Parasound har vist seg å måle over oppgitt i 8 ohm. Noen ganger vesentlig mye over, men samtidig langt under oppgitt i 4 ohm og 2 ohm. Noe som tyder på at de ikke er allverdens strømsterke og glade i lave impedanser.

Det er minimalt med slaglengde på bassene i PL200 som tyder på at de er langt i fra å bli overbelastet. Også helt uten hørbar forvrenging, så rart at de klarer å makse ut en 400 watter.
    Spiller sjelden høyt og forbruket er nesten aldri over 40 watt, men drar jeg på skikkelig hvis en kamerat kommer innom går den fort opp i 1600 watt.

Med bi-ampet A51 var det ikke behov for sub, mens med MC402 liker jeg å dra på med subbene. Problemet er at alt raser ned hos naboen i 2-manns boligen med subbene på, så det er ikke helt lett dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med lyden i McIntosh'ene mine selv om det selvsagt finnes mange andre alternativer. Vedrørende levert effekt er det jo vanskelig å sammenligne med andre merker uten VU-meter og kanskje også Power-Guard/varselindikator. Jeg har aldri hatt peiling på hvor mange som ble levert før MC blokkene gjorde sitt inntog. Jeg er dog enig i at de kan virke noe "svake" i forhold til oppgitt effekt.

Jeg hadde den ene 1201 blokken inne på Neby i sommer for justering av VU-meter. Iflg. reparatøren målte den godt over 1200W, som også andre målinger har vist. Skjønner ikke helt at de skal være effektsvake heller, selv om jeg stusser på peak'er opp til 4800W. De er uansett bare så vidt lukne selv om man har dratt kraftig på en stund. Det er det ikke alle merker som kan "skryte" av :wink:

Side 39 av 39 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •