Ren McIntosh tråd... - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 39 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 763
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Et lite stemningsbilde. Tok litt tid å kable opp, men litt morro også
    Ble tøft dette Jørn

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere MC eiere som har 3D TV eller 3D PJ?

Når jeg ser på 3D film på min nyinnkjøpte PJ så får jeg ikke styrt C220 forforsterkern på værken volum eller mute osv.

Noen opplevd noe lingnende?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn, er det store forskjeller mellom MX121 og 151?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Er det noen av dere MC eiere som har 3D TV eller 3D PJ?

Når jeg ser på TV på min nyinnkjøpte PJ så får jeg ikke styrt C220 forforsterkern på værken volum eller mute osv.

Noen opplevd noe lingnende?
    Eh, du må bare la være å se på TV da vel...

Hvordan er anlegget ditt koblet opp, det høres jo litt søkt ut at dette skal ha noen sammenheng.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har opplevd at under 3D film på projektoren så sliter jeg med å få IR-signalene til å virke like godt. Dette fordi projektorens innebygde IR for å styre 3D brillene er sterk og blokkerer for andre IR-signaler. Sikkert derfor flere produsenter bytter fra IR til BT eller RF for å få bukt med dette. Løsning: sett korrekt volum før filmen starter eventuelt tass bort til forsterkeren og sett volumet selv
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    har opplevd at under 3D film på projektoren så sliter jeg med å få IR-signalene til å virke like godt. Dette fordi projektorens innebygde IR for å styre 3D brillene er sterk og blokkerer for andre IR-signaler. Sikkert derfor flere produsenter bytter fra IR til BT eller RF for å få bukt med dette. Løsning: sett korrekt volum før filmen starter eventuelt tass bort til forsterkeren og sett volumet selv
    Tusen takk for fint svar.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Tusen takk for fint svar.
    Mcintosh jobber også med dette problemet og skal prøve å komme med en løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereohylle ma6600

hei!

er det noen som har tips til en stereohylle/tvbenk som får plass til en MA6600?
    målene er: 17-1/2" (44.45cm) x 7-5/8" (19.37cm)(including feet) x 22" (55.88cm) (including the front panel, knobs and cables)

hadde også vært fint om det ellers ikke var allt for dyrt.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - AVID Isorak denne er jo litt dyr (pris pr hylle), men ser ut som dimensjonene passer .. får jo da også plass til en gyrodec som er 53 (w) x 49 (d) x 55 (h) med åpnet lokk

Eksklusiv fransk designserie i pianolakk av topp kvalitet - FINN noen som kjenner til dette merket?

på forhånd takk

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en MA6600 som står i en UNNU stereobenk fra hi-fi klubben. Strengt tatt så er det ikke plass til den, men med litt lirking og luring så går den inn, eller rettere sagt, stikker ut bak. Jeg har dør med stoff slik at fjernkontrollen funker igjennom.

Stereobenken er egentlig meget bra, men går bare til nøds sammen med MA6600.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Jørn.. Feedback takk! :-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når McIntosh for noen år siden lanserte sin MT10 var det mange som jublet, men samtidig var det også mange som mente på at designavdelingen hadde vært rusa på jobb.

På CES2013 har McIntosh nå lansert lillebroren MT5 men utover at veiledende i USA er $6000 (ca kr 33 000) så later det til å være foreløpig relativt sparsomt med informasjon.

-mt5a-jpg
    -mt5b-jpg
    -mt5c-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På årets CES messe var det langt fra "bare" MT5 McIntosh viste frem for de hadde også premiere på 6 (!) andre produkter

D100 Digital Preamplifier – Digital music with the classic McIntosh sound
    The D100 remote controlled digital stereo preamplifier is a simple solution to add digital music to your existing McIntosh system, assuring the best sound from your music collection. The D100 digital preamp has five digital inputs and both variable and fixed volume audio output. Advanced Quad Balanced, Digital-to-Analog circuitry makes the D100 capable of handling the finest commercial recordings, and the powerful built-in headphone amplifier elevates the sound to provide the ultimate personal listening experience.​
    -mcintosh-d100-jpg
    __________________________________________________ _______________

C2500 Tube Preamplifier – Audio pleasure without compromise
    The feature-rich C2500 combines McIntosh’s legendary vacuum tube preamplifier circuitry with a full suite of useful and modern real world features and the latest McIntosh technology. While maintaining the romantic sound of tubes, the C2500 boasts the best measured performance of any single-chassis McIntosh tube preamplifier by separating the power supply, digital and control circuitry from the noise sensitive analog audio sections. Six dual triode tubes ensure the finest pre-amplification of high level sources and phono playback, and tone controls may be assigned to individual sources as needed. All stereo digital sources may be connected to the McIntosh Digital Engine via five digital inputs - eliminating the complexity of add-on digital decoding boxes - and be outputted at up to 32 bits and 192kHz with the classic McIntosh sound. Up to three stereo power amplifiers may be connected at one time with the ability to switch two of them on and off to simplify whole-house audio distribution.​
    -mcintosh-c2500-jpg

MAC6700 Stereo Receiver – A McIntosh receiver for the next generation
    The MAC6700 is the first McIntosh stereo receiver model since 1993 and the finest ever produced by McIntosh. Superior engineering and innovative design now allow all stereo sources to be played. The 200-watts-per-channel amplifier has enough power to properly drive virtually all loudspeaker types, and the world famous McIntosh load matching Autoformer guarantees your speakers will always receive the full 200 watts of power. Two dedicated phono sections delivers the best possible sound from your turntable, and the built in AM/FM/HD Radio™ capable tuner receives your favorite radio stations with clarity and realism that is free from noise and distortion. The McIntosh Digital Engine will decode your digital music at up to 32 bits and 192 kHz for classic analog fidelity.​
    -mcintosh-mc6700-jpg

MT5 Precision Turntable – A Modern Classic
    The MT5 turntable is engineered so that each part synergistically combines to produce superb record playback – tracking force, anti-skate force, cartridge overhang, and arm height are all preset for maximum performance. While the construction of the MT5 is meticulous, the setup is simple. In a few easy steps, you’ll be ready to enjoy your favorite vinyl recordings. The MT5 maintains classic McIntosh styling by taking full advantage of the chassis materials used to suppress noise, resonance and coloration so the only sound produced is that which is on your records.​
    -mcintosh-mt5-jpg

MA5200 – Maximum value & flexibility
    The MA5200 integrated amp delivers the full McIntosh audio experience in a sleek, compact size - simply add your favorite speakers and audio sources to create a complete system. MA5200 provides 100 watts per channel and is the perfect size for modestly sized listening spaces.
    -mcintosh-ma5200-jpg

MA6700 – High performance centerpiece
    The MA6700 is a 200-watts-per-channel amplifier handcrafted with the world famous McIntosh load matching Autoformer, the MA6700 guarantees your speakers will always receive the full power rating. The MA6700, developed exclusively for the international export market, includes bass and treble controls and Home Theater Pass Through for easy integration into your theater system. ​
    -mcintosh-ma6700-jpg

MA7900 – The technology and features music lovers demand
    All of the popular McIntosh features that music lovers demand are combined in the MA7900 to make audio dreams become reality. A stainless steel chassis is the same as used on separate McIntosh preamplifiers, ensuring that the product will last for generations. The 200-watts-per-channel amplifier has enough power to properly drive virtually all loudspeaker types. Discrete, five band tone control permits manual analog adjustment of your favorite recordings and may be assigned by input or bypassed as desired.
    -mcintosh-ma7900-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norske Lyd&Bilde melder nå at den norske prisen vil ligge på ca kr 50 000 for MT5.

Med tanke på at den i statene vil ligge på ca 35k var dette "litt" mer enn jeg hadde håpet på men...
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooh MT5 var lekker! Hadde passet perfekt hos meg :smile:

Håper den kommer med switch på 110/230v, da går det an å få den fra USA til en langt billigere penge!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med tweaks på disse mcintosh platespillerne tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen nye effektforsterkere altså?

Platespilleren var lekker ja :smile:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ikke noen nye effektforsterkere altså?

Platespilleren var lekker ja :smile:
    Med tanke på at det er forholdsvis kort tid siden mc601 og mc452 så kom det ikke som noen sjokk at de denne gangen ikke avduket noen nye beist.

Men jeg må innrømme at jeg savner en erstatning for c220 som begynner å bli i overkant gammel!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkre forsterkere.

Har ett par AG DUO på besøk til tesing.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte hønn

Hvordan er førsteinntrykket og hvordan synes du mc501 fungerer på disse? Husker når jeg hadde mc275 på de; det låt absolutt nydelig oppover men høytalerne var altfor lettdrevne til at at mcintoshen fikk vist hva den kunne.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert!! Blå hønn og blå VU-metere må jo bare bli bra

Side 34 av 39 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •