Ren McIntosh tråd... - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 763
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei noen som har noen erfaring med mcintosh og klipsch palladium? har et par p17b stativere og lurte på ma6900?
    Har ikke hørt denne kombinasjonen selv, men Trym her på forumet har vel dette samt at Klipsch flere ganger har vist/demonstrert Palladium med McIntosh. Logisk sett er det ingen grunn til at det ikke skal passe bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gamle var dere da dere fikk deres første mac i hus? og hvilken mac var det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteffenJ
    Hvor gamle var dere da dere fikk deres første mac i hus? og hvilken mac var det?
    hmm.. 29 :-D
    Da ble det MC501 og C2300

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi, sitter her å sikkler på en ma7000:-) vet ikke om jeg tørr å prøvelytte sammen med SA Explorer. Redd mc'en (motorsykkelen:-p) ryker da

noen som vet om en pioneer lx73 duger som forforsterker til mc302 evt 452? Som en slags backup til jeg kan ta meg råd til en skikkelig forforsterker? Greit å vite om det er best å bare dure til med en ma7000, istede for å få noe som kansje er litt halvveis (lx73 sammen med 302/452)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteffenJ
    Oioi, sitter her å sikkler på en ma7000:-) vet ikke om jeg tørr å prøvelytte sammen med SA Explorer. Redd mc'en (motorsykkelen:-p) ryker da

noen som vet om en pioneer lx73 duger som forforsterker til mc302 evt 452? Som en slags backup til jeg kan ta meg råd til en skikkelig forforsterker? Greit å vite om det er best å bare dure til med en ma7000, istede for å få noe som kansje er litt halvveis (lx73 sammen med 302/452)
    Jeg vil tro at 452 er en god del bedre enn effekt delen av ma7000. Imidlertid er helt sikkert forforsterker delen av ma7000 bedre enn pioneeren din. Hvis du går for en 452 i stedet for en 7000 så kan du jo fortsette å oppgrader med en ny forforsterker senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, var dette jeg tenkte å gjør. Blir liksom litt låst med en MA7000 kontra MC302/452.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mcintosh mc402

Hei Mcintosh fans! :grin: Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en mc402, men lurer på om den vil bli overkill til mine høytalere. Mitt oppsett er B&W Cm 7, cmc og cm1, drevet av en Denon 3808A, tenkte å bruke en mc402 til motor på mine cm7. Vet at jo større forsterker man har, jo mindre sjanse er det å sprenge høytalere, men kansje 400W blir i meste laget? Hva tror dere? Ps, jeg tenker på mc402 som langsiktig innvistering, blir sikkert å oppgradere til cm9 etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lockheed
    Hei Mcintosh fans! :grin: Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en mc402, men lurer på om den vil bli overkill til mine høytalere. Mitt oppsett er B&W Cm 7, cmc og cm1, drevet av en Denon 3808A, tenkte å bruke en mc402 til motor på mine cm7. Vet at jo større forsterker man har, jo mindre sjanse er det å sprenge høytalere, men kansje 400W blir i meste laget? Hva tror dere? Ps, jeg tenker på mc402 som langsiktig innvistering, blir sikkert å oppgradere til cm9 etterhvert.
    Jeg vil kun si at det er overkill i forhold til at forsterkeren kvalitetsmessig og prismessig en et par divisjoner over CM7 (og Denon 3808) Effektreservene er bare gode å ha. Så ikke bekymre deg for det. Hvis du vurderer å oppgradere ht en gang i tiden så er jo hvertfall effekttrinnet kapabel til å hamle opp med langt mer krevende ht.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, vet godt at denne er et par klasser over mine nåværende høyttalere, men vil tro jeg har effektproblemet ute av verden for noen år om jeg går for en 402. Så kan jeg vel være sikker på at jeg får max utnyttelse av mine cm7 i påvente av oppgradering i høyttalerparken. Hadde egentlig ingen intensjoner om å bruke så mye på effektforsterker, men Mcintosh har en ekstrem "må ha" faktor over seg, og nå klarer jeg ikke få denne forsterkeren ut av hodet

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lockheed
    Godt å høre, vet godt at denne er et par klasser over mine nåværende høyttalere, men vil tro jeg har effektproblemet ute av verden for noen år om jeg går for en 402. Så kan jeg vel være sikker på at jeg får max utnyttelse av mine cm7 i påvente av oppgradering i høyttalerparken. Hadde egentlig ingen intensjoner om å bruke så mye på effektforsterker, men Mcintosh har en ekstrem "må ha" faktor over seg, og nå klarer jeg ikke få denne forsterkeren ut av hodet
    Bare kjøp, og som du sier så har du denne lenge.
    Jeg kjøpte 501 blokker til å bruke på Klipsch RF-7 som egentlig var litt overkill.
    Men jeg syns det spilte veldig bra sammen også la jeg ut RF-7 for salg og har kjøpt B&W 803 Diamond som jeg igjen solgte for å kjøpe B&W 802 Diamond.

Uten å måtte tenke på å bytte ut forsterkarne.
    Kan være lurt å klatre ett par ekstra trinn i stigen når man først skal kjøpe ny forsterker.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Kan være lurt å klatre ett par ekstra trinn i stigen når man først skal kjøpe ny forsterker.
    100% enig. Små skritt blir dyre i lengden.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Da ble det jaggu en McIntosh på meg også... Heftige saker, både fysisk, estetisk og musikalsk!
    Grattis med ny amp, og denne er 100% laget i USA så vet du det.

Var i binghampton i 2008 på fabrikksbesøk, der kommer råmateriale inn på den ene siden og ferdige produkter på den andre. Enkelte har jobbet der i 40(!)år meget imponerende!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    .
    OBS:: Dobbelpost.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Jeg ser du har C48, jeg driver å vurdere denne selv. Er det verdt oppgraderingen fra C220?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg ser du har C48, jeg driver å vurdere denne selv. Er det verdt oppgraderingen fra C220?
    Tja, det kommer vel an på øyet som ser. Jeg oppfatter den som litt bedre lydmessig, ikke noe rør-tull, ok med innebygd dac, mange gode justeringsmuligheter. Jeg brukte ikke platespiller inngangene på c220, så de kan jeg ikke si noe om, men de som er på C48 virker for meg å være bra, og de har gode justeringsmuligheter.
    Jeg ville definitivt ikke gått tilbake for å si det sånn, men om det er verdt prisdifferansen blir en individuell sak.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kommer vel an på øyet som ser. Jeg oppfatter den som litt bedre lydmessig, ikke noe rør-tull, ok med innebygd dac, mange gode justeringsmuligheter. Jeg brukte ikke platespiller inngangene på c220, så de kan jeg ikke si noe om, men de som er på C48 virker for meg å være bra, og de har gode justeringsmuligheter.
    Jeg ville definitivt ikke gått tilbake for å si det sånn, men om det er verdt prisdifferansen blir en individuell sak.
    Ok. Takk for svar. Det er en veldig stor fordel at c48 har dac og andre digitale innganger også har jeg litt lyst på den.

Syns du oppgraderingen var verdt det?

Jeg har også litt lyst c2200 som jeg syns er meget lekker som jeg også har sett andre bruke sammen med 501. Men den begynner å dra på åra?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg var C2200 aldri noe alternativ. det er nok en flott pre-amp, men begynner å dra på åra. tyske Audio rangerer c50 ( som er lydmessig lik C48), godt over c2200 og bare helt marginalt under den langt dyrere C500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var mye god lesing! Selv har jeg etter en del prøving og feiling endt opp med c220 og MC352 på mine klipsch rf-7. Mener 352`n er nevnt bare en gang i tråden her, og da omtalt som "daff" eller "slapp" eller noe sånt? Det er da virkelig ikke min oppfatning, men om det er tilfelle i FORHOLD TIL andre McIntosh så er jeg ganske ivrig på å utvide horisonten litt:grin: Er det en veldig lite brukt forsterker, da den er såvidt nevnt her i det gode selskap? Jeg er ihvertfall godt fornøyd og spiller musikk dagen lang, alt fra black metal til rolig trompet og alltid på let etter musikk jeg ikke har hørt før. Volumet går fra bakgrunnsstøy til "idiot", og der kan det stå uten at jeg noensinne har opplevd at den blir mer enn lunken. Opplever selvsagt at lampene blinker litt, men tar jeg da et lite knepp ned på c220`n så kan musikken bare gå og gå og gå...

Jeg er ihvertfall godt fornøyd som sagt, og skal det noensinne byttes så blir det i annen McIntosh!

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lett etter informasjon angående MC 352 men ikke mye info å finne. Er jo en litt eldre forsterker, noen som vet når McIntosh sluttet å produsere den? Er det flere her enn Lundini som har hørt på MC352?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en MC effektforsterker til mine Klipsch P-39. Har vurdert 501 eller 602 hvis de dukker opp på brukten. Vurderer også 452 ny. Satt å googlet en del i går kveld og leste gamle tester etc. Fant en brukertest der de konkluderte med dødt løp mellom 452 og 501. Har fått et inntrykk av at 501 kan gå "tom" ved høye/langvarige belastninger. Jeg spiller ganske høyt inn i mellom og hadde blitt ganske skuffet hvis to monoblokker til 100k ga seg før meg..

Det er vel 1201/1.2kW som er drømmen, men det blir for kostbart (tror jeg ). Er det noen formening om hva som er "best" av 452, 501 og 602? Er det noen som vet når de sluttet å lage 602?

Side 32 av 39 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •