Ren McIntosh tråd... - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 39 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 763
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har fått prutet litt på ett par ting og har ett problem med å velge.
    Så da tenkte jeg å spørre dere hva dere ville ha valgt, skal brukes i stereo.

Ny C48 til 40K eller
    Brukt MX-136 (følger itillegg med en tuner del TM1 som kostet 6K) og ny D100 DAC for 45K.
    Er det noe spesielt med TM1 Tuner?

MX136 hadde en nypris på 95k for 3-5 år siden og og den er jo bare sviiiiiiinlekker å se på.

Jeg har C220 fra før.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei pokkern heller, jeg lar være å kjøpe C48,D100 og MX136 og slår heller på stortromma å slo til på en ny C-50.
    Jeg klarte ikke å bestemme på hva jeg skulle kjøpe som kan leses over.

Gleder meg.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er herlig gal Hoppe's!
    (og kraftig hypnotisert av Mc-diodene)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    *****, 315 000,- for 2KW
    Mitt innlegg som du quotet gjaldt vel kabler...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nei pokkern heller, jeg lar være å kjøpe C48,D100 og MX136 og slår heller på stortromma å slo til på en ny C-50.
    Jeg klarte ikke å bestemme på hva jeg skulle kjøpe som kan leses over.

Gleder meg.
    Gratulerer med nyervervelsen :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Lydmessig skal C48 og C50 være like. C50 har litt mer utstyr i form av flere eq bånd, vu meter, tape loop ... og kanskje noe mer.
    Solgt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått i hus mine Mcintosh 1,2 kW blokker, samt denne nye D100 dacen.

Desverre står dette utstyret i ett ganske så dårlig rom, men når eg gikk fra hegel til mcintosh følte eg at eg mistet en god del bass i mellomtonen, og egentlig i hele lydbilde.

Flere som sliter med bassen med mcintosh, eller er det bare meg som har vert max uheldig me romplassering ?
    Har lest at dempingsfaktoren er mye høyere på hegel, så du skal få mer "bass detaljer" utav lydbilde kontra mcintosh ? eller er dette bare helt på jordet ?

Burde jo vert en hel verden me bass siden eg kjører desse på Jbl Array 1400.

Har også prøvd den D100 som forforsterker på desse 1,2 kW, og det fungerte ikke så bra som når eg kjører hegel P30 med D100 som dac.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye inntrengern i hus. McIntosh C-50.

Legger ut noen bilder.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut HoPPe' S

Har du noen inntrykk?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil la den få litt mer tid på baken så kan jeg komme tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg stolt inni klubben med en MC402.
    Men lurer på en liten ting.
    Er de litt Donald Watt disse forsterkerene?
    Til og med på mine små Monitor Audio PL200 klarer jeg å peake opp mot 1600 watt. Og da er det i tillegg delt på 80 hz.
    Etter 10 min med høyt så begynner til og med power guarden å blinke.
    Skulle aldri tro at det var mulig men.

Til vanlig bruk synes jeg forsterkeren låter utrolig flott. Spesielt god på lydbilde og stemmegjengivelse. Littt trekk for mangel på futt i bassen i forhold til min forrige Parasound.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse har vel tidligere omtalt MC402 som "litt daff" kontra bla. MC252 og 501. Jeg har ikke hørt 402 så jeg vet ikke om dette stemmer. Mine 1201 blinker en sjelden gang når jeg drar på skikkelig med P-39, men da er det vanvittig høyt også! Til sammenligning blinket min tidligere Adcom GFA-7707 (bi-ampet på P-39) som et juletre når jeg dro på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt på MC402 og der observerte jeg at det visstnok ikke var forskjell i krefter på 402 og 501.
    Men til sammenligning går det igjen overalt at 501 er mye veikere enn Parasound sine JC-1 blokker.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vel når alt kommer til alt så kommer hifi-folket aldri til å enes 100% om noe som helst og da spesielt ikke mcintosh. Det at 402 måler nesten likt med 501 var forsåvidt nytt for min del men det jeg erfarte var at 402 til tross for å låte rimelig bra var overraskende slapp i fisken når det kom til krefter. På array1400 begynte powerguarden å blinke som et uvær leeeeeeeeeeeenge før det var i nærheten av "høyt og heftig" og det var også hørbart at forsterkeren fikk pusteproblemer langt tidligere enn dette.

For all del; jeg har virkelig sansen for McIntosh, jeg har eid en del av produktene deres og jeg ser slettes ikke bort fra at det blir flere i fremtiden, men når det gjelder mc402 står jeg for tidligere påstand: låter meget bra på normale volum men oppleves som langt dævvere enn 400w skulle tilsi. Det blir litt som med rørforsterkere; man trenger lettdrevne høytalere og det skal ikke være nødvendig med så mange watt til rådighet!

Når det gjelder jc1 så ble vel disse av et hifi-magasin målt til langt mer enn oppgitte 400w for noen år sida og jeg kan skrive under på at blokkene har nok av krefter i seg for disse på array1400 står foreløpig for min mest minneverdige naboklage: vedkommende bodde så langt bak i nabolaget at jeg faktisk ikke visste at det lå et hus her men jeg skjønte jo det når tosken sto rødsprengt på døra mi

Lydmessig så har jeg også fått det samme inntrykket som sven1978: parasound har langt mer trøkk og en langt høyere "in your face, let's go live"-faktor enn McIntosh så det koker strengt tatt ned til hva man ønsker: skal enhver innspilling høres ut som om man er på Rockefeller morofaktor og øl står i fokus eller foretrekker man å synke ned i go'stolen med en bedre cognac og nyte musikken? Samme hva man svarer så er både Parasound og McIntosh produsenter som leverer fantastiske produkter og så lenge man er tro mot sine egne preferanser kan man ikke trå feil :
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereophile har bla. målt både MC501 og 1201 der de leverer over oppgitt effekt i 8 Ohm, mens de ikke klarer å levere effekten over tid. Dette viser seg uansett ikke å være noe problem siden man ikke sitter og spiller med flere hundre watt kontinuerlig i timevis. Parasound har jo også THX-sertifisert forsterkerne sine som bla. setter strenge krav til effekt levert over tid til kinobruk. Skrotnisse har jo hatt forsterkere fra begge produsentene i hus, så hans erfaringer stemmer sikkert veldig bra.

Jeg har for øvrig kjøpt en A21 som jeg har tenkt å teste mot MC252 en eller annen gang. Jeg hadde tenkt å gjøre dette i løpet av ferien, men sommervarmen tok knekken på alt som hadde med hi-fi interesse å gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Stereophile har bla. målt både MC501 og 1201 der de leverer over oppgitt effekt i 8 Ohm, mens de ikke klarer å levere effekten over tid. Dette viser seg uansett ikke å være noe problem siden man ikke sitter og spiller med flere hundre watt kontinuerlig i timevis. Parasound har jo også THX-sertifisert forsterkerne sine som bla. setter strenge krav til effekt levert over tid til kinobruk. Skrotnisse har jo hatt forsterkere fra begge produsentene i hus, så hans erfaringer stemmer sikkert veldig bra.

Jeg har for øvrig kjøpt en A21 som jeg har tenkt å teste mot MC252 en eller annen gang. Jeg hadde tenkt å gjøre dette i løpet av ferien, men sommervarmen tok knekken på alt som hadde med hi-fi interesse å gjøre
    Ser jo helt vanvittig råe ut disse McIntosh-ene, men skal du guffe på litt er jeg redd for at A21 vil gruse MC252.
    Opplever bassen som strammere og "raskere" med MC402. Men A51 i bi-ampet gav jo mine små høyttalere en nesten naturstridig kraft i bassen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også av den oppfattning av at Mcintosh har veldig lite "headroom" på oppgitte watt kontra andre konkurrenter. Men lyden da man... den er jo bare så hærlig.

Men litt merkelig at du opplever at den "peaker" når du også kutter endel av bassen ut til Monitor Audio PL200.... Men sant skal sies, jeg fikk limitlampa til å blinke pent på min Dynamic Presision 6.12HP for noen år tilbake på Dali HElicon 800mk2. DP menigheten(hifisentralen) viste ikke engang at de kunne få den til å blinke, så enten er dem veike på volumknotten, ellers så har vi gjennomsnittelig dårlig hørsel her på forumet :P.

Ser på Dali helicon som så si samme last som dine PL200, kan være 4ohms biten som suger ut strømmen da?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ..så enten er dem veike på volumknotten, ellers så har vi gjennomsnittelig dårlig hørsel her på forumet :P.
    Hørselen har vel ikke verdt helt det samme etter demoen hos BEF
    Uansett verdt det
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Ser på Dali helicon som så si samme last som dine PL200, kan være 4ohms biten som suger ut strømmen da?
    McIntosh benytter seg av sine berømte autotransformere slik at "watten" er den samme om høytalerne byr på 8 eller 4 ohm...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 38 av 39 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •